Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
RIP Djurgårn hockey
Inlägg: 159
Blev medlem: 2023-09-29
Säsongskort: Ja

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av RIP Djurgårn hockey »

Mårtensson år såklart en dröm. Men om han har något som helst förstånd kvar så kommer han inte välja denna kaosförening. Jag hoppas såklart att han e så pass dum men …
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9504
Blev medlem: 2009-12-01

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Jim Morrison »

Garpen och Ragge lämnar. Vilken cirkus DIF hockey har blivit
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Klyftig
Inlägg: 66
Blev medlem: 2021-10-01
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Klyftig »

Jim Morrison skrev: 2023-11-06 09:31:07 Garpen och Ragge lämnar. Vilken cirkus DIF hockey har blivit
Fullt nödvändigt tyvärr.

Man vågade nog inget annat inför medlemsmötet. Trist att dom får kicken och inte lämnar så vi blir av med lönekostnaderna.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7187
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Jim Morrison skrev: 2023-11-06 09:31:07 Garpen och Ragge lämnar. Vilken cirkus DIF hockey har blivit
Men det här beslutet var nödvändigt. Vi måste få in ny energi i truppen och dessutom verkar det som att det skurit sig rejält mellan Garpen och spelarna.
Att Ragge lämnar är något överraskande dock. Trodde man skulle gå på Honken och Ragge och kanske lyfta upp någon tredje från egna leden.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
dr111DIF
Inlägg: 1036
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av dr111DIF »

Jim Morrison skrev: 2023-11-06 09:31:07 Garpen och Ragge lämnar. Vilken cirkus DIF hockey har blivit
Ja verkligen, det är katastrof när man hamnar i att tränare ska sparkas varje säsong. Sen om Garpen tappat omklädningsrummet är det väl vad det är. Bara vi inte öser 100k i månaden på ytterligare en tränare på kontrakt. Prova någon internt, tillsätt ny sportchef som får bygga upp något från grunden nästa säsong.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1849
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Andspe »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2023-11-06 09:40:04
Jim Morrison skrev: 2023-11-06 09:31:07 Garpen och Ragge lämnar. Vilken cirkus DIF hockey har blivit
Men det här beslutet var nödvändigt. Vi måste få in ny energi i truppen och dessutom verkar det som att det skurit sig rejält mellan Garpen och spelarna.
Att Ragge lämnar är något överraskande dock. Trodde man skulle gå på Honken och Ragge och kanske lyfta upp någon tredje från egna leden.
Nu handlar det enbart om att få ihop gruppen och få igång lite spelare. En sådan som Liss måste vi kunna skaka liv i och flertalet andra. Pallar dock inte med den här cirkusen kring mitt kära lag. Nu behövs någon som inte rekryterar fel.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av -daniel- »

Nödvändigt. Men en viktig person i hela den här jävla soppan är ju Tobias Pehrsson. Hur kan han få vara kvar? Helt orimligt sett till förfallet som skett. Vi pratar alltså om den som ytterst bär ansvar för utvecklingen av Djurgården Hockey, dvs övergripande spelidé, osv. I min värld borde han fått gå för bra jävla länge sedan.
Bild
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av jsson »

Det här säger en hel del om hur små skillnader det kan vara.

Vi var en match ifrån SHL med guld och gröna skogar. Nu kickar vi tränare återigen och ligger i princip på kvalplats i HA.

Frustrationen är väl påtaglig i alla led, från stab till spelare och supportrar. Det är bara att hålla tummarna för att detta leder till något gott längre fram. Den här säsongen kommer inte sluta i en SHL-plats.

Och vad i helvete gör utvecklingschefen kvar på sin position?
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Användarvisningsbild
#87
Inlägg: 1792
Blev medlem: 2012-01-26

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av #87 »

Honken lär bli HC. Nån assisterande från j20. Eller?
Osten östlund
Inlägg: 1783
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Osten östlund »

Honken leder väll laget imorgon. Men vem tar över sen?

Dax för Patric Hörnqvist kliva in både i båset, samt köpa loss Mårtenson/Kimby!
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1849
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Andspe »

Just nu vill jag bara ha hit Säcken, men… Det får vara slut på nostalgiska värvningar. Så hoppas vi inte följer min vilja. Skulle dock säkert funka rätt bra tillsammans med Honken.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Bogart

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Bogart »

Fanns väl inte riktigt något annat val än detta. Viktigt att det inte blir som när vi sparkade Barry dock och att vi har en full tränarstab snabbt på plats. Skiter i om det är oprövat eller erfaret, vi kan inte lägga allt på Honken enbart.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9504
Blev medlem: 2009-12-01

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Jim Morrison »

Andspe skrev: 2023-11-06 09:59:59 Just nu vill jag bara ha hit Säcken, men… Det får vara slut på nostalgiska värvningar. Så hoppas vi inte följer min vilja. Skulle dock säkert funka rätt bra tillsammans med Honken.
Som du säger måste det vara slut på nostalgivärvningar. Säcken skulle bara vara more of the same.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Osten östlund
Inlägg: 1783
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Osten östlund »

Bogart skrev: 2023-11-06 10:01:04 Fanns väl inte riktigt något annat val än detta. Viktigt att det inte blir som när vi sparkade Barry dock och att vi har en full tränarstab snabbt på plats. Skiter i om det är oprövat eller erfaret, vi kan inte lägga allt på Honken enbart.
Precis.. var "ngr experter ". Som var inne på det med. Att man inte ska "förstöra" honom direkt. Hoppas KG har löst det, samt sportchef lagom till medlemsmötet!
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av BigJ »

Andspe skrev: 2023-11-06 09:59:59 Just nu vill jag bara ha hit Säcken, men… Det får vara slut på nostalgiska värvningar. Så hoppas vi inte följer min vilja. Skulle dock säkert funka rätt bra tillsammans med Honken.
I det här läget är väl Säcken ett utmärkt val, lugn, trygg och noga med försvarsspelet. Kör på!
Låst