Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
eliaus
Inlägg: 175
Blev medlem: 2008-10-24
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av eliaus »

håller med, dom som e på läktaren gör säkert allt för djurgårn!
Alltid Oavsett! Förevigt Djurgården!
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Jepe »

Torpedo Novgorod skrev:
Jepe skrev:
eliaus skrev:Olé olé olé olé olé olé olá
Olé olé olé olé olé olé olá
Ohh vi gör allt för vårat lag...
Alltid Oavsett! Förevigt Djurgården!
Först vill jag säga att jag älskar denna ramsa, och när klacken kör igång får man nästan ståpäls!! Men, nu till saken - vi gör allt för vårat lag........ men var e resterande 2000-1500 pers i klacken när det inte är storsatsning? Min fråga är också om det är rätt att köra denna då den egentligen inte stämmer? Hade vi gjort allt, oavsett så hade det varit 2500 på varje match!?!

Detta var bara en tanke men det är så jag tycker.... Ses hemma mot lhc
Ska man sluta sjunga "Klockan slår, klockan slår..." också? För när Djurgården gör mål så slås ju ingen klocka, är det rätt att köra den då det egentligen inte stämmer?
De 600 som har säsongskort i klacken gör förmodligen det men de som är där endast vid storsatsningar och dylikt. Nää jag gillar inte det riktigt och det står jag för, visst blir det grymt bra drag när den körs men jag tycker att man kan köra på ramsor då istället!
kanske är svårt att förstå hur jag tänker men jag hoppas det tas på det sättet jag menar. (vilket det säkert inte gör) (klockan slår faktiskt när Djurgården gör mål, den slutar ju inte ticka direkt :wink: )
2014-04-07, vad hände?
lankan
Inlägg: 19
Blev medlem: 2008-10-16

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av lankan »







Pippi sången med en hoppande klack..Ganska mäktigt. Det är väl inga som kör den i Sverige?

Nåt att bygga på..ge feedback
lilleman
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2007-01-21
Ort: Franska rivieran

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av lilleman »

lankan skrev:





Pippi sången med en hoppande klack..Ganska mäktigt. Det är väl inga som kör den i Sverige?

Nåt att bygga på..ge feedback
Har för mig att Hv71 kör den och annars nej tack!

För mycket Bajen. Det räcker med de "hoppramsor" som vi har!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
melker
Inlägg: 764
Blev medlem: 2007-11-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av melker »

lilleman skrev:Det räcker med de "hoppramsor" som vi har!
Håller helt med dig lilleman, räcker med Olé Olé. Jobbigt nog med den, plus att vi kan skapa ett läskigt tryck med den tillräckligt!
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
palis_83
Inlägg: 14
Blev medlem: 2009-01-05

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av palis_83 »

Dessutom var den där pippilångstrumpramsan bara pinsam
LiteOn
Inlägg: 126
Blev medlem: 2007-08-14

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av LiteOn »

En fråga bara... har man någon läktarkultur om man sitter på Youtube och kollar in andra klackars sånger och ev hoppande...
Är det inte just detta VI kritiserar andra lag i Sverige att göra på våra ramsor mm.
Användarvisningsbild
odburt
Inlägg: 849
Blev medlem: 2006-10-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nacka

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av odburt »

Spot on, LiteOn!
lilleman
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2007-01-21
Ort: Franska rivieran

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av lilleman »

LiteOn skrev:En fråga bara... har man någon läktarkultur om man sitter på Youtube och kollar in andra klackars sånger och ev hoppande...
Är det inte just detta VI kritiserar andra lag i Sverige att göra på våra ramsor mm.
Så vad du säger är att vi ska sluta kolla på Youtube och ignorera sidan fullkomligt?!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Torpedo Novgorod
Inlägg: 261
Blev medlem: 2008-11-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Torpedo Novgorod »

lankan skrev:





Pippi sången med en hoppande klack..Ganska mäktigt. Det är väl inga som kör den i Sverige?

Nåt att bygga på..ge feedback
Flertalet hockeyklackar kör den, dom drar en handtralla till den när dom ser den på youtube sen så försöker dom sig på den med en klack på 100st. Blir bara skrattretande då.
lankan
Inlägg: 19
Blev medlem: 2008-10-16

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av lankan »

Ber så hemskt mycket om ursäkt då :)

Ses på lördag
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av android »

Jepe skrev:
Torpedo Novgorod skrev:
Jepe skrev:
Först vill jag säga att jag älskar denna ramsa, och när klacken kör igång får man nästan ståpäls!! Men, nu till saken - vi gör allt för vårat lag........ men var e resterande 2000-1500 pers i klacken när det inte är storsatsning? Min fråga är också om det är rätt att köra denna då den egentligen inte stämmer? Hade vi gjort allt, oavsett så hade det varit 2500 på varje match!?!

Detta var bara en tanke men det är så jag tycker.... Ses hemma mot lhc
Ska man sluta sjunga "Klockan slår, klockan slår..." också? För när Djurgården gör mål så slås ju ingen klocka, är det rätt att köra den då det egentligen inte stämmer?
De 600 som har säsongskort i klacken gör förmodligen det men de som är där endast vid storsatsningar och dylikt. Nää jag gillar inte det riktigt och det står jag för, visst blir det grymt bra drag när den körs men jag tycker att man kan köra på ramsor då istället!
kanske är svårt att förstå hur jag tänker men jag hoppas det tas på det sättet jag menar. (vilket det säkert inte gör) (klockan slår faktiskt när Djurgården gör mål, den slutar ju inte ticka direkt :wink: )
Håller med. Vi borde lägga ner alla sånger. Från och med lördag kör vi bara "Andra sidan är ni klara?". Får vi svar så är dom ju klara och då stämmer den ju. Får vi inte svar är dom inte klara och då stämmer den också. Klockrehnt. Föressten kan jag upplysa dig om att många av dom extra klackfolk på storsatsningarna sitter ner på andra ställen under vanliga matcher.

Att det bara är klacken som stödjer laget är ju patetiskt. Köp sittplats för 280 spänn och gå sedan och ställ dig i klacken, då gör du allt för laget. Sen ska du skänka hela ditt barnbidrag varje månad. Hoppas du åker på alla bortafighter också.

Börjar bli jävligt trött på alla som ska försöka rättfärdiga sig själva och visa att dom är en mycket bättre supporter och mer Djurgårdare än andra.
Född till sportchef.
narren
Inlägg: 80
Blev medlem: 2008-12-26

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av narren »



inte hört på ett tag, grymt skön sång,
Användarvisningsbild
melker
Inlägg: 764
Blev medlem: 2007-11-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av melker »

narren skrev:
inte hört på ett tag, grymt skön sång,
Indeed, bör börja köras igen!
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
calpe
Inlägg: 107
Blev medlem: 2009-01-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av calpe »

Jag vill bara säga att jag är mycket imponerad och stolt över klacken, särskilt matchen idag
DIF-MODO. Underbart.Ni visade hur det ska gå till på en hemma-match. Modo-klacken fick inte en chans att hävda sig.
Tack till er alla för härlig sång och tillrop. Det värmer verkligen under match
:D :D
Skriv svar