Brynäs IF - Djurgårdens IF, 21/2 2009

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 21/2 2009

Inlägg av Daniel942 »

Tyvärr inte första gången detta händer. Har man en ledning så ska man fan hålla den! :|
DIF!
Östgöten
Inlägg: 477
Blev medlem: 2007-03-08

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 21/2 2009

Inlägg av Östgöten »

calpe skrev:
Glasflaskan skrev:Jag finner inga ord för vad förlusten betyder för våran del. Är totalt nedstämd här hemma. Händerna framför ansiktet, drar mig i håret och är allmänt deppad just nu.

Är just nu oerhört ledsen och nedstämd :cry:
*Knirre skrev: Kan man nu äntligen få hävda att tränarna är en stor jävla flopp och MÅSTE avskedas.
Ring Wikegård, nuuuu!! Skriv ett kontrakt med honom. Vi behöver en ståndaktig herre i båset.
Äntligen att någon fler fattar att det är fel på tränarna. De har inte tillräcklig kunskap och power att leda ett Elitserielag.De kan inte coacha ett lag till framgång. Det visar sig tydligt vid sammansättning av 5-or och då särskilt i box/power-play vilket inte har fungerat överhuvudtaget i år.Finns inget "go" i båset.
Skyll inte på Målis, han har ingen hjälp av sina backar. Hur kan man förlora med 3-0 i sista perioden????? Helt ofattbart
Vi får vara glada att Modo torskade idag så pinan förlängs några dagar till. :cry:
Nu får alla surpellar sluta upp!

DIF har spelat bra i BP och PP i år.

Powerplay Efficiency
--------------------------------------------------------------------------------
Powerplay % and higher Powerplay Goal For
--------------------------------------------------------------------------------
Rk Team GP PPGF OPP. TPP PP% SHGA
1 HV 71 52 62 250 413:44 24,80 0
2 Timrå IK 51 46 225 387:08 20,44 3
3 Djurgårdens IF 52 47 234 384:39 20,09 5
4 Luleå HF 52 43 225 371:07 19,11 2
5 Linköpings HC 52 39 219 381:06 17,81 7
6 Frölunda HC 52 42 239 413:41 17,57 4
7 Färjestads BK 52 38 219 381:05 17,35 0
8 Rögle BK 52 41 241 434:40 17,01 5
9 Brynäs IF 52 36 234 402:04 15,38 4
10 Södertälje SK 51 32 212 385:27 15,09 7
11 Skellefteå AIK 52 34 229 410:47 14,85 6
12 MODO Hockey 52 35 242 427:24 14,46 7

DIF är 3:a i PP

Penalty Killing


--------------------------------------------------------------------------------
Sorted by higher Penalty Killing % and lower Powerplay Goal Against
--------------------------------------------------------------------------------

Rk Team GP PPGA OPP. TSH PK% SHGF
1 Färjestads BK 52 31 221 391:30 85,97 4
2 Frölunda HC 52 37 226 390:54 83,63 4
Djurgårdens IF 52 37 226 392:37 83,63 3
4 Brynäs IF 52 38 230 379:56 83,48 3
5 Timrå IK 51 40 238 404:02 83,19 5
6 Luleå HF 52 44 254 442:15 82,68 6
7 Skellefteå AIK 52 36 202 356:09 82,18 4
8 Rögle BK 52 39 209 353:56 81,34 5
9 Linköpings HC 52 42 224 401:41 81,25 3
10 HV 71 52 49 255 455:35 80,78 5
11 Södertälje SK 51 46 236 409:11 80,51 2
12 MODO Hockey 52 56 248 415:06 77,42 6

DIF är 3 i BP

DIF åker utan sina tre bästa centrar (Otto, Holmqvist och Engqvist) till Gävle och förlorar knappt mot Brynäs. Hade DIF vunnit hade de varit lika stort som att vinna en kvartsfinalsserie!

Om DIF slipper KS i år när Otto, Holmqvist och Engqvist saknas resterande matcher är det en BRAGD!

