Hur slutar Elitserien!?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Hur slutar Elitserien!?

Inlägg av -daniel- »

Jag har gjort en liten jämförelse på formkurvor de senaste 16 matcherna, eftersom vi lägligt nog har 16 matcher kvar av serien.

För de lag som sprattlar på nedersta delen av tabellen ser det ut så här (med reservation att jag kan ha missat någon / några poäng hit eller dit):

Timrå = 24 poäng på de senaste 16 matcherna.

Modo = 22 poäng på de senaste 16 matcherna.

SSK = 19 poäng på senaste 16 matcherna.

DIF = 17 poäng på de senaste 16 matcherna.

Rögle = 15 poäng på de senaste 16 matcherna (skulle vart 13 om vi hade normala måldomare).

Ganska uppenbart att det blir vi, SSK och Rögle som tampas om de där sista otrevliga placeringarna när serien skall sammanställas efter 55 omgångar, om inget annat totalt otippat inträffar.
Bild
#25 SuperMicke Johansson
Inlägg: 138
Blev medlem: 2006-10-16

Re: Hur slutar Elitserien!?

Inlägg av #25 SuperMicke Johansson »

Calpe:

Hans Tjalle Mild och Säcken är gamla spelare som tagit över som tränare och det har gått bra!

Vi är äckligt nära kvalserien nu, börjar mer och mer se den situationen framför mej.
Vi vinner inte ens två raka matcher längre..
4 Spelare som kliver fram räcker inte:

Fredrik Bremberg
Marcus Ragnarsson
Nicklas Anger
Mikael Ahlén

Hoppas vi hinner hitta ett vägvinnande spel och någolunda form om vi nu hamnar i ett helveteskval med Leksand, solna aik, växjö bland andra..
calpe
Inlägg: 107
Blev medlem: 2009-01-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hur slutar Elitserien!?

Inlägg av calpe »

Det är väl inte jfrbart med Säcken. Han var aktiv under 80-talet och har inga spelrelationer till nuvarande spelare (hoppas jag) De har de spelat alldeles för länge i klubben.
Tjalle Mild vet jag inget särskilt om mer än att han var tränare för lääääänge sedan. Däremot Tjalle Berglund är väl ganska framgångsrik åtminstone nu i Timrå verkar han fungera bra. I DIF var han väl si och så som tränare.
Jag menar att man inte ska ta in spelare som själva är aktiva som tränare. De får inte tillräcklig power i gruppen. Det kan fungera men väldigt sällsynt. :o
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Hur slutar Elitserien!?

Inlägg av DIF_Soldier »

Om vi nu går till kvalserien så tror jag ändå att vi grejar det. Vår trupp är bättre än kvalserielagens, kanske jämbördig med Leksand. Vore väl fan om gnaget/Rögle/tälje skulle komma före oss i tabellen. Leksand kanske gör det, förmodligen, men inte de andra tre... Nej aldrig. Vi är för bra för det. Vår tabellplacerinng beror på massiv underprestation av nästan samtliga. Det vore väl fan om de inte gav järnet om vi nu får kvala.

Med det inte sagt att man ska tro att man äger stället och åker ut och lirar, för då jävlar är det kört. Med rätt inställning vinner vi en ev. kvalserie.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Angusdif
Inlägg: 116
Blev medlem: 2008-10-18
Ort: Svealand, Sverige
Kontakt:

Re: Hur slutar Elitserien!?

Inlägg av Angusdif »

DIF_Soldier skrev:Om vi nu går till kvalserien så tror jag ändå att vi grejar det. Vår trupp är bättre än kvalserielagens, kanske jämbördig med Leksand. Vore väl fan om gnaget/Rögle/tälje skulle komma före oss i tabellen. Leksand kanske gör det, förmodligen, men inte de andra tre... Nej aldrig. Vi är för bra för det. Vår tabellplacerinng beror på massiv underprestation av nästan samtliga. Det vore väl fan om de inte gav järnet om vi nu får kvala.

