Djurgårdens IF - Färjestads BK, 19/2 2009

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
lilleman
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2007-01-21
Ort: Franska rivieran

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 19/2 2009

Inlägg av lilleman »

Lee Harvey Oswald skrev:
foppa skrev:Vi måste helt klart ett skapare och bättre avslut på mål mot FBK då FBK inte lär backa tillbaka som Timrå gjorde, vi måste få hål på FBK innan tredje annars lär inte detta gå.
Tror inte det faller på anfallsspelet i denna match, Fkb kommer att gå framåt & på så vis kommer DIF att skapa öppnare lägen än i per.1-2 mot Tik.
Försvarspelet måste dock fungera till 100%, då har vi en jättechans trots Fbk:s hysteriska formtopp

Man kan ju undra hur man ska få till behövlig vila för Wesslau?
Känns som han har stått sedan nyår nu
Ja, Wesslan kanske behöver vila. Men frågan är om Mark är rätt man i en sån här viktig match? Det tror inte jag.
Riddarn är fortfarande skadad så mitt tips är att Wesslan kanske skall köra tills Stefan är tillbaka!

Krossa, mosa, slakta Fbk!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Lucas
Inlägg: 316
Blev medlem: 2008-09-15

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 19/2 2009

Inlägg av Lucas »

lilleman skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
foppa skrev:Vi måste helt klart ett skapare och bättre avslut på mål mot FBK då FBK inte lär backa tillbaka som Timrå gjorde, vi måste få hål på FBK innan tredje annars lär inte detta gå.
Tror inte det faller på anfallsspelet i denna match, Fkb kommer att gå framåt & på så vis kommer DIF att skapa öppnare lägen än i per.1-2 mot Tik.
Försvarspelet måste dock fungera till 100%, då har vi en jättechans trots Fbk:s hysteriska formtopp

Man kan ju undra hur man ska få till behövlig vila för Wesslau?
Känns som han har stått sedan nyår nu
Ja, Wesslan kanske behöver vila. Men frågan är om Mark är rätt man i en sån här viktig match? Det tror inte jag.
Riddarn är fortfarande skadad så mitt tips är att Wesslan kanske skall köra tills Stefan är tillbaka!

Krossa, mosa, slakta Fbk!
Om Riddarn fortfarande är skadad (?) tror jag inte han är ordentligt match tränad till de sista fem grundserie matcherna. Det är bara 10 dagar kvar till sista, och om han är igång och tränar vet jag inte, men efter ett så långt uppehåll som han haft behöver träna sten hårt för att komma tillbaka. Vågar dock inte chansa.. Låt Wesslan stå så länge det går. Han har ju trots allt stått relativt få matcher jämfört med dom flesta 1sta keeprarna (mycke pga han inte var just det förut). Glöm för guds skulle inte saltet ikväll Wesslan, vi behöver dig hela matchen
lilleman
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2007-01-21
Ort: Franska rivieran

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 19/2 2009

Inlägg av lilleman »

Lucas:

Du kanske har rätt när du säger att Riddarn inte kommer att vara matchredo innan ett eventuellt slutspel/kvalserie börjar.

Angående Riddarn: Jag snackade med honom för någon timme sedan och frågade dessa frågor och han svarade;

"Jag kommer att ha ont resten av säsongen, men är nog spelklar till nästa vecka någon gång skulle jag tro"

"Jag tränade första träningen idag med grabbarna, annars kör jag rehab tillsammans med de andra skadade spelarna"
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 19/2 2009

Inlägg av sthlm_dif »

Ridderwall kommer inte att få stå fler matcher den här säsongen (i ett eventuellt slutspel så är det Wesslau för hela slanten... och något spel i kvalserien blir det inte). Så det känns rätt så meningslöst att diskutera detta.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Honken
Inlägg: 1098
Blev medlem: 2009-01-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 19/2 2009

Inlägg av Honken »

Tittade upp kaffegängets statistik och helt plötsligt känns det inte like farligt.
Men man får för den sakens skull inte glömma bort deras två sista matcher.
Dom har bara gjort ett mål mer än DIF på dom fem sista matcherna och släppt in lika många som DIF har gjort.
FBK ligger på sjunde plats vad det gäller bortamatcher med ett målsnitt på 1,96 49-64. (DIF bortastatistik är sjätte plats 65-70). Kan vi klara oss med två insläppta så blir det vinst. Målproduktionen har varit bra på sista tiden.