Jacob Josefson är bra - men han är inte redo att leda en förstakedja. Skärpning gnällspikar.
niklasss
Inlägg: 78
Blev medlem: 2008-02-02

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 21/2 2009

Inlägg av niklasss »

vågar man ens tänka på hur stort vi kommer torska mot skellfeteå på tisdag? och hur skridskoskären kommer eka i ett hov med 4000 trötta, ledsna, besvikna personer... nej jag tror att vi kommer avsluta resten av matcherna med 0 poäng. tack för den här säsongen!

och nej jag är inge medgångare, jag kommer vara på plats på tisdsag. och jag hoppas fortfarande på slutspel. inget är omöjligt!
Kämpa DIF!
Användarvisningsbild
melker
Inlägg: 764
Blev medlem: 2007-11-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 21/2 2009

Inlägg av melker »

Totalt katastrof, trodde på en bragdvinst uppe i Gävle idag med massa juniorer etc, fan att man tappar ledningen IGEN! Nu har nog slutspelståget definitivt gått, ack ack ack. Gäller att vinna resterande 3 matcherna nu och ha lite tur med att våra konkurrenter förlorar då finns det klar chans iofs.
För övrigt så såg jag Skellefteå-Rögle och saik ser inte så jäkla farliga ut faktiskt. Tror vi kan vinna hyffsat lätt om grabbarna inte har denna tunga förlust allt för mycket i bakhuvudet.
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 21/2 2009

Inlägg av DIF_Soldier »

SSK snodde två poäng från Timrå. Vi lever i allra högsta grad.
En bragd och vi är i slutspel.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Remy Lebeau
Inlägg: 1511
Blev medlem: 2006-04-09
Ort: Tokyo, Japan.

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 21/2 2009

Inlägg av Remy Lebeau »

Glasflaskan skrev: Håller med dig!! Det är den ända mannen som har pondus i båset av tränarna. Han lyckas göra det som ingen annan kan.
Ja, det såg vi verkligen prov på 03-04 och 04-05. Mår fortfarande illa när jag tänker på 1-8 x2 i slutspelet. Lägg sedan till att han helt skoningslöst misshandlade Oduya under ett par säsonger istället för att låta han spela sitt eget spel.

Är inte ett dugg imponerad av Wikegård. Han är bra på att snacka och att få allt att låta enkelt, men det är också det enda.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
odburt
Inlägg: 849
Blev medlem: 2006-10-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nacka

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 21/2 2009

Inlägg av odburt »

Tack för denna säsongen. Jag har gett upp. Vi kommer sluta 9a eller 10a och det kommer att vara samma visa varje år tills vi konkar. Det skrev jag iofs före säsongen också.

Ironiskt nog har inte DIF framtiden i egna händer, det är Sthlms stad som har den.

Vill ändå passa på att framhålla Printz, Ragge och Ronnie i denna matchen. Även Krüger gör en bra match. Wesslau bör hålla klubban i isen på 3-2-målet men han var desto bättre i sidled idag så jag köper det målet.

Andreas Holmqvist bör SJÄLVMANT AVGÅ genast. Jag förstår att Frölunda dumpade honom p.g.a. hans inställning och han har INGENTING i vår klubb att göra så länge han inte presterar. Till saken hör att han har fantastiska förutsättningar och får mycket istid match efter match, trots att Schneider spelar bättre än honom i ALLA spelmoment.
foppa
Inlägg: 69
Blev medlem: 2009-01-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 21/2 2009

Inlägg av foppa »

odburt skrev:
Andreas Holmqvist bör SJÄLVMANT AVGÅ genast. Jag förstår att Frölunda dumpade honom p.g.a. hans inställning och han har INGENTING i vår klubb att göra så länge han inte presterar. Till saken hör att han har fantastiska förutsättningar och får mycket istid match efter match, trots att Schneider spelar bättre än honom i ALLA spelmoment.

Exakt, det var han som fuckade upp allt när det blev första målet till brynäs och sedan andra (PPet då). FYFAN J*VLA SOPA!