Med det inte sagt att man ska tro att man äger stället och åker ut och lirar, för då jävlar är det kört. Med rätt inställning vinner vi en ev. kvalserie.
Intställningen är ju väldigt viktig! Men än så länge ska man inte ställa in sig på Kvalserien!
http://www.carlssonshockeyzon.se.dinstudio.se

Nu med ett eget forum http://angushockey.forum24.se/
________________________________________________________________________________
DIF= Stolthet
DIF= Vilja

HEJA DJURGÅRDEN!
Johan Karlsson
Inlägg: 51
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mjölby
Kontakt:

Re: Hur slutar Elitserien!?

Inlägg av Johan Karlsson »

Fasiken vad alla är positiva altså, hoppas verkligen att ni inte idrottar, jag skulle inte vilja ha såna gnällspikar i mitt lag.

1. Linköping
2. HV71
3. Färjestad
4. Frölunda
5. Luleå
6. Saik
7. Djurgården
8. Brynäs
--------------------
9. Timrå
10. Modo
--------------------
11. Rögle
12. Södertälje

Då min magkänsla säger mej att nu när spelarna kommer tillbaka(skadade) så kommer det att bli ett jäkla lyft. Skulle vara sååå skönt om vi gick till slutspel, semi kanske o sen framförallt behålla alla dom spelarna som vi har nu. Sen några nyförvärv till nästa dock inte för dyra så tror jag att det går att bygga mycket på detta lag. Men det är långt dit, först ska vi till slutspel så att vi har råd med att ha kvar spelarna bla.
Djurgården i vått och torrt!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Hur slutar Elitserien!?

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Om man tippar med hjärnan & inte med hjärtat så behöver mitt (& några andras) tips inte bara vara negativt svartmålade utan snarare rätt så realistiska.

Om du kollar in din slutabell så behöver väl DIF vinna 10 av 15 kvarvarande matcher, känns inte så troligt med tanke på att man bara vid 2-3 tillfällen på 40 matcher hittills vunnit 2 matcher i rad



Hoppas givetvis att jag får helt fel



Johan Karlsson skrev:Fasiken vad alla är positiva altså, hoppas verkligen att ni inte idrottar, jag skulle inte vilja ha såna gnällspikar i mitt lag.

1. Linköping
2. HV71
3. Färjestad
4. Frölunda
5. Luleå
6. Saik
7. Djurgården
8. Brynäs
--------------------
9. Timrå
10. Modo
--------------------
11. Rögle
12. Södertälje

Då min magkänsla säger mej att nu när spelarna kommer tillbaka(skadade) så kommer det att bli ett jäkla lyft. Skulle vara sååå skönt om vi gick till slutspel, semi kanske o sen framförallt behålla alla dom spelarna som vi har nu. Sen några nyförvärv till nästa dock inte för dyra så tror jag att det går att bygga mycket på detta lag. Men det är långt dit, först ska vi till slutspel så att vi har råd med att ha kvar spelarna bla.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Angusdif
Inlägg: 116
Blev medlem: 2008-10-18
Ort: Svealand, Sverige
Kontakt:

Re: Hur slutar Elitserien!?

Inlägg av Angusdif »

Lee Harvey Oswald skrev:Om man tippar med hjärnan & inte med hjärtat så behöver mitt (& några andras) tips inte bara vara negativt svartmålade utan snarare rätt så realistiska.

Om du kollar in din slutabell så behöver väl DIF vinna 10 av 15 kvarvarande matcher, känns inte så troligt med tanke på att man bara vid 2-3 tillfällen på 40 matcher hittills vunnit 2 matcher i rad



Hoppas givetvis att jag får helt fel



Johan Karlsson skrev:Fasiken vad alla är positiva altså, hoppas verkligen att ni inte idrottar, jag skulle inte vilja ha såna gnällspikar i mitt lag.

