Fredrik Bremberg och polisen

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Jessica
Inlägg: 7
Blev medlem: 2007-06-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sollentuna/Haninge

Inlägg av Jessica »

Man kan ju hålla och spekulera fram och tillbaka och vrida och vända, men egentligen är det enda man kan göra bara att vänta och se innan man dömer ut någon på förhand ...
Sedan vet man ju aldrig med media som f.ö verkar ha siktet inställt på Djurgården för tillfället ...
*** #23 KUNG BREMBERG!!! ***
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Jockmaniac skrev:Off-topic men ändå. Bosse Andersson har visat familjehederligheten för en häktesvakt enligt Sportexpressen. Vafan, har media bestämt att dra ner Djurgårdens IF i skiten, eller har alla Djurgårdare blivit kriminella på sista tiden.

http://www.expressen.se/sport/1.1211736 ... n-i-haktet
DIF håller på att ta över "Hasch-Bajens" något oserösare framtoning.
Man går från "Lite Finare, Lite Bättre" till-----> "Lite fullare, Lite Snuskigare"
fd skuggan
Inlägg: 158
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av fd skuggan »

Sidney Crosby skrev:Mycket tragiskt detta, dock står jag bakom Bremberg till 110%.
Det gör INTE jag om han är skyldig till att ha kört bilen.
Att han är en grym hockeyspelare är så jävla totalt oviktigt i sammanhanget.

Hur kan man vara så jävla dum att man tar sin Lexus till en Midsommarfest?
Och att sen sätta sig och köra tyder på en allvarlig brist och respekt för andras (och sitt eget) liv.

VI får se vad som kommer fram i polisrapporterna, men det ser onekligen mörkt ut...
128
Inlägg: 76
Blev medlem: 2008-05-20
Säsongskort: Ja

Inlägg av 128 »

Jag vill bara betona att det enda som man är säker på är att Linkan sov, berusad, i en bil. Själva grejen är, vad jag förstått det, att han var lite uppkäftig mot polisen när dom väckte honom. Tycker att det verkar som att en del dömmer honom på rubrikerna. Om det visar sig att han har begått brottet, grovt rattfylleri, ska man givetvis bestämma åtgärder.

Och hur säkert är ett vittne mitt i midsommarnatten?
Användarvisningsbild
slagskott
Inlägg: 93
Blev medlem: 2005-06-25

Inlägg av slagskott »

128 skrev:Jag vill bara betona att det enda som man är säker på är att Linkan sov, berusad, i en bil. Själva grejen är, vad jag förstått det, att han var lite uppkäftig mot polisen när dom väckte honom. Tycker att det verkar som att en del dömmer honom på rubrikerna. Om det visar sig att han har begått brottet, grovt rattfylleri, ska man givetvis bestämma åtgärder.

Och hur säkert är ett vittne mitt i midsommarnatten?
Jag tror faktiskt på vittnets och polisens historia.
Då vittnet hade 2 personer med sig i bilen då de såg Bremberg först så bör det ju gå att få tag i dem och få en bekräftelse av dem att det iaf. var hans bil de såg.
Jäkligt tråkigt ändå, jag gillar faktiskt Bremberg...

Midsommarnatten råkar vara ganska ljus, eller faktiskt den ljusaste natten på året.
Sports dont build character, it reveals it
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Inlägg av Andy »

Det känns som att vi är inne i ett "dåligt stim" just nu. Samt att både fotbollen och hockeyn är dåliga på att hantera media och kommunikation vilket gör att allt bara blir än värre.

Först hade vi Bosse Anderssons Svensexa i Gävle.

Dick Axelssons röj på stan och avskiljning från tre kronor kom sedan.

Därefter Tommy Jacobssons angrepp på hockeyn.

Sedan kom Paul Lindholms hyllande av Ganaget, Solna och AIK:s fans.

Sedan kom DIF SÄK och debaclet efter derbyt.

DIF hockey toppade upp först med skulden och nu med Linkan.

Bosse Anderssons uttalande i någon av tidningarna kring att hans eskapander i fyllecell och påstådda ofredande inte påverkar Djurgården eftersom "han gjorde det som privatperson" säger allt...

Det är dags att tillsätta en värdekommission som tar fram en plan för hur vi förändrar detta förhållningsätt. Någon måste sträcka upp personal, spelare och funktionärer.

DIF ska vara lite finare och lite bättre....
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Kojak
Inlägg: 484
Blev medlem: 2005-09-11

Inlägg av Kojak »

Andy skrev:Det känns som att vi är inne i ett "dåligt stim" just nu. Samt att både fotbollen och hockeyn är dåliga på att hantera media och kommunikation vilket gör att allt bara blir än värre.

Först hade vi Bosse Anderssons Svensexa i Gävle.

Dick Axelssons röj på stan och avskiljning från tre kronor kom sedan.

Därefter Tommy Jacobssons angrepp på hockeyn.

Sedan kom Paul Lindholms hyllande av Ganaget, Solna och AIK:s fans.

