Silly Season 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
dr111DIF
Inlägg: 1054
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av dr111DIF »

Praetori skrev: 2024-03-29 13:50:00
Stenkollsåklart skrev: 2024-03-28 23:28:49
Jim Morrison skrev: 2024-03-28 23:21:48
#10 skrev: 2024-03-28 23:19:28 Du förstår nog inte vad jag menar, eller så förstår jag inte dig, har aldrig pratat om reducerad lön om nån inte tycker att man gör tillräckligt, snackar om en fast lite lägre lön med en större uppsida om du/laget presterar bra( hur sånt ska bli är en svårighet men går säkert att få till), inte att man ska få en reducerad sänkt lön om du inte presterar.
Dick skrev på för 20-30k/ mån och sen en rejäl bonus om vi klarade oss kvar, all jävla heder till honom,
Yes, ingen spelare förutom en pensionerad spelare (Dick Axelsson alltså) hade gått med på dom kraven och det lovar jag dig.
Det är väl bara gå till sig själv? Om bolagets ägare kommer och säger ”snälla du, vi har lite jobbigt med ekonomin, så jag har ett förslag. Du halverar din lön, men sen, om det går bra nästa år, då kommer du få en jättebra bonus. Det är såklart helt upp till dig, vad säger du…?”. Nja…

Skillnaden med Dick var ju att det var sista dödsrycket och han inte hade ett avtal alls… Hade ju varit annorlunda ifall Brodin hade ett avtal som går ut, och man givit ett lågt anbud för honom att ta ställning till….
En avgörande skillnad var att Dick typ var agent till sig själv (Wesport).
Det är lätt att snacka kontraktsmodifieringar men det är fler parter inblandade än spelaren och laget.
Ja och sen är väl Dick något slags unikum i att han kan tycka lite att kliva in i SHL är en möjlighet att bli av med några pappakilon och samtidigt hetsa polarna att "jag minsann kan spela kvar DIF på samma gång". Sådana typer av avslappande vinnarskallar brukar normalt inte ta sig långt inom elitidrott.
LG08
Inlägg: 180
Blev medlem: 2024-01-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly Season 2024/25

Inlägg av LG08 »

SirDIFalot skrev: 2024-03-29 00:37:50 MV1: Viktor Andrén
MV2: Hugo Hävelid

B1: Jakob Ragnarsson
B2: Alexander Ytterell
B3: Axel Andersson
B4: Elias Degnell
B5: Arvid Bergström
B6: Adrian Carnebo
B7: Edvin Hammarlund
B8: Vakant

F1: David Blomgren
F2: Daniel Brodin
F3: Anton Gradin
F4: Albin Grewe
F5: Linus Klasen
F6: Marcus Krüger
F7: Ludvig Rensfeldt
F8: Fredrik Schlyter
F9: (Melvin Wersäll)
F10: (Linus Eriksson)
F11: (Victor Eklund)
F12: (Anton Frondell)
F13: Fredric Weigel (MrMadhawk)
F14: Arvid Costmar (MrMadhawk)

Då börjar vi närma oss en klar trupp inför 24/25 under förutsättningen att vi inte har några fler SHL-tapp. Blomgren hade känts betydligt mer SHL-aktuell om han hade haft ett fenomenalt slutspel där han höjer nivån rejält. Nu borde det ändå vara långt borta eller hade kommit ut om något var på G.

Som jag förstått det kommer eller har Wersäll och Linus E erbjudits A-lagskontrakt och man utgår från ett scenario där Frondell och Eklund tillhör A-truppen. Dock snackas det lite om att det finns åtminstone ett kontrakt vi letar möjligheten att ta oss ur eller erbjuder till andra. (Lite som förra sommaren då vi misslyckdes pga lönenivåerna vi bundit upp)

Jag hoppas verkligen att det finns liiiite kulor över till att signa något etablerat på sista backplatsen. Det kommer att behövas.
Tycker det här är helt rätt väg att gå i val avspelare. Vi blir ett klart bättre hockeylag om vi gör som jag var inne på tidigare och som du beskriver här.
Vi har ganska många skickliga juniorer, och så lägger vi mycket pengar på övriga 10 forwards.
Det innebär några seniora spelare inte får nya kontrakt. Vi har billigare och bättre spelare i våra juniorer, dessutom med stor utvecklingspotential.

Skriver helt under på dessa spelare vad gäller forwards, förutsatt att vi inte blir av med Rensfeldt. Vilket inte lär ske. Glädjande att se Rensfeldt börjar göra lite rätt för sig. Men i det stora har han underpresterat stort. I 2 säsonger.