1. Linköping
2. HV71
3. Färjestad
4. Frölunda
5. Luleå
6. Saik
7. Djurgården
8. Brynäs
--------------------
9. Timrå
10. Modo
--------------------
11. Rögle
12. Södertälje

Då min magkänsla säger mej att nu när spelarna kommer tillbaka(skadade) så kommer det att bli ett jäkla lyft. Skulle vara sååå skönt om vi gick till slutspel, semi kanske o sen framförallt behålla alla dom spelarna som vi har nu. Sen några nyförvärv till nästa dock inte för dyra så tror jag att det går att bygga mycket på detta lag. Men det är långt dit, först ska vi till slutspel så att vi har råd med att ha kvar spelarna bla.
Ja! Man ska vara positiv men ändå realsitisk.

Skulle gissa att mitt tips inte håller länge till!
http://www.carlssonshockeyzon.se.dinstudio.se

Nu med ett eget forum http://angushockey.forum24.se/
________________________________________________________________________________
DIF= Stolthet
DIF= Vilja

HEJA DJURGÅRDEN!
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hur slutar Elitserien!?

Inlägg av sthlm_dif »

1. Linköping
2. Hv71
3. Frölunda
4. Färjestad
5. MoDo
6. Luleå
7. Timrå
8. Saik/DIF/Brynäs
--------------------
9. Saik/DIF/Brynäs
10. Saik/DIF/Brynäs
--------------------
11. Rögle
12. Södertälje

De sista omgångar kommer att bevisa vilka lag som har de bästa lagen... Vilket kommer att leda till att LHC, FBK, FHC och Hv71 drar ifrån rejält i toppen (Vem som kommer på plats 1-4 av dessa lag är omöjligt att säga, kommer att vara fruktansvärt jämnt i alla fall). MoDo kommer även bevisa att dom ska vara med och slåss om guldet (inte för att jag tror på det, men ändå). Timrå kommer också dom att klättra tillräckligt för att nå slutspel. Luleå kommer att klara sig på slutspels-plats med några poäng, vilket Brynäs eller Skellefteå förmodligen inte kommer att göra. Om en av dom eller båda missar slutspel, det återstår att se.

Rögle kommer att få kvala med SSK... Det är jag 100% säker på. Dom kommer inte orka på långa vägar att hålla sig kvar ovanför DIF. Tror kanske även att SSK kan ha krafter att passera Rögle.

Plats 8,9,10 kommer att avgöras i sista omgången. Om Saik ska passeras av DIF är en vinst ett måste i kommande match lagen emellan. Brynäs är inne i en negativ trend, och det kommer att orsaka deras fall i tabellen. Frågan är nu om DIF kommer att ta så många vinster som krävs. Är inte helt omöjligt enligt mig, för att dessa 11 poäng vi saknar går absolut att ta igen på 15 matcher.

Att DIF kommer att klättra är för mig givet, men frågan är om det räcker till slutspel...
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
palis_83
Inlägg: 14
Blev medlem: 2009-01-05

Re: Hur slutar Elitserien!?

Inlägg av palis_83 »

Jag tror Luleå, Skellefteå och Brynäs kommer tappa mot slutet, samtidigt
som Djurgården får igång sitt spel, och att Modo & Timrå vänder ur sin svacka.
Rögle klarar sig ganska bra, men kommer åka ut med 4 raka mot Frölunda.

1.Linköping
2. HV71
3. Färjestad
4. Frölunda
5. Rögle
6. Modo
7. Djurgården
8. Timrå
--------------------
9. Skellefteå
10. Brynäs
--------------------
11. Luleå
12. Södertälje
bennz
Inlägg: 6
Blev medlem: 2009-01-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hur slutar Elitserien!?

Inlägg av bennz »

Det är 45poäng kvar att spela för. Räkna inte bort vårat lag från slutspel, dom kommer dit.
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hur slutar Elitserien!?

Inlägg av sthlm_dif »

palis_83 skrev:Jag tror Luleå, Skellefteå och Brynäs kommer tappa mot slutet, samtidigt
som Djurgården får igång sitt spel, och att Modo & Timrå vänder ur sin svacka.
Rögle klarar sig ganska bra, men kommer åka ut med 4 raka mot Frölunda.

