Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av mb81 »

Tror att så pass bra backar som Åkerström eller Karlström i almtuna kommer kosta rätt mycket att lösa ut. Skulle jag vara Tingsryd skulle jag kräva en halv mille iaf. Det är.säljarens marknad nu.
Osten östlund
Inlägg: 1828
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Osten östlund »

mb81 skrev: 2024-01-29 11:03:46 Tror att så pass bra backar som Åkerström eller Karlström i almtuna kommer kosta rätt mycket att lösa ut. Skulle jag vara Tingsryd skulle jag kräva en halv mille iaf. Det är.säljarens marknad nu.
Kurt sa ju att vi ska gå för det. Det ekonomiska stödet som finns nu! Satsa allt som går. Vinstpotten är enorm, då det blir ännu mer pengar i SHL nästa år!
Senast redigerad av Osten östlund den 2024-01-29 11:11:06, redigerad totalt 1 gånger.
Nattuggla_
Inlägg: 3240
Blev medlem: 2021-08-14

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Nattuggla_ »

mb81 skrev: 2024-01-29 11:03:46 Tror att så pass bra backar som Åkerström eller Karlström i almtuna kommer kosta rätt mycket att lösa ut. Skulle jag vara Tingsryd skulle jag kräva en halv mille iaf. Det är.säljarens marknad nu.
Jo, men dem pengarna har vi säkert?
Någon sa runt 500k för Dahlström. Låt oss för enkelhetens skull säga 400-500k för Ragnarsson. Då finns det pengar för Åkerström, om det är han vi vill lägga det på.
Det var lite därför jag undrade om det är värt eller om vi ska vänta in 15 Februari för att kanske hitta annat?

Om vi nu ändå inte tänker värva en målvakt, så ser jag betydligt större uppsida att värva två backar än att värva en center. Då vi faktiskt har Krüger, Norman, Rensfeldt, Eriksson, Schlyter, Berglund och till viss mån Blomgren i kris (detta förutsatt att vi räknar med att alla ska vara friska till slutspelet börjar).
LG08
Inlägg: 181
Blev medlem: 2024-01-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av LG08 »

Vet inte vad ni säger men jag undrar om inte målvakts situationen är den som behöver lösas först ? Känns som att det spelar mindre roll om vi spetsar truppen något men ändå står där med Hävelid i slutändan, som man inte kan lita på.
Och Andrén är inte mycket bättre.

Är grymt imponerad av L Eriksson. I mitt tycke bör han när alla är hela och fina vara rankad som nr tre, bättre än Rensfeldt.
Blir nog både besviken och lite irriterad på Honken om han inte tar med Erikson som en av fyra centar framöver.
Får en stark känsla av att Linus är en sån (unik) spelare som gör sin omgivning bättre?
#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av #10 »

LG08 skrev: 2024-01-29 11:20:20 Vet inte vad ni säger men jag undrar om inte målvakts situationen är den som behöver lösas först ? Känns som att det spelar mindre roll om vi spetsar truppen något men ändå står där med Hävelid i slutändan, som man inte kan lita på.
Och Andrén är inte mycket bättre.

Är grymt imponerad av L Eriksson. I mitt tycke bör han när alla är hela och fina vara rankad som nr tre, bättre än Rensfeldt.
Blir nog både besviken och lite irriterad på Honken om han inte tar med Erikson som en av fyra centar framöver.
Får en stark känsla av att Linus är en sån (unik) spelare som gör sin omgivning bättre?
Lite moment 22 över det hela, med det försvarsspelet vi har så löser ingen ny målvakt som finns tillgänglig det, tror det bästa skulle vara 2 backar och försöka få till ett bättre försvarsspel iom det, sen hoppas målvakterna vi har höjer sig och får självförtroende när det blir stabilare där bak, och be till gud att nån av dom hamnar i zonen i slutspelet
Nattuggla_
Inlägg: 3240
Blev medlem: 2021-08-14

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Nattuggla_ »

#10 skrev: 2024-01-29 11:34:50
LG08 skrev: 2024-01-29 11:20:20 Vet inte vad ni säger men jag undrar om inte målvakts situationen är den som behöver lösas först ? Känns som att det spelar mindre roll om vi spetsar truppen något men ändå står där med Hävelid i slutändan, som man inte kan lita på.
Och Andrén är inte mycket bättre.

