Nu är det klart - Djurgården Hockey bolagiseras

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Kagen
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-08-16

Inlägg av Kagen »

Jerker,
Jag satt och plitade på mitt inlägg när du redan postat ditt senaste dito - skiljer bara sex minuter i tid mellan dem.

Jag förstår upplägget men undrar över hur värderingen gått till. Mats Larsson sitter helt enkelt på en väldans massa poster i olika bolag som ska värdera varandra. Om jag ägde 100% av aktierna i DIF Hockeintressenter AB skulle jag vilja ha så stor kaka som möjligt av Djurgården Hockey AB för dessa aktier.

Att bara komma undan med att det är personer med hjärta för klubben som äger DIF Hockeyintressenter AB blir liksom lite tomt. Visst Marcus Ragnarsson har djurgårdshjärta inte tu tal om det men lik förbaskat är jag rätt säker på att han hade en motpart när han förhandlade om sin kommande lön. Den motparten var inte Marcus Ragnarsson.

Problemet med det här upplägget är att de förhandlande parterna till alldels för stor del är samma personer och att några av dem - djurgårdshjärtat till trots - kan påstås tjäna eller förlora beroende på olika värderingar.
Jerker Dammbro skrev: Självklart finns det ett ägarförhållande, nämligen det som syns i cirkeldiagramet i Aftonbladet som någon klistrade in strax ovanför.
Det är just detta. Hur blev just detta ägarförhållande en självklarhet? Om den ännu okända intressenten bara fått 5% för sina 9,4 Miljoner så skulle DIF Hockeyintressenter rimligen inte kunnat begära mer än 5,5% och då skulle föreningen äga 89,5% istället för 75% - som exempel.

Jag förväntar mig att bli hänvisad till en utredning av något slag som i sin tur har kommit till på uppdrag av någon av herrarna som äger DIF Hockeyintressenter AB.

And we are back at square one again.. :wink:
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Jerker Dammbro
Djurgården Hockey
Inlägg: 31
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Jerker Dammbro »

Kagen skrev:
Jerker Dammbro skrev:(Jag utgår från att du skrev fel, för föreningen "äger" ju vi medlemmar)
Det är ju till syvende og sist föreningen det handlar om. Det är föreningen som spelar ishockey i Elitserien, inte något av de båda aktiebolagen.

Nu ska det redan befintliga Djurgården Hockey AB i praktiken bli den organisation som har hand om Elit, J20 och J18. Förhållandet mellan förening och bolag kan sägas omkastas.
Nej, förhållandet är detsamma: Föreningen äger fortfarande aktiebolaget, och vi medlemmar styr föreningen. Däremot kommer rätten till Elitseriespel att ligga i aktiebolaget (vilket inte heller är kontroversiellt, det finns flera föreningar som har IdrottsAB:n idag).
Kagen skrev:Mina frågetecken mot Mats Larssons upplägg har rätats ut något. Det som är besvärande är värderingsfrågan. Hur har de kommit fram till att 12% ska kosta 1 miljon Euro?
Detta i sin tur påverkar ju direkt hur stor ägarandel som DIF Hockeyintressenter AB ges i den nya konstellationen.
Vill man vara kritiskt - och det är bra med kritiska ögon kring sådana här affärer - så kan man konstatera att ju mindre pengar de där 12% kostar för den ännu hemlige investeraren desto större andel av kakan får DIF Hockeyintressenter AB för sina 11 miljoner!
Nej, du har fel här, DIF Hockeyintressenteras ägarandel påverkas inte alls av värderingen. DIF Hockeyintressenters har ju redan köpt aktier bolaget och ska inte köpa några fler. Om den hemlige intressenten betalar 9 kronor, 9 tusen eller 9 miljoner spelar ingen roll, DIF Hockeyintressenter har ju fortfarande kvar de aktier de har idag och det enda som påverkar deras ägarandel är ANTALET aktier som den hemlige intressenten erbjuds.

Som minoritetsägare är man tvärtom intresserad av att få in så mycket pengar som möjligt i en riktad nyemission. Tänk dig att du äger 10 av 100 aktier i ett bolag som är värt 0 kr. 100 nya aktier ska ges ut och erbjudandet riktas till mig. Det nya antalet aktier blir alltså 200 och din andel av det nya bolaget är 10/200=5%.

