Djurgårdens IF - Luleå HF, 12/11 2009

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Djurgårdens IF - Luleå HF, 12/11 2009

Inlägg av Crashmash »

Biljetter
För biljetter till matchen, vår biljettsida.

TV
Matchen sänds på Säsongskortet och Canal+ Web-TV.

LIVERAPPORTERING
http://www.difhockey.se/liverapportering
Användarvisningsbild
Ostre92
Inlägg: 10
Blev medlem: 2009-09-13
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 12/11 2009

Inlägg av Ostre92 »

Längtar grovt efter denna match! för långt uppehåll blir ju galen ^^
Är riktigt taggad redan hoppas hovet blir fullsatt!
Vi ses där!
Användarvisningsbild
easer90
Inlägg: 779
Blev medlem: 2007-11-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 12/11 2009

Inlägg av easer90 »

Ostre92 skrev:Längtar grovt efter denna match! för långt uppehåll blir ju galen ^^
Är riktigt taggad redan hoppas hovet blir fullsatt!
Vi ses där!
Får ju se till att bli frisk först också 8)

Härligt att det drar igång snart igen! nu är vi klara för Allsvenskan 2010 och behöver inte ha den tanken i bakhuvudet längre och satsa fullt på hockeyn! MOT SM-GULD!
Användarvisningsbild
Ostre92
Inlägg: 10
Blev medlem: 2009-09-13
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 12/11 2009

Inlägg av Ostre92 »

easer90 skrev:
Ostre92 skrev:Längtar grovt efter denna match! för långt uppehåll blir ju galen ^^
Är riktigt taggad redan hoppas hovet blir fullsatt!
Vi ses där!
Får ju se till att bli frisk först också 8)

Härligt att det drar igång snart igen! nu är vi klara för Allsvenskan 2010 och behöver inte ha den tanken i bakhuvudet längre och satsa fullt på hockeyn! MOT SM-GULD!
Jag är alltid frisk för Djurgården ^^ SM-Guld skulle inte sitta helt fel efter en sådan säsong i fotbollen :)
Användarvisningsbild
1891
Inlägg: 261
Blev medlem: 2009-09-11
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 12/11 2009

Inlägg av 1891 »

Ostre92 skrev:
easer90 skrev:
Ostre92 skrev:Längtar grovt efter denna match! för långt uppehåll blir ju galen ^^
Är riktigt taggad redan hoppas hovet blir fullsatt!
Vi ses där!
Får ju se till att bli frisk först också 8)

Härligt att det drar igång snart igen! nu är vi klara för Allsvenskan 2010 och behöver inte ha den tanken i bakhuvudet längre och satsa fullt på hockeyn! MOT SM-GULD!
Jag är alltid frisk för Djurgården ^^ SM-Guld skulle inte sitta helt fel efter en sådan säsong i fotbollen :)
Vi har en bit kvar till SM-guld men man kan ju alltid hoppas :)

Det kommer att bli 1 - 1 i första perioden. Det kommer att stå sig anda tills tredje perioden då inte Djurgården orkar längre, dels på grund utav skador. och då kommer Luleå stänka dit två baljor till tyvär.
Jimmie Ölvestad "Jag lämnar inte Djurgården för något annat lag i Sverige"
Användarvisningsbild
4sure
Inlägg: 347
Blev medlem: 2009-09-19
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 12/11 2009

Inlägg av 4sure »

Inte en chans, mycket skit snack, det står 2-0 efter först perioden , sedan vet jag inte vad som händer.

Alltid oavsett !
Honken
Inlägg: 1098
Blev medlem: 2009-01-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 12/11 2009

Inlägg av Honken »

Som vanligt en viktig match
Seger och det är två poäng upp till tredje plats, torsk och det kan vara ingemannsland efter den här omgången. (Beroende på övriga resultat)

Men det blir ingen lätt uppgift.
Ragge är antagligen fortfarande borta.
Luleå slog hv senast, dom har tre raka bortasegrar.
Bättre PP och BP procent än oss.
Hemmaplan vilket inte har varit det bästa stället att spela på hitintills, samt November.

När en av abbotarna har pucken, se till att markera den andra så slipper vi garanterat nått extra mål i baken.

