Vilket Gnäll!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Har länge hävdat att styrelsen inte gjort ett 100% jobb denna säsong.

Kan Malmö presentera vm-guldmedaljörer borde vi i alla fall kunna presentera spelare som håller slutspelssklass.

FBK fick en back skadad 5 timmar inte transferfösntret och de kunde visst plocka in en back på de timmarna.

Vår styrelse har haft sedan i höstas på sig att plocka in spelare för de öronmärkta pengarna och vad har vi fått; en kass finne och en dopad lillebror.

Kostade dessa två spelare verkligen över 3 miljoner kronor?

Bara för att förtydliga, dessa pengar var avsatta enbart till nya spelare då man inte räknat med att Fernholm, Nilsson eller Kronwall skulle försvinna.

Att skylla på svaga punliksiffror funkar inte heller då vi faktiskt ökat vår publik jämfört med förra året. Hade styrelsen budgeterat med mer publik än detta borde de avgå med omedelbar verkan.

Tränare och spelare har nog gjort sitt bästa även om jag fortfarande inte begriper hur man kunde satsa så fel på i princip samtliga nyförvärv samt varför man inte fösökte få fram åtminstone en back som kan åka skridskor. Avslutningsvis kan jag inte fatta hur man kan placera Ronnie och Mattsson ihop, men det kanske finns någon bra förklaring på detta oxå.

Tycker nog framför allt att vi fans har en del frågor som styrelsen borde svara på....
DIF 4 EVER
Inlägg: 317
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av DIF 4 EVER »

>>>>> Kall EL


Håller med dig. Styrelsen har inte gjort nåt bra jobb. Var i h-vete hittade de Lamberg och vad har han tillfört? Svaret e Ingenting. Hur många poäng har det haussade nyförvärvet Patrik Nilson gjort sen han kom? Svaret är inte ett enda.

Att lägga pengar på två kassa spelare förstår jag inte alls.

Istället för att köpa två dåliga spelare kan man väl köpa EN BRA spelare istället?
Användarvisningsbild
Drutten
Inlägg: 284
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Drutten »

DIF 4 EVER skrev:>>>>> Kall EL


Håller med dig. Styrelsen har inte gjort nåt bra jobb. Var i h-vete hittade de Lamberg och vad har han tillfört? Svaret e Ingenting. Hur många poäng har det haussade nyförvärvet Patrik Nilson gjort sen han kom? Svaret är inte ett enda.

Att lägga pengar på två kassa spelare förstår jag inte alls.

Istället för att köpa två dåliga spelare kan man väl köpa EN BRA spelare istället?
Hur många poäng har laget gjort överhuvudtaget sedan Nilsson kom??? Inte många...Nilsson är het och har inte gjort bort sig tycker jag. Ge han lite tid att komma in i rytmen bara så är jag övertygad om att han blir värdefull, åtminstone om han kör vidare i DIF nästa säsong.
Ingen seger utan offer
Användarvisningsbild
Pompe
Inlägg: 64
Blev medlem: 2005-11-30
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 44km från Globen

Inlägg av Pompe »

Hej

Kan inte hålla mig längre!
Alla dessa klagande om hur dåliga spelarna är och att styrelsen inte gör sitt jobb.
Man kanske skall fråga sig varför det har gott som det har gott detta år? Är det pga att alla dessa supportrar som har fyllt Hovet och Globen som är bekymret? För det är väl så att DIF supportern stöttar sitt gäng i vått och torrt?
Nä skäms på Er som inte går och tittar på laget, sjunger och stöttar DIF, jag gjorde mitt på 70- och 80-talet och känner inte att man skall behöva ställa sig på ståplats och sjunga. Tillhör nu sittplats på långsidan, är den generationen och skäms inte för det!

Så vad jag vill ha sagt är att fylls Globen med DIF supporter så lär pengakassan fyllas på kanslit och man kan titta på lite mera "kvalitetsspelare", och framför allt så kommer de spelare som folk gnäller på att höja sig ett par pinnhåll.

Gör Globen till en festplats för DIF och ett Helvete för motståndarna!!



