Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av -daniel- »

Jag är inte förvånad. Var skeptisk till att ta in Fagervall när Malmö kickade honom; maken till mer bedrövad & lågenergi tränare hade jag aldrig skådat tidigare när han tränade Malmö. Måste dock erkänna att jag ändrade mig på den punkten under hans tid i DIF, den där "ledsna-hund" uppsynen såg jag inte på samma sätt och det var en större beslutsamhet. Är helt övertygad om att Fagervall är en grym ledare och lagbyggare men är skeptisk, som så många andra, till hans taktiska driv och kompetens. Tror tyvärr inte Honken räcker för att hjälpa honom där utan tror det hade behövts en stark assisterande coach som har egna idéer och ett stort driv att utvecklas. Men till syvende och sist är det ju spelarna som skall göra det på isen och jag tycker man kan kräva mer av så många i det här laget. Känns som ett sammelsurium av stjärnspelare (på den här nivån) som inte gör vad som krävs för att vinna den här typen av matcher.

Att ta in Garpenlöv kan verkligen gå åt vilket håll som helst. Är positiv så tillvida att det blir en ny röst som förhoppningsvis spelarna ställer sig bakom, att han spelidé går igenom och att vi får ett större deltagande samt vilja till uppoffrande spel från våra spelare. Det blir en utmaning modell värre men det är klart att det kan gå. KG gör ju lite vad som helst här för att få till en förändring, bättre nu än i februari är min slutsats.

Vet inte vad felet är i vårt kära DIF men det är ett sånt fruktansvärt underbetyg till hela organisationen det här kaoset som varit senaste säsongerna... man hade behövt rensa ut på i praktiken alla poster när vi kickade Jocke Eriksson. :|
Bild
m0ng00se
Inlägg: 1479
Blev medlem: 2005-06-09

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av m0ng00se »

Garpen.....skeptisk men han får gärna överbevisa mig

trodde stenhårt på Svedberg som slips nu när JVM står för dörre men det sket sig ju av nån anledning? Han ville kanske ha mer garantier än vad vi kunde ge? Nån som hört nått om varför? Bara för ett tag sen så kändes det på KG som det i princip var klart


Vad gör Salak nu för tiden? käkar han chips i TV-soffan eller kan det vara ett alternativ?

https://www.eliteprospects.com/player/1 ... nder-salak
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

-daniel- skrev: 2022-11-29 09:44:13 Är helt övertygad om att Fagervall är en grym ledare och lagbyggare men är skeptisk, som så många andra, till hans taktiska driv och kompetens. Tror tyvärr inte Honken räcker för att hjälpa honom där utan tror det hade behövts en stark assisterande coach som har egna idéer och ett stort driv att utvecklas.
Jag tror Fagervall hade kunnat få resultat ur laget över tid och med kontinuitet. KG tror jag såg samma tendenser och därför lät honom fortsätta över sommaren. Problemet här var ju tidsaspekten. Ja en hel del parametrar blev långsamt bättre över tid men med den flacka kurvan var är tid som DIF anno 22/23 har.

Att det varit just Almtuna som varit vår baneman med Fagervall vid rodret är ganska talanade för det du skrev. Säsongen då 'Löven' borde gått upp hade Fagervall haft ett gäng bra år med kontinuitet att utveckla laget och det toppades av att Kimby kom in och kunde hjälpa till med de sista skruvarna som gjorde laget till en maskin som slog poängrekordet för AS. Kimby (i Almtuna) lär veta exakt vart ramarna för Jockes filosofi går och vart hans egna styrkor tog vid under succéåret i Löven och det är nog det som vi sett i DIF-Almtuna-matcherna.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

m0ng00se skrev: 2022-11-29 10:15:09 Garpen.....skeptisk men han får gärna överbevisa mig

trodde stenhårt på Svedberg som slips nu när JVM står för dörre men det sket sig ju av nån anledning? Han ville kanske ha mer garantier än vad vi kunde ge? Nån som hört nått om varför? Bara för ett tag sen så kändes det på KG som det i princip var klart


