Silly Season 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Difsky
Inlägg: 18
Blev medlem: 2024-04-28

Silly Season 2024/25

Inlägg av Difsky »

Jag är väldigt inne på Ros spår, truppen som den är idag går inte upp nästa säsong. Det behövs spelare som tar oss framåt, spets i högform. Allt annat får oss bara att stanna kvar och fortsätta blöda
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8121
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly Season 2024/25

Inlägg av Mattias_87 »

Drömmen om Pontus Johansson sprack. Går till Skellefteå.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7189
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Difsky skrev: 2024-05-13 12:26:56 Jag är väldigt inne på Ros spår, truppen som den är idag går inte upp nästa säsong. Det behövs spelare som tar oss framåt, spets i högform. Allt annat får oss bara att stanna kvar och fortsätta blöda
Med truppen vi har idag åker vi ur. Den där Ros kan sin sak. :D
Men vilken tur att vår trupp inte är färdig ännu.
Rätt meningslöst att hålla på att tippa resultat när truppen är långtifrån klar.

Wiken har ju sagt att det ska in en del russin i kakan. När det är klart kan väl Ros få komma med sina spekulationer. :)

MÅLVAKTER
Hugo Hävelid
Viktor Andrén

BACKAR
Alexander Ytterell
Edvin Hammarlund
Jakob Ragnarsson
Axel Andersson
Adrian Carnebo

FORWARDS
Arvid Costmar
Fredrik Schlyter
Ludvig Rensfeldt
Marcus Krüger
Daniel Brodin
Albin Grewe
David Blomgren
Anton Gradin
Linus Klasen

plus några juniorer också.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4519
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Silly Season 2024/25

Inlägg av captcash »

Men vafan, hur lyckades ajk sno Scott Pooley.... honom hade jag gärna tagit! :( :(
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Nelson Muntz
Inlägg: 15
Blev medlem: 2011-04-12

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nelson Muntz »

Stannar Axel och vi kan få in en till stabil back som klarar att hålla puck i egen zon utan att kasta i väg den i eget slott vid minsta antydning av press från motståndarna. Och sedan en hoppas att Andrén håller formen som var i slutet av förra säsongen. Ser det ändå ganska okey ut i defensiven i allsvenska mått.

Vill prova
Grewe Costmar Gradin

Hålla juniskedjan intakt. Och en center som kan avlasta Kruger i första andra kedja. Hoppas inte chihuahuan är tänkt som det. Vill se spelare i 24-28 års intervallet där... På väg upp... Inte ner...
Antingen finner vi en väg, eller så gör vi en...
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4794
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av diftobbe89 »

captcash skrev: 2024-05-13 14:52:17 Men vafan, hur lyckades ajk sno Scott Pooley.... honom hade jag gärna tagit! :( :(
Pooley är bra när det passar. Inte ens ett sopgäng som Löven ville ha kvar honom. Säger väl allt. Pooley och Erkamps WOOOW, dags att backa.

Dagens fråga blir: Vem gör mest mål av Gradin vs Pooley nästa säsong. Jag säger Gradin utan snack.

Gradin har fått känna på storstadsmiljön och fått ett uppvärmnings-år, nästa år får han en tydligare roll och Liss är borta. Jag tror på Gradin.

In med Marcus Vela och någon defensiv stabil back. Kul initiativ på Onsdag! Välkommen Weigel.
Spela fult
fryppe
Inlägg: 20
Blev medlem: 2023-05-11

Silly Season 2024/25

Inlägg av fryppe »

Lekkerimäki till nhl får vi pengar eller har vi redan fått för honom?
Osten östlund
Inlägg: 1783
Blev medlem: 2022-08-10

Silly Season 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

Kul på onsdag. Vi har ju 2 " tv-kungar" som håller i det. Wikegård och fimpen!

Om Weigel tar centerplatsen? Så är han en nyckelspelare enligt Wikegård.

Så då är centrar.

- Kruger
- Weigel
- Rensfeldt
- Eriksson
- Costmar

Då är det 1 forward, samt 1-2 backar till in.

Gissar på att man väntar lite med ev. back 2. Se om ngn av junisarna kliver fram, ekonomi och "marknad".
LG08
Inlägg: 168
Blev medlem: 2024-01-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly Season 2024/25

Inlägg av LG08 »

Nelson Muntz skrev: 2024-05-13 14:58:54 Stannar Axel och vi kan få in en till stabil back som klarar att hålla puck i egen zon utan att kasta i väg den i eget slott vid minsta antydning av press från motståndarna. Och sedan en hoppas att Andrén håller formen som var i slutet av förra säsongen. Ser det ändå ganska okey ut i defensiven i allsvenska mått.

Vill prova
Grewe Costmar Gradin

Hålla juniskedjan intakt. Och en center som kan avlasta Kruger i första andra kedja. Hoppas inte chihuahuan är tänkt som det. Vill se spelare i 24-28 års intervallet där... På väg upp... Inte ner...
Vi ska inte slösa bort Costmar i en fjärdekedja.
Gradin och grewe kommer inte börja producera massa poäng. Vad i så fall tyder på det ? Som vi inte redan testat?
Två mycket begränsade spelare blir inte ett rätt.