Men optimist som man är så tror jag på seger med 4-2
Det vore fint om vi kunde hålla sviten intakt och utöka den med en åttonde rak hemmaseger mot skoterraggarna. Bara att hoppas på mycket folk också så att vårt riktigt fina publiksnitt på 7040 pers håller i sig.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
nutarvidom
Inlägg: 235
Blev medlem: 2005-06-09
Säsongskort: Ja
Ort: Täby

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 12/11 2009

Inlägg av nutarvidom »

Vad som är oerhört viktigt i den här matchen är att vi får stopp på legoknektarna Abbotts.
Speciellt några av våra backar måste spela oerhört enkelt i egen zon och "tomdumpa" ut pucken i mittzon. Bröderna är mästare på att gräva fast och låsa upp pucken i anfallszon och sedan slutar det med ett baklängesmål. Om vi försöker vara konstruktiva med puck i egen zon när de är inne och jagar, slutar det oftast med mål eller en farlig målchans. De är inga skridskovirtuoser så när dumparna kommer in i zon måste någon av backarna ta lite djup så vi hinner lätta ut skiten igen.
Så pass destruktiva bör vi vara när de är inne.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 12/11 2009

Inlägg av Kall-El »

Gissar på en publiksiffra på höga 6000 till denna match. Uppehållet borde gjort folk lite sugna på hockey, samtidigt som det av någon outgrundlig anledning kommer mindre folk på vardagsmatcher. För mig är i alla fall torsdagar klassisk hockeydagar, men jag kanske är lite gammal i detta fall. Egentligen lockar matchen mot SSK mera, men det är ju inte säkert ännu att transatlanten är klar tills dess i alla fall.

Grundreceptet för framgång:

1. Spela enkelt och rakt i egen zon. En Icing kan ibland vara guld värt och ingen onödig till eller sidledspassningar här tack.

2. Stäng mittzon och tappa inte puck där. Har du inget uppenbart passningsalternativ åk över mittlinjen och dumpa sedan ner pucken djupt. Vi kan vinna den där, men viktigast av allt inga pucktapp som leder till kontringar.

3. Ligg på och checka hårt samt åk mycket grillor.

4. INGA onödiga utvisningar.

Klarar vi av detta har vi stora möjligheter att vinna matchen. Med tanke på hur bra vi brukar vara mot SSK vore det väldigt behövligt med en vinst här. Tror vi vinner med 4-2 sista målet i öppen kasse.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 12/11 2009

Inlägg av sensei »

Jag tycker att vi ska börja spela lite fulare helt enkelt. Har egentligen ingen djupare analys inför matchen imorgon. Publiksiffra: 6500. Vi ses på hovet!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 12/11 2009

Inlägg av Edin »

Är extra spänd inför gårdagens match då några kompisar till mig hejar på Luleå, men jag tror givetvis att vi kan ta dom, men det blir jämnt.

4-3 Djurgårn!
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 12/11 2009

Inlägg av sthlm_dif »

Edin skrev:Är extra spänd inför gårdagens match då några kompisar till mig hejar på Luleå, men jag tror givetvis att vi kan ta dom, men det blir jämnt.

4-3 Djurgårn!
Har matchen redan spelats? :wink:
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Mans91
Inlägg: 661
Blev medlem: 2006-11-26
Ort: Eskilstuna

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 12/11 2009

Inlägg av Mans91 »

sthlm_dif skrev:
Edin skrev:Är extra spänd inför gårdagens match då några kompisar till mig hejar på Luleå, men jag tror givetvis att vi kan ta dom, men det blir jämnt.

4-3 Djurgårn!
Har matchen redan spelats? :wink:

Om den där kommentaren gör så att det är tomt på hovet idag och att alla redan har börjat firat segern. då jävlar ;)
Djuuuuuuuuuuuuu
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 12/11 2009

Inlägg av SkönaDjurgårn »

sensei skrev:Jag tycker att vi ska börja spela lite fulare helt enkelt. Har egentligen ingen djupare analys inför matchen imorgon. Publiksiffra: 6500. Vi ses på hovet!
Yes. Just framför eget mål tycker jag vi är alldeles för veka. Det ska inte få stå nån stor motståndare mitt framför näsan på vår målvakt. Lyft bort dem!
Användarvisningsbild
Tartarus
Inlägg: 73
Blev medlem: 2009-04-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 12/11 2009

Inlägg av Tartarus »

Chris Abbott är tydligen sjuk och osäker på spel ikväll...
Lite finare, lite bättre

Bloggen
Skriv svar