Vad gör Salak nu för tiden? käkar han chips i TV-soffan eller kan det vara ett alternativ?

https://www.eliteprospects.com/player/1 ... nder-salak
Tippar på att vi inte ville slänga upp ett längre kontrakt. Alternativt att Mikko hade invändningar (för övrigt den enda i DIFs tränarstab som levererat år efter år men som sällan får nån "cred"). Eller att det är nåt annat på gång.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av -daniel- »

Praetori skrev: 2022-11-29 10:17:47
-daniel- skrev: 2022-11-29 09:44:13 Är helt övertygad om att Fagervall är en grym ledare och lagbyggare men är skeptisk, som så många andra, till hans taktiska driv och kompetens. Tror tyvärr inte Honken räcker för att hjälpa honom där utan tror det hade behövts en stark assisterande coach som har egna idéer och ett stort driv att utvecklas.
Jag tror Fagervall hade kunnat få resultat ur laget över tid och med kontinuitet. KG tror jag såg samma tendenser och därför lät honom fortsätta över sommaren. Problemet här var ju tidsaspekten. Ja en hel del parametrar blev långsamt bättre över tid men med den flacka kurvan var är tid som DIF anno 22/23 har.

Att det varit just Almtuna som varit vår baneman med Fagervall vid rodret är ganska talanade för det du skrev. Säsongen då 'Löven' borde gått upp hade Fagervall haft ett gäng bra år med kontinuitet att utveckla laget och det toppades av att Kimby kom in och kunde hjälpa till med de sista skruvarna som gjorde laget till en maskin som slog poängrekordet för AS. Kimby (i Almtuna) lär veta exakt vart ramarna för Jockes filosofi går och vart hans egna styrkor tog vid under succéåret i Löven och det är nog det som vi sett i DIF-Almtuna-matcherna.
Du har en poäng helt klart.

Det ligger förstås också något i det där med Kimby och matcherna mot Almtuna. Dock visar det samtidigt på brist på fingertoppskänsla av Fagervall att inte mäkta med att anpassa sig. Ibland kan man inte bara lita på sin egen samt lagets förmåga utan måste också höja blicken och kolla på vad man möter för typ av motstånd. Speciellt i en situation där vi inte funnit vår identitet riktigt och blivit den här lagmaskinen som bara nöter på.
Bild
Mvildma
Inlägg: 173
Blev medlem: 2021-09-23

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Mvildma »

Gutesäck skrev: 2022-11-29 09:10:36 Garpenlöv är en MYCKET bättre tränare än Fagervall. Han har enormt mycket mer kunskaper. Med honom kommer vi kunna hitta rätt förr eller senare med vårt spel. Ett vägvinnande spel.
Och det beror abslout mest på att Garpenlöv har mycket fler och bättre ideer kring hur ishockey kan spelas, speciellt i vårt lag med dom skickliga spelarna vi har.
Garpenlöv är dessutom van med pressen och slutspels karaktären på matcherna från landslaget.

Vi var tidigt dödsdömda med Fagervall då han tydligt inte hade mer än en plan A, i bästa fall.

Fagervall var ett stort misstag från första början men speciellt att han fick fortsätta efter han misslyckats så brutalt i kvalet förra året. Nu gör KG det enda rätta .

Kul med Hockey igen !
Tror man ska ge Garpen någon/några matcher att komma in i det.
Dock bör han ha följt laget på nära håll och säkert analyserat spelet utifrån vad han sett, spännande å se hur han formar laget och kedjorna
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7196
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Blev verkligen inte nöjd när Garpen valdes. Men så tänker jag på vårt advisory board.
Tänker att dessa gubbar har betydligt mer kunskap än mig. Det lugnar.

