Säsongen 23/24

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
m0ng00se
Inlägg: 1479
Blev medlem: 2005-06-09

Säsongen 23/24

Inlägg av m0ng00se »

Tellqvist32 skrev: 2023-10-19 10:18:03
Jim Morrison skrev: 2023-10-19 04:01:51 Sitter det lite i huvudet på det sättet?
– Det är klart det kan göra det. Vi kommer från en stark seger senast och det syndes i första perioden, att vi är minst lika bra som Brynäs, men sedan vet jag inte vad som händer. Det är för enkla mål vi släpper in.


Vad lever du i för världsbild, Ludvig Rensfeldt? En spelare vars lön vi hade kunnat få både Kopacka och Kelleher för.
Just så. Och det är inte bara han heller.

Det där därför Brynäs har gjort 42 mål på 8 matcher och vi 20... dubbelt så få.
dubbelt så få känns lite motsägelsefullt. men jag förstår vad du menar. hälften så många

Om vi alla bara glömmer den horribla prestationen i sista perioden (skämskudde på den perioden) och för en gång i livet leker med tanken att hockey spelas i 40minuter så var det en rätt bra prestation och bortamatch från vår sida. Finns mycket bra att ta med sig från dessa 40 minuter. höll ihop det bra utan Kruger, junisarna skötte sig bra. ponta lånet är grymt = låna läääängre! magwood och gradin fick göra mål. Kommer bli bra när vi får ihop helheten över 60 minuter synd bara tt det blir på bekostnad av 1a platsen som verkar vara så viktig för att gå upp.. Vi tappar för mycket nu i början när vi försöker få ihop det för att poängen ska räcka till en 1a plats i slutänden.
Osten östlund
Inlägg: 1825
Blev medlem: 2022-08-10

Säsongen 23/24

Inlägg av Osten östlund »

Tobbis skrev: 2023-10-19 11:25:16 Ja, vad är det som gör att spelarna inte kommer till sin maxnivå? Det såg ju väldigt bra ut på försäsongen mot SHL-lagen och ett spel som såg bra ut mot Björklöven i premiären, men vad hände sen? Är Garpen verkligen rätt man för det här laget? Tog vi oss bara till en match 7 på extremt bra målvaktsspel och individuella skills? Man kan ju liksom inte gå på halvfart tills slutspelet börjar, för man kanske inte ens tar sig dit överhuvudtaget då.. speciellt inte med tanke på hur det ser ut nu.

Om det nu är Garpen som ska in som sportchef så tycker jag att han redan nu ska hoppa på den posten och sedan försöka hitta en ny tränare, men det är väl inte så enkelt det heller... jaja, vad vet jag.
Definitivt. Det är där det måste börja. In med en sportchef som får börja röja upp efter KG. Hoppas vi lyckas pricka rätt på denna rekrytering!

Gällande gick bra på försäsongen. Spelarna kunde spela utan så "stor press". Var ju ändån träningsmatcher.

Om man tar backsidan. Så var ju ändån Nicky D, Eliott och Cam några som varit med ett tag.

- Hammarlund spelade i div. 1 för ett år sen

- Kevin kom ju med från ett bottenlag. Petad till o från.
Båda 2 körde bara när dom fick chansen. Nu förväntas dom vara 1:a backpar, dom är nog ej där än.

- Glad är stabil
- Ytterell stabil

- Odelius behöver tid. Kommer bli bra. Men när han blir det. Då är han ej här längre

- Axel A ingen aning

Hade varit nyttigt att få in en Ahnelöv eller liknande. Som kan stå i första ledet, har rutin.

Visst han kostar mycket. Dom 3 arbetsbefriade kostar säkert runt 150- 180 månad. Tänk vad vi fått för back/ backar för dom pengarna!.
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2693
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av klintan85 »

Pontus Johansson har startat piggt och är verkligen stark på att utmana och en otrolig snabbhet. Hur lyckades Västerås värva en spelare som Komarek. Varför hitta DIF sådana spelare.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
benganfs
Inlägg: 558
Blev medlem: 2012-05-29

Säsongen 23/24

Inlägg av benganfs »

Inte många som trodde detta mörker efter snart 10 spelade matcher. "Vi är top3" visserligen om man vänder på tabellen så ser man en ljusning.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8122
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 23/24

Inlägg av Mattias_87 »

Så äckligt besviken man är idag men vi får inte ge upp. Och ni som pratar om att bojkotta och inte gå på matcher är idioter, får då kanske vi går i konkurs efter denna säsong eller blir nedflyttade till hockeyettan p.g.a dålig ekonomi. Vi måste fortsätta gå.

Sedan är det ju uppenbart att det är fel på våran ledning och har varit så sedan Jenny S försvann. Folk får sparken till höger och vänster och människor hamnar på tillfälliga positioner längre än vad dom egentligen ska. K-G är säkert en underbar person, men han är ingen sportchef. Garpenlöv är ingen huvudtränare, men möjligen en sportchef.

