Slutspelet 2024

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Janzoo
Inlägg: 1635
Blev medlem: 2010-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Slutspelet 2024

Inlägg av Janzoo »

Praetori skrev: 2024-03-22 18:08:00
thelinho skrev: 2024-03-22 17:45:33 3 bira in beställer man en lövblås och några fredag/lördagsmatcher på Hovet i semin. Krossa allt och alla!
Har förekommit det hela eftersom det är bortamatch framför TVn så första biran är redan upphälld och snart skall det stekas lövbiff, dagen till ära.
Off topic, men vad serveras lövbiffen med? Börjar tröttna på rullader och det är ta mig fan rabatt på lövbiff hela tiden

On topic, kan tänka mig att käka rullader varje dag i flera månader sett till hur glad man är över ikväll
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Slutspelet 2024

Inlägg av Praetori »

Janzoo skrev: 2024-03-22 23:25:44
Praetori skrev: 2024-03-22 18:08:00
thelinho skrev: 2024-03-22 17:45:33 3 bira in beställer man en lövblås och några fredag/lördagsmatcher på Hovet i semin. Krossa allt och alla!
Har förekommit det hela eftersom det är bortamatch framför TVn så första biran är redan upphälld och snart skall det stekas lövbiff, dagen till ära.
Off topic, men vad serveras lövbiffen med? Börjar tröttna på rullader och det är ta mig fan rabatt på lövbiff hela tiden

On topic, kan tänka mig att käka rullader varje dag i flera månader sett till hur glad man är över ikväll
Blev enkelt. Bara steka lövbiff i het panna med smör medan pommes fick gå i fritös och sen en sallad med italienska tomater med lite isbergssallad och glassaca på det.
Vitlökssmör som tillbehör och bärs till matchen. Success.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Janzoo
Inlägg: 1635
Blev medlem: 2010-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Slutspelet 2024

Inlägg av Janzoo »

Praetori skrev: 2024-03-22 23:36:02
Janzoo skrev: 2024-03-22 23:25:44
Praetori skrev: 2024-03-22 18:08:00
thelinho skrev: 2024-03-22 17:45:33 3 bira in beställer man en lövblås och några fredag/lördagsmatcher på Hovet i semin. Krossa allt och alla!
Har förekommit det hela eftersom det är bortamatch framför TVn så första biran är redan upphälld och snart skall det stekas lövbiff, dagen till ära.
Off topic, men vad serveras lövbiffen med? Börjar tröttna på rullader och det är ta mig fan rabatt på lövbiff hela tiden

On topic, kan tänka mig att käka rullader varje dag i flera månader sett till hur glad man är över ikväll
Blev enkelt. Bara steka lövbiff i het panna med smör medan pommes fick gå i fritös och sen en sallad med italienska tomater med lite isbergssallad och glassaca på det.
Vitlökssmör som tillbehör och bärs till matchen. Success.
Inte tänkt på lövbiff med vitlökssmör, låter ju som en succé! Tack 8)
dr111DIF
Inlägg: 1052
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Slutspelet 2024

Inlägg av dr111DIF »

Praetori skrev: 2024-03-22 23:36:02
Janzoo skrev: 2024-03-22 23:25:44
Praetori skrev: 2024-03-22 18:08:00
thelinho skrev: 2024-03-22 17:45:33 3 bira in beställer man en lövblås och några fredag/lördagsmatcher på Hovet i semin. Krossa allt och alla!
Har förekommit det hela eftersom det är bortamatch framför TVn så första biran är redan upphälld och snart skall det stekas lövbiff, dagen till ära.
Off topic, men vad serveras lövbiffen med? Börjar tröttna på rullader och det är ta mig fan rabatt på lövbiff hela tiden

On topic, kan tänka mig att käka rullader varje dag i flera månader sett till hur glad man är över ikväll
Blev enkelt. Bara steka lövbiff i het panna med smör medan pommes fick gå i fritös och sen en sallad med italienska tomater med lite isbergssallad och glassaca på det.
Vitlökssmör som tillbehör och bärs till matchen. Success.
Varför inte steka lövbiffen i glödheta Eklund-ollon?
LG08
Inlägg: 173
Blev medlem: 2024-01-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Slutspelet 2024

Inlägg av LG08 »

Är det helt galet att vila 4-5 spelare på söndag ? I värsta fall vänder vi hem till två matcher på hovet med 3-1.
Håller igång matcherna, inte för långt uppehåll , lufta lite spelare. Vila viktiga och trötta (ganla) kroppar.

