Djurgårdens IF - Timrå IK, 24/11 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Webmaster
Webmaster
Inlägg: 286
Blev medlem: 2005-06-09

Djurgårdens IF - Timrå IK, 24/11 2008

Inlägg av Webmaster »

Biljetter
För biljetter till matchen, vår biljettsida.

Chat
Under matchen kan du använda matchchatten för att snabbare kommunicera med andra, klicka här.

TV
Matchen sänds på Säsongskortet och Canal+ Web-TV.
Bigge
Inlägg: 1086
Blev medlem: 2005-06-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 24/11 2008

Inlägg av Bigge »

Bara vinst som gäller här, och även mot ssk.

Ett av de två lag som liggar bak oss. Det tråkiga är att vi möter dem hemma så, då vet vi alla hur det går

tippar 1 - 4

Hoppas på omvända siffror, men som DIF har spelat de senaste matcherna så finns det inget som tyder på att det skulle hända...
There is no I in TEAM!!!!
jjonas
Inlägg: 504
Blev medlem: 2008-01-02
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 24/11 2008

Inlägg av jjonas »

Gör vi en kanonmatch här så kanske det blir torsk med 2-1. I alla fall som det ser ut nu.
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 24/11 2008

Inlägg av sthlm_dif »

Timrå är alltid svåra att möta, så jag tror på en förlust här.
Men med kämpande spelare, och lite publik på läktaren(!) kan det bli 1 poäng och eventuellt en 3 poängare.
Så slut upp alla Djurgårdare, för spelarna behöver vårat stöd nu som mest.
4200 på läktaren varav 500 kanske var Frölunda supprtrar får ju bara inte inträffa igen! En publik siffra under 5000 är en katastrof!

Kämpa Djurgården, för...
VI GER ALDRIG UPP DJURGÅR'N! (detta gäller inte endast spelarna, även vi supportrar ska stå upp för vårat lag i vått och torrt, och sjunga fram Djurgården till en 3 poängare med en sång från innersta delarna av våra hjärtan!)
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 24/11 2008

Inlägg av sthlm_dif »

Årets viktigaste match.
Men som alltid, blir en ny förlust.
Tråkigt, tråkigt, tråkigt.
2-5 till Timrå.
Grattis i förskott, Challe!
Men kom ihåg, du är alltid välkommen hem. För en ledare som dig, är vad Djurgården behöver.

(Vill dock ursäkta mig från förra match tråden, där jag klagade på dom som gav upp i förskott. För jag är från och med idag en av er, tråkigt nog)
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 24/11 2008

Inlägg av DIF_Soldier »

sthlm_dif skrev:Årets viktigaste match.
Men som alltid, blir en ny förlust.
Tråkigt, tråkigt, tråkigt.
2-5 till Timrå.
Grattis i förskott, Challe!
Men kom ihåg, du är alltid välkommen hem. För en ledare som dig, är vad Djurgården behöver.

(Vill dock ursäkta mig från förra match tråden, där jag klagade på dom som gav upp i förskott. För jag är från och med idag en av er, tråkigt nog)
Gå och lägg dig. Vi är alla riktigt jävla besvikna och mår psykist dåligt. Privatlivet påverkas nåt fruktansvärt och livsglädjen ligger på -10. Trots det tror både du och jag och alla andra likt fan att det ska vända när pucken väl släpps.

DIF mot seger - för att jag ska kunna leva ett normalt liv.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 24/11 2008

Inlägg av Emil Svelander »

Timrå i Stockholm betyder alltid målsnålt, tillknäppt, och ett DIF som inte alls kommer till några heta lägen. Blir en ny svidande torsk, 1-2.

Anger målar.
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
chribba
Inlägg: 220
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Sthlm

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 24/11 2008

Inlägg av chribba »

Det finns ju egentligen inte ett jotas som talar för seger, men undertecknad tror ändå på vinst med 3-0..(Don`t ask me why)
(Rocklundahallen-98: "Fuck you! You fuckin fuck..")
janne08
Inlägg: 299
Blev medlem: 2007-09-28

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 24/11 2008

Inlägg av janne08 »

chribba skrev:Det finns ju egentligen inte ett jotas som talar för seger, men undertecknad tror ändå på vinst med 3-0..(Don`t ask me why)
Jo men det är just vad det gör.....Matchen är ännu inte spelad.
så håll fast vid resultatet
janne08
Inlägg: 299
Blev medlem: 2007-09-28

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 24/11 2008

Inlägg av janne08 »

sthlm_dif skrev:Årets viktigaste match.
Men som alltid, blir en ny förlust.
Tråkigt, tråkigt, tråkigt.
2-5 till Timrå.
Grattis i förskott, Challe!
Men kom ihåg, du är alltid välkommen hem. För en ledare som dig, är vad Djurgården behöver.

