Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Praetori »

Tellqvist32 skrev: 2024-02-15 18:11:21 Haha då kommer det inga roliga värvningar ikväll om man annonserar att Krüger blir kvar.


Trevliga nyheter i alla fall!
Finns inte en värvning av de namn som det varit tal om som toppar den nyheten helt oavsett.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
DagUggla
Inlägg: 76
Blev medlem: 2022-12-27

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av DagUggla »

Förstår ni vilka pengar han tackar nej till Krüger?

Herrejävlagud vilken underbar nyhet. Oavsett vilken liga vi spelar i till hösten.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av DIF_Soldier »

nalland skrev: 2024-02-15 18:05:04 Marcus Krüger så jävla fin! Äkta Järnkamin!
Tar han upp oss ska #32 upp i taket. Jag skiter i SM-guld-kvoter och fan vet vad. Lätt att vara DIF när man kan rada upp guld och vara bäst i landet. Att harva kvar i allsvenskan när hela SHL står på kö är något annat. Det är större.

Får en att grina, tamejfan.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2024-02-15 18:19:41, redigerad totalt 2 gång.
Säg den glädje som varar
Osten östlund
Inlägg: 1832
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Osten östlund »

Tellqvist32 skrev: 2024-02-15 18:11:21 Haha då kommer det inga roliga värvningar ikväll om man annonserar att Krüger blir kvar.


Trevliga nyheter i alla fall!
Bästa nyheten!!!

Hoppas både jag och du tror fel!?
Knickedick
Inlägg: 1318
Blev medlem: 2014-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Knickedick »

Praetori skrev: 2024-02-15 18:12:51
Knickedick skrev: 2024-02-15 18:09:28
Stenkollsåklart skrev: 2024-02-15 18:01:31
Knickedick skrev: 2024-02-15 17:58:46 Såg att CBJ sparkar Jarmo Kekälainen.
Kan man hopppas på ny sportchef innan deadline.
Riv alla kontrakt med nya ledare. Ta in Jarmo.
Det här går inte
Vad går inte? Varför? Du får gå assisterande sportchef med Nattuggla nästa år. Ser fram emot att se er signa Ejdsell, Högberg, Rattie det första ni gör 💥🔥
Ja! Ja exakt, det är precis vad vi ska göra bra där.

Eller inte ta in någon så att vi inte gör som KG och kastar pengarna i sjön iaf inte på en 5te back från ett bottenlag i HA.
Vad får dig att tro att han kastat några stora stålar på det? Krügers förlägning är för övrigt värd varenda krona vi kan hosta upp. Galet bra nyheter helt oavsett vilken liga vi lirar i nästa säsong!
Vad är det du inte får ihop? Han skulle inte lagt ett öre på en back av denna kaliber!

Krügers förlängning hör inte till denna diskussion.
Vet inget om vad han kostar i lön enligt hans ny kontrakt. Men menar du att vi lagt hela insamlingen på hans lön eller vad?
B.I.B.A
Inlägg: 2840
Blev medlem: 2009-08-06

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av B.I.B.A »

❤️
Avgå Jocke.
Nattuggla_
Inlägg: 3241
Blev medlem: 2021-08-14

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Nattuggla_ »

-daniel- skrev: 2024-02-15 17:51:01 Oj vad supportersläktet är lustigt. Först hetsas det så inihelvete efter värvningar och sen blir det folkstorm när något tas in.

Förstår man inte att det här är en värvning för att bredda backsidan vid kommande (väljer inte ordet e.v här) skador i "slutspelet"? Det är inte samma sak att spela junisar som knappt spelar en match på seniornivå.

Sen förstår väl alla att detta inte är en stjärnback, men han lyfter ju för i helvete inte en lön därefter heller. :lol:
Jag har varit en av dem som anser att man ska chansa. Men nu chansar han ju på en spelartyp vi inte ens var ute efter?
Hoppas papperna inte hinner igenom.

Han lyfter kanske ingen jättelön. Men tro inte att Västerås släpper gratis heller.
Nattuggla_
Inlägg: 3241
Blev medlem: 2021-08-14

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Nattuggla_ »

DagUggla skrev: 2024-02-15 18:16:04 Förstår ni vilka pengar han tackar nej till Krüger?

Herrejävlagud vilken underbar nyhet. Oavsett vilken liga vi spelar i till hösten.
Han spelar inte direkt gratis hos oss heller.
#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av #10 »

Jim Morrison skrev: 2024-02-15 18:14:25
diftobbe89 skrev: 2024-02-15 17:55:03
#10 skrev: 2024-02-15 17:46:45 Hoppas finnjäveln levererar så innihelvete, så forumet blir tyst 🤣
Verkar ju snudd på efterblivna individer här inne, först gapa om att i princip vem som helst får värvas bara det värvas, sen värvas det, en spelare INGEN här inne har vidare koll på eller spelat några matcher för oss ännu. Då ska man redan bete sig som rövhål och håna och såga. Jävla 5 åringar. Jag har iallafall vett och hålla käft tills killen visat upp sig.

