Djurgårdens IF - Södertälje SK, 22/10 2009-Säsongkortens dag

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Honken
Inlägg: 1098
Blev medlem: 2009-01-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK, 22/10 2009-Säsongkortens dag

Inlägg av Honken »

Såg inte situationen ordentligt när Tjärnqvist blev skadad.
Men fick känslan av att det borde ha varit checking from behind 5 min +game
Eller är jag helt fel ute?

Eftersom det oftast är ganska bra tryck från klacken har jag fått intrycket de senaste matcherna att domarna tänker "jag skall minsann visa att jag inte viker mig för publiktryck" och därmed hoppar över en del solklara utvisningar.

Checking from behind
Checking from behind är en av de farligaste förseelserna som kan få allvarliga följder. En
tackling bakifrån mot sargen kan resultera i en skada som ger spelaren bestående men.
Den typen av händelse, när en spelare med sitt huvud nere, tittar på eller efter pucken utmed
sargen, omedveten om en hotande träff, oförmögen att försvara sig själv, tacklas bakifrån,
måste domaren utdöma utvisning under den här regeln.
Checking from behind kan inträffa vart som helst på banan, inte bara in i sargen.
Vänder den tacklade spelaren medvetet ryggen för att ta träffen? ? Detta skall inte klassas
som Checking from behind, men möjligen utvisning för Charging, Boarding eller ingenting
alls.
För Checking from behind kan följande straff utdömas:
- Mindre straffet + Misconduct (2+10 min)
- Större straffet + Game Misconduct (5 min + GM)
- Match penalty (MP)
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
poGDI
Inlägg: 85
Blev medlem: 2009-01-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK, 22/10 2009-Säsongkortens dag

Inlägg av poGDI »

sthlm_dif skrev:
DIF_Soldier skrev:Om ni ser någon som står med armarna i kors framför er i klacken, lappa till hårt som fan i bakhuvudet och skicka notan till mig.
Detta kommer att bli dyrt för dig när jag skickar iväg mina notor efter nästa hemmamatch :wink:
Haha tänkte just säga det samma, var ju skandal i dag, lagets insatts var ju gudalik om man jämför med klacken :( Samma sak med andra halvan av aktiv sittplats (den som sitter närmast klacken)

Sitter / Står folk i klacken och på aktiv sittplats för att det är billigt? Och man vill bara glida med på ett jävla bananskal? Ställer er upp eller åtminstone klappa lite händerna 1 gång under matchens gång (Jag kan intyga er som inte ställer upp för laget att jag får varken ont i benen av att stå upp ibland och att klappa med mina händer!!) Vakna för guds skull!
Hardy Nilssons järnkaminer! - Johanssons järnkaminer!
Wire
Inlägg: 51
Blev medlem: 2009-10-22
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK, 22/10 2009-Säsongkortens dag

Inlägg av Wire »

Förstår inte alls den oerhört hårda kritiken mot klacken idag. Visst vi var inte jätte bra men tycker ändå att vi gjorde en mer än en godkänd insatts, speciellt med tanke på att avsaknaden av klackledare även denna match. USC/Fabrikens flytt till gaten tyckte jag också var positiv, kändes som vi fick igång fler på övre.
Senast redigerad av Wire den 2009-10-22 23:16:20, redigerad totalt 1 gånger.
Honken
Inlägg: 1098
Blev medlem: 2009-01-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK, 22/10 2009-Säsongkortens dag

Inlägg av Honken »

-daniel- skrev: Någon som förresten vet hur illa det är med Tjärnqvist?
Från Hallmans blogg
Så här säger Djurgårdens läkare Bengt Gustavsson om Mathias Tjärnqvists skada:

– Han slog i så hårt att armen domnade och han tappade kontrollen över och känslan i armen men det är allt, jag tror inte det är värre än så och han är nog öppen för spel på lördag tror jag, säger Gustafsson som inte trodde det behövdes någon röntgen på fredagen.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
Hawk
Inlägg: 1545
Blev medlem: 2006-09-06
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Munkedal västkusten

Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK, 22/10 2009-Säsongkortens dag

Inlägg av Hawk »

Härligt att se Otto tillbaka, syntes att han har saknat match spelet, Men han är snart i bra form.

För jävligt att det inte blev 5 min för skiten mot Tjärna. Hoppas han repar sig bara.
Användarvisningsbild
kalle99
Inlägg: 218
Blev medlem: 2005-09-30
Ort: Haddonfield Illinois , 31 th October 1978

Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK, 22/10 2009-Säsongkortens dag

Inlägg av kalle99 »

Tycker grabbarna skall ha beröm för allt slit. Laget jobbar i det stora hela kopiöst hårt. Man kan inte beskylla laget för att inte slita. Fighten mot HV var beundransvärd. Där krigade vi ned dom.
Alla lag som kommit till hovet har haft det jobbigt här. Tycker DIF trots allt verkar bättre än på flera år. Jag känner mig inte orolig om man jämför tex med fjolårssäsongen. Målskyttet är det "enda" som man måste få bukt med...då kommer många poäng trilla in. Härligt drag på hovet dessutom. DIF är på gång och låt oss fokusera på det positiva. Marcus Nilsson kan vi hoppas mer på i det långa koppet. Själv hade jag i princip bottentippat DIF inför säsongen så jag är NÖJD.