Sedan kom DIF SÄK och debaclet efter derbyt.

DIF hockey toppade upp först med skulden och nu med Linkan.

Bosse Anderssons uttalande i någon av tidningarna kring att hans eskapander i fyllecell och påstådda ofredande inte påverkar Djurgården eftersom "han gjorde det som privatperson" säger allt...

Det är dags att tillsätta en värdekommission som tar fram en plan för hur vi förändrar detta förhållningsätt. Någon måste sträcka upp personal, spelare och funktionärer.

DIF ska vara lite finare och lite bättre....
Det där skriver jag fan under på!!!
Nej, namnet "Kojak" har jag inte tagit från en TV-serie även om det råkar finnas en sådan serie. Namnet "Kojak" har en helt annan betydelse för mig!
blyrr3
Inlägg: 89
Blev medlem: 2007-01-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Inlägg av blyrr3 »

Det som Linkan har gjort kan vi nu inte få ogjort, men jävligt dåligt att Sportbladet alltid måste lägga sig i allas jävla liv hela tiden!!! :evil:
Jag är bakom Bremberg om han kört bilen eller inte !
Alltid oavsett - Förevigt Djurgården !

Djurgårdens IF - Mesta Mästarna
1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959 - 1960 - 1961
1962 - 1963 - 1983 - 1989 - 1990 - 1991 - 2000 - 2001
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Crashmash »

Skrämmande att så många kommer fortsätta hyllan Linkan som innan om han nu kört bilen. Visst, han räddade oss i några säsonger men det här (om det nu är så) är så jävla idiotiskt så det inte är sant ...
djurgårdarn3
Inlägg: 90
Blev medlem: 2006-11-04
Ort: Mariestad

Inlägg av djurgårdarn3 »

Crashmash skrev:Skrämmande att så många kommer fortsätta hyllan Linkan som innan om han nu kört bilen. Visst, han räddade oss i några säsonger men det här (om det nu är så) är så jävla idiotiskt så det inte är sant ...
Själv anser jag att en grej i hans privatliv inte påverkar mitt tycke och smak om honom, klart att vi ska fortsätta hylla honom, vem är det som har gjort alla poängen, utan honom vart hade DIF vart då?

men alla tror ju att det är så jävla allvarligt jag tror inte ett skit på saken. han kanske var full men det har väll alla rätt att vara eller? han har ju faktiskt ett liv utanför isen också.
åhh vad det är skönt att se Djurgårn göra mål!
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

djurgårdarn3 skrev:
Crashmash skrev:Skrämmande att så många kommer fortsätta hyllan Linkan som innan om han nu kört bilen. Visst, han räddade oss i några säsonger men det här (om det nu är så) är så jävla idiotiskt så det inte är sant ...
Själv anser jag att en grej i hans privatliv inte påverkar mitt tycke och smak om honom, klart att vi ska fortsätta hylla honom, vem är det som har gjort alla poängen, utan honom vart hade DIF vart då?

men alla tror ju att det är så jävla allvarligt jag tror inte ett skit på saken. han kanske var full men det har väll alla rätt att vara eller? han har ju faktiskt ett liv utanför isen också.
Ibland kan man ju undra vilken ålder vissa skribenter har här inne. Rattfylleri är ett mycket allvarligt brott inte minst då man försätter andra i stor fara. Självfallet är det var och ens sak att ta en fylla, men gör man detta skall man ta mig tusan lämna bilen hemma. Vidare måste man ju fråga sig hur Bremberg hamnade ensam i sin bil ute i "obyggden". Även om bilen stod still när polisen kom dit måste den ju ha blivit körd till platsen av någon. Mig veterligen var Bremberg själv i fordonet och jag tvivlar ju starkt på att han stannat på denna plats för att välja att börja dricka där i sin ensamhet.

Och för att fortsätta resonemanget, nej jag anser inte att man skall blunda och förlåta ett övertramp som detta bara för spelaren ifråga råka tillhöra en av de bättre i laget. Det finns exempel på många personer som tagit timeout från sina jobb, ja till och med fått sparken, pga av alkoholrelaterade problem. Vidare är idrottsmän fortfarande stora förbilder inte bara för barn utan även vuxna och ungdomar, tror man något annat är man helt fel ute. De idrottare som drar in mest pengar på reklam och liknande är de som är mest populära bland övriga konsumenter. Att dessa personers personliga image är viktig råder det inte heller någon tvekan om då alltfler av de större företagen som sponsrar kräver "moralklausuler", dvs sköter sig inte sjärnan de anlitat har företaget rätt att avbryta samarbetet.

Det råder alltså knappast någon större tvekan om att detta inte bara skadat Linkan som privatperson utan även den förening som han representerar. Det bästa sättet att utföra damage-control torde vara att spelaren erkänner sitt övertramp, ber offentligt om ursäkt, skrivs in för behandling samt som straff får i uppgift att informera i skolor om alkoholens negativa effekter. Skulle föreningen DIF och Bremberg komma överrens om en handlingsplan liknande denna blir antagligen de negativa konsekvenserna så begränsade som det bara går.

