Ridderwall eller Wesslau

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
odburt
Inlägg: 849
Blev medlem: 2006-10-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nacka

Re: Ridderwall eller Wesslau

Inlägg av odburt »

Wesslans problem är inte hans förflyttningar, det är hans blyklumpar till knän som han inte får upp när de väl är nere. Dvs, har han börjat glida så glider han en meter extra innan han kan ändra riktning. Han är allt som oftast och handlar korv när puckarna studsar på någonting och kommer tillbaka till motståndarna. Det är det som gör att man mår psykiskt dåligt av att se pucken vara i egen zon.

För övrigt känns det totalt genomruttet att Tellan får spela i Lukko men inte i DIF. Var tror ni att han själv hade velat vara när Kazan ville byta? Jäkla pengar...
Användarvisningsbild
Kire
Inlägg: 99
Blev medlem: 2006-12-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söderort

Re: Ridderwall eller Wesslau

Inlägg av Kire »

odburt skrev:För övrigt känns det totalt genomruttet att Tellan får spela i Lukko men inte i DIF. Var tror ni att han själv hade velat vara när Kazan ville byta? Jäkla pengar...
Håller med!

Men är det någon som har koll hur hans kontrakt är osv, vore mumma att få hem Tellan till nästa säsong :D
Vem som helst kan sticka upp, men vi är nummer ett!
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Ridderwall eller Wesslau

Inlägg av Jepe »

Kire skrev:
odburt skrev:För övrigt känns det totalt genomruttet att Tellan får spela i Lukko men inte i DIF. Var tror ni att han själv hade velat vara när Kazan ville byta? Jäkla pengar...
Håller med!

Men är det någon som har koll hur hans kontrakt är osv, vore mumma att få hem Tellan till nästa säsong :D
Det är väl bara över denna säsong som han kontrakt, sen är han fri att återvända :D
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Ridderwall eller Wesslau

Inlägg av DIF_Soldier »

Jag sätter mina pengar på Riddarn. Förra säsongen hade jag sagt Wesslau, men de matcher Riddarn har spelat har han varit mer stabil än Gustaf.

Nästa säsong krävs tre saker - ersätta Ragge och ersätta Wesslau samt ge Klubertanz långtidskontrakt. Bygg laget bakifrån först - hemvändarforwars (läs: Nisse) är prio tre.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Ridderwall eller Wesslau

Inlägg av Crashmash »

I Ak Bars så hade Tellan kontrakt till 12/13, enligt EP så har han bra kontrakt över den här säsongen med Lukko. Har inte läst något om hur de gjort med kontrakten dock.
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Ridderwall eller Wesslau

Inlägg av warrant »

Tellan har kontrakt med Lukko för denna säsong.

http://www.eliteprospects.com/team.php?team=45
Användarvisningsbild
Tartarus
Inlägg: 73
Blev medlem: 2009-04-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Ridderwall eller Wesslau

Inlägg av Tartarus »

Crashmash skrev:I Ak Bars så hade Tellan kontrakt till 12/13, enligt EP så har han bra kontrakt över den här säsongen med Lukko. Har inte läst något om hur de gjort med kontrakten dock.
Om jag förstod det rätt så är både Vehanen och Tellqvist utlånade för resten av säsongen. Vehanen till Ak Bars Kazan och Tellqvist till Lukko alltså.
Lite finare, lite bättre

Bloggen
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Ridderwall eller Wesslau

Inlägg av Crashmash »

Tartarus skrev:Om jag förstod det rätt så är både Vehanen och Tellqvist utlånade för resten av säsongen. Vehanen till Ak Bars Kazan och Tellqvist till Lukko alltså.
Så fattade jag det också. Att han alltså tillhör Ak Bars från och med nästa säsong igen, om de inte köper ut honom. Men jag är som sagt inte säker.
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Ridderwall eller Wesslau

Inlägg av Jepe »

Crashmash skrev:
Tartarus skrev:Om jag förstod det rätt så är både Vehanen och Tellqvist utlånade för resten av säsongen. Vehanen till Ak Bars Kazan och Tellqvist till Lukko alltså.
Så fattade jag det också. Att han alltså tillhör Ak Bars från och med nästa säsong igen, om de inte köper ut honom. Men jag är som sagt inte säker.
Citerat från Hockeykanalen.se
"Hur ser kontraktet ut?
- Jag stannar säsongen ut, alltså fem månader. Kazan köper ut mig och så får jag en liten kompensation från den finska klubben."


Så som jag tolkar detta så kommer han inte att återvända till Kazan nästa säsong, utan är fri att välja.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Ridderwall eller Wesslau

Inlägg av Crashmash »

Det var fan vad jag har noll koll den här helgen. Får nog somna nu och vakna imorgon när det är ny vecka :)
Davveenge
Inlägg: 1
Blev medlem: 2009-11-24

Re: Ridderwall eller Wesslau

Inlägg av Davveenge »

Fattar inte riktigt hur Hardy tänker när han byte till Wesslau när Ridderwall hade gjort så laget inte hade torskat på 5 raka matcher. Efter att Ridderwall togs ut till Wesslau så har laget torskat 3 matcher på raken. Hur tänker han egentligen? Ridderwall som har gjort ett fantastiskt jobb och även besegrat topp laget Hv-71 med 3-2.