Kan köpa att man vill ha grewe, även om jag tycker man ska ha högre krav än att kunna åka skridskor och tacklas.
Men jag tänker inte låtsas att han kommer börja producera. Samma gäller Gradin. Vad tyder på att han kommer börja producera?

Okej, sätt honom med Vesel och Wigel, då kanske..
Men det mesta annat har redan utretts , till ganska dåliga resultat. Han är väl här för att göra mål ? Det var tanken vill jag minnas. Eller ? Och är det då värt att gå vidare med Gradin om chansen att han börjar göra många mål för oss är så pass liten? Jag tycker inte det.
Manijock
Inlägg: 7854
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly Season 2024/25

Inlägg av Manijock »

LG08 skrev: 2024-05-13 15:38:50
Nelson Muntz skrev: 2024-05-13 14:58:54 Stannar Axel och vi kan få in en till stabil back som klarar att hålla puck i egen zon utan att kasta i väg den i eget slott vid minsta antydning av press från motståndarna. Och sedan en hoppas att Andrén håller formen som var i slutet av förra säsongen. Ser det ändå ganska okey ut i defensiven i allsvenska mått.

Vill prova
Grewe Costmar Gradin

Hålla juniskedjan intakt. Och en center som kan avlasta Kruger i första andra kedja. Hoppas inte chihuahuan är tänkt som det. Vill se spelare i 24-28 års intervallet där... På väg upp... Inte ner...
Vi ska inte slösa bort Costmar i en fjärdekedja.
Gradin och grewe kommer inte börja producera massa poäng. Vad i så fall tyder på det ? Som vi inte redan testat?
Två mycket begränsade spelare blir inte ett rätt.

Kan köpa att man vill ha grewe, även om jag tycker man ska ha högre krav än att kunna åka skridskor och tacklas.
Men jag tänker inte låtsas att han kommer börja producera. Samma gäller Gradin. Vad tyder på att han kommer börja producera?

Okej, sätt honom med Vesel och Wigel, då kanske..
Men det mesta annat har redan utretts , till ganska dåliga resultat. Han är väl här för att göra mål ? Det var tanken vill jag minnas. Eller ? Och är det då värt att gå vidare med Gradin om chansen att han börjar göra många mål för oss är så pass liten? Jag tycker inte det.
Han gjorde 17 mål, trots halvtaskig form hela säsongen, med inte supermycket istid. Han va väl våran kanske främsta målsumpare trots alla dessa siffror...

Det är ju exakt det som skulle tala för honom.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17551
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Silly Season 2024/25

Inlägg av SirDIFalot »

fryppe skrev: 2024-05-13 15:32:47 Lekkerimäki till nhl får vi pengar eller har vi redan fått för honom?
Vi fick pengar förra sommaren när han skrev kontrakt med Vancouver.

Tyvärr inga särskilt troliga NHL-pengar till oss den här sommaren. Om inte Linus Eriksson signar direkt efter draften.
Expert.
Galning1998
Inlägg: 270
Blev medlem: 2023-04-16

Silly Season 2024/25

Inlägg av Galning1998 »

SirDIFalot skrev: 2024-05-13 19:27:43
fryppe skrev: 2024-05-13 15:32:47 Lekkerimäki till nhl får vi pengar eller har vi redan fått för honom?
Vi fick pengar förra sommaren när han skrev kontrakt med Vancouver.

Tyvärr inga särskilt troliga NHL-pengar till oss den här sommaren. Om inte Linus Eriksson signar direkt efter draften.
De lag som draftar honom är fan efterblivna om de signar honom direkt
Döden
Inlägg: 1904
Blev medlem: 2022-02-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av Döden »

En observation…
När man ser tre kronors backar nu så inser man hur stor inverkan det har när man har bra, både defensiva och offensiva, backar.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17551
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Silly Season 2024/25

Inlägg av SirDIFalot »

Galning1998 skrev: 2024-05-13 21:35:09
SirDIFalot skrev: 2024-05-13 19:27:43
fryppe skrev: 2024-05-13 15:32:47 Lekkerimäki till nhl får vi pengar eller har vi redan fått för honom?
Vi fick pengar förra sommaren när han skrev kontrakt med Vancouver.

Tyvärr inga särskilt troliga NHL-pengar till oss den här sommaren. Om inte Linus Eriksson signar direkt efter draften.
De lag som draftar honom är fan efterblivna om de signar honom direkt
Att han signas betyder inte att han sticker över direkt. Odelius signades för två år sedan till exempel.
Expert.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1850
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Silly Season 2024/25

Inlägg av Andspe »

SirDIFalot skrev: 2024-05-14 00:57:51
Galning1998 skrev: 2024-05-13 21:35:09
SirDIFalot skrev: 2024-05-13 19:27:43
fryppe skrev: 2024-05-13 15:32:47 Lekkerimäki till nhl får vi pengar eller har vi redan fått för honom?
Vi fick pengar förra sommaren när han skrev kontrakt med Vancouver.

Tyvärr inga särskilt troliga NHL-pengar till oss den här sommaren. Om inte Linus Eriksson signar direkt efter draften.
De lag som draftar honom är fan efterblivna om de signar honom direkt
Att han signas betyder inte att han sticker över direkt. Odelius signades för två år sedan till exempel.
Nytt med det nya kontraktet väl, att man får pengarna direkt vid draft?
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Skriv svar