Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
dr111DIF
Inlägg: 1041
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av dr111DIF »

klintan85 skrev: 2023-07-15 23:37:51

Ahnelöv hade varit en bra värvning om han inte kostar mycket.
Det är väl där det blir orealistiskt snarare än hans fysiska status. Lär kosta i paritet med Schilling som vi har på kontrakt och försöker bli av med för att slimma budget.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9510
Blev medlem: 2009-12-01

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Jim Morrison »

Vi kommer väl inte ta in någonting mer förrän eventuell förstärkning till slutspelet?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
dr111DIF
Inlägg: 1041
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av dr111DIF »

Jim Morrison skrev: 2023-07-16 19:06:07 Vi kommer väl inte ta in någonting mer förrän eventuell förstärkning till slutspelet?
Inte så länge vi har 10 backar på kontrakt. Känns tveksamt att vi skulle bli av med alla tre vi letar lösningar på. Behåll Hedström och kör tycker jag. Skulle alla hitta nya klubbar blir nog Ahnelöv för dyr iallafall, mer något i stil med Torp då, om man vill ha den profilen.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1850
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Andspe »

Skulle Cameron nu efter sommaren känna att det är dags för pension, ja då skulle vi såklart behöva leta efter en ersättare. Nu verkar det föga troligt samtidigt inget lutar mot att vi skeppar honom.

Vi behöver inte Ahnelöv. Han är 36 och HA är en snabb och slängig liga där hans kvaliteter inte skulle synas.

Bättre att ha lite is i magen här. Just nu krylllar inte marknaden av intressanta namn, bättre att spara det lill vi har kvar för någon som känns helt rätt.

Ponera t.ex. att Emil Johansson i TPS har en dålig inledning på den här säsongen, det är ett namn som hade passat bra mycket bättre än en sådan som Ahnelöv.

Sagt det förr och jag säger det igen, vi behöver inte fler gamla, tröga och dyra spelare.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av mb81 »

Andspe skrev: 2023-07-17 12:17:43 Skulle Cameron nu efter sommaren känna att det är dags för pension, ja då skulle vi såklart behöva leta efter en ersättare. Nu verkar det föga troligt samtidigt inget lutar mot att vi skeppar honom.

Vi behöver inte Ahnelöv. Han är 36 och HA är en snabb och slängig liga där hans kvaliteter inte skulle synas.

Bättre att ha lite is i magen här. Just nu krylllar inte marknaden av intressanta namn, bättre att spara det lill vi har kvar för någon som känns helt rätt.

Ponera t.ex. att Emil Johansson i TPS har en dålig inledning på den här säsongen, det är ett namn som hade passat bra mycket bättre än en sådan som Ahnelöv.

Sagt det förr och jag säger det igen, vi behöver inte fler gamla, tröga och dyra spelare.
Allt lutar väl mot att vi skeppar honom. KG har offentligt både på möten och i media sagt att man letar ny klubb åt honom. Men svårt under tiden han är skadad. Det är iofs bra att han är skadad så slipper vi den lönekostnaden nu.
Osten östlund
Inlägg: 1794
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Osten östlund »

mb81 skrev: 2023-07-17 13:19:48
Andspe skrev: 2023-07-17 12:17:43 Skulle Cameron nu efter sommaren känna att det är dags för pension, ja då skulle vi såklart behöva leta efter en ersättare. Nu verkar det föga troligt samtidigt inget lutar mot att vi skeppar honom.

Vi behöver inte Ahnelöv. Han är 36 och HA är en snabb och slängig liga där hans kvaliteter inte skulle synas.

Bättre att ha lite is i magen här. Just nu krylllar inte marknaden av intressanta namn, bättre att spara det lill vi har kvar för någon som känns helt rätt.

Ponera t.ex. att Emil Johansson i TPS har en dålig inledning på den här säsongen, det är ett namn som hade passat bra mycket bättre än en sådan som Ahnelöv.

Sagt det förr och jag säger det igen, vi behöver inte fler gamla, tröga och dyra spelare.
Allt lutar väl mot att vi skeppar honom. KG har offentligt både på möten och i media sagt att man letar ny klubb åt honom. Men svårt under tiden han är skadad. Det är iofs bra att han är skadad så slipper vi den lönekostnaden nu.
Tror KG hade förhoppningar om att bli av med dom. Han ville dumpa. Ganska omedelbart. Slippa lön nu under sommarern (2-3 mån).

Är komplicerat gällande skador... förr var det 90 dgr innan försäkringsbolag tog över helt.

