Djurgårdens IF - Skellefteå AIK, 24/2 2009

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Djurgårdens IF - Skellefteå AIK, 24/2 2009

Inlägg av Crashmash »

Biljetter
För biljetter till matchen, vår biljettsida

TV
Matchen sänds på Säsongskortet, Canal+ Sport 1 och Canal+ Web-TV.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Skellefteå AIK, 24/2 2009

Inlägg av Daniel942 »

Sista hemmamatchen i grundserien! Nu gäller det.

Biljetterna är bokade. :)

Låt oss se ett fullsatt hovet, även om det är mitt i veckan! :wink:
DIF!
gul-röd-blå
Inlägg: 12
Blev medlem: 2009-02-18
Ort: Eskilstuna

Re: Djurgårdens IF - Skellefteå AIK, 24/2 2009

Inlägg av gul-röd-blå »

En mycket viktig match så egentligen borde det vara slutsålt redan. Spelar väl ingen roll om det är mitt i veckan när det är en så viktig match för DIF?

Jag och en kompis kommer att stå i klacken för första gången och kan de flesta ramsorna men hoppas på att lära oss flera. En ramsa som vi kan som vi inte hörde i matchen mot Timrå i torsdags när vi satt på sektion 19 är gulrödblå. Vill gärna sjunga och höra den mot Skellefteå. En låt som de flesta djurgårdare bör kunna och troligtvis kan :)

Saknade även när klacken skriker full fart framåt och resten svarar håll tätt bakåt. Blir ju ungefär som montén/johanssons järnkaminer. Vore väldigt kul om vi körde den också.

Jag tycker att vi fyller Hovet å sjunger hem 3 viktiga poäng i seriens sista hemmamatch.Så hoppas vi på att vi ses i klacken i slutspelet :)
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Skellefteå AIK, 24/2 2009

Inlägg av sthlm_dif »

Årets sista hemmamatch!
Matchen är mitt i en vecka, men det är en hel del som har lov/ledigheter denna vecka i Stockholmsområdena. Så fullsatt blir det, och mer än så skulle vi ha kunnat få in.
Funderar du på att köpa biljett till matchen?
Om ja, köp biljett omgående. Biljettförsäljningen kommer att ta fart efter Färjestad matchen idag. Så fundera inte... För att det kanske är för sent när du har bestämt dig!

Över till matchen:
3 poäng, bara 3 poäng... Inget annat är acceptabelt! SAIK skall vi bara slå alla dagar i veckan på Hovet, och jag ser faktiskt ingen anledning över att vara orolig. För att det här är den säkraste segern av de 5 återstående matcherna i årets grundserie (tror SSK kan bli tufft på bortaplan).
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Lucas
Inlägg: 316
Blev medlem: 2008-09-15

Re: Djurgårdens IF - Skellefteå AIK, 24/2 2009

Inlägg av Lucas »

sthlm_dif skrev:Årets sista hemmamatch!
Matchen är mitt i en vecka, men det är en hel del som har lov/ledigheter denna vecka i Stockholmsområdena. Så fullsatt blir det, och mer än så skulle vi ha kunnat få in.
Funderar du på att köpa biljett till matchen?
Om ja, köp biljett omgående. Biljettförsäljningen kommer att ta fart efter Färjestad matchen idag. Så fundera inte... För att det kanske är för sent när du har bestämt dig!

Över till matchen:
3 poäng, bara 3 poäng... Inget annat är acceptabelt! SAIK skall vi bara slå alla dagar i veckan på Hovet, och jag ser faktiskt ingen anledning över att vara orolig. För att det här är den säkraste segern av de 5 återstående matcherna i årets grundserie (tror SSK kan bli tufft på bortaplan).
Biljetterna: Alldeles korrekt, sista hemma matchen ska vara utsåld för fan, och jag tvivlar inte på det.