Är grymt imponerad av L Eriksson. I mitt tycke bör han när alla är hela och fina vara rankad som nr tre, bättre än Rensfeldt.
Blir nog både besviken och lite irriterad på Honken om han inte tar med Erikson som en av fyra centar framöver.
Får en stark känsla av att Linus är en sån (unik) spelare som gör sin omgivning bättre?
Lite moment 22 över det hela, med det försvarsspelet vi har så löser ingen ny målvakt som finns tillgänglig det, tror det bästa skulle vara 2 backar och försöka få till ett bättre försvarsspel iom det, sen hoppas målvakterna vi har höjer sig och får självförtroende när det blir stabilare där bak, och be till gud att nån av dom hamnar i zonen i slutspelet
Eller försöka få loss Lidö som en chansning utöver de vi har. Det kanske eldar på konkurrensen också.
Det finns ju lite alternativ hur vi ska använda pengarna. Blir intressant att se.

Hittar man inget intressant och sitter med 500 papp över den 15 Februari så är det vad det är också. Då kanske man får loss en sniper.
Man får vara öppna på alla positioner tycker jag, även om K-G har klart för sig vad man helst tar.
Osten östlund
Inlägg: 1828
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Osten östlund »

#10 skrev: 2024-01-29 11:34:50
LG08 skrev: 2024-01-29 11:20:20 Vet inte vad ni säger men jag undrar om inte målvakts situationen är den som behöver lösas först ? Känns som att det spelar mindre roll om vi spetsar truppen något men ändå står där med Hävelid i slutändan, som man inte kan lita på.
Och Andrén är inte mycket bättre.

Är grymt imponerad av L Eriksson. I mitt tycke bör han när alla är hela och fina vara rankad som nr tre, bättre än Rensfeldt.
Blir nog både besviken och lite irriterad på Honken om han inte tar med Erikson som en av fyra centar framöver.
Får en stark känsla av att Linus är en sån (unik) spelare som gör sin omgivning bättre?
Lite moment 22 över det hela, med det försvarsspelet vi har så löser ingen ny målvakt som finns tillgänglig det, tror det bästa skulle vara 2 backar och försöka få till ett bättre försvarsspel iom det, sen hoppas målvakterna vi har höjer sig och får självförtroende när det blir stabilare där bak, och be till gud att nån av dom hamnar i zonen i slutspelet
Håller med gällande målvakter, helst vill man ha ny/ bättre spelare på samtliga positioner. Tycker ju att Andren borde kunna växla upp.

Se har vi ju ett lån/ namngiven målvakt. Kanske kan låna ngt från Rögle, HV eller Malmö etc etc. Om det inte funkar?
LG08
Inlägg: 181
Blev medlem: 2024-01-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av LG08 »

Osten östlund skrev: 2024-01-29 10:59:29 Insamlingen har stannat av helt, där behöver Kurt säga att det behövs 4-500k för en center så är det löst.

Grov gissning på kostnader för 3 månader, ink övriga avgifter.

- Dahlström ca 400 000k, ej utköp. Lön 50-80 K

- Lill Ragge ca 400 000k , utköp 150 k. Lön 50k. Om han får kontrakt nästa säsong. Så läggs det på den budgeten.

- Åkerström, liknande back ca 400 000k

Totalt 1,2 miljoner +- 100K

Så ca 200-300k kvar. Återigen Kurt säger vad som fattas. Han har det inom 36tim!
Jag är övertygad om att vi kommer nå målet på 2 miljoner kronor. DIF Podden+Hemsidan behöver påminna igen ? Tror bara det handlar om att göra en sista gemensam kraftsamling.