Om jag köper aktierna för 10.000 kronor så blir bolaget värt 10.000 kr (=0 kr + de pengar jag tillför) och din andel av det blir då 10.000*5%= 500 kr. Om jag å andra sidan skulle köpa aktierna för 100.000 kr så skulle bolaget vara värt 100.000 kr och din andel vara värd 100.000*5%=5.000 kr.

Med andra ord: Du kan vara helt lugn över att Mats Larsson både som ordförande i Djurgårdens IF Ishockeyförening och som styrelseordförande i DIF Hockeyintressenter AB är intresserade av att maximera priset på de nyutgivna aktierna i Djurgården Hockey AB.
Äppelmos
Inlägg: 668
Blev medlem: 2007-01-05
Säsongskort: Ja

Inlägg av Äppelmos »

carl-bysen skrev:Jag tror att Hovet kommer rustas och döpas om till Ericsson Arena!
Man kan ju hoppas i alla fall ^^
Jerker Dammbro
Djurgården Hockey
Inlägg: 31
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Jerker Dammbro »

Kagen skrev:(Lång om värderingen av Djurgården Hockey AB)
Jag känner inte till vilken värderingsprincip som användes när DIF Hockeyintressenter AB köpte några av föreningens aktier i Djurgården Hockey AB, men oavsett vilket så var det ju en fråga för tidigare års årsmöten i Djurgårdens IF Idrottsföreningen. Gjort är ju liksom gjort och om den värderingen var för hög eller för låg är ju inget som går att göra något åt idag. Men jag är säker på att Mats Larsson kan redogöra för detta vid nästa årsmöte, det här köpet har varit känt i flera år och de har ingenting att dölja.

Frågan som gäller nu är ju 1) bolagisering av sporten (det sa medlemmarna ja till i december) och 2) en riktad nyemission till en hemlig intressent (det fattar aktieägarna beslut om imorgon, enligt City).
Användarvisningsbild
Fricke
Inlägg: 1131
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Fricke »

Kagen skrev:Jerker,
Jag satt och plitade på mitt inlägg när du redan postat ditt senaste dito - skiljer bara sex minuter i tid mellan dem.

Jag förstår upplägget men undrar över hur värderingen gått till. Mats Larsson sitter helt enkelt på en väldans massa poster i olika bolag som ska värdera varandra. Om jag ägde 100% av aktierna i DIF Hockeintressenter AB skulle jag vilja ha så stor kaka som möjligt av Djurgården Hockey AB för dessa aktier.

Att bara komma undan med att det är personer med hjärta för klubben som äger DIF Hockeyintressenter AB blir liksom lite tomt. Visst Marcus Ragnarsson har djurgårdshjärta inte tu tal om det men lik förbaskat är jag rätt säker på att han hade en motpart när han förhandlade om sin kommande lön. Den motparten var inte Marcus Ragnarsson.

Problemet med det här upplägget är att de förhandlande parterna till alldels för stor del är samma personer och att några av dem - djurgårdshjärtat till trots - kan påstås tjäna eller förlora beroende på olika värderingar.
Jerker Dammbro skrev: Självklart finns det ett ägarförhållande, nämligen det som syns i cirkeldiagramet i Aftonbladet som någon klistrade in strax ovanför.
Det är just detta. Hur blev just detta ägarförhållande en självklarhet? Om den ännu okända intressenten bara fått 5% för sina 9,4 Miljoner så skulle DIF Hockeyintressenter rimligen inte kunnat begära mer än 5,5% och då skulle föreningen äga 89,5% istället för 75% - som exempel.

Jag förväntar mig att bli hänvisad till en utredning av något slag som i sin tur har kommit till på uppdrag av någon av herrarna som äger DIF Hockeyintressenter AB.

And we are back at square one again.. :wink:
Det är inte Kuba vi pratar om. Larsson får varken vetorätt eller suveränitet genom ordförandeskapet utan en, kanske två röster i styrelsen.