//Pompe
Användarvisningsbild
Sofia©
Inlägg: 48
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Sofia© »

Pompe skrev:Hej

Kan inte hålla mig längre!
Alla dessa klagande om hur dåliga spelarna är och att styrelsen inte gör sitt jobb.
Man kanske skall fråga sig varför det har gott som det har gott detta år? Är det pga att alla dessa supportrar som har fyllt Hovet och Globen som är bekymret? För det är väl så att DIF supportern stöttar sitt gäng i vått och torrt?
Nä skäms på Er som inte går och tittar på laget, sjunger och stöttar DIF, jag gjorde mitt på 70- och 80-talet och känner inte att man skall behöva ställa sig på ståplats och sjunga. Tillhör nu sittplats på långsidan, är den generationen och skäms inte för det!

Så vad jag vill ha sagt är att fylls Globen med DIF supporter så lär pengakassan fyllas på kanslit och man kan titta på lite mera "kvalitetsspelare", och framför allt så kommer de spelare som folk gnäller på att höja sig ett par pinnhåll.

Gör Globen till en festplats för DIF och ett Helvete för motståndarna!!



//Pompe
Väl rutet!
Precis så ska det gå till.

:)
FredrikA
Inlägg: 65
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av FredrikA »

Sofia© skrev:
Pompe skrev:Hej

Kan inte hålla mig längre!
Alla dessa klagande om hur dåliga spelarna är och att styrelsen inte gör sitt jobb.
Man kanske skall fråga sig varför det har gott som det har gott detta år? Är det pga att alla dessa supportrar som har fyllt Hovet och Globen som är bekymret? För det är väl så att DIF supportern stöttar sitt gäng i vått och torrt?
Nä skäms på Er som inte går och tittar på laget, sjunger och stöttar DIF, jag gjorde mitt på 70- och 80-talet och känner inte att man skall behöva ställa sig på ståplats och sjunga. Tillhör nu sittplats på långsidan, är den generationen och skäms inte för det!

Så vad jag vill ha sagt är att fylls Globen med DIF supporter så lär pengakassan fyllas på kanslit och man kan titta på lite mera "kvalitetsspelare", och framför allt så kommer de spelare som folk gnäller på att höja sig ett par pinnhåll.

Gör Globen till en festplats för DIF och ett Helvete för motståndarna!!



//Pompe
Väl rutet!
Precis så ska det gå till.

:)
Mycket kloka ord!
Användarvisningsbild
Drutten
Inlägg: 284
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Drutten »

FredrikA skrev:
Sofia© skrev:
Pompe skrev:Hej

Kan inte hålla mig längre!
Alla dessa klagande om hur dåliga spelarna är och att styrelsen inte gör sitt jobb.
Man kanske skall fråga sig varför det har gott som det har gott detta år? Är det pga att alla dessa supportrar som har fyllt Hovet och Globen som är bekymret? För det är väl så att DIF supportern stöttar sitt gäng i vått och torrt?
Nä skäms på Er som inte går och tittar på laget, sjunger och stöttar DIF, jag gjorde mitt på 70- och 80-talet och känner inte att man skall behöva ställa sig på ståplats och sjunga. Tillhör nu sittplats på långsidan, är den generationen och skäms inte för det!

Så vad jag vill ha sagt är att fylls Globen med DIF supporter så lär pengakassan fyllas på kanslit och man kan titta på lite mera "kvalitetsspelare", och framför allt så kommer de spelare som folk gnäller på att höja sig ett par pinnhåll.

Gör Globen till en festplats för DIF och ett Helvete för motståndarna!!



//Pompe
Väl rutet!
Precis så ska det gå till.

:)
Mycket kloka ord!
Behövs det sägas nåt mer??? Tänk om alla resonerade så. Då skulle en biljett till Globen vara hett eftertraktad.

*SOFIAS AVATAR DOMINERAR!*
Ingen seger utan offer
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Pompe skrev:Hej

Kan inte hålla mig längre!
Alla dessa klagande om hur dåliga spelarna är och att styrelsen inte gör sitt jobb.
Man kanske skall fråga sig varför det har gott som det har gott detta år? Är det pga att alla dessa supportrar som har fyllt Hovet och Globen som är bekymret? För det är väl så att DIF supportern stöttar sitt gäng i vått och torrt?
Nä skäms på Er som inte går och tittar på laget, sjunger och stöttar DIF, jag gjorde mitt på 70- och 80-talet och känner inte att man skall behöva ställa sig på ståplats och sjunga. Tillhör nu sittplats på långsidan, är den generationen och skäms inte för det!

