Mika Hannula

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Mika Hannula

Inlägg av -daniel- »

Jag skulle för en gångs skull vilja ge lite positiv kritik till Järlefelt, brukar inte direkt vara sen att såga när det är befogat (tänker främst på Bremberg-soppan förra sommaren) så därför måste man väl hylla också nångång emellanåt? Tycker han har gjort ett mycket bra jobb som tagit kontakt med Hannula och hört sig för angående honom i god tid samt erbjudit grabben rehab + träning, speciellt med tanke på JVM och den temporära förlusten av juniorerna. Nu finns det ju ingenting som absolut säger att Mika kommer kunna köra fullt ut med oss men jag har en känsla av att det här kan bli riktigt, riktigt bra.

Ifall vi får igång Hannula i matchform så hoppas jag verkligen vi har möjligheter att kontraktera honom för resten av säsongen. Har en känsla av att Mika själv inte skulle ställa sig helt främmande till en sådan tanke om han kommer in i matchtempo och får uppleva hur trevligt det kan vara att spela hockey i Huvudstaden!

Välkommen Mika, och tack Järlan.
Bild
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Mika Hannula

Inlägg av Enbom »

Instämmer till fullo.
Användarvisningsbild
melker
Inlägg: 764
Blev medlem: 2007-11-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Mika Hannula

Inlägg av melker »

Ja, Järlan är en trevlig man. Lirade golf med honom i somras. Mycket trevligt!
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Användarvisningsbild
Stolt-Djurgårdare
Inlägg: 140
Blev medlem: 2009-02-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Mika Hannula

Inlägg av Stolt-Djurgårdare »

Instämmer helt
Djurgårdare för livet
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9542
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Mika Hannula

Inlägg av Jim Morrison »

Ja, det vore ju jäkla trist om vi fick upp han i matchtempo så skriver han kontrakt med typ Hv71 :evil:

Men ja, bra jobbat och hoppas han kan komma tillbaks till gammal nivå.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Mika Hannula

Inlägg av android »

Järlan har verkligen presterat (kyle, mackan, Mika). Även värvningen av Andreas Holmqvist. Tyckte den var lite osäker just då. En dalande spelare med hög lön. Ridderwall har ju klivit fram även fast vi skrikit efter en förstamålvakt.

Tror inte Mika går till HV. Ett jävla kommenterande på expressen om att han satt nån spelarfru där. Det låter expressen vara kvar. När jag skojade till det genom att skriva att han skulle passa bra in i DIF, då blue saint/JK brukar erövra de lokala damerna, till lokalbibelbondens förtret så fick jag smaka på saxen. Vad är skillnaden liksom.

Skönt också att tvillingarna Ahlström stannade i Allsvenskan. Såg en gnagetmatch. Inge vidare just då i alla fall. Men deras farsa har väl lirat i DIF och dom är ju sysslingar med Ölvestad, så i framtiden kanske.
Född till sportchef.
kenny
Inlägg: 152
Blev medlem: 2009-02-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Mika Hannula

Inlägg av kenny »

Mycket skit om mika har man hört men jag tror inte på ett skit för man ser det med egna ögon sen tror jag han vill lira med DIF
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Mika Hannula

Inlägg av Frasse »

kenny skrev:Mycket skit om mika har man hört men jag tror inte på ett skit för man ser det med egna ögon sen tror jag han vill lira med DIF
Nu skall vi undvika ryktespridning på detta forum, framförallt då det gäller "egna spelare men jag säger bara ingen rök utan eld....
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Mika Hannula

Inlägg av -daniel- »

Frasse skrev: Nu skall vi undvika ryktespridning på detta forum, framförallt då det gäller "egna spelare men jag säger bara ingen rök utan eld....
Ja, det där var ju verkligen att undvika ryktesspridning.

Men ärligt talat, vem fan bryr sig om vad eller vad han inte gjort med någon annans tjej? Isåfall är det väl lika mycket tjejens fel. Sist jag kollade så spelades hockey ute på isen med puck & klubba, inte med någons spelarfru. Så....vem bryr sig?
Bild
Användarvisningsbild
Remy Lebeau
Inlägg: 1511
Blev medlem: 2006-04-09
Ort: Tokyo, Japan.

Re: Mika Hannula

Inlägg av Remy Lebeau »

Det känns helt klart stabilt och bra att man erbjudit Hannula möjlighet att rehablitera sig hos oss. Sådant lönar sig alltid i framtiden, och visst vore det en riktigt bra förstärkning om han spelar för oss resten av säsongen.

Måste även säga att det verkar vara en trevlig och bra kille i intervjun. Inte alls som jag uppfattade honom innan.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Mika Hannula

Inlägg av Frasse »

-daniel- skrev:
Frasse skrev: Nu skall vi undvika ryktespridning på detta forum, framförallt då det gäller "egna spelare men jag säger bara ingen rök utan eld....
Ja, det där var ju verkligen att undvika ryktesspridning.

Men ärligt talat, vem fan bryr sig om vad eller vad han inte gjort med någon annans tjej? Isåfall är det väl lika mycket tjejens fel. Sist jag kollade så spelades hockey ute på isen med puck & klubba, inte med någons spelarfru. Så....vem bryr sig?
Visst är det så att Mika oavsett vad han har eller inte har gjort på sidan av isen är i Stockholm för att ta sig tillbaka till toppen som just HOCKEYSPELARE.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Fricke
Inlägg: 1131
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Mika Hannula

Inlägg av Fricke »

Man ska aldrig lyssna för mycket på rykten men vad jag har hört så stämmer inte de flesta Hannula ryktena.
diffarn1
Inlägg: 543
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Norrköping

Re: Mika Hannula

Inlägg av diffarn1 »

Vi får hoppas att han kan lira nu efter jul så vi får se vad han går för och om det ska bli något kontrakt, angående de ryktena finns det tydligen viss sanning i det enligt en kille som jag snackat med som var väldigt säker, men skitsamma. Det spelar som sagt ingen roll nu däremot kan han bli en bra förstärkning nu!
Användarvisningsbild
JJohansson
Inlägg: 50
Blev medlem: 2009-12-13
Säsongskort: Ja
Ort: Bredäng

Re: Mika Hannula

Inlägg av JJohansson »

Jim Morrison skrev:Ja, det vore ju jäkla trist om vi fick upp han i matchtempo så skriver han kontrakt med typ Hv71 :evil:

Men ja, bra jobbat och hoppas han kan komma tillbaks till gammal nivå.
Om han skulle vilja spela med Hv71 hade han nog tränat med deras juniorer och inte våra.
hockejs
Inlägg: 66
Blev medlem: 2009-10-19

Re: Mika Hannula

Inlägg av hockejs »

Det närmar sig! :) Besked på juldagen!!!! :D

http://tinyurl.com/yascru6
Skriv svar