Får vi in två miljoner så ser jag inte något problem med att plocka in totalt fyra spelare, á ca 500.000 .
Fw. Dahlström,
C. ?
Back 1. Ragnarsson
Back 2. ?

Är inte det här fullt rimligt och också ett krav vi faktiskt bör ställa på KG om vi når 2 miljoner kronor ??
Kan man dessutom få fram ytterligare 100-200.000 (Magwood pengarna?) så kan KG hämta in riktigt bra Center.
DIF får väl jobba lite själva också...

Det här är inte omöjligt utan ett klart rimligt mål att uppnå.
Nattuggla_
Inlägg: 3240
Blev medlem: 2021-08-14

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Nattuggla_ »

LG08 skrev: 2024-01-29 11:55:42
Osten östlund skrev: 2024-01-29 10:59:29 Insamlingen har stannat av helt, där behöver Kurt säga att det behövs 4-500k för en center så är det löst.

Grov gissning på kostnader för 3 månader, ink övriga avgifter.

- Dahlström ca 400 000k, ej utköp. Lön 50-80 K

- Lill Ragge ca 400 000k , utköp 150 k. Lön 50k. Om han får kontrakt nästa säsong. Så läggs det på den budgeten.

- Åkerström, liknande back ca 400 000k

Totalt 1,2 miljoner +- 100K

Så ca 200-300k kvar. Återigen Kurt säger vad som fattas. Han har det inom 36tim!
Jag är övertygad om att vi kommer nå målet på 2 miljoner kronor. DIF Podden+Hemsidan behöver påminna igen ? Tror bara det handlar om att göra en sista gemensam kraftsamling.

Får vi in två miljoner så ser jag inte något problem med att plocka in totalt fyra spelare, á ca 500.000 .
Fw. Dahlström,
C. ?
Back 1. Ragnarsson
Back 2. ?

Är inte det här fullt rimligt och också ett krav vi faktiskt bör ställa på KG om vi når 2 miljoner kronor ??
Kan man dessutom få fram ytterligare 100-200.000 (Magwood pengarna?) så kan KG hämta in riktigt bra Center.
DIF får väl jobba lite själva också...

Det här är inte omöjligt utan ett klart rimligt mål att uppnå.
Jag håller med, når vi 2 mille så borde detta vara rimligt.
Alternativt om något jättealternativ blir tillgängligt att man då väljer att lägga allt på en sista (dvs "bara" 3 st spelare totalt).
Men en sista push bör ge mellan 1,8 - 2 miljoner kronor.
Osten östlund
Inlägg: 1828
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Osten östlund »

LG08 skrev: 2024-01-29 11:55:42
Osten östlund skrev: 2024-01-29 10:59:29 Insamlingen har stannat av helt, där behöver Kurt säga att det behövs 4-500k för en center så är det löst.

Grov gissning på kostnader för 3 månader, ink övriga avgifter.

- Dahlström ca 400 000k, ej utköp. Lön 50-80 K

- Lill Ragge ca 400 000k , utköp 150 k. Lön 50k. Om han får kontrakt nästa säsong. Så läggs det på den budgeten.

- Åkerström, liknande back ca 400 000k

Totalt 1,2 miljoner +- 100K

Så ca 200-300k kvar. Återigen Kurt säger vad som fattas. Han har det inom 36tim!
Jag är övertygad om att vi kommer nå målet på 2 miljoner kronor. DIF Podden+Hemsidan behöver påminna igen ? Tror bara det handlar om att göra en sista gemensam kraftsamling.

Får vi in två miljoner så ser jag inte något problem med att plocka in totalt fyra spelare, á ca 500.000 .
Fw. Dahlström,
C. ?
Back 1. Ragnarsson
Back 2. ?