Matchen: Däremot tvivlar jag på det du säger, visst är seger prio 1 och vi har faktiskt hemma plan, men SAIK är ruskigt bra när dom har flyt. Så favorit och favorit vet ja inte, tycker det är 50/50. Däremot ska det fan i mig inte behöva vara svårt i AXA skit center. Du grundar det säkert på förra resultat och då håller jag med dig helt (var även där senast när DIF sket på sig och förlorade med 4-1.. Fyfan), men det var när dom hade något att spela för. Kolla deras senaste typ 15-20 matcher, inte mycket dom har vunnit där inte. Dom har typ -50 i målskillnad. Den matchen har vi inga ursäkter för att inte vinna. Denna match dock (SAIK), lär bli betydligt svårare. Hoppas vi sluter upp fint och sjunger fram DIF till tre härliga. Tror på seger.
Användarvisningsbild
eliaus
Inlägg: 175
Blev medlem: 2008-10-24
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Skellefteå AIK, 24/2 2009

Inlägg av eliaus »

Om någon vill ha en gratisbiljett så kan ni kontakta mig. (klackbiljett) fotboll-forever@hotmail.com (gammal msn) Jag är borta på skidresa och missar denna underbasra match... Skicka ett mejl om ngn är intresserad!
Alltid Oavsett! Förevigt Djurgården!
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Skellefteå AIK, 24/2 2009

Inlägg av sthlm_dif »

Crashmash skrev:Biljetter
För biljetter till matchen, vår biljettsida

TV
Matchen sänds på Säsongskortet och Canal+ Web-TV.
Matchen sänds på Canal+ Sport 1.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Skellefteå AIK, 24/2 2009

Inlägg av -daniel- »

3 poäng är det enda som räknas här, vi MÅSTE undvika kvalserien. Hoppas alla förstår hur viktig den här matchen fortfarande är.
Bild
Torpedo Novgorod
Inlägg: 261
Blev medlem: 2008-11-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Skellefteå AIK, 24/2 2009

Inlägg av Torpedo Novgorod »

Varför har alla gett upp redan? Vi är 9:a, vi är det laget som ska utmana om slutspelsplats. Visst är det 6p upp, men det är 3 lag på samma poäng - 3 lag som kan misslyckas.

Brynäs som vi har bättre målskillnad mot, kommer möta dom två bästa lagen i Sverige, Färjestad och Hv71. Sen kommer dom möta ett av 76p-lagen, Timrå som betyder att nåt av lagen kommer förlora poäng.
Timrå möter, förutom Brynäs, Frölunda och Luleå.
Vi möter ett av 76p-lagen som den här matchtråden handlar om, Skellefteå AIK. Vid vinst så är vi bara 3p bakom med 2 matcher kvar. Efter den matchen så har dom ett norrlandsderby mot Luleå och Linköping, båda på bortaplan.

Vi möter efter det Södertälje och vi har alla chanser att vara med i slutspelskriget ända in i den sista omgången i Göteborg mot Frölunda.

Visst är det svårt, men ska vi lägga oss ner i fosterställning så fort vi möter en svår uppgift?

Slut upp i Hovet på Tisdag, åk till Södertälje på Torsdag!
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Skellefteå AIK, 24/2 2009

Inlägg av -daniel- »

Efter att i över ett dygn ha slickat såren, varit förbannad, bedrövad, besviken och nästintill stundtals bedövad så har jag knutit näven i fickan och lagt pessimismen åt sidan. Vi har fortfarande en ganska (nåja, positivt tänkande) god chans att knipa sista slutspelsplatsen. Vi måste visserligen ha lite flyt med resultat hit & dit samt att vi måste höja oss markant i 60min x 3 för att ens vara nära.

Nu börjar vi med 3 poäng mot SAIK på tisdag så får vi se däröver vart vi landar. Orkar inte avsluta det här med negativt tänkande in i det sista; ett mirakel i februari mörkret skulle sitta ganska så skönt efter den här säsongen som stora delar varit en emotionell berg & dalbana.