Apropå ingenting. Södertälje är INGET stockholmslag!! Läs själva vad Wikipedia har att säga om saken :

Södertälje är en tätort i Södermanland och centralort i Södertälje kommun (tidigare i Södertälje stad). Med sina 62 279 invånare[2] är det landskapets största tätort (förutom halva Stockholm) och den 15:e största i Sverige. Södertälje är beläget mellan Strängnäs, Stockholm och Nyköping där Mälaren är förbunden med Östersjön genom slussen i Södertälje kanal.

Så var det med den saken.
Brutus
Inlägg: 77
Blev medlem: 2006-12-02

Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK, 22/10 2009-Säsongkortens dag

Inlägg av Brutus »

Hawk skrev:Härligt att se Otto tillbaka, syntes att han har saknat match spelet, Men han är snart i bra form.

För jävligt att det inte blev 5 min för skiten mot Tjärna. Hoppas han repar sig bara.

Ja kul att han e tillbaka i spel, men han va fan inte bra igår. Otto som missade backcheckingen på 1-2 målet, det är inte likt honom... Men jag är inte orolig, han kommer snart va i form.
Användarvisningsbild
Gargamel
Inlägg: 14
Blev medlem: 2009-10-19
Ort: Södertälje

Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK, 22/10 2009-Säsongkortens dag

Inlägg av Gargamel »

kalle99 skrev: Apropå ingenting. Södertälje är INGET stockholmslag!! Läs själva vad Wikipedia har att säga om saken :

Södertälje är en tätort i Södermanland och centralort i Södertälje kommun (tidigare i Södertälje stad). Med sina 62 279 invånare[2] är det landskapets största tätort (förutom halva Stockholm) och den 15:e största i Sverige. Södertälje är beläget mellan Strängnäs, Stockholm och Nyköping där Mälaren är förbunden med Östersjön genom slussen i Södertälje kanal.

Så var det med den saken.
Jag och 62 278 till håller med! Vi vill inte bli kallade Stockholmare heller!
SSK överallt alltid!
berliner
Inlägg: 4
Blev medlem: 2009-10-22
Ort: Berlin (Tyskland)

Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK, 22/10 2009-Säsongkortens dag

Inlägg av berliner »

synd!
Användarvisningsbild
jbknigts
Inlägg: 96
Blev medlem: 2008-03-09
Säsongskort: Ja
Ort: Blue Brigade A11

Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK, 22/10 2009-Säsongkortens dag

Inlägg av jbknigts »

Klacken var lite halv död idag, vaknade dock till efter fått höra av sittplats att "vi har Sveriges sämsta ståplats" vilket led till ett bra drag och i samma veva kom 1-1.
Blue Brigade STHLM A11 Hovet
nutarvidom
Inlägg: 235
Blev medlem: 2005-06-09
Säsongskort: Ja
Ort: Täby

Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK, 22/10 2009-Säsongkortens dag

Inlägg av nutarvidom »

Man blir så trött på det här, men så oerhört väntat. Man känner DIF väl vid det här laget.
Sedan långt tillbaka har man problem att komma till jobbet med hög intensitet varje match, speciellt mot lag som Rögle, Södertälje etc. Man tar inte uppgiften på fullt allvar.
Det är precis som Wikegård säger: Den största utmaningen för DIF är som vanligt att kunna gneta till sig poäng när det är november och mörkt och jävligt tråkigt. Man har tidigare bevisat att man inte klarar att ladda om mentalt efter matcher som mot HV. Detta fenomen fanns redan på den tiden Wikegård var tränare. Som jag ser det är just detta DIF:s största utmaning under grundserien. Varken Rögle eller SSK spelar ens bra, men dom knallar från Hovet med 3 pinnar. Och det är så jävla irriterande att bevittna på det sätt det sker. SSK har ca 9% i pp. Men likväl gör dom två baljor i pp, på rena jävla bjudningar och slappt försvarsspel.
Nu får man snacka igenom det här och se till att man kommer till jobbet varje gång och gör skäl för lönen. Jag pallar fan inte att först sitta i kö på den där jävla essingleden när EU-packet stänger av skiten så det är kö hela dagen, sedan se ett slappt DIF ge bort 3 pinnar på Hovet. Kom igen nu!
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK, 22/10 2009-Säsongkortens dag

Inlägg av android »

Skitmatch.

+ Kruger fortsätter vara pigg.
+ Enqvist spelade upp sig lite
+ Jimmie!
+ Hyggligt fysiskt spel

- Målskyttet. Så jävla dåliga avslut.
- Uppspelen. Speciellt i PP.