Kommer såklart inte hända men vi har definitivt kroppar för det. Jag hade vilat Yterell, Andersson, Kruger , Klasen, Eriksson och Andrén.

Lidö i kassen.

Blomgren Rensfeldt Brodin
Dahlström V.Nilsson Gradin
Grewe Berglund Liss
Wesäll Schlyter Eklund.

Karlsson Loponen
Glad Ragnarsson
Degnell Hammarlund
Bergström.

Vi kan spöa löven med här laget. Dom måste ju ösa allt dom har framåt. Spela lite smart så går vi vidare med 4-0 ändå.
dr111DIF
Inlägg: 1052
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Slutspelet 2024

Inlägg av dr111DIF »

LG08 skrev: 2024-03-23 00:29:48 Är det helt galet att vila 4-5 spelare på söndag ? I värsta fall vänder vi hem till två matcher på hovet med 3-1.
Håller igång matcherna, inte för långt uppehåll , lufta lite spelare. Vila viktiga och trötta (ganla) kroppar.

Kommer såklart inte hända men vi har definitivt kroppar för det. Jag hade vilat Yterell, Andersson, Kruger , Klasen, Eriksson och Andrén.

Lidö i kassen.

Blomgren Rensfeldt Brodin
Dahlström V.Nilsson Gradin
Grewe Berglund Liss
Wesäll Schlyter Eklund.

Karlsson Loponen
Glad Ragnarsson
Degnell Hammarlund
Bergström.

Vi kan spöa löven med här laget. Dom måste ju ösa allt dom har framåt. Spela lite smart så går vi vidare med 4-0 ändå.
Själklart tvärgalet och utan någon historisk motsvarighet om man gör det. Bara gå fullt för att göra klart serien så alla får vila en vecka även om jag också gärna går på hockey på hovet.
EspenK
Inlägg: 9069
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Slutspelet 2024

Inlägg av EspenK »

Har varnat för BIK tidigare. De har hittat ett spel som funkar även om de är totalt utspelade ibland och deras ryggsäckshockey är ju tillåten i ett slutspel. Supermålis dessutom. Tror inte mighty brunsås städar av dem i fyra raka. Kommer kosta att slå dem.

Tar Mora nästa så kommer det vara mer än fördel för dem. Det sjuka som kan inträffa OM de slår ajk är att vi har hemmafördel i semi. Dock är Mora laget vi inte lyckats slå i år.

Spännande minst sagt.

Brunsås-Bikbok
DIF- Mora/ajk
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2345
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Slutspelet 2024

Inlägg av Buford »

Praetori skrev: 2024-03-22 23:36:02
Janzoo skrev: 2024-03-22 23:25:44
Praetori skrev: 2024-03-22 18:08:00
thelinho skrev: 2024-03-22 17:45:33 3 bira in beställer man en lövblås och några fredag/lördagsmatcher på Hovet i semin. Krossa allt och alla!
Har förekommit det hela eftersom det är bortamatch framför TVn så första biran är redan upphälld och snart skall det stekas lövbiff, dagen till ära.
Off topic, men vad serveras lövbiffen med? Börjar tröttna på rullader och det är ta mig fan rabatt på lövbiff hela tiden

On topic, kan tänka mig att käka rullader varje dag i flera månader sett till hur glad man är över ikväll
Blev enkelt. Bara steka lövbiff i het panna med smör medan pommes fick gå i fritös och sen en sallad med italienska tomater med lite isbergssallad och glassaca på det.
Vitlökssmör som tillbehör och bärs till matchen. Success.
Körde oxå lövbiff igår, med pommes, bea, grilltomat och persiljesmör... Så jäkla gott!

Städar vi av Björkarna nästa eller näst-nästa match så tror jag inte att det spelar någon roll vilka vi möter i semin, är vi fräscha och någorlunda skadefria så klår vi alla lag nu.
EspenK
Inlägg: 9069
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Slutspelet 2024

Inlägg av EspenK »

Viktor Nilsson är en bra hockeyspelare men har fått klassiskt svullhuvud när erbjudande om SHL kom.

Ner i hierarkin och visa sitt värde! Just nu ett stort tungt sänke i den kedjan. Helst hade man haft in Norman där nu men det verkar inte bli aktuellt.