P.S
Antar att ni inte heller köper hem Löfbergs lila kaffe.
Vägra sponsra Färjestad.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Honken
Inlägg: 1098
Blev medlem: 2009-01-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 19/2 2009

Inlägg av Honken »

"Dubbla" klackar imorgon, riktigt skoj.
http://www.difhockey.se/sasongskort.php
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 19/2 2009

Inlägg av Edin »

Alla klackbiljetter slut?

Går inte att beställa på www.difhockey.se/klack
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 19/2 2009

Inlägg av -daniel- »

Fan va det skall bli skoj med match på hemmaplan redan imorgon. Det är nu både vi på läktarna samt grabbarna på isen måste prestera som bäst. Nu JÄVLAR visar vi vilka som behöver de här 3 poängen mest och vinner.

Vore så otroligt underbart med 3 nya, fräscha, fantastiska pinnar mot äckliga Karlstads-laget! KÄMPA DJURGÅRDEN!
Bild
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 19/2 2009

Inlägg av sthlm_dif »

Undrar om publiksiffran denna afton når upp till 8000. Vore underbart för våra gubbar att få lite hjälp på travet, på vägen mot 3 nya poäng!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Bäst-i-stan
Inlägg: 476
Blev medlem: 2007-11-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 19/2 2009

Inlägg av Bäst-i-stan »

Honken skrev:"Dubbla" klackar imorgon, riktigt skoj.
http://www.difhockey.se/sasongskort.php
Låter mycket bra. Ett kokande Hovet ska bära fram våra hjältar, kom ihåg att ge allt under hela matchen. Det verkar finnas biljetter kvar i kurvan för er som inte har. Framåt DIF!
Användarvisningsbild
M_or0t
Inlägg: 88
Blev medlem: 2007-11-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Vet inte

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 19/2 2009

Inlägg av M_or0t »

lilleman skrev: Det är fem omgångar kvar av Elitserien, och vi har allt i egna händer.

Då är det kört, :roll:
Johan Karlsson
Inlägg: 51
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mjölby
Kontakt:

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 19/2 2009

Inlägg av Johan Karlsson »

Imorgon smäller det! Jag kommer tyvär inte att se matchen, men jag såg ju på DIF - TIK, så jag får vänta lite och hoppas på att det blir slutspel. Skulle det bli 3 pinnar imorgon så tror jag att detta kommer att bli sweet, vi kommer förmodligen att klättra en placering till då jag tror att SAIK kommer vinna, Ska Rögle ha en chans så är det imorgon och den chansen tar dom. Samma med Södertälje, satans så gött det skulle vara om dom vann så det vart lite mer luft under.

Jajja bara vi vinner så blir ja glá.

Btw lite OT men AIK mot Leksand, såg den idag, vad dom skämmer ut sig, men det är ju deras sak.
Djurgården i vått och torrt!
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 19/2 2009

Inlägg av Emil Svelander »

Ryser när jag läser det där med 150 35+are på A27... detta kommer att bli mentalt.
Sjunger avgå Johnny...
Honken
Inlägg: 1098
Blev medlem: 2009-01-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 19/2 2009

Inlägg av Honken »

Emil Svelander skrev:Ryser när jag läser det där med 150 35+are på A27... detta kommer att bli mentalt.
Det kommer garanterat sätta ännu bättre fart på sittplats.
Antar att det även är dom som anordnar långside tifot också.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 19/2 2009

Inlägg av sthlm_dif »

Härligt att det kommer att vara ett stort TIFO över hela Hovet. Kan snart inte bli bättre!
Saknas bara en seger! :wink:
Härliga Djurgårn!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Skriv svar