(Vill dock ursäkta mig från förra match tråden, där jag klagade på dom som gav upp i förskott. För jag är från och med idag en av er, tråkigt nog)
Så det behövdes bara en match till för dig då är det väl dax att gå vidare..
BYT KLUBB DU BEHÖVS INTE........
lilleman
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2007-01-21
Ort: Franska rivieran

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 24/11 2008

Inlägg av lilleman »

Måndagskvällens match mot Timrå IK på Hovet är, enligt mig, utan tvekan den viktigaste matchen denna säsong.
Vi har en makalöst jobbig trend att bryta. Det är utan tvekan "svarta november" även detta år. Fast ärligt talat känns det som att denna november, detta år, är jobbigare än någonsin.

Som jag har skrivit förut, när det går dåligt för Djurgårdens IF så mår man själv riktigt dåligt. Men sedan blir man så ruskigt revanchsugen på att vända skiten.
Det är så jag känner nu. Oj, så gärna jag vill vara på plats på Hovet imorgon!

För det är nu, som vi, ska ställa upp som mest. Det är nu laget behöver vårat stöd som mest. Det är nu det är som jobbigast att vara Djurgårdare. Men nu är vi kanske där vi vill vara, ingen räknar med oss längre. Media skriver att vi är påväg mot Kvalserien. Nu, om någon gång, måste vi mobilisera, som "underdogs" och vända hela jävla skiten. Ha i baktänke, om ni inte sjunger eller om ni sjunger, vem ni än är, att annars finns det en risk för Gnaget i Kvalserien.

Ska vi få uppleva en fest på Hovet imorgon? Ska vi få uppleva ett propaganda-spelande Djurgården? Ska vi få uppleva 7-0 eller 0-7? Det är inte bara vi som kan bestämma om laget vinner, men vi kan vara till stor hjälp!

Dra ert strå till stacken!

Eller som man brukar säga, ingen kan göra allt men alla kan göra något!

Nu vänder vi på det här, tillsammans!

Krossa Timrå IK!

-----------------

Och vad fan är det jag läser? " Du behövs inte" vad fan är det för jävla bullshit?!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 24/11 2008

Inlägg av Caveman »

Nu är det en riktig jävla kris,

nu är varje match en måstematch,

vårt "slutspel" börjar nu,

det är nu vi på läktarna behövs,

I morgon hjälps vi åt,

Kämpa DIF!

Alla till Hovet!
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 24/11 2008

Inlägg av sthlm_dif »

janne08 skrev:
sthlm_dif skrev:Årets viktigaste match.
Men som alltid, blir en ny förlust.
Tråkigt, tråkigt, tråkigt.
2-5 till Timrå.
Grattis i förskott, Challe!
Men kom ihåg, du är alltid välkommen hem. För en ledare som dig, är vad Djurgården behöver.

(Vill dock ursäkta mig från förra match tråden, där jag klagade på dom som gav upp i förskott. För jag är från och med idag en av er, tråkigt nog)
Så det behövdes bara en match till för dig då är det väl dax att gå vidare..
BYT KLUBB DU BEHÖVS INTE........
Ja, för jag har trott på seger nu i nästan varenda match.
Men det inträffar ju aldrig. Vi har vunnit 1 match på dom 12 senaste, vad talar egentligen för oss på måndag, när Timrå igår besegrade Linköping borta med 6-2? Jo, absolut ingenting!
Jag hoppas på seger, jag vill också tro på en seger... Men jag har ingen lust att bli förnedrad och besviken gång efter gång efter gång.

Kom igen nu DIF.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Dif_in_my_heart
Inlägg: 291
Blev medlem: 2006-11-22

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 24/11 2008

Inlägg av Dif_in_my_heart »

Det går inte att tippa Matcherna nu när vi är Elitseriens ojämnaste lag. Men antingen 2-4 eller 4-2.

Önskar att matcherna på hovet var som här:
Blir tårögd =(
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 24/11 2008

Inlägg av -daniel- »

Finns absolut ingenting som tyder på en seger, tänker främst på Timrås nuvunna självfötroende och vår totala avsaknad av desamma.

Kanske just därför jag ändå på något ologiskt vis tror att vi kan knipa poäng här. Eller tror och tror, vi MÅSTE. Just det där "måstet" är så fruktansvärt läskigt. Förlorar vi den här 6-poängsdrabbningen så ligger vi så långt efter att jag är tveksam till att vi ens i teorin kan resa oss.

Hoppas därför vi får lite fler folk som dyker upp och försöker stötta vårt lag. Alla är bittra och förbannade men vi måste mobilisera och göra det lilla vi kan göra... Känns dock högst troligt man kommer lämna Hovet med en ännu större klump i halsen än förra gången.
Bild
Skriv svar