Hoppas Loponen kommer in och gör det bra och tystar varenda mupp här inne.
Vänta nu, du är väl den sista att prata om att inte bete sig som rövhål och håna och såga spelare? För någon vecka sedan skrev du såhär om Daniel Brodin exempelvis;

vet ni, jag har beslutat att halvera min lön resterande tid av kontraktet om ni ens vill ha mig kvar, för jag inser att jag har gått och blivit en menlös, ofysisk sopa.

Och det är bara ett av många citat man läst från dig genom åren. Du är precis lika god kålsupare som resten av oss så lek ingenting annat.
Är väl inte mer än rätt om Brodin gjorde det, han har ju visat att han är menlös
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2693
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av klintan85 »

Jim Morrison skrev: 2024-02-15 18:14:25
diftobbe89 skrev: 2024-02-15 17:55:03
#10 skrev: 2024-02-15 17:46:45 Hoppas finnjäveln levererar så innihelvete, så forumet blir tyst 🤣
Verkar ju snudd på efterblivna individer här inne, först gapa om att i princip vem som helst får värvas bara det värvas, sen värvas det, en spelare INGEN här inne har vidare koll på eller spelat några matcher för oss ännu. Då ska man redan bete sig som rövhål och håna och såga. Jävla 5 åringar. Jag har iallafall vett och hålla käft tills killen visat upp sig.

Hoppas Loponen kommer in och gör det bra och tystar varenda mupp här inne.
Vänta nu, du är väl den sista att prata om att inte bete sig som rövhål och håna och såga spelare? För någon vecka sedan skrev du såhär om Daniel Brodin exempelvis;

vet ni, jag har beslutat att halvera min lön resterande tid av kontraktet om ni ens vill ha mig kvar, för jag inser att jag har gått och blivit en menlös, ofysisk sopa.

Och det är bara ett av många citat man läst från dig genom åren. Du är precis lika god kålsupare som resten av oss så lek ingenting annat.
Det är många här som tycker det är okej att klaga så länge de är dem men när andra gör det är det värsta man kan göra.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Nattuggla_
Inlägg: 3241
Blev medlem: 2021-08-14

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Nattuggla_ »

Ni som tycker Krüger är värd varenda krona bör nog hoppas att Brodin och Rensfeldt river sina kontrakt om vi ska kunna få ihop en slagkraftig trupp 24/25.
EspenK
Inlägg: 9074
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av EspenK »

Härligt! Nästan så att jag skiter i den här säsongen nu. Det är nästa säsong vi ska gå upp. Med Kruger är det möjligt.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4800
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av diftobbe89 »

Jim Morrison skrev: 2024-02-15 18:14:25
diftobbe89 skrev: 2024-02-15 17:55:03
#10 skrev: 2024-02-15 17:46:45 Hoppas finnjäveln levererar så innihelvete, så forumet blir tyst 🤣
Verkar ju snudd på efterblivna individer här inne, först gapa om att i princip vem som helst får värvas bara det värvas, sen värvas det, en spelare INGEN här inne har vidare koll på eller spelat några matcher för oss ännu. Då ska man redan bete sig som rövhål och håna och såga. Jävla 5 åringar. Jag har iallafall vett och hålla käft tills killen visat upp sig.

Hoppas Loponen kommer in och gör det bra och tystar varenda mupp här inne.
Vänta nu, du är väl den sista att prata om att inte bete sig som rövhål och håna och såga spelare? För någon vecka sedan skrev du såhär om Daniel Brodin exempelvis;

vet ni, jag har beslutat att halvera min lön resterande tid av kontraktet om ni ens vill ha mig kvar, för jag inser att jag har gått och blivit en menlös, ofysisk sopa.

Och det är bara ett av många citat man läst från dig genom åren. Du är precis lika god kålsupare som resten av oss så lek ingenting annat.
Jag har väl aldrig skrivit att man aldrig får klaga och kritisera spelare din dumma jävel, kritisera Brodin hur mycket du vill, jag skrev att man borde vänta med sånt om denna spelare innan han hunnit visa upp sig. Sen får du ta fram sågen bäst du vill.
Spela fult
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2693
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av klintan85 »

Hoppas verkligen Loponen kan överprestera i DIF men hans karriär hittills talar inte för honom. Han presterade ju inte så bra i finska ligan heller där han blev utlånad till andraligan varje säsong.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Nattuggla_
Inlägg: 3241
Blev medlem: 2021-08-14

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Nattuggla_ »

EspenK skrev: 2024-02-15 18:25:25 Härligt! Nästan så att jag skiter i den här säsongen nu. Det är nästa säsong vi ska gå upp. Med Kruger är det möjligt.
Med vilka pengar?
Rensfeldt, Brodin och Krüger ensamma tar nog 7-8 mille i spelarbudget.
Låst