Montén och Johansson

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.

Hur tror ni det kommer gå för vårat nya tränarpar?

Succe
11
8%
Över förväntan
30
23%
Godkänt
39
30%
Under förväntan
19
14%
Katastrof
33
25%
 
Antal röster: 132

Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11878
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re:

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Lee Harvey Oswald skrev: För övrigt känns detta som en nöd/budgetlösning.
Man ville tidigt spika nya tränarduon utan att hosta upp en massa pengar som ändå inte finns
Önskar det båda herrarna lycka till & hoppas givetvis att det blir succé.
Men man undrar ju vem av det 2 som ska ryta till i det matcher då det etablerade spelarna inte har lust att göra skitjobbet
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Dingman
Inlägg: 102
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Lidingö

Re: Montén och Johansson

Inlägg av Dingman »

Avgå nu för fan!
jensa öhling
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Montén och Johansson

Inlägg av jensa öhling »

Tränarna ska vara kvar. Det är trots allt inte många poäng upp till strecket. Dessutom har klubben inte råd att kicka dem.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2345
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Re: Montén och Johansson

Inlägg av Buford »

Jag vet att DIF inte sparkar tränare under pågående säsong, det har blivit ett slags signum. Men å andra sidan så har situationen inte varit så här illa på länge. 05/06 och 06/07 var ju inte lysande precis men då hade vi sämre lag (på papperet) och med vilja höll vi oss ifrån kvalspel. DIF har ett gediget jobb framför sig och någonstans så måste man börja och tyvärr så tror jag att det är dags att svälja stoltheten och göra ett tränarbyte, hitta någon som har förmågan att lyfta laget.
Sidney Crosby
Inlägg: 880
Blev medlem: 2007-01-04
Ort: Dystopin

Re: Montén och Johansson

Inlägg av Sidney Crosby »

Just nu skiter jag egentligen i hur mycket Micke har gjort för DIF. Sålänge det ser ut som det gör ska ingen gå säker.
erik_gson89
Inlägg: 84
Blev medlem: 2005-12-15
Ort: Eskilstuna

Re: Montén och Johansson

Inlägg av erik_gson89 »

Jag tycker att det verkade fungera förra året när Montén och Johansson var assisterande tränare. De kanske behöver några år till på sig för att verkligen etablera sig som huvudtränare i Elitserien. Varför inte behålla Montén och Johansson men istället anställa en ny huvudtränare?
Skriv svar