1.Linköping
2. HV71
3. Färjestad
4. Frölunda
5. Rögle
6. Modo
7. Djurgården
8. Timrå
--------------------
9. Skellefteå
10. Brynäs
--------------------
11. Luleå
12. Södertälje
Chansen att Luleå skulle få kvala och att Rögle kommer till slutspel har lika stor chans som att Djurgården vinner sm-guld efter 4-0 i matcher i Kvartsfinalen,Semifinalen och i finalen.
bennz skrev:Det är 45poäng kvar att spela för. Räkna inte bort vårat lag från slutspel, dom kommer dit.
Man ska aldrig räkna bort någon innan det rent ut sagt är omöjligt att lyckas, men för att vi ska till slutspel behövs kanske minst 30 poäng på de 15 återstående matcherna om alla andra lag spelar som dom gjort den senaste tiden. Och jag förstår att inte många tror på slutspel, jag gör egentligen inte heller det (men måste tänka positivt), för att vi har endast vunnit 2 matcher i rad (ordinarie tid) en gång denna säsong. Så chansen att vi ska ta många raka är inte allt för stor, tråkigt nog.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Honken
Inlägg: 1098
Blev medlem: 2009-01-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Hur slutar Elitserien!?

Inlägg av Honken »

Det som krävs är 2 segrar fler än Modo, Rögle Timrå och SSK så är vi på slutspelsplats förutsatt att målstatistiken är likadan som nu. Ingen omöjlighet på 15 matcher. Alternativt att någon av dom tre 60 poängslagen förlorar fyra matcher fler än DIF

Tabellen för dom senaste 10 omgångarna är i alla fall trevlig läsning
Fortsätt så här resten av säsongen så ser det bra ut.

2: Plats
Delad 1: plats flest gjorda mål
4:e plats minst insläppta mål (Frölunda en mindre match spelad så det borde vara en 3:e plats)

Rk Team GP W T L GF : GA TP
1 HV71 11 7 2 2 36 : 27 23
2 Djurgårdens IF 11 5 3 3 37 : 24 19
3 Luleå HF 11 6 1 4 24 : 29 19
4 Linköpings HC 11 5 3 3 37 : 36 18
5 Färjestads BK 11 5 1 5 27 : 21 16
6 Timrå IK 11 4 3 4 27 : 22 16
7 Frölunda HC 10 4 2 4 23 : 23 15
8 Brynäs IF 11 3 4 4 29 : 31 14
9 Skellefteå AIK 11 4 1 6 33 : 33 13
10 MODO Hockey 11 3 2 6 29 : 36 13
11 Södertälje SK 10 3 2 5 19 : 27 11
12 Rögle BK 11 3 2 6 29 : 41 11
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
erik_dif
Inlägg: 151
Blev medlem: 2007-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hur slutar Elitserien!?

Inlägg av erik_dif »

1. Hv71
2. Djurgårdens IF
3. Linköping
4. Färjestad
5. Frölunda
6. Luleå
7. Timrå
8. Brynäs
9. Skellefteå
10. MoDo
11. Rögle
12. Södertälje

I've got a feeling we've something big comin' on.
calpe
Inlägg: 107
Blev medlem: 2009-01-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hur slutar Elitserien!?

Inlägg av calpe »

Först måste jag fråga: har du sett matcherna i år? Då förstår jag inte hur du i din vildaste fantasi kan tro att vi slutar 2:a :?: :?: Vi är Djurgården inte Strutsgården dvs stoppar huvudet i sanden och hoppas på det bästa.
Vi får vara rätt nöjda om vi hamnar mellan slutspel och kvalserien.
Det är en bedrift om något i detta läge.Du kan inte räkna med att alla andra förlorar sina matcher för att vi ska få en bättre position. Min förhoppning är att vi hamnar mellan slutspel och kval men magkänslan säger kvalserie mot Gnaget, Leksand, Malmö, Tälje och någon mer

Orolig DIF supporter
Skriv svar