VI GER ALDRIG UPP.
Bild
degen201
Inlägg: 16
Blev medlem: 2009-02-23

Re: Djurgårdens IF - Skellefteå AIK, 24/2 2009

Inlägg av degen201 »

Nu är det dags att tänka lite positivt. Vi går till slutspel punkt slut därför att vi tar 3p imorgon samtidigt som Brynäs torskar mot HV, och Timrå torskar mot Frölunda idag, då har vi 3p upp till Brynäs och Timrå som möter varandra på Torsdag och den matchen vinner Timrå med tanke på Challe i båset och sitt stora DIF Hjärta samtidigt så slår vi SSK på torsdag och vips vi e på slutspelsplats. Sen lördagsomgången så tar vi minst 1p i götet samtidigt som Brynäs torskar mot FBK alltså Brynäs avslutar serien med 3 raka torsk. Det är vad jag tror iallafall man måste vara positiv.
Användarvisningsbild
Sebbe G
Inlägg: 432
Blev medlem: 2008-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Skellefteå AIK, 24/2 2009

Inlägg av Sebbe G »

degen201 skrev:Nu är det dags att tänka lite positivt. Vi går till slutspel punkt slut därför att vi tar 3p imorgon samtidigt som Brynäs torskar mot HV, och Timrå torskar mot Frölunda idag, då har vi 3p upp till Brynäs och Timrå som möter varandra på Torsdag och den matchen vinner Timrå med tanke på Challe i båset och sitt stora DIF Hjärta samtidigt så slår vi SSK på torsdag och vips vi e på slutspelsplats. Sen lördagsomgången så tar vi minst 1p i götet samtidigt som Brynäs torskar mot FBK alltså Brynäs avslutar serien med 3 raka torsk. Det är vad jag tror iallafall man måste vara positiv.
Fingers crossed!! :D :D :D :D :D
Lucas
Inlägg: 316
Blev medlem: 2008-09-15

Re: Djurgårdens IF - Skellefteå AIK, 24/2 2009

Inlägg av Lucas »

Torpedo Novgorod skrev:Varför har alla gett upp redan? Vi är 9:a, vi är det laget som ska utmana om slutspelsplats. Visst är det 6p upp, men det är 3 lag på samma poäng - 3 lag som kan misslyckas.

Brynäs som vi har bättre målskillnad mot, kommer möta dom två bästa lagen i Sverige, Färjestad och Hv71. Sen kommer dom möta ett av 76p-lagen, Timrå som betyder att nåt av lagen kommer förlora poäng.
Timrå möter, förutom Brynäs, Frölunda och Luleå.
Vi möter ett av 76p-lagen som den här matchtråden handlar om, Skellefteå AIK. Vid vinst så är vi bara 3p bakom med 2 matcher kvar. Efter den matchen så har dom ett norrlandsderby mot Luleå och Linköping, båda på bortaplan.

Vi möter efter det Södertälje och vi har alla chanser att vara med i slutspelskriget ända in i den sista omgången i Göteborg mot Frölunda.

Visst är det svårt, men ska vi lägga oss ner i fosterställning så fort vi möter en svår uppgift?

Slut upp i Hovet på Tisdag, åk till Södertälje på Torsdag!
Håller med dig hela vägen. Värmer att se att det finns flera som tänker som jag.

Ska bli jävligt spännande, vinner vi här och får vi lite tur med andra matcher blir det garanterat annan stämning här :wink:

Biljetten till matchen är bokad för länge sen, ska boka till Södertälje i detta nu. WE CAN DO IT!
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Skellefteå AIK, 24/2 2009

Inlägg av Emil Svelander »

Vinst här är som bekant en förutsättning. Spelarna måste stå för en jävla match och jag räknar med att de får ut maximalt nu. En förlust här finns inte och är inte acceptabel!

Full fart framåt - håll tätt bakåt!
Sjunger avgå Johnny...
Philip.dif
Inlägg: 32
Blev medlem: 2009-02-23
Ort: Täby

Re: Djurgårdens IF - Skellefteå AIK, 24/2 2009

Inlägg av Philip.dif »

Klackbiljetterna bokade, jag o 4a polare ska stödja dif till fullo! :D
JK är Sveriges Bästa Hockeyklack!!!<3
Skriv svar