Det här snacket är så typiskt Svensk idrottsförening - klagomål och misstankar mot ideellt arbetande eldsjälar som lägger ner sitt liv för klubben. Lägg ner konspirationsteorierna och var tacksam för att vi har en oerhört kompetent ordförande som lägger ner både tid och pengar på föreningen...
Användarvisningsbild
odburt
Inlägg: 849
Blev medlem: 2006-10-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nacka

Inlägg av odburt »

.. En ordförande som, älskar klubben och oss fans så mycket att han kom farandes helt lyrisk och ställde sig bredvid mig i 6-0-matchen emot Frölunda i höstas. Så vinner man iaf min övertygelse om att man har intentioner för klubbens bästa!
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Olon skrev:
Kall-El skrev:
Olon skrev:
Kall-El skrev:Mycket snack och liten verkstad som alltid vid denna tid på året. Locka med feta satsingar på spelare för att sälja säsongsplåtar och sedan preseneras Edvin Frylén.

Dock förstår jag fortfarande inte vilka som skulle slänga in pengar i detta bolag då jag har svårt att se var de skall kunna göra vinster? Jag menar hade man kunna sälja spelare till marknadspriser hade det ju varit en sak, men nu är ju inte detta fallet vilket gör mig väldigt fundersam. Var görs vinsterna egentligen som skall locka investerare?
Det verkar som att du har missat grejen med bolagisering totalt. Om ett företag (bolag) går med vinst ökar värdet på aktien, och utdelningen blir antagligen större. Aktier är ju liksom ett sparsätt precis som fonder eller bankens ränta, investerarna blir ju inte av med pengarna direkt - eftersom de får aktier i utbyte... Man har alltså lika stort intresse av att investera i DIF som i Telia eller Ericsson, etc.

Om du fortfarande inte förstår så kan du ta och läsa om aktier och aktiebolag, osv.
Och du kan ta och mogna till, växa upp eller alternativt vakna upp ur ditt drömtillstånd. Det är direkt farligt att jämföra ett idrottslag med ett företag som Ericsson. För att en investerare skall vara villig att satsa pengar måste det finnas möjlighet till att göra vinst. Hur gör du vinst på ett hockeylag som i bästa fall når ett plus minus noll resultat?

Hade du kunnat locka med "extra intäkter" som t ex spel i europa som fotbollen har eller möjlighet att sälja spelare till fina vinster då finns det möjlighet att göra vinster vilket skulle kunna få investerare sugna på att satsa kulor. Eller om föreningen kontrollerar sin egen arena och därigenom kan dra in extra inkomster.

I vårt fall är våra inkomster biljetter, tv-pengar, souvernier samt de småsmulor som NHL betalar ut när de snor spelare. Detta innebär också tyvärr att man inte kan se spelartruppen som "ett större värde" då det knappt förekommer övergångar där större pengar är inblandade.

Så var finns de värden som skall få investerare att satsa pengar? Det enda mervärde jag kan komma på är känslomässiga och om detta är basen för köpen har jag lite svårt att se hur aktien skall kunna stiga i värde med tanke på att det knappast kommer finnas något större intresse för den "utanför familjen".

Om det dessutom stämmer att de kommer kosta 50 papp att köpa in sig så känns det inte direkt som att föreningen vill att det skall handlas med den i större omfattning för då hade man givetvis valt ett lägre pris för att få fler intressenter.

Jag kan ha fel här, men hela den här grejen känns som en annan form av "gåvor" upplagda på ett litet annat sätt vilket gör det möjligt för dem som " delar ut dem" att skattemässigt kunna dra vissa fördelar jämfört med om det rört sig om en ren gåva.

Om man verkligen hade velat satsa på detta fullt ut skulle man givetvis ha knutit detta kring ett övertagande av Hovet och på så sätt knutit aktien till något som kan skapa mervärde i framtiden.
Jaså kan man inte tjäna pengar i elitserien? Djurgården har inte gått med vinst de senaste åren, nej... Men en anledning till att man investerar är ju att det ska gå bättre. Titta på Frölunda som gjorde en vinst på över tio miljoner förra året.