Är inte det här fullt rimligt och också ett krav vi faktiskt bör ställa på KG om vi når 2 miljoner kronor ??
Kan man dessutom få fram ytterligare 100-200.000 (Magwood pengarna?) så kan KG hämta in riktigt bra Center.
DIF får väl jobba lite själva också...

Det här är inte omöjligt utan ett klart rimligt mål att uppnå.
Precis . Sedan är det dax för rika supportrar/ företag att kliva fram, för en sista push denna säsong. Samt så har du djurgårdshjärtat, var väll 700K?
Osten östlund
Inlägg: 1828
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Osten östlund »

Enligt vad UNT erfar kommer Jakob Ragnarsson att lämna Almtuna direkt. Djurgården blir nästa klubbadress. Övergångssumman lär hamna långt över 100 000 kronor.

Madhawk gissade på 200k för ngn vecka sen.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Daniel942 »

Osten östlund skrev: 2024-01-29 12:15:51 Enligt vad UNT erfar kommer Jakob Ragnarsson att lämna Almtuna direkt. Djurgården blir nästa klubbadress. Övergångssumman lär hamna långt över 100 000 kronor.

Madhawk gissade på 200k för ngn vecka sen.
https://unt.se/bli-prenumerant/artikel/ ... 1m1kr_s_23

Låst artikel.
DIF!
Bogart

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Bogart »

Sa inte KG att när detta drogs igång att man gjorde en liknande drive mot företag och privatpersoner som har mer pengar? Har för mig att jag läste/hörde det någonstans. Så jag gissar på att vi inte har bara det vi supportrar samlat in att jobba med utan kanske en extra slant på det.
Nattuggla_
Inlägg: 3240
Blev medlem: 2021-08-14

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Nattuggla_ »

Bogart skrev: 2024-01-29 12:34:46 Sa inte KG att när detta drogs igång att man gjorde en liknande drive mot företag och privatpersoner som har mer pengar? Har för mig att jag läste/hörde det någonstans. Så jag gissar på att vi inte har bara det vi supportrar samlat in att jobba med utan kanske en extra slant på det.
"Med målet att stärka lagbygget med en back och en forward ber vi nu hela Djurgårdsfamiljen om stöd. Fram till den 4:e februari har samtliga supportrar och partners möjlighet att skänka ett bidrag öronmärkt till herrlaget - och varje gåva kommer att vara mer än varmt välkommen."

Jag tolkar det som att både partners och supportrar har samma länk, dvs att 1,5 mkr cirka som samlats in är både och.
kevinha
Inlägg: 18
Blev medlem: 2024-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av kevinha »

Nattuggla_ skrev: 2024-01-29 12:42:35
Bogart skrev: 2024-01-29 12:34:46 Sa inte KG att när detta drogs igång att man gjorde en liknande drive mot företag och privatpersoner som har mer pengar? Har för mig att jag läste/hörde det någonstans. Så jag gissar på att vi inte har bara det vi supportrar samlat in att jobba med utan kanske en extra slant på det.
"Med målet att stärka lagbygget med en back och en forward ber vi nu hela Djurgårdsfamiljen om stöd. Fram till den 4:e februari har samtliga supportrar och partners möjlighet att skänka ett bidrag öronmärkt till herrlaget - och varje gåva kommer att vara mer än varmt välkommen."

Jag tolkar det som att både partners och supportrar har samma länk, dvs att 1,5 mkr cirka som samlats in är både och.
Jag har gått igenom alla sidorna med donationer nu i brist på annat. Det största bidraget som är gjort är 50 000:- Sedan har vi ett par på 15 000:- och några 10 000:- Dvs att våra partners troligtvis inte gjort någon anmärkningsvärd donation. Hoppas Linkan o co. kan få dem att bidra innan det är klart. Partners och sponsorer bör kunna dubbla det vi "vanliga supportrar" donerat.
Låst