Gå man istället ut och väljer "stoppa huvudet i sanden" varianten är risken överhängande att de långsiktiga skadorna kan bli vädligt stora, inte minst för föreningen i stort.

Avsluningsvis är tyvärr inte fallet i sig det som känns mest mörkt och nedslående utan det är snarast det faktum att rätt många personer härinne verkar tycka det vara helt okej att ta en fylla och sedan köra bil...
Adam Blomster
Inlägg: 170
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Adam Blomster »

Kall-El skrev:
djurgårdarn3 skrev:
Crashmash skrev:Skrämmande att så många kommer fortsätta hyllan Linkan som innan om han nu kört bilen. Visst, han räddade oss i några säsonger men det här (om det nu är så) är så jävla idiotiskt så det inte är sant ...
Själv anser jag att en grej i hans privatliv inte påverkar mitt tycke och smak om honom, klart att vi ska fortsätta hylla honom, vem är det som har gjort alla poängen, utan honom vart hade DIF vart då?

men alla tror ju att det är så jävla allvarligt jag tror inte ett skit på saken. han kanske var full men det har väll alla rätt att vara eller? han har ju faktiskt ett liv utanför isen också.
Ibland kan man ju undra vilken ålder vissa skribenter har här inne. Rattfylleri är ett mycket allvarligt brott inte minst då man försätter andra i stor fara. Självfallet är det var och ens sak att ta en fylla, men gör man detta skall man ta mig tusan lämna bilen hemma. Vidare måste man ju fråga sig hur Bremberg hamnade ensam i sin bil ute i "obyggden". Även om bilen stod still när polisen kom dit måste den ju ha blivit körd till platsen av någon. Mig veterligen var Bremberg själv i fordonet och jag tvivlar ju starkt på att han stannat på denna plats för att välja att börja dricka där i sin ensamhet.

Och för att fortsätta resonemanget, nej jag anser inte att man skall blunda och förlåta ett övertramp som detta bara för spelaren ifråga råka tillhöra en av de bättre i laget. Det finns exempel på många personer som tagit timeout från sina jobb, ja till och med fått sparken, pga av alkoholrelaterade problem. Vidare är idrottsmän fortfarande stora förbilder inte bara för barn utan även vuxna och ungdomar, tror man något annat är man helt fel ute. De idrottare som drar in mest pengar på reklam och liknande är de som är mest populära bland övriga konsumenter. Att dessa personers personliga image är viktig råder det inte heller någon tvekan om då alltfler av de större företagen som sponsrar kräver "moralklausuler", dvs sköter sig inte sjärnan de anlitat har företaget rätt att avbryta samarbetet.

Det råder alltså knappast någon större tvekan om att detta inte bara skadat Linkan som privatperson utan även den förening som han representerar. Det bästa sättet att utföra damage-control torde vara att spelaren erkänner sitt övertramp, ber offentligt om ursäkt, skrivs in för behandling samt som straff får i uppgift att informera i skolor om alkoholens negativa effekter. Skulle föreningen DIF och Bremberg komma överrens om en handlingsplan liknande denna blir antagligen de negativa konsekvenserna så begränsade som det bara går.

Gå man istället ut och väljer "stoppa huvudet i sanden" varianten är risken överhängande att de långsiktiga skadorna kan bli vädligt stora, inte minst för föreningen i stort.

Avsluningsvis är tyvärr inte fallet i sig det som känns mest mörkt och nedslående utan det är snarast det faktum att rätt många personer härinne verkar tycka det vara helt okej att ta en fylla och sedan köra bil...
El-Kalle har det. till 100%.
"Well, I got this guitar and I learned how to make it talk"- The boss 1975 Thunder road
Sidney Crosby
Inlägg: 880
Blev medlem: 2007-01-04
Ort: Dystopin

Inlägg av Sidney Crosby »

Klart jag inte försvarar det nånting han har gjort för fem öre. Men, han spelar i DIF, och klart som fan jag står bakom han. Och det spelar ingen roll om det var Linkan eller Carl Gustafsson, spelar dom i Djurgårn så vänder inte jag dom ryggen för en enskild sak. Dock är det helt idiotiskt det han har gjort, helt klart.
Användarvisningsbild
Boråsaren
Inlägg: 619
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Boråsaren »

Nu lär jag ju bli totalsågad här...

men skrev följande text i och med Dulee-soppan sist.

http://www.svenskafans.com/fotboll/elfs ... ?id=219670

Jag vet att många inte håller med, men det är min åsikt. Klart att Bremberg, om han nu är skyldig, ska ta sitt straff. Inget snack.
Saknar Kung Wikegård!
Highwind
Inlägg: 803
Blev medlem: 2007-06-01
Ort: Vasastan

Inlägg av Highwind »

Så mycket han har gjort för DIF så förtjänar han förlåtelse. Bosse Andersson däremot :\
Skriv svar