Känns nästan som Hardy får betalt av motståndarlaget för att ha Wesslau inne i målet istället för ställa in Ridderwall ;/
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Ridderwall eller Wesslau

Inlägg av sthlm_dif »

Davveenge skrev:Fattar inte riktigt hur Hardy tänker när han byte till Wesslau när Ridderwall hade gjort så laget inte hade torskat på 5 raka matcher. Efter att Ridderwall togs ut till Wesslau så har laget torskat 3 matcher på raken. Hur tänker han egentligen? Ridderwall som har gjort ett fantastiskt jobb och även besegrat topp laget Hv-71 med 3-2.

Känns nästan som Hardy får betalt av motståndarlaget för att ha Wesslau inne i målet istället för ställa in Ridderwall ;/
Det där var det mest patetiska och löjliga inlägget jag har läst på länge.
Mot MODO räddade Wesslau 36 av 38 skott, så DIF kom undan med 2-2.
Mot Södertälje räddade han 25 av 26 skott, så att DIF vann med 3-1.

Hur fick du det till Ridderwalls förtjänst? Utveckla gärna dina funderingar och kom tillbaka när du kan skriva ett inlägg som är faktabaserat och inte bara ett jävla påhitt.

Herregud vad jag börjar bli trött på detta förbannade jävla gnäll. Alla ser det dåliga som Wesslau gör, men skiter blankt i det han gör bra. Samtidigt så ser alla det Ridderwall gör bra och skiter blankt i de misstagen han gör.
Ingen kan nog påstå att Wesslau har varit bättre än Ridderwall än så länge i år, även om det skiljer väldigt lite mellan dom båda, men försök åtminstone att se på Wesslau på rätt sett.
Nivån på de flesta inläggen som rör Wesslau är lika tragiska och idiotiska, och om jag ska vara ärlig så börjar jag tröttna rejält på att höra på det här jävla gnället varje dag.
Fokusera på det som vi själva kan påverka istället (sjung i klacken, stötta vårat lag). Ingen vinner något av att höra detta jävla gnället angående Wesslau. Man blir bara trött och irriterad av det.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Jitenu
Inlägg: 196
Blev medlem: 2009-04-28
Säsongskort: Ja
Ort: Vallentuna

Re: Ridderwall eller Wesslau

Inlägg av Jitenu »

sthlm_dif skrev: Man blir bara trött och irriterad av det.
Visst blir man det, Wesslaus ständiga returer och utsvävningar har fått oss att slita håret varenda match. Klart som korvspad att man tröttnar på det. Och vi verkar inte vara ensamma om det heller.

Klart motståndarna har lärt sig vid det här laget att det mer eller mindre blir en farlighet om man bara dumpar in pucken mot Wesslau, han skapar på egen hand darriga returer och gör ett redan virrigt försvar än mer osäkert.
Vi var trötta på honom förra säsongen och inte fan har han höjt sig ett steg denna säsong.
När DIF för en gångs skull får spelet att stämma för det mesta och ligger(än så länge) i mitten av tabellen så hjälper det inte att man fortfarande ger en så pass osäker människa förstaspaden match efter match.

När man hör att 2-3 spelare från egna ledet var trötta på hans ständiga misstag förra säsongen så undrar man varför han får fortsatt förtroende.
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Ridderwall eller Wesslau

Inlägg av sthlm_dif »

Jitenu, har du svårt att tolka det du läser?
Jag har aldrig påstått att Wesslau inte släpper returer, eller att han är bättre än Ridderwall.
Det jag säger är att jag börjar tröttna rejält på okunniga personer som bl.a. ger Wesslau kritik under matcherna för mål som dom inte ens har sett. I Timrå - DIF tråden så ekade det Wesslau efter varje mål, och han var chanslös på 3 av dom, + att han gjorde 2 riktigt bra räddningar under matchen.
Wesslau är ingen supermålvakt, men han får ta så fruktansvärt mycket kritik som han verkligen inte förtjänar, och det är just detta som gör mig irriterad.
När Ridderwall gjorde sin supertavla mot Frölunda skrevs det inte allt för mycket i den matchtråden... Men om Wesslau hade gjort den tavlan hade difhockey.se kraschat på grund av alla klagomål som hade skrivits här på forumet.

Jag förstår självklart att många börjar tröttna på bl.a. Wesslaus returer. Men frågan ni bör ställa er är om Ridderwall verkligen är mycket bättre? Det finns förmodligen en anledning till att Wesslau får stå fler matcher än Ridderwall. Målvaktstränaren och Hardy är ju inte dumma i huvudet. Om Ridderwall fortsätter att visa upp samma spel så kanske han får spela mer senare under säsongen. Jag vet inte hur vårt tränar-team resonerar kring målvakterna, och om jag ska vara ärlig så skiter jag egentligen i vem som får stå, så länge man har en förstemålvakt.
Wesslau är för tillfället vår förstemålvakt, och förmodligen är det därför som han får stå mer. Om en ändring är nödvändig så kommer det att ske en ändring förr eller senare. Det är jag övertygad om.

Hardy vet vad han gör, och jag är övertygad om att vi har en spikad förstemålvakt efter nyår.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Jitenu
Inlägg: 196
Blev medlem: 2009-04-28
Säsongskort: Ja
Ort: Vallentuna

Re: Ridderwall eller Wesslau

Inlägg av Jitenu »

Wesslau förtjänar all kritik han fått hittills.

Ja, Ridderwall har skött sig mkt bättre än honom. Ren och skär fakta.

Nej, det finns ingen anledning att chansa med Wesslau. Öppna båsdörr ska han nog klara av hädanefter.
Skriv svar