Gällande Huligantutor

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Användarvisningsbild
Blåränderna går aldrig ur
Inlägg: 307
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Hovet/globen ;)

Gällande Huligantutor

Inlägg av Blåränderna går aldrig ur »

Varför är dom förbjudna men får inte ha dom på hockey och fotboll det ända man får ha dom på verkar som att det är speedway. Jag tyccker att det e gnaksa coolt me huligantutor

så va fan ska man inte få ha dom för när dom finns och köpa
Kagen
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-08-16

Inlägg av Kagen »

De låter så jädrans högt att folk blir hörselskadade. På en speedway arena är det redan försent. Finns inte en enda speedway-fan som inte inleder var o varannan mening med: Va!? Va-saru-hörru?
Användarvisningsbild
Blåränderna går aldrig ur
Inlägg: 307
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Hovet/globen ;)

jo jag vet

Inlägg av Blåränderna går aldrig ur »

Men varför inte slut tillverka dom??så ónödigt att sälja dom då när man bara få ha dom på Speedway..
Kagen
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-08-16

Inlägg av Kagen »

Tja, de kan ju användas till att tuta med på sjön i dimman när du tappat bort dig t.ex.
Användarvisningsbild
Blåränderna går aldrig ur
Inlägg: 307
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Hovet/globen ;)

Jaha

Inlägg av Blåränderna går aldrig ur »

Okej Okej....Men nog för att dom låter mycket men..Jag gillar när det låter mycket men några gör det inte så
Användarvisningsbild
Don_T
Inlägg: 809
Blev medlem: 2005-07-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Vasastan

Inlägg av Don_T »

Båttutor (eller huligantutor som du valt att kalla dem) är bonde och har inget på Djurgårdens matcher alls att göra. Dessutom är de förbjudna i Elitserien, det vettigaste (kanske det enda vettiga) förbudet som finns!
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Användarvisningsbild
Sebbe Hjelm
Inlägg: 26
Blev medlem: 2005-10-28
Ort: Göteborg

Inlägg av Sebbe Hjelm »

Vad kinkiga ni var då?, jag brukar alltid pilla ner en tuta i fickan när jag går till Scandinavium och tar dom den så gör dom det.

Dessutom brukar jag köpa hem ett par när jag åker ner och kollar på Formel 1.
Användarvisningsbild
Kid Notorious
Inlägg: 166
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Inlägg av Kid Notorious »

Sebbe Hjelm skrev:Vad kinkiga ni var då?, jag brukar alltid pilla ner en tuta i fickan när jag går till Scandinavium och tar dom den så gör dom det.

Dessutom brukar jag köpa hem ett par när jag åker ner och kollar på Formel 1.
Och jag är helt säker på att du hjälper din förening jättemycket genom att bryta mot ett förbud som alla klubbar (och de flesta fans oxå) jobbar gemensamt mot.

Att ha båttutor vid motorsport är inte riktigt jämförbart eftersom sansade människor redan har hörselskydd där. Det ska inte behövas på en hockey- eller fotbollsmatch.
Användarvisningsbild
Sebbe Hjelm
Inlägg: 26
Blev medlem: 2005-10-28
Ort: Göteborg

Inlägg av Sebbe Hjelm »

Vad tycker du om trummor och liknande? Du tror inte att det skadar hörseln? Ska det inte få vara någon stämning på hockey eller fotboll?

Var skrev jag att motorsport & hockey eller fotboll var jämförbart gällande huligantutor och liknande, jag skrev endast att jag inhandlade dessa tutor vid dessa tillfällena.
Frölunda Indians - Svenska Mästare - 1965 - 2003 - 2005
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Vi kan sjunga utan trumma

Inlägg av Frasse »

Vad tycker du om trummor och liknande? Du tror inte att det skadar hörseln? Ska det inte få vara någon stämning på hockey eller fotboll?
Trummor används inte av Djurgårds publiken varken när det handlar om fotboll eller hockey.
För att citera en bra ramsa signerad Järnkaminerna "vi kan sjunga utan trumma !".

Det går mycket bra att skapa stämning utan vare sig trummor,tutor,trumpeter etc.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
edde
Inlägg: 6
Blev medlem: 2005-12-28

Inlägg av edde »

Tutor får inte användas på grund utav att dom KAN låta som slutsignalen och då få spelarna att stanna upp då det i äldre "hallar" ofta är en hulligan tuta kopplad till klockan.. men i de nyare arenorna så är det ju ett annat ljud.. men så är det..
micke_1891
Inlägg: 328
Blev medlem: 2005-12-14
Ort: Tyresö

ok

Inlägg av micke_1891 »

fan frasse, den ramsan som du skrev där den sjunger vi i klacken aldrig och det tycker jag vi borde göra fan, med tanke på att säkert närmare 70% av alla elitserieklubbar använder trumma.
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
Användarvisningsbild
Sebbe Hjelm
Inlägg: 26
Blev medlem: 2005-10-28
Ort: Göteborg

Re: Vi kan sjunga utan trumma

Inlägg av Sebbe Hjelm »

Frasse skrev:Trummor används inte av Djurgårds publiken varken när det handlar om fotboll eller hockey.
För att citera en bra ramsa signerad Järnkaminerna "vi kan sjunga utan trumma !".

Det går mycket bra att skapa stämning utan vare sig trummor,tutor,trumpeter etc.
Nej OK, DIF kanske inte använder sig av huligantutor, men jag tänkte mer generellt.

Å andra sidan; om du mäter upp ljudnivån när en klack står och sjunger så tror jag det överstiger öronens smärtgräns också.
Frölunda Indians - Svenska Mästare - 1965 - 2003 - 2005
MickeM
Inlägg: 16
Blev medlem: 2006-01-24

Inlägg av MickeM »

Det beror ju på i vilken klack du står. I Jönköping, Göteborg och i Karlstad kan det mycket väl vara så men om du står i kalcken i Globen så är väl det enda jobbiga ekot som kommer att studsa runt dig :) Samma gäller i Örsköldsvik och i Luleå. Inte särskilt bra drag på läktaren där inte.
//Micke
Användarvisningsbild
Don_T
Inlägg: 809
Blev medlem: 2005-07-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Vasastan

Inlägg av Don_T »

Nu är GlennMickeJ ute och cyklar igen!

Så kallade huligantutor, civiliserade människor använder ordet båttutor är förbjudna av Hockeyligan! Alltså är de varken tillåtna i Scandinavium eller Löfbergs Lila Arena. Du kanske har hört dem vid Götaverken eller i Vänerns skärgård, men det kanske är samma sak för dig??
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Skriv svar