Det är en usel ledning som har satt oss i den situation vi befinner oss i. Vi har flera spelarkontrakt på flera år som jag undrar hur fan det är möjligt och inte någon annan klubb kommer vara så jävla dum att ta över dessa.

Sopa trappan uppifrån.
Avskaffa tre mot tre.
Cyber
Inlägg: 219
Blev medlem: 2022-11-27

Säsongen 23/24

Inlägg av Cyber »

Jag tycker man kan placera Garpenlöv som sportchef och ta in en riktig tränare.
Jag har full förståelse för att en sådan som Liss (som var riktigt bra under Fagervall) tappar självförtroendet när han stundtals är utanför laget, stundtals spelar i fjärdekedjan och stundtals får mycket förtroende inklusive i PP. Samma sak för sådana som Magwood och Gradin. Till och med Klasen har spelats med Grewe.
Nu säger jag inte att de är fantastiska och att om de fått spela kontinuerligt skulle man varit i toppen, men jag tror Garpens vansinniga coachning verkligen skapar väldigt dåligt självförtroende hos många spelare som verkligen behöver det.
Jag tror att Grewe och Berglund är glada över speltid och går ut och kör med en rätt enkel hockey, men de som spelar med mer teknik måste våga ta skotten, dribblingarna osv utan att direkt hamna i Garpens frysbox. En Gradin som inte törs skjuta direktskott av rädsla av att bänkas vid en miss är en bortkastad värvning.
Osten östlund
Inlägg: 1825
Blev medlem: 2022-08-10

Säsongen 23/24

Inlägg av Osten östlund »

Cyber skrev: 2023-10-19 15:43:08 Jag tycker man kan placera Garpenlöv som sportchef och ta in en riktig tränare.
Jag har full förståelse för att en sådan som Liss (som var riktigt bra under Fagervall) tappar självförtroendet när han stundtals är utanför laget, stundtals spelar i fjärdekedjan och stundtals får mycket förtroende inklusive i PP. Samma sak för sådana som Magwood och Gradin. Till och med Klasen har spelats med Grewe.
Nu säger jag inte att de är fantastiska och att om de fått spela kontinuerligt skulle man varit i toppen, men jag tror Garpens vansinniga coachning verkligen skapar väldigt dåligt självförtroende hos många spelare som verkligen behöver det.
Jag tror att Grewe och Berglund är glada över speltid och går ut och kör med en rätt enkel hockey, men de som spelar med mer teknik måste våga ta skotten, dribblingarna osv utan att direkt hamna i Garpens frysbox. En Gradin som inte törs skjuta direktskott av rädsla av att bänkas vid en miss är en bortkastad värvning.
När han coachade landslaget.... så var det väll inte så viktigt med "relationer ". Det som inte funkade. Blev ej uttagna nästa samling. Nu hamnar dom i 4:e linan, samt blir arbetsbefriade.

Vi har ju ej samma budget som Tre kronor. Sen är det kanske ändå lite skillnad på landslaget, kontra bottenlag i HA!?
Cyber
Inlägg: 219
Blev medlem: 2022-11-27

Säsongen 23/24

Inlägg av Cyber »

Osten östlund skrev: 2023-10-19 16:01:24
Cyber skrev: 2023-10-19 15:43:08 Jag tycker man kan placera Garpenlöv som sportchef och ta in en riktig tränare.
Jag har full förståelse för att en sådan som Liss (som var riktigt bra under Fagervall) tappar självförtroendet när han stundtals är utanför laget, stundtals spelar i fjärdekedjan och stundtals får mycket förtroende inklusive i PP. Samma sak för sådana som Magwood och Gradin. Till och med Klasen har spelats med Grewe.
Nu säger jag inte att de är fantastiska och att om de fått spela kontinuerligt skulle man varit i toppen, men jag tror Garpens vansinniga coachning verkligen skapar väldigt dåligt självförtroende hos många spelare som verkligen behöver det.
Jag tror att Grewe och Berglund är glada över speltid och går ut och kör med en rätt enkel hockey, men de som spelar med mer teknik måste våga ta skotten, dribblingarna osv utan att direkt hamna i Garpens frysbox. En Gradin som inte törs skjuta direktskott av rädsla av att bänkas vid en miss är en bortkastad värvning.
När han coachade landslaget.... så var det väll inte så viktigt med "relationer ". Det som inte funkade. Blev ej uttagna nästa samling. Nu hamnar dom i 4:e linan, samt blir arbetsbefriade.