Det är synd att du verkligen inte förstår att jämförelsen med Ericsson och Nokia var ett skämt, då emissionen inte är publik. Det var ett sätt för att du skulle förstå vad en aktie är, men tydligen blev du bara ännu mer förvirrad. Du tror säkert att man handlar aktier för att sedan sälja den så fort den stigit lite i värde, men sparande i aktier är långsiktigt då man investerar i ett företag som på sikt ska bli ekonomiskt starkare och att man därmed ska få allt mer avkastning varje år.

Dessutom är det ju självklart inte enbart i vinstsyfte man investerar i ett hockeylag, då det finns mycket bättre och säkrare sparsätt - utan dessa investerare vill ju naturligtvis ha ett inflytande över de beslut som tas i klubben, vilket de också får.


Du har dock rätt, jag borde ta och växa upp och vakna upp ur min drömvärld - och jag hoppas verkligen att du meddelar samtliga investerare att även de ska göra det, då de tydligen inte heller förstått det du som enda människa har gjort. Vilka nötter som investerar i ett bolag som inte KAN gå med vinst va?!
OBS: Jag är ironisk i det här sista stycket, det är bäst jag förtydligar det då du tydligen tar allt bokstavligt.
Jättesvårt att gå med vinst i Göteborg när man ligger på en snittpublik på 11 000 åskådare per match samtidigt som man köper in sig som delägare i gothevent samtidigt som staden gör sitt bästa för att hjälpa föreningen. De lag som gör vinster i elitserien är de som på ett eller annat sätt kontrollerar sina matcher till 100%.

Du jag vet mycket väl vad en aktie är samt hur aktiemarknaden fungerar. Tillgång och efterfrågan styr värdet upp och ner enkelt uttryckt och jag har svårt att se hur detta skall kunna råda om en aktie bara släpps till ett fåtal utvalda och inte till den breda allmänheten. Hur skall en aktie då kunna öka eller kunna sjunka i värde om den knappt kommer att kunna gå att handlas med den?

Du skall inte försöka inbilla mig att din jämförlse med Telia eller Ericsson på något sätt har med humor att göra. Eller det kanske det har i din värld, men då är det snarast ett tecken på någon form av drogintag som gör allt roligt. Snarast bör det ses som ett dåligt försök till att jämföra en företagsaktie, med något betydligt mer obskyrt.

Det kan ju vara så att man väljer att gå in med pengar i ett "sjunkande skepp" av skattetekniska skäl.

Vidare finns det inget som säger att ökad sportslig framgång per definition leder till mer intäkter. Om man kikar på våra publiksiffror har de legat ganska jämnt oavsett om vi varit med i toppen eller i botten av serien. Den slutsats man kan dra av detta är att även vid större framgång kommer antagligen inte publiktillströmningen att öka markant. Frågan är ju om värdet på aktien skulle stiga även vid viss ökad sportslig framgång?

Nepp vill man komma ur de ekonomiska problemen finns bara en väg att gå. Se till att äga sin egen arena. Knyt gärna detta till aktieförsäljning, men se i sådana fall till att göra aktien öppen för alla, inte bara speciellt utvalda personer.

Håller med Kagen om att hela detta upplägg känns märkligt rörigt samt att en del personer hamnar på väl många stolar samtidigt...
Olon
Inlägg: 220
Blev medlem: 2008-02-05

Inlägg av Olon »

Kall-El skrev:Jättesvårt att gå med vinst i Göteborg när man ligger på en snittpublik på 11 000 åskådare per match samtidigt som man köper in sig som delägare i gothevent samtidigt som staden gör sitt bästa för att hjälpa föreningen. De lag som gör vinster i elitserien är de som på ett eller annat sätt kontrollerar sina matcher till 100%.

Du jag vet mycket väl vad en aktie är samt hur aktiemarknaden fungerar. Tillgång och efterfrågan styr värdet upp och ner enkelt uttryckt och jag har svårt att se hur detta skall kunna råda om en aktie bara släpps till ett fåtal utvalda och inte till den breda allmänheten. Hur skall en aktie då kunna öka eller kunna sjunka i värde om den knappt kommer att kunna gå att handlas med den?