Så den enda jag skulle vilja byta ut i denna fw uppsättning är gradin ut, ser inte att han kommer lyfta i DIF och jag tror inte gradin blir särskillt svår av bli av med.
Norman in, som är en klart bättre och mer användbar spelare. ( ok han ska vara frisk osv..)

Vi har ändå Costmar, Brodin, Eklund och ett par backar som skjuter R.
Vi får kanske fylla på med en RW efter vägen.

Det innebär i så fall att Nilsson, Gradin, Liss, Berglund lämnar. Costmar, Wigel, Eriksson, Frondell , Eklund, Wersäll kommer in .
Det som slår mig mest om det skulle bli såhär, vilken sjukt stor skillnad i fart på skridskoåkningen !

Schlyter, Blomgren och Grewe blir kvar som dom seniora budget spelarna. Alla är användbara och har ett jä.la driv !
Helt rätt att satsa på dessa.
GULD
Inlägg: 381
Blev medlem: 2021-09-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly Season 2024/25

Inlägg av GULD »

SirDIFalot skrev: 2024-03-29 13:02:18 Harald Lückner säger i senaste hockeypuls att ”vissa säger” att Hank är klar för Djurgården till nästa år.

Enligt Wiken. Så är det ett April skämt
Osten östlund
Inlägg: 1827
Blev medlem: 2022-08-10

Silly Season 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

GULD skrev: 2024-03-29 18:21:26
SirDIFalot skrev: 2024-03-29 13:02:18 Harald Lückner säger i senaste hockeypuls att ”vissa säger” att Hank är klar för Djurgården till nästa år.

Enligt Wiken. Så är det ett April skämt
Har Wikegård koll på kalendern?

Fortfarande mars!?
LG08
Inlägg: 180
Blev medlem: 2024-01-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly Season 2024/25

Inlägg av LG08 »

GULD skrev: 2024-03-29 18:21:26
SirDIFalot skrev: 2024-03-29 13:02:18 Harald Lückner säger i senaste hockeypuls att ”vissa säger” att Hank är klar för Djurgården till nästa år.

Enligt Wiken. Så är det ett April skämt

Så länge han inte är trög, långsam eller trött är han välkommen.
Vi måste göra oss av det .
Dom signaler som getts via media hittills tyder på det och
"Det är ju bra" , som honken skulle sagt.
rikkard
Inlägg: 1297
Blev medlem: 2007-01-26

Silly Season 2024/25

Inlägg av rikkard »

LG08 skrev: 2024-03-29 18:08:13
SirDIFalot skrev: 2024-03-29 00:37:50 MV1: Viktor Andrén
MV2: Hugo Hävelid

B1: Jakob Ragnarsson
B2: Alexander Ytterell
B3: Axel Andersson
B4: Elias Degnell
B5: Arvid Bergström
B6: Adrian Carnebo
B7: Edvin Hammarlund
B8: Vakant

F1: David Blomgren
F2: Daniel Brodin
F3: Anton Gradin
F4: Albin Grewe
F5: Linus Klasen
F6: Marcus Krüger
F7: Ludvig Rensfeldt
F8: Fredrik Schlyter
F9: (Melvin Wersäll)
F10: (Linus Eriksson)
F11: (Victor Eklund)
F12: (Anton Frondell)
F13: Fredric Weigel (MrMadhawk)
F14: Arvid Costmar (MrMadhawk)

Då börjar vi närma oss en klar trupp inför 24/25 under förutsättningen att vi inte har några fler SHL-tapp. Blomgren hade känts betydligt mer SHL-aktuell om han hade haft ett fenomenalt slutspel där han höjer nivån rejält. Nu borde det ändå vara långt borta eller hade kommit ut om något var på G.

Som jag förstått det kommer eller har Wersäll och Linus E erbjudits A-lagskontrakt och man utgår från ett scenario där Frondell och Eklund tillhör A-truppen. Dock snackas det lite om att det finns åtminstone ett kontrakt vi letar möjligheten att ta oss ur eller erbjuder till andra. (Lite som förra sommaren då vi misslyckdes pga lönenivåerna vi bundit upp)

Jag hoppas verkligen att det finns liiiite kulor över till att signa något etablerat på sista backplatsen. Det kommer att behövas.
Tycker det här är helt rätt väg att gå i val avspelare. Vi blir ett klart bättre hockeylag om vi gör som jag var inne på tidigare och som du beskriver här.
Vi har ganska många skickliga juniorer, och så lägger vi mycket pengar på övriga 10 forwards.
Det innebär några seniora spelare inte får nya kontrakt. Vi har billigare och bättre spelare i våra juniorer, dessutom med stor utvecklingspotential.