Så vad jag vill ha sagt är att fylls Globen med DIF supporter så lär pengakassan fyllas på kanslit och man kan titta på lite mera "kvalitetsspelare", och framför allt så kommer de spelare som folk gnäller på att höja sig ett par pinnhåll.

Gör Globen till en festplats för DIF och ett Helvete för motståndarna!!



//Pompe
Du kan ju inte räkna med att globen bara över en natt skall börja fyllas. Jämför publiksiffrorna i år med vad vi haft de senaste säsongerna och resultatet blir en ordentlig snitthöjning för detta år. Med andra ord tycker inte jag man kan begära så mycket mera av oss fans. Fotbollens snitt höjde sig inte heller över en natt utan det tog flera säsonger samtidigt som styrelsen där aktivt jobbade med fansen istället för mot något styrelsen för våra iskrigare gjort sedan 90-talets början.

Vill man att globen skall fyllas krävs nog en omläggning av seriesystemet. Färre matcher och inga derbygrupper. En serie med 18 lag där alla möter varandra en gång hemma / borta och sedan slutspel. De två sämsta lagen ryker och ersättas av lag ett och två från serien under. På tal om ingenting vill DIF börja tjäna pengar måste man ha rättigheterna på försäljningen runt arenan. Det är där man drar in de feta kulorna.

Det har gått som det gått i år därför att spelarna, och då främst backarna har varit usla. Detta beror i sin tur antagligen på en komibnation av felsatsningar samt att man inte varit villiga att lägga upp de pengar som krävs för locka till sig rätt namn. Faktum kvarstår dock att om vi get faan i alla tomtesignignar denna säsong hade man säkert kunnat lagt dessa stålar i en pott och plockat hem en bra spelare i alla fall. Dessutom hakar jag upp mig på de där NHL-pemgarna, vad hände med dem egentligen?

Jag tror att det hade räckt med 2 "slutspelsbackar" så hade vi tagit en slutsspelsplats. Då hade vi varit garanterade minst två hemmamatcher vilket med största säkerhet hade bekostat dessa båda spelare. NU valde man instället att fega, snacket om att det inte fanns några spelare är ju bara bs, och som följd missar vi slutspelet.

Om vi skall börja snacka historia har jag varit med sedan 83 och tycker det berättigar mig all rätt i världen att göra min stämma hörd. Tror för övrigt inte vi haft ett sämre lag under alla år jag följt DIF.
DIF 4 EVER
Inlägg: 317
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av DIF 4 EVER »

Folk verkar fortfarande inte fatta att Stockholmspubliken e kräsen och inte går och tittar på vilka sopspelare som helst.

Man kan inte räkna med att höja publiksiffrorna samtidigt som man sänker standarden på spelarmaterielet. Tänk vilka klassspelare vi hade förr i Patrik Kjellberg, Kenneth Kennholt och Thomas Eriksson. Det var tider det.

Idag skäms jag över att en spelare som Andre Mattsson överhuvudtaget får dra på sig Djurgårdströjan.

DIF ska vara glada att de klarat sig kvar med nuvarande trupp. De har tyvärr inget i slutspelet att göra.
Användarvisningsbild
Pompe
Inlägg: 64
Blev medlem: 2005-11-30
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 44km från Globen

Inlägg av Pompe »

Hmmm
""Folk verkar fortfarande inte fatta att Stockholmspubliken e kräsen och inte går och tittar på vilka sopspelare som helst""

Visst är har det funnits klass spelare i DIF, och det finns det även NU! Tycker att det hjärtat som Jimmie visar på plan är det väldigt få i denna Elitserie som visar, vet inte så här på rak är nån?


Stockholmspubliken, jo det är att ta i! Om Gnaget kan sälja 6527 säsongsbiljetter till dagens datum...betyder det att AIK har ett bra fotbollslag??*skrattar*

Nä tror att många anhängare till DIF är mer eller mindre slöa och tänker tillbaka på den tiden som vi var bäst.
Det är lätt att vara med i medgång...

//Pompe
Skriv svar