Jag ser två lösningar:

1. Sätta en pånyttfödd Brodda med Klasen och Kruger. Nilsson lirar med Rensfeldt.
2. Sätta Gradin i första och ge han chansen i den omgivningen. Nilsson får då ingen given plats i laget då det är svårt att peta ngn annan just nu.
EspenK
Inlägg: 9069
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Slutspelet 2024

Inlägg av EspenK »

Nu lite hyll efter tre matcher:

Wersäll och Fimp- kemi från streethockey på gatan hemma. Inte att förakta. Gillar allt jag ser av dem, oavsett vem som centrar.

Brodin,Rensfeldt Blomgren- hot offensivt, bäst defensivt. Otroligt att Brodda kunnat dölja det han ni visar hela säsongen!

Grewe Berglund Liss. Böjer mig framåt för att ta upp tvålen i duschen på Kumla. Grewe förlåt! Trodde på riktigt du var slut som hockeyspelare men vilken comeback. Inte bara fysiska närvaron. Bra passningar och kloka avvägningar.
Berglund är minst på isen men har största DIF hjärtat. Ingen kampar så mkt som han. Ren skär hockeyadel.
När Liss är påkopplad så är han en ångvält med skills. Behöver vara lite jämnare och hitta skottet igen. Men kämpar river och drar.

Mitt enda bekymmer är förstakedjan. Gudomlig tekare och seriens bästa playmaker . Ändå så lite uträttat…
Kan det vara tredjelänken? Vakna Honken!
Nattuggla_
Inlägg: 3230
Blev medlem: 2021-08-14

Slutspelet 2024

Inlägg av Nattuggla_ »

EspenK skrev: 2024-03-23 06:31:06 Viktor Nilsson är en bra hockeyspelare men har fått klassiskt svullhuvud när erbjudande om SHL kom.

Ner i hierarkin och visa sitt värde! Just nu ett stort tungt sänke i den kedjan. Helst hade man haft in Norman där nu men det verkar inte bli aktuellt.

Jag ser två lösningar:

1. Sätta en pånyttfödd Brodda med Klasen och Kruger. Nilsson lirar med Rensfeldt.
2. Sätta Gradin i första och ge han chansen i den omgivningen. Nilsson får då ingen given plats i laget då det är svårt att peta ngn annan just nu.
Ser inget fel i något av alternativen.
Bara för att Klasen-Krüger-Brodin inte funkat tidigare så är han, som du säger, en annan spelare nu.

Gradin tycker jag varit bra när han fått sina byten i detta slutspel.
Och har varit inblandad i 2 matchavgörande mål.
Viktiga kvitteringen senast på Hovet och 4-3 igår.
Manijock
Inlägg: 7863
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Slutspelet 2024

Inlägg av Manijock »

Köper det. Ingen av de kedjorna känns heliga.

Klasen - Krüger - Brodin
Grewe - Berglund - Liss
Blomgren - Rensfeldt - Gradin
Wersäll - Eriksson - Eklund
Nilsson

Spelar ju ingen roll vilken kedja WN går i. Han spelar ju sitt race ändå. Matcha honom vartannat med Gradin och Liss.

Viktigast att få in Glad nu så vi kan börja rulla på 7 backar. Det är ju ändå våran kanske bästa back ihop med Axel som ska in nu. Bra att gå på mycket folk över tid, men ser inte heller en fast som ska petas. Ibland Karlsson, ibland Hammarlund. Igår va Loponen grym men han har också varvat i 5 mot 5. Snurra på allihop säger jag.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9532
Blev medlem: 2009-12-01

Slutspelet 2024

Inlägg av Jim Morrison »

Ska vi verkligen börja vaska om i kedjorna när vi vunnit 3/3 matcher i slutspelet?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Osten östlund
Inlägg: 1818
Blev medlem: 2022-08-10

Slutspelet 2024

Inlägg av Osten östlund »

Yes Robban Ohlsson gör sitt!

Kallar hem både forward/back ifrån Brynäs o råtta!
Användarvisningsbild
Ohddan
Inlägg: 1491
Blev medlem: 2012-03-01

Slutspelet 2024

Inlägg av Ohddan »

Osten östlund skrev: 2024-03-23 15:32:42 Yes Robban Ohlsson gör sitt!

Kallar hem både forward/back ifrån Brynäs o råtta!
Alla måste dra sitt strå till stacken om det här ska gå vägen!
Skriv svar