Skriver helt under på dessa spelare vad gäller forwards, förutsatt att vi inte blir av med Rensfeldt. Vilket inte lär ske. Glädjande att se Rensfeldt börjar göra lite rätt för sig. Men i det stora har han underpresterat stort. I 2 säsonger.

Så den enda jag skulle vilja byta ut i denna fw uppsättning är gradin ut, ser inte att han kommer lyfta i DIF och jag tror inte gradin blir särskillt svår av bli av med.
Norman in, som är en klart bättre och mer användbar spelare. ( ok han ska vara frisk osv..)

Vi har ändå Costmar, Brodin, Eklund och ett par backar som skjuter R.
Vi får kanske fylla på med en RW efter vägen.

Det innebär i så fall att Nilsson, Gradin, Liss, Berglund lämnar. Costmar, Wigel, Eriksson, Frondell , Eklund, Wersäll kommer in .
Det som slår mig mest om det skulle bli såhär, vilken sjukt stor skillnad i fart på skridskoåkningen !

Schlyter, Blomgren och Grewe blir kvar som dom seniora budget spelarna. Alla är användbara och har ett jä.la driv !
Helt rätt att satsa på dessa.
Hade gärna sett att vi gör något på målvaktssidan. Ingen av våra målvakter har känts stabil under säsongen. Sen hade gärna Rensfeldt och Brodin fått byta klubbadress och Klasen lägga skridskorna på hyllan (för ojämn och långsam) men det lär väl knappast hända. Bra att vi byter ut våra segskrinnare. Vi måste bli snabbare. Det ser ganska spännande ut ändå.
EspenK
Inlägg: 9073
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Silly Season 2024/25

Inlägg av EspenK »

Behåll Glad!

I övrigt en sniper till förstakedjan.

Om Hank är på g är det för att vi ska släppa Berglund.
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1266
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Silly Season 2024/25

Inlägg av Henkos »

Den backsidan ser inte rolig ut alls. Lär vi oss aldrig? Tycker vi behöver ha in två seniora spelare till och så får man väl låna ut någon av junisarna.
Blir bara dyrt att värva under säsong när vi får skador/märker att det inte håller.
Användarvisningsbild
Glory1
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-03-10

Silly Season 2024/25

Inlägg av Glory1 »

Dra ihop en insamling om så krävs för att behålla Glad. Med Oskarshamn känns möjligheterna bättre än med Brynäs även om det återstår att se vad de får ihop. En annan back jag annars gärna skulle vilja ha är Oliver Bohm
EspenK
Inlägg: 9073
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Silly Season 2024/25

Inlägg av EspenK »

Glory1 skrev: 2024-03-29 20:54:05 Dra ihop en insamling om så krävs för att behålla Glad. Med Oskarshamn känns möjligheterna bättre än med Brynäs även om det återstår att se vad de får ihop. En annan back jag annars gärna skulle vilja ha är Oliver Bohm
Känner mycket med en sån hockeykrigare som Bohm. Men väldigt skadebenägen och har nog sina bästa år bakom sig.
benganfs
Inlägg: 561
Blev medlem: 2012-05-29

Silly Season 2024/25

Inlägg av benganfs »

Känns som att Löven kommer satsa ryktas om både lilliz,Forsberg & Axel Ottosson lägg därtill Shilkey om han väljer att stanna
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5736
Blev medlem: 2012-09-14

Silly Season 2024/25

Inlägg av Vikas »

benganfs skrev: 2024-03-30 13:11:25 Känns som att Löven kommer satsa ryktas om både lilliz,Forsberg & Axel Ottosson lägg därtill Shilkey om han väljer att stanna
Var fan får de alla pengar ifrån?

Är det bara skattepengar?
Björn Palmqvist
Inlägg: 12
Blev medlem: 2021-03-16

Silly Season 2024/25

Inlägg av Björn Palmqvist »

Är inte Carnebo lite som Jesus? Alla har hört talas om honom, men ingen har sett honom. Kan han verkligen komma tillbaka?
Björn Palmqvist
Inlägg: 12
Blev medlem: 2021-03-16

Silly Season 2024/25

Inlägg av Björn Palmqvist »

Vakans på backplats?
Det har gått mig helt förbi, men var finns Kevin Karlsson i diskussionen? Han är en slitvarg med en jättefin speluppfattning. Något över det vanliga…
EspenK
Inlägg: 9073
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Silly Season 2024/25

Inlägg av EspenK »

Björn Palmqvist skrev: 2024-03-30 17:47:49 Är inte Carnebo lite som Jesus? Alla har hört talas om honom, men ingen har sett honom. Kan han verkligen komma tillbaka?
Han kan dessutom gå på (fryst) vatten.
Hoppas han kan göra underverk när han är tillbaka då.
Skriv svar