Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Honken
Inlägg: 1098
Blev medlem: 2009-01-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Djurgårdens ekonomi

Inlägg av Honken »

Slutade köpa kvällsblaskorna för länge sedan pga deras oseriösitet.
Ena dagen är Djurgården som inte är intresserade av Bremberg.
Nästa dag så ska den andra tidningen knäcka det. Får se vad AB kontrar med.

Funderade lite på Ericssons namnköp av Globen.
Kan det ligga en större plan bakom??
Som att gå in som tung sponsor i Djurgården.
Svanberg sitter ändå i styrelsen.
Drömma kan man ju alltid.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens ekonomi

Inlägg av Edin »

Jag har sagt det förut men jag säger det igen, ring familjen Persson! Har hört att dom ska ha vara super-Djurgårdare och att få casha in lite schyssta H&M-miljoner hade inte varit helt fel.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
ludde-
Inlägg: 643
Blev medlem: 2007-11-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens ekonomi

Inlägg av ludde- »

Honken skrev:Slutade köpa kvällsblaskorna för länge sedan pga deras oseriösitet.
Ena dagen är Djurgården som inte är intresserade av Bremberg.
Nästa dag så ska den andra tidningen knäcka det. Får se vad AB kontrar med.

Funderade lite på Ericssons namnköp av Globen.
Kan det ligga en större plan bakom??
Som att gå in som tung sponsor i Djurgården.
Svanberg sitter ändå i styrelsen.
Drömma kan man ju alltid.
Aftonbladet imorgon:

Columbiansk knarkkung köper 90% av Djurgården och döper om laget till Stockholm Smugglers, samtliga spelare byts ut mot basketspelarna från Harlem globetrotters som lärt sig åka skridskor senaste månaderna.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Honken
Inlägg: 1098
Blev medlem: 2009-01-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Djurgårdens ekonomi

Inlägg av Honken »

Edin skrev:Jag har sagt det förut men jag säger det igen, ring familjen Persson! Har hört att dom ska ha vara super-Djurgårdare och att få casha in lite schyssta H&M-miljoner hade inte varit helt fel.

Klockrent med H&M, dom får dessutom ett nytt affärsområde, designade hockeyställ.
Djurgården byter matchställ två gånger per säsong, höst och vår kollektionen.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens ekonomi

Inlägg av Edin »

Honken skrev:
Edin skrev:Jag har sagt det förut men jag säger det igen, ring familjen Persson! Har hört att dom ska ha vara super-Djurgårdare och att få casha in lite schyssta H&M-miljoner hade inte varit helt fel.

Klockrent med H&M, dom får dessutom ett nytt affärsområde, designade hockeyställ.
Djurgården byter matchställ två gånger per säsong, höst och vår kollektionen.
Perfekt ;) Sen när pundarna får sin nya fotbollsarena kan vi ju riva Hovet och Söderstadion och smälla upp en H&M Arena, så att vi på allvar kan börja slåss om gulden igen.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Sebbe G
Inlägg: 432
Blev medlem: 2008-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens ekonomi

Inlägg av Sebbe G »

Honken skrev:
Edin skrev:Jag har sagt det förut men jag säger det igen, ring familjen Persson! Har hört att dom ska ha vara super-Djurgårdare och att få casha in lite schyssta H&M-miljoner hade inte varit helt fel.

Klockrent med H&M, dom får dessutom ett nytt affärsområde, designade hockeyställ.
Djurgården byter matchställ två gånger per säsong, höst och vår kollektionen.
Känns lite mesigt, men om Djurgården får pengar så varför inte!!
Wedd
Inlägg: 288
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Hägersten

Re: Djurgårdens ekonomi

Inlägg av Wedd »

Kommer tyvärr bli bostäder där söderstadion ligger idag, Stockholms Stad avslår alla förslag pga att vi redan har två hockeyarenor, skulle vi bygga en tredje skulle dessa två stå tomma, det är deras argument, så vi lär få vänta ett bra tag tyvärr.. Hovet är väl dessutom K-Märkt? Och Globen lär knappast rivas under de närmsta 50 åren.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens ekonomi

Inlägg av Edin »

Wedd skrev:Kommer tyvärr bli bostäder där söderstadion ligger idag, Stockholms Stad avslår alla förslag pga att vi redan har två hockeyarenor, skulle vi bygga en tredje skulle dessa två stå tomma, det är deras argument, så vi lär få vänta ett bra tag tyvärr.. Hovet är väl dessutom K-Märkt? Och Globen lär knappast rivas under de närmsta 50 åren.
Stockholm Stad... Synd att dom fullständigt skiter i idrott.

Och det finns bara en hockeyarena i Stockholm, och det är Hovet. Globen fungerar bra för melodifestivalen och hästshower, inget annat.