Jag är fan 75 % att vi skulle vunnit om han inte spelade idag, det är sanningen, det är inte gustav som sabbar för oss idag utan det är andreas holmqvist.
Användarvisningsbild
odburt
Inlägg: 849
Blev medlem: 2006-10-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nacka

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 21/2 2009

Inlägg av odburt »

foppa skrev:
odburt skrev:
Andreas Holmqvist bör SJÄLVMANT AVGÅ genast. Jag förstår att Frölunda dumpade honom p.g.a. hans inställning och han har INGENTING i vår klubb att göra så länge han inte presterar. Till saken hör att han har fantastiska förutsättningar och får mycket istid match efter match, trots att Schneider spelar bättre än honom i ALLA spelmoment.

Exakt, det var han som fuckade upp allt när det blev första målet till brynäs och sedan andra (PPet då). FYFAN J*VLA SOPA!

Jag är fan 75 % att vi skulle vunnit om han inte spelade idag, det är sanningen, det är inte gustav som sabbar för oss idag utan det är andreas holmqvist.
Han gör en fruktansvärt dålig match för 24e matchen i rad. Skicka honom med huvudet först efter säsongen, riv kontraktet, gör vad som helst. Hårda ord men nu är måttet rågat.
Djurgårn
Inlägg: 1521
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 21/2 2009

Inlägg av Djurgårn »

Ja, det är tyvärr över för den här gången. Är så jävla besviken så det finns inte! Hur länge ska vi ligga i botten egentligen? Så otroligt tröttsamt att man innan säsongen vet att vi vilket fall som helst kommer få strida om sista slutspelsplatsen och sen när det väl börjar dra ihop sig mot slutet så blir vi avhängda som vanligt. Något måste hända i klubben nu.....förstår inte varför styrelsen sitter kvar fortfarande. De borde ha tagit sina grejer och stuckit för länge sen. Vi behöver få in nytt i de högre leden också!
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 21/2 2009

Inlägg av Doyle »

Har nu kommit hem efter denna tröstlösa jäkla match i Läkerolburken. Deras jävla DISCO-musik, klapp, klapp heja Brynäs i högtalarna samt trumjäveln som dunkar oavbrutet gör att kvällen känns mer än hopplös.

Kan inte få in i skallen att Djurgårn för FEMTIOELFTE gången inte kan hantera en ledning. Blir snart tokig på detta scenario som upprepas gång efter gång, GRRRR. Någon jäkla gång måste man för hela HÖGA KUSTEN lära sig nått av alla misstagen. Men NEJ, för katten, fortsätt att backa och lägg hela mittzonen i Brynäs händer. Förstod redan efter 2 minuters spel i tredje att det blir torsk...och mycket riktigt, 3 jävla 0 i sista om även sista insläppt i tomt mål.

NEJ, Djurgårn, är så jäkla besviken på det urbota frånsaknaden av taktiska manövrar som kunde gett oss tre otroligt viktiga poäng i denna match. Nu finns det bara ER heder kvar att spela för...TRE vinster på raken kan delvis förlåta detta..JÄKLA PATETISKA SKITSPEL :cry:
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 21/2 2009

Inlägg av Emil Svelander »

Grabbarna sliter som djur idag, men vad fan hjälper det när man har två spelare i laget som torskar matchen på egen hand. Syftar givetvis på Honken och Wesslau. Andreas är, som många skrivit, riktigt usel för tillfället.

Wesslau håller inte i Elitserien. Värvningen av honom var totalt idiotisk och det är egentligen inte hans fel. Han kanske kan bli en OK elitseriemålvakt om några år, men inte nu. Tror att division ett hade passat bättre för honom i dagens läge.

Det blir inget slutspel, aldrig. Men vi ska tillsammans se till att undvika kvalserien.

Förresten så har jag svårt för Monténs och Micke time out-taktik. De tar den alltid efter att motståndaren gjort mål, medans andra lags tränare tar den när de ser att matchen är på väg att glida dem ur händerna (inte när den redan har gjort det). Tycker att detta sker väldigt ofta och det känns som att vi förlorat mycket på grund av det.