Gällande utländska (från Aftonbladet ):

Får försäkra sig själv”
Ett mörkertal finns bland vissa utländska stjärnor som i särskilda fall kan erbjudas ett så kallat ”nettokontrakt”, vilket innebär att spelaren är garanterat full lön oavsett vad som än händer.
– Det är Inte så jättevanligt inom SHL. Några stycken kanske har ett sådant kontrakt, kan jag tänka mig, säger Zachrisson och förklarar också att en så kallad ”artistspelare” – som har ett kontrakt som inte överstiger sex månader – inte innefattas i kollektivavtalet på samma sätt kring försäkringar.
Det förekommer även att utländska spelare skriver ett sign off- eller sign on-avtal där merparten av en eventuell lön betalas direkt till spelaren när den befinner sig i ett annat land.
Det innebär att klubbarna betalar en lägre månadslön som är det spelaren är försäkrad för under tiden spelaren är skadad om man har ett kontrakt som är längre än sex månader.
– Då har klubben ingen skyldighet att försäkra spelaren för något annat än den månadslön spelaren erhåller under sin anställning i Sverige och då gäller det för spelaren att försäkra sig själv. Man är bara försäkrad på de pengarna man har i lön som beskattas i Sverige, säger Zachrisson och berättar att tidigare Luleåstjärnan Cam Abbott hjälper de nordamerikanska importerna med de olika bitarna kring detta.
SHL:s vd, Jörgen Lindgren, är nöjd med hur kollektivavtalet har förhandlats fram.
– Det är ett jobb som har pågått och vi har haft en samsyn i de flesta frågor. Till att börja med är spelarna väldigt välförsäkrade, det ska finnas en trygghet för spelare, säger han.
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2690
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av klintan85 »

Andspe skrev: 2023-07-17 12:17:43 Skulle Cameron nu efter sommaren känna att det är dags för pension, ja då skulle vi såklart behöva leta efter en ersättare. Nu verkar det föga troligt samtidigt inget lutar mot att vi skeppar honom.

Vi behöver inte Ahnelöv. Han är 36 och HA är en snabb och slängig liga där hans kvaliteter inte skulle synas.

Bättre att ha lite is i magen här. Just nu krylllar inte marknaden av intressanta namn, bättre att spara det lill vi har kvar för någon som känns helt rätt.

Ponera t.ex. att Emil Johansson i TPS har en dålig inledning på den här säsongen, det är ett namn som hade passat bra mycket bättre än en sådan som Ahnelöv.

Sagt det förr och jag säger det igen, vi behöver inte fler gamla, tröga och dyra spelare.
Det är ju som Aftonbladet skriver "Spelet åt båda håll håller hög nivå för förstabackpar och med sina ledaregenskaper". Ledare har man fullt av i laget så det behöver man inte direkt men en stor stark defensiv back som är bra åt båda hållen är ju bra. Lyckas man få bort Skilling som kostar väldigt mycket mer än jobbet han gör så ska man ta in Ahnelöv.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Osten östlund
Inlägg: 1794
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Osten östlund »

Modo släppte Vela. Vem presenter honom?
Cyber
Inlägg: 219
Blev medlem: 2022-11-27

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Cyber »

Osten östlund skrev: 2023-07-20 21:12:05 Modo släppte Vela. Vem presenter honom?
Jag tror han går till Europa, men Brynäs var mest sugna.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1850
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Andspe »

Bobby Nardella till HV alltså. Inte för att jag på något sätt trodde att han skulle skriva på för oss i HA.. men trodde inte vi skulle få se honom på svensk is igen någonsin efter han lämnade oss senast.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17559
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av SirDIFalot »

Jag oroar mig lite för att föreningen blöder pengar, vill göra sig av med flera spelare för att man måste kapa kostnader, men blir inte av med dessa spelare för att dom kostar för mycket.
Expert.
Osten östlund
Inlägg: 1794
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Osten östlund »

SirDIFalot skrev: 2023-07-31 17:27:30 Jag oroar mig lite för att föreningen blöder pengar, vill göra sig av med flera spelare för att man måste kapa kostnader, men blir inte av med dessa spelare för att dom kostar för mycket.
Frustrerande att vi missade i sista matchen....... ekonomin är tuff. Läste att dom har fått ta ett lån ifrån DIF fotboll.
Användarvisningsbild
Glory1
Inlägg: 2243
Blev medlem: 2011-03-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Glory1 »

Först våra talanger sedan lirare som Nardella och Borgström (Djurgårdare sedan länge) som vi hade kunnat haft.. Fan vad det suger att spela i Allsvenskan.

Samtidigt är jag väldigt tacksam över de som valde att återvända, viktigt att komma ihåg också såklart.
Detblir3poäng
Inlägg: 2191
Blev medlem: 2017-02-14

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Detblir3poäng »

SirDIFalot skrev: 2023-07-31 17:27:30 Jag oroar mig lite för att föreningen blöder pengar, vill göra sig av med flera spelare för att man måste kapa kostnader, men blir inte av med dessa spelare för att dom kostar för mycket.
Jag oroar mig MYCKET över dom här sakerna, och har gjort ända sen vi åkte ner. Hela förra säsongen var en dans på tunn, tunn lina för klubben och dom halkade snett på den sista metern. Alla pengar på rött misslyckades och jag kan faktiskt inte se att det kommer att gå att gå upp och rädda ekonomin på samma gång sålänge som villkoren för uppgång är som dom är just nu.... Tror tyvär att ökenvandringen redan har börjat om vi ska vara realistiska och hoppas bara att majoriteten av våra supportrar orkar med det i år framöver för annars kommer Djurgården hockey att vara nåt man bara pratar om med nostalgiska toner om 10 år. Lite deppigt inlägg kanske, men blir ju lätt så när det faktiskt inte kommer ut en enda grej kring hockeyn som ger en lite framtidstro, snarare tvärt om....
Osten östlund
Inlägg: 1794
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Osten östlund »

Sportexpresssen idag, ngn som har/lust att lägga ut?
Låst