Du skall inte försöka inbilla mig att din jämförlse med Telia eller Ericsson på något sätt har med humor att göra. Eller det kanske det har i din värld, men då är det snarast ett tecken på någon form av drogintag som gör allt roligt. Snarast bör det ses som ett dåligt försök till att jämföra en företagsaktie, med något betydligt mer obskyrt.

Det kan ju vara så att man väljer att gå in med pengar i ett "sjunkande skepp" av skattetekniska skäl.

Vidare finns det inget som säger att ökad sportslig framgång per definition leder till mer intäkter. Om man kikar på våra publiksiffror har de legat ganska jämnt oavsett om vi varit med i toppen eller i botten av serien. Den slutsats man kan dra av detta är att även vid större framgång kommer antagligen inte publiktillströmningen att öka markant. Frågan är ju om värdet på aktien skulle stiga även vid viss ökad sportslig framgång?

Nepp vill man komma ur de ekonomiska problemen finns bara en väg att gå. Se till att äga sin egen arena. Knyt gärna detta till aktieförsäljning, men se i sådana fall till att göra aktien öppen för alla, inte bara speciellt utvalda personer.

Håller med Kagen om att hela detta upplägg känns märkligt rörigt samt att en del personer hamnar på väl många stolar samtidigt...
Det finns fler lag än Frölunda som gått med vinst utan att äga sin arena, exempelvis Linköping innan de ägde sin. Visserligen är även stödet från hemkommunen större där än hos oss, men man kan gå med vinst i Stockholm med - det krävs dock en investering först. Även fast publiksnittet är relativt lika, så tjänar man naturligtvis betydligt mer om man går till semifinal, istället för att sluta spela hockey redan i början av mars. I bästa fall kan man alltså även gå med vinst, inte "nå ett plus minus noll resultat".

Och ja, värdet på aktien beror på marknaden - men det har inget med saken att göra när emissionen inte är publik! Det är som sagt inte därför man investerar i aktier i det här fallet, man hoppas istället att det ska gå bra ekonomiskt sett och därmed få en bra utdelning per aktie. Var så snäll och snacka inte mer om något varierande värde på aktien. Det är inte intressant då bolaget inte ska börsnoteras, utan istället rent av pinsamt. Som sagt, det kan gå bra ekonomiskt sett - och i framtiden kanske DIF kan gå in som ägare i Hovet, vilket skulle öka vinstchanserna markant och därmed skulle investerarna vara hyggligt nöjda att de investerade redan nu.

Jämförelsen med Telia och Ericsson var ett skämt, även om det var väldigt långsökt. Du kanske känner till att både Telia och Ericsson klassas som 2000-talets sämsta affärer i Sverige, då alla experter var eniga om att man skulle investera i dessa företag - och sedan gick det ju som vi alla vet... Åt helvete. Märkte nu att jag råkade skriva Nokia i förra inlägget, men det beror på att Nokia rasade rätt kraftigt tidigare idag och var inget annat än en felskrivning. För att förstå mitt - kanske inte världens bästa - skämt krävs inget drogintag, snarare tvärtom då det tydligen krävs lite hjärna för att begripa det. Jag borde nog ha satt en smiley bredvid, eller låtit bli att skriva det (det var ju ändå rätt obetydligt) - så du sluppit bli hysterisk och förklara hur farlig (?) jämförelsen var.

Blev antagligen ett rörigt inlägg det här, och jag orkar inte läsa igenom det nu när klockan är såpass mycket. Förhoppningsvis hittar du något fel som du kan klanka ned på, men du behöver inte göra det. Det är ingen debatt direkt, utan mitt mål var att svara på frågan "Var görs vinsterna egentligen som skall locka investerare?" med svaret "Det går att gå med vinst! På sikt kanske vinsten kan bli större och större!" ungefär.

God natt!
spiik
Inlägg: 389
Blev medlem: 2006-12-03
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungsholmen

Inlägg av spiik »

En liten tankvärd anekdot som kan pigga upp i all seriositet kring kapitalistiskt tänk:

Om man köpte Ericsson-Aktier för 100 000 SEK för några år sen så var dem värda omkring 4 600 SEK något år efter.