Men förra säsongen var det väl snack om att vi skulle söka efter ett par hundra miljoner för att rusta upp Hovet och att bygga en ny entré? Men jag antar att det inte blev något med det. Dom pengarna gick väl till att bygga något nytt museum eller liknande.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
bjoonas
Inlägg: 2
Blev medlem: 2009-01-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens ekonomi

Inlägg av bjoonas »

Om nu Stockholms Stad inte bryr sig om sin egen stolthet kanske man skulle söka sig till någon lämplig grannkommun. Vad har vi som inte ligger söder- eller västerut? Har inte full koll men jag skulle i alla fall kunna tänka mig att åka ett par stationer med tåg/buss från centrum. Typ Nacka, Täby eller Sollentuna kanske. Så kan man sno andra evenemang från Globe Arenas när säsongen är slut.

Vore soft, men vet ju inte hur åsikterna är här ? :P

Visste ni förresten att DIF betalar för att göra reklam för sig själva på Hovet, läste det någonstans.
Nämn något annat lag som måste betala för att göra reklam för sig själva i sin egen arena.
:S
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2347
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Re: Djurgårdens ekonomi

Inlägg av Buford »

Tänkte på det som händer med Malmö. Tragiskt med tanke på att vi är väl inte så jättelångt borta ifrån det heller. Som det ser ut nu, med den ekonomiska krisen överallt, så är det svårt att hitta någon som kan rulla in en rejäl kärra pengar.
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens ekonomi

Inlägg av Jepe »

Edin skrev:Jag har sagt det förut men jag säger det igen, ring familjen Persson! Har hört att dom ska ha vara super-Djurgårdare och att få casha in lite schyssta H&M-miljoner hade inte varit helt fel.
Stämmer detta så är det bara att hänga på telefonen då Stefan Persson+familj förväntas få en utdelning på 4.7 MILJARDER!!! RING RING!!
2014-04-07, vad hände?
Sidney Crosby
Inlägg: 880
Blev medlem: 2007-01-04
Ort: Dystopin

Re: Djurgårdens ekonomi

Inlägg av Sidney Crosby »

Edin skrev:Jag har sagt det förut men jag säger det igen, ring familjen Persson! Har hört att dom ska ha vara super-Djurgårdare och att få casha in lite schyssta H&M-miljoner hade inte varit helt fel.
Underbart, då kan vi börja skissa på en ny arena i Trosa.. ;)
Honken
Inlägg: 1098
Blev medlem: 2009-01-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Djurgårdens ekonomi

Inlägg av Honken »

Det är mycket spekultioner kring lagbygget och ekonomin, men är det någon som har en relevant länk till ett bokslut / ekonomin
En snabb uppskattning av "mat dealen" borde kunna ge ett tillskott på uppemot 2 mille.
Men återigen bara gissningar
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Johan Karlsson
Inlägg: 51
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mjölby
Kontakt:

Re: Djurgårdens ekonomi

Inlägg av Johan Karlsson »

Honken skrev:Det är mycket spekultioner kring lagbygget och ekonomin, men är det någon som har en relevant länk till ett bokslut / ekonomin
En snabb uppskattning av "mat dealen" borde kunna ge ett tillskott på uppemot 2 mille.
Men återigen bara gissningar
Jag tror att jag har löst detta problem, om vi alla som håller på dif lägger en 100 i månaden så lär dom ju få in ett x antal miljoner... Men det lär väl inte hända så det är väl bara att köpa så mycket som möjligt från shoppen sålänge. Jag hoppas att Aik kommer upp i es, då tror jag att det kommer komma mer publik, och då blir det mer hockeysnack i Sthlm och lite sköna derbyn där dif vinner... :lol:

Eller vad tror ni?
Djurgården i vått och torrt!
Halford
Inlägg: 60
Blev medlem: 2006-12-01

Re: Djurgårdens ekonomi

Inlägg av Halford »

Honken skrev:Det är mycket spekultioner kring lagbygget och ekonomin, men är det någon som har en relevant länk till ett bokslut / ekonomin
En snabb uppskattning av "mat dealen" borde kunna ge ett tillskott på uppemot 2 mille.
Men återigen bara gissningar
Dags för ytterliggare en ekonomistyrningskurs kanske? Djurgården får 50% av vinsten, vilket alltså är de pengar man får in efter att alla kostnader är betalda. Dvs materialomkostnader, tillverkningsomkostnader, affärsomkostnader osv osv. Några 100.000 kan det möjligtvis vara om vi har tur, men jag är skeptisk till att det skulle vara mer. När vi spelade på Globen och det här var helt nytt fick vi väl 60.000, under ett år, för bardelen om jag inte missminner mig.

Det är således betydligt bättre att köpa souvenirer eller biljetter än att köpa mat och dricka på Hovet.
Skriv svar