Frågetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
foan
Inlägg: 30
Blev medlem: 2007-04-07

Re: Frågetråden

Inlägg av foan »

Har hört och även läst att North Bank supporters kommer ha en invasionsresa till Stockholm & Hovet den 31:a januari, de står på deras hemsida att de har 500 biljetter bokade. Tycker inte att de är bra från DIFs sida att de låter bortafans få mer än 150 - 200 biljetter med tanke på att JK sällan får mer än 200 biljetter någonstans. Givetvis är det kul med en riktig kamp på läktarn samt mycket folk..

Vad tycker ni om detta? Bra eller dåligt?

Visste inte riktigt va jag skulle skriva detta inlägg så fick bli här.
sorunda_99
Inlägg: 49
Blev medlem: 2008-09-27
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Frågetråden

Inlägg av sorunda_99 »

Hejsan!
jag undrar om JK/Dif hockey anordnar borta resor isåfall hur får man tag på biljetter dit och ge mig lite allmän info om det...
Tack på förhand alla bröder
Didi
Alltid Oavsett Förevigt DJURGÅRDEN
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2347
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Re: Frågetråden

Inlägg av Buford »

Satt och kikade lite på luleå-timrå igår och tyckte jag hörde luleå-packet sjunga Klockan Slår när dom gjorde mål. Finns det ingen form av initiativförmåga och uppfinningsrikedom uppe hos inuiterna.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Frågetråden

Inlägg av android »

foan skrev:Har hört och även läst att North Bank supporters kommer ha en invasionsresa till Stockholm & Hovet den 31:a januari, de står på deras hemsida att de har 500 biljetter bokade. Tycker inte att de är bra från DIFs sida att de låter bortafans få mer än 150 - 200 biljetter med tanke på att JK sällan får mer än 200 biljetter någonstans. Givetvis är det kul med en riktig kamp på läktarn samt mycket folk..

Vad tycker ni om detta? Bra eller dåligt?

Visste inte riktigt va jag skulle skriva detta inlägg så fick bli här.
Tycker det ska bli ganska kul. Dom kommer komma och försöka föra lite oväsen. Förhoppningsvis kommer familjen sluta upp och än en gång visa att ingen tar sig ton på hovet. Tror det bara är bra om klacken på hovet får lite motstånd. Nu är det väl ingen som bryr sig om HV, men vi ska fan inte få stryk på läktaren hemma på hovet.
Född till sportchef.
Sidney Crosby
Inlägg: 880
Blev medlem: 2007-01-04
Ort: Dystopin

Re: Frågetråden

Inlägg av Sidney Crosby »

Buford skrev:Satt och kikade lite på luleå-timrå igår och tyckte jag hörde luleå-packet sjunga Klockan Slår när dom gjorde mål. Finns det ingen form av initiativförmåga och uppfinningsrikedom uppe hos inuiterna.
Jodå, klockan slår har ju blivit till Björnens vrål :lol:
sorunda_99
Inlägg: 49
Blev medlem: 2008-09-27
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Frågetråden

Inlägg av sorunda_99 »

Hejsan!
jag undrar om JK/Dif hockey anordnar borta resor isåfall hur får man tag på biljetter dit och ge mig lite allmän info om det...
Tack på förhand alla bröder
Didi
Alltid Oavsett Förevigt DJURGÅRDEN
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Frågetråden

Inlägg av Frasse »

Prova Järnkaminernas Hemsida där hittar du mycket matnyttigt rörande resors etc.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2347
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Re: Frågetråden

Inlägg av Buford »

sorunda_99 skrev:Hejsan!
jag undrar om JK/Dif hockey anordnar borta resor isåfall hur får man tag på biljetter dit och ge mig lite allmän info om det...
Tack på förhand alla bröder
Didi
Se match trådarna. JK planerar resa till Gävle 13/12.
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Frågetråden

Inlägg av Caveman »

foan skrev:Har hört och även läst att North Bank supporters kommer ha en invasionsresa till Stockholm & Hovet den 31:a januari, de står på deras hemsida att de har 500 biljetter bokade. Tycker inte att de är bra från DIFs sida att de låter bortafans få mer än 150 - 200 biljetter med tanke på att JK sällan får mer än 200 biljetter någonstans. Givetvis är det kul med en riktig kamp på läktarn samt mycket folk..

Vad tycker ni om detta? Bra eller dåligt?

Visste inte riktigt va jag skulle skriva detta inlägg så fick bli här.

Härligt, tycker bara det är positivt att det kommer vara en stor bortaklack på Hovet, det blir en riktig utmaning för oss DIF-fans. Så inte alla tror att allt går av sig själv, här gäller det att sjunga fram sitt lag på plats istället för att sitta t.ex. i Njurunda och gnälla på allt & alla.
sorunda_99
Inlägg: 49
Blev medlem: 2008-09-27
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Frågetråden

Inlägg av sorunda_99 »

Nån som vet när det är tänkt att det ska firas 500 matcher för otto?
Alltid Oavsett Förevigt DJURGÅRDEN
Användarvisningsbild
blocco
Inlägg: 1199
Blev medlem: 2006-09-24

Re: Frågetråden

Inlägg av blocco »

sorunda_99 skrev:Nån som vet när det är tänkt att det ska firas 500 matcher för otto?
Skulle tippa på att det blir någon gång runt hans 500:e match.
Användarvisningsbild
melker
Inlägg: 764
Blev medlem: 2007-11-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Frågetråden

Inlägg av melker »

Tja, tänkte köpa biljett till farsan via detta farsdag erbjudande på långsidan. Någon som har någon aning vad man hamnar då alltså så man inte kommer på rad ett, då är det ju inte riktigt värt det!
Tack!
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Bäst-i-stan
Inlägg: 476
Blev medlem: 2007-11-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Frågetråden

Inlägg av Bäst-i-stan »

melker skrev:Tja, tänkte köpa biljett till farsan via detta farsdag erbjudande på långsidan. Någon som har någon aning vad man hamnar då alltså så man inte kommer på rad ett, då är det ju inte riktigt värt det!
Tack!
Mina släktningar köpte biljetter på förra kampanjen och dom satt utmärkt.
Användarvisningsbild
melker
Inlägg: 764
Blev medlem: 2007-11-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Frågetråden

Inlägg av melker »

Bäst-i-stan skrev:
melker skrev:Tja, tänkte köpa biljett till farsan via detta farsdag erbjudande på långsidan. Någon som har någon aning vad man hamnar då alltså så man inte kommer på rad ett, då är det ju inte riktigt värt det!
Tack!
Mina släktningar köpte biljetter på förra kampanjen och dom satt utmärkt.
Okej, tack!
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
BIBO
Inlägg: 194
Blev medlem: 2008-06-12
Säsongskort: Ja
Ort: sthlm

Re: Frågetråden

Inlägg av BIBO »

7-0! HÄRLIGT!

nu till frågan:

Är det bara jag som tycker att den varianten av SFGD och Åh en sådan härlig dag är riktigt dåliga!?
Med det menar jag att dom är dåliga att spelas under/efter/före match, när alla i publiken sjunger en annan variant annat tempo så låter det verkligen inte bra!
Någon som vet varför dom spelas, och varför inte vi har vår klassiska speaker som jag och många andra förknippade till DIF hockey?

P.S ge alla modoiter en näsduk nu.
Android "För övrigt anser jag att alla som köpt klackbiljett och inte står och sjunger pissar på DIF Hockey."

Äkta kärlek varar hela livet!
Djurgårdens IF - för evigt trogen
Skriv svar