Om man i stället köpte Telecom, till exempel Song Networks, för 100 000 SEK och sålde dem på samma dag som de andra så hade man ca 791 SEK kvar.

Om man var klok och gick på bolaget och köpte starköl för 100 000 SEK, drack ur dem, hade trevligt och idag går och pantar tomflaskorna så får man 6 741 SEK.

Är det därför gubbarna på torget kallas A-Laget?!?
Blue Brigade Sthlm
Användarvisningsbild
Ritterwand
Inlägg: 664
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Ritterwand »

Vet inte riktigt vad jag ska tro om att Anschutz köper in sig i DIF. Och det har ingenting att göra med deras kopplingar till Hammarby, nej snarare för att Anschutz är ett maktbolag inom internationell professionell idrott. Vad är deras motivation till att köpa in sig i DIF? För de lär knappast köpa in sig för att vara snälla..
Användarvisningsbild
melker
Inlägg: 764
Blev medlem: 2007-11-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Inlägg av melker »

spiik skrev:En liten tankvärd anekdot som kan pigga upp i all seriositet kring kapitalistiskt tänk:

Om man köpte Ericsson-Aktier för 100 000 SEK för några år sen så var dem värda omkring 4 600 SEK något år efter.

Om man i stället köpte Telecom, till exempel Song Networks, för 100 000 SEK och sålde dem på samma dag som de andra så hade man ca 791 SEK kvar.

Om man var klok och gick på bolaget och köpte starköl för 100 000 SEK, drack ur dem, hade trevligt och idag går och pantar tomflaskorna så får man 6 741 SEK.

Är det därför gubbarna på torget kallas A-Laget?!?
Den var bra!
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Användarvisningsbild
Diffe89
Inlägg: 1130
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Trallkrogen
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Ritterwand skrev:Vet inte riktigt vad jag ska tro om att Anschutz köper in sig i DIF. Och det har ingenting att göra med deras kopplingar till Hammarby, nej snarare för att Anschutz är ett maktbolag inom internationell professionell idrott. Vad är deras motivation till att köpa in sig i DIF? För de lär knappast köpa in sig för att vara snälla..
Känner mig också oroad, men förhoppningsvis kan det i alla fall vara en lösning på arenafrågan. AEG var ju redan innan det talades om bolagisering aktuella för att köpa GlobeArenas.
Jerker Dammbro
Djurgården Hockey
Inlägg: 31
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Jerker Dammbro »

Ritterwand skrev:Vet inte riktigt vad jag ska tro om att Anschutz köper in sig i DIF. Och det har ingenting att göra med deras kopplingar till Hammarby, nej snarare för att Anschutz är ett maktbolag inom internationell professionell idrott. Vad är deras motivation till att köpa in sig i DIF? För de lär knappast köpa in sig för att vara snälla..
Fast makt kan de aldrig få, Djurgårdens IF Idrottsföreningen äger majoriteten av aktierna i Djurgården Hockey AB och så måste det förbli enligt Djurgårdsalliansens licensavtal och Hockeyförbundets stadgar. Det är fortfarande medlemmarna, d.v.s. föreningen, som kontrollerar Djurgården Hockey AB.
Användarvisningsbild
_Skogis
Inlägg: 261
Blev medlem: 2006-03-17
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08-land

Inlägg av _Skogis »

Pratade med DIF idag angående förnyelse på Säsongskortet..
Tydligen är driften av Globen området ute för omförhandling.. Kontraktet gäller i 30 år... Vet inte om alla arenor ingår men....
Hammarby får ny Fotbollsarena
Söderstadion blir Bandyarena med tak (kanske).
Globen
Hovet

Där har ni AEG 's intresse...
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

_Skogis skrev:Pratade med DIF idag angående förnyelse på Säsongskortet..
Tydligen är driften av Globen området ute för omförhandling.. Kontraktet gäller i 30 år... Vet inte om alla arenor ingår men....
Hammarby får ny Fotbollsarena
Söderstadion blir Bandyarena med tak (kanske).
Globen
Hovet

Där har ni AEG 's intresse...
Suck... det betyder med andra ord att DIF inte på något sätt kan få ta över Hovet?
Skriv svar