Sov gott.
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
andreaa-s
Inlägg: 83
Blev medlem: 2007-01-20
Säsongskort: Ja

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 21/2 2009

Inlägg av andreaa-s »

Emil Svelander skrev:Grabbarna sliter som djur idag, men vad fan hjälper det när man har två spelare i laget som torskar matchen på egen hand. Syftar givetvis på Honken och Wesslau. Andreas är, som många skrivit, riktigt usel för tillfället.

Wesslau håller inte i Elitserien. Värvningen av honom var totalt idiotisk och det är egentligen inte hans fel. Han kanske kan bli en OK elitseriemålvakt om några år, men inte nu. Tror att division ett hade passat bättre för honom i dagens läge.

Det blir inget slutspel, aldrig. Men vi ska tillsammans se till att undvika kvalserien.

Förresten så har jag svårt för Monténs och Micke time out-taktik. De tar den alltid efter att motståndaren gjort mål, medans andra lags tränare tar den när de ser att matchen är på väg att glida dem ur händerna (inte när den redan har gjort det). Tycker att detta sker väldigt ofta och det känns som att vi förlorat mycket på grund av det.

Sov gott.


Du måste vara den som vet absolut minst ishockey i hela sverige!
HAN HAR RÄDDAT OSS ALLA JVLA MATHER PÅ SISTONE,MONTEN SÄGER I VARJE INTERVJUV ATT HAN ÄR RIKTIGT JVLA BRA. PÅ RADION BERÖMDE DOM HONOM, NÄSTAN BÄST RÄDD% DOM SENASTE MATCHERNA I HELA ELTISERIEN. JAG BLIR SÅ JÄVLA FÖRBANNAD!!
grejen är att du vill inte få in i din jvla skalle att wesslau är bra för att han har vart i gnaget.
skärpning, shiit vad låg nivå

ber om ursäkt om dålig attityd men ibland behövs det för att folk ska fatta!
Djurgårn tills jag dör!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11878
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 21/2 2009

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

andreaa-s skrev:
Emil Svelander skrev:Grabbarna sliter som djur idag, men vad fan hjälper det när man har två spelare i laget som torskar matchen på egen hand. Syftar givetvis på Honken och Wesslau. Andreas är, som många skrivit, riktigt usel för tillfället.

Wesslau håller inte i Elitserien. Värvningen av honom var totalt idiotisk och det är egentligen inte hans fel. Han kanske kan bli en OK elitseriemålvakt om några år, men inte nu. Tror att division ett hade passat bättre för honom i dagens läge.

Det blir inget slutspel, aldrig. Men vi ska tillsammans se till att undvika kvalserien.

Förresten så har jag svårt för Monténs och Micke time out-taktik. De tar den alltid efter att motståndaren gjort mål, medans andra lags tränare tar den när de ser att matchen är på väg att glida dem ur händerna (inte när den redan har gjort det). Tycker att detta sker väldigt ofta och det känns som att vi förlorat mycket på grund av det.

Sov gott.


Du måste vara den som vet absolut minst ishockey i hela sverige!
HAN HAR RÄDDAT OSS ALLA JVLA MATHER PÅ SISTONE,MONTEN SÄGER I VARJE INTERVJUV ATT HAN ÄR RIKTIGT JVLA BRA. PÅ RADION BERÖMDE DOM HONOM, NÄSTAN BÄST RÄDD% DOM SENASTE MATCHERNA I HELA ELTISERIEN. JAG BLIR SÅ JÄVLA FÖRBANNAD!!
grejen är att du vill inte få in i din jvla skalle att wesslau är bra för att han har vart i gnaget.
skärpning, shiit vad låg nivå

ber om ursäkt om dålig attityd men ibland behövs det för att folk ska fatta!
Wesslau & Ridderwall har på alldeles egen hand sett till att DIF missar slutspel.
Då hjälper det föga att Wesslau spelat upp sig det senaste 10 matcherna, kul för honom men inget som pajades i november går att reparera nu

Allsvenskan är lagom nivå för Gustav
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Sebbe G
Inlägg: 432
Blev medlem: 2008-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 21/2 2009

Inlägg av Sebbe G »

Godkänd match. Pga alla skador!
Skriv svar