Timrå IK - Djurgårdens IF, 17/10 2009

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Fnatte79
Inlägg: 191
Blev medlem: 2006-09-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Linköping

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 17/10 2009

Inlägg av Fnatte79 »

Caveman skrev:Sedan så var det en sak till, ni som är bönder men kalla er Djurgårdare samtidigt som ni kallar oss i Sthlm för medgångare.. Hållkäften... Vad fan vet ni? Börja med att lämna er bondhåla innan ni uttaler er..
Vad snackar du om här!?
DIF 4 Ever
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 17/10 2009

Inlägg av DIF_Soldier »

Caveman skrev: Sedan så var det en sak till, ni som är bönder men kalla er Djurgårdare samtidigt som ni kallar oss i Sthlm för medgångare.. Hållkäften... Vad fan vet ni? Börja med att lämna er bondhåla innan ni uttaler er..
Personligen vet jag med mig att de gånger jag besöker Hovet så sjunger jag oerhört mycket mer än många Stockholmare, trots att jag bor i Finspång. Senast, mot Modo, var jag nästan ensam på övre delen av aktiv sittplats som sjöng stora delar av matchen.

Jag har aldrig kallat "er i Stockholm" för medgångare, jag har däremot kallat dagens djurgårdare för medgångare. Var man bor är skit samma.
Säg den glädje som varar
Glasflaskan
Inlägg: 28
Blev medlem: 2009-02-08

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 17/10 2009

Inlägg av Glasflaskan »

Jag var på matchen i Lördags. Bor nämligen i Sundsvall så jag ville mer än gärna åka dit och så blev det. Min granne är publikvärd så min flickvän och jag fick gratisbiljetter av honom.

Första perioden stod jag i klacken och vilket jävla liv det var "Challe Berglund håller på Djurgårn", haha, så härligt att höra :D Efter första perioden så tappade jag min plats då jag behövde handla snus men det var en riktigt bra match. Det jag inte kan förstå är hur Kreuger missar öppet mål i tredje och får en utvisning, är väl bara att lägga en backhand i kassen och det står 1-3 till Djurgården och sedan 1-4 med Jimmies mål. Sista perioden var jag riktigt riktigt nervös när Timrå tryckte på hela tiden men som någon sa:

Härliga Djurgårn - det blev tre sköna poäng :D
Freedom of speech - use it or lose it!
Skriv svar