Vi har ju ej samma budget som Tre kronor. Sen är det kanske ändå lite skillnad på landslaget, kontra bottenlag i HA!?
Nej, för landslaget spelar det mindre roll. En kort turnering och spelarna brukar komma med självförtroende från alla matcher med klubblaget.
Här känns det mycket viktigare att bygga relation/förtroende då man umgås nästan varje dag och det är så många fler matcher än med landslaget.
#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Säsongen 23/24

Inlägg av #10 »

Ser lule-fbk inte en tillstymmelse till att nån back är i närheten av dom misstagen våra backar åstadkommer stup i kvarten, ja jag vet att det är bättre spelare i en högre serie, men det är ju även bättre motståndare man möter oxå
Nattuggla_
Inlägg: 3238
Blev medlem: 2021-08-14

Säsongen 23/24

Inlägg av Nattuggla_ »

Någon som minns hur spelet såg ut säsongen 2013/2014 i Hockeyallsvenskan de första 20 omgångarna?
Jag minns att vi hade en enormt stark avslutning som gjorde att vi tog in ett antal placeringar.
Men visst var det väl ingen som trodde att vi var en utmanare att gå upp när halva säsongen var spelad? (det är väl det jag sätter mitt hopp till nu. Att vi får till en sjuhelvetes formtopp lagom till Mars).
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Säsongen 23/24

Inlägg av BigJ »

Nattuggla_ skrev: 2023-10-19 19:25:15 Någon som minns hur spelet såg ut säsongen 2013/2014 i Hockeyallsvenskan de första 20 omgångarna?
Jag minns att vi hade en enormt stark avslutning som gjorde att vi tog in ett antal placeringar.
Men visst var det väl ingen som trodde att vi var en utmanare att gå upp när halva säsongen var spelad? (det är väl det jag sätter mitt hopp till nu. Att vi får till en sjuhelvetes formtopp lagom till Mars).
Det vände när vi fick in en väldigt saknad tränare....
Per-Allan
Inlägg: 631
Blev medlem: 2012-10-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

Säsongen 23/24

Inlägg av Per-Allan »

Slökollar på MIF-TIK båda lagen håller högre tempo till och från byten efter avblåsningar än vad vi mäktar med under ordinarie spel.
Milsvidd skillnad i tempo på SHL VS Allsvenskans undre halva.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2693
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av klintan85 »

De två senaste matcherna har i alla fall varit ett steg i rätt riktning om man jämför med de tidigare. Man har gjort mycket mer mål men också så har viktiga spelare fått spräckt sin målnolla i de senaste två matcherna. Man gör ändå 4 mål mot ett Brynäs som alla säger är mycket bättre och spelar i stort sätt jämt med dem i två perioder på bortaplan med stora spelare som Krüger och Norman borta och saknar också en av sina bästa backar. Det finns mycket bra att ta med sig och det gäller att ha tålamod. De nämner ju också i studion att DIFs spel ser bättre ut än tidigare. Låt dem få lite arbetsro. Och dra lärdom av tredjeperioden inför fortsättningen.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
thelinho
Inlägg: 994
Blev medlem: 2022-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 23/24

Inlägg av thelinho »

https://spotify.link/Ft6L2YQh2Db

Djup genomgång av Djurgården i senaste Rinkside - podden.

Mycket som är spot on. Hoppas Garpen och KG lyssnar och tar åt sig av feedback/kritik.

Låt det vända nu. För skölden!
Wikegårds järnkaminer
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7197
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Cyber skrev: 2023-10-19 15:43:08 Jag tycker man kan placera Garpenlöv som sportchef och ta in en riktig tränare.
Jag har full förståelse för att en sådan som Liss (som var riktigt bra under Fagervall) tappar självförtroendet när han stundtals är utanför laget, stundtals spelar i fjärdekedjan och stundtals får mycket förtroende inklusive i PP. Samma sak för sådana som Magwood och Gradin. Till och med Klasen har spelats med Grewe.
Nu säger jag inte att de är fantastiska och att om de fått spela kontinuerligt skulle man varit i toppen, men jag tror Garpens vansinniga coachning verkligen skapar väldigt dåligt självförtroende hos många spelare som verkligen behöver det.
Jag tror att Grewe och Berglund är glada över speltid och går ut och kör med en rätt enkel hockey, men de som spelar med mer teknik måste våga ta skotten, dribblingarna osv utan att direkt hamna i Garpens frysbox. En Gradin som inte törs skjuta direktskott av rädsla av att bänkas vid en miss är en bortkastad värvning.
Spot on. Förutom att Garpen inte lyckas sätta ett framgångsrikt spel coachar han som en gammal 80- talstränare.
Han har verkligen förstört Liss. Sedan som sagt givit förtroende till våra minst spelskickliga spelare.
Då är det inte konstigt att det ser ut som det gör.
Han verkar inte se storheten i Magwood heller. Den enda som tillsammans med Gradin och juniorerna som verkligen ville något senast och samtidigt visade klass. Blir väl bänken för juniorerna och en topp 3 roll för Brodin. :shock:

Så länge Garpen är kvar känner jag inget större hopp. Det är ett välkänt faktum att i ett topplag presterar spetsspelarna.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Skriv svar