Hockeyregler

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2347
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Hockeyregler

Inlägg av Buford »

Tänkte att nu när det inte händer så mycket kan det vara läge att diskutera lite om hockeyregler. Vilka regler ska finnas kvar, tas bort eller ändras. Finns det några nya regler som kan införas? Eller finns det någon gammal regel som ni tycker borde tas ibruk?

Själv så tycker jag att den gamla Tuch-icing regeln borde tas tillbaka. Det är alldeles för många Icing avblåsningar i ES.
jjonas
Inlägg: 504
Blev medlem: 2008-01-02
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hockeyregler

Inlägg av jjonas »

Buford skrev: Själv så tycker jag att den gamla Tuch-icing regeln borde tas tillbaka. Det är alldeles för många Icing avblåsningar i ES.
Dom tog ju bort den för att det blev för många skador.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2347
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Inlägg av Buford »

Förvisso, men vad beror det på? I NHL så orsakar tuch-icing regeln inte mer skador än annat spel. Det är löjligt att i ES se en back som är ett par decimetrar från att ta pucken när linjedomaren blåser för icing. Dessutom är det fan så mycket mer fart och fläkt att se två spelare som jagar puck än en som med knappt styrfart makar sig hemåt i väntan på att trissan ska passera förlängda mållinjen. Sen slipper vi en massa avblåsningar.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Inlägg av DIF_Soldier »

Om touch-icing införs så lär ju vi sona för det mest av alla, med killar som Edvin, Printz Ronnie och Ragge.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
odburt
Inlägg: 849
Blev medlem: 2006-10-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nacka

Inlägg av odburt »

DIF_Soldier skrev:Om touch-icing införs så lär ju vi sona för det mest av alla, med killar som Edvin, Printz Ronnie och Ragge.
En klar poäng!
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2347
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Inlägg av Buford »

Haha... Men å andra sidan skulle vi inte få så många tekningar i egen zon.
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Så länge vi sticker ut från NHL så mycket som möjligt är jag nöjd. Nej till touch-icing!
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
melker
Inlägg: 764
Blev medlem: 2007-11-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Inlägg av melker »

Emil svelander skrev:Så länge vi sticker ut från NHL så mycket som möjligt är jag nöjd. Nej till touch-icing!
Helt rätt!
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Skriv svar