Jag trodde SSK skulle vara bättre. Dom gick lite på inspiration i första av att få spela inför en riktig publik (som dock var lite sämre igår). Samtidigt var DIF på hälarna. I tredje perioden kom väl DIF upp i 85-90% av kapaciteten och då hängde inte SSK med alls. Skulle spelarna lära sig skjuta direktskott eller sätta skotten längs med målramen högt upp så hade vi vunnit med 3-4 mål idag.

Besvikelse var också SSKs publik. Trodde att dom skulle vara fler och mer högljudda. Nu var det enda man hörde några mongon som bankade i reklamskyltarna. Förvisso drog dom igång "Djurgårn åker ur i år" också. Den hörde jag ska jag erkänna. Det var lite kul.

Roligaste under matchen var när några aktiva sittplatsare hetsade klacken med "Sveriges sämsta ståplats", klacken mumlar då tillbaka någonting och är sedan tysta i någon minut. Cred dock till klacken att dom skapade ett par höga ljudtoppar.

Jag tog sammanfattningen högst upp: Skitmatch. Dock är det dags att minimera skitmatcherna nu. Vi har inte råd att ha en sådan match i veckan.

Positivt är väl att vi inte har förlorat med mer än uddamålet iår. Vi är därmed svårslagna.

Jag räknar kallt med åtta segrar på de kommande tio matcherna. Det är väl fyra matcher kvar till uppehållet. Vi bör vinna tre av dessa.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK, 22/10 2009-Säsongkortens dag

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

android skrev: Skitmatch.

Jag trodde SSK skulle vara bättre. Dom gick lite på inspiration i första av att få spela inför en riktig publik

Jag räknar kallt med åtta segrar på de kommande tio matcherna. Det är väl fyra matcher kvar till uppehållet. Vi bör vinna tre av dessa.

Jaa, ssk var & är uselt, som alltid.
Men vad säger det om DIF:s sk insatts..?
Konstig grej det där av ssk att gå igång på mycket folk på läktaren, det fattar jag inte alls.
Då känns ju DIF:s "Öfverklass-Ähh-det-kommer-fler-matcher-attityd" mycket mer hemtam & begriplig......eller INTE :twisted:

Det kommande 7 matcherna möter DIF idel sträcklag, vinner vi alla dessa ska jag sätta på grannens hamster....eller nåt annat busigt :?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Jeremy Roenick
Inlägg: 117
Blev medlem: 2008-10-18

Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK, 22/10 2009-Säsongkortens dag

Inlägg av Jeremy Roenick »

nutarvidom skrev:Man blir så trött på det här, men så oerhört väntat. Man känner DIF väl vid det här laget.
Jo! Man börjar känna igen det här nu.
nutarvidom skrev:Sedan långt tillbaka har man problem att komma till jobbet med hög intensitet varje match, speciellt mot lag som Rögle, Södertälje etc. Man tar inte uppgiften på fullt allvar.
Det är betydligt softare att fika i City, hänga på någon schysst innekrog eller gosa med barnen än att prestera något för DIF Hockkey under match, dvs. ca. tre timmar i veckan.
nutarvidom skrev:Jag pallar fan inte att först sitta i kö på den där jävla essingleden när EU-packet stänger av skiten så det är kö hela dagen, sedan se ett slappt DIF ge bort 3 pinnar på Hovet. Kom igen nu!
Samma här!
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK, 22/10 2009-Säsongkortens dag

Inlägg av android »

Lee Harvey Oswald skrev:
android skrev: Skitmatch.

Jag trodde SSK skulle vara bättre. Dom gick lite på inspiration i första av att få spela inför en riktig publik

Jag räknar kallt med åtta segrar på de kommande tio matcherna. Det är väl fyra matcher kvar till uppehållet. Vi bör vinna tre av dessa.

Jaa, ssk var & är uselt, som alltid.
Men vad säger det om DIF:s sk insatts..?
Konstig grej det där av ssk att gå igång på mycket folk på läktaren, det fattar jag inte alls.
Då känns ju DIF:s "Öfverklass-Ähh-det-kommer-fler-matcher-attityd" mycket mer hemtam & begriplig......eller INTE :twisted:

Det kommande 7 matcherna möter DIF idel sträcklag, vinner vi alla dessa ska jag sätta på grannens hamster....eller nåt annat busigt :?
Orkar inte fibbla med citeringen. "Men vad säger det om DIF:s sk insatts..?". Tja, som jag skrev skitmatch. Om du vill att jag ska utveckla så tyckte jag vi hade dålig fart och slarvade i både passningar och mottagningar i första och andra. Vi kom till en del lägen men då slarvade vi i avsluten. I tredje fick vi igång skridskorna men avslut, passningar och mottagningar fattades fortfarande.

Vidhåller ändå att inte bara våra spelare blir taggade av sveriges bästa publik (även om igår var rätt dåligt). Jag tror att motståndarna går igång på det också.

Oddsen att vi vinner 7 raka är väl inte direkt stora. Men känns långt ifrån omöjligt om vi spelar på högstanivån och har lite flyt.
Född till sportchef.
Skriv svar