"Efter en längre tids planläggning och uppbyggnad presenterar Djurgården Hockey ett sportsligt advisory board.
Gruppen kommer inledningsvis att utgöras av Peter Wallin, Tommy Boustedt, Victor Nybladh, Jacob Josefson och Andreas Engqvist"
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2693
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av klintan85 »

Jag är 100 % säker på att Garpenlöv kommer göra ett bättre arbete än Fagervall för att han är en mycket bättre ledare än Fagervall. Garpenlöv hade ju väldigt otur under tiden som förbundskapten och ska inte dömas efter det. Äntligen börjar framtiden se lite positiv ut igen.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Manijock
Inlägg: 7864
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Manijock »

klintan85 skrev: 2022-11-29 15:54:45 Jag är 100 % säker på att Garpenlöv kommer göra ett bättre arbete än Fagervall för att han är en mycket bättre ledare än Fagervall. Garpenlöv hade ju väldigt otur under tiden som förbundskapten och ska inte dömas efter det. Äntligen börjar framtiden se lite positiv ut igen.
Ger det tre omgångar så kommer du att ha återgått till den ursprungliga misären. Det här kommer inte att förändra någonting.
Användarvisningsbild
Eriksson
Inlägg: 743
Blev medlem: 2012-02-18

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Eriksson »

klintan85 skrev: 2022-11-28 23:12:26
Eriksson skrev: 2022-11-28 21:23:33 Skeptisk till Garpen, var väl ingen höjdare i tre kronor, sämst var väl facit där. Får tyvärr samma neggo vibbar som med Barry.

Får hoppas att jag har fetfel
Ska man vara rättvis mot Garpen så var han ju förbundskapten under den svåraste tiden med Corona och svårt att få bra spelare sen så hade han en pappa som dog under denna tid också. Sen är det nog svårare att vara förbundskapten än vanlig tränare.
Ja han hade väl inte de bästa förutsättningarna, men om man bortser från landslaget så vad har han på CV't som coach. För mig känns det som ännu en inavelrekrytering, inget ont om Garpen men jag är djäkligt skeptisk. Kan säga att gärna står där i vår med en skämskudde och har fel :roll:
Gutesäck
Inlägg: 42
Blev medlem: 2022-11-26
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Gutesäck »

Nu när vi bara har fyra centrar redo för spel så är det på tiden att låta W Nilsson gå i tredje linan. Han förtjänar det, Klar trea just nu bland friska Centrar. Just nu är det också ett bra läge att våga inse det och visa Nilsson det förtroendet han förtjänar.

Kruger Liss Öhgren
Norman Brodin Klasen
W Nilsson Forsberg Söderlund
Berglund Blomgren Jr ( max 5-6 min total istid )
Faceoff
Inlägg: 7
Blev medlem: 2022-11-28
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Faceoff »

:) 💯Inför kvällens match,låt oss ha lite tålamod
Det är lätt att tycka(bästa tränaren/spelaren
Är alltid på läktaren)alla beslut som har tagits är för klubbens bästa.Vi får se framtiden med support och tålamod.
Användarvisningsbild
Eriksson
Inlägg: 743
Blev medlem: 2012-02-18

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Eriksson »

Manijock skrev: 2022-11-29 16:26:48
klintan85 skrev: 2022-11-29 15:54:45 Jag är 100 % säker på att Garpenlöv kommer göra ett bättre arbete än Fagervall för att han är en mycket bättre ledare än Fagervall. Garpenlöv hade ju väldigt otur under tiden som förbundskapten och ska inte dömas efter det. Äntligen börjar framtiden se lite positiv ut igen.
Ger det tre omgångar så kommer du att ha återgått till den ursprungliga misären. Det här kommer inte att förändra någonting.
Ett tränarbyte har väl historiskt inte gjort nåt världsomvälvande direkt, oavsett vilket lag eller division det handlat om där man bytt tränare.

Enda jag kan komma att tänka på är när Högmo klev in i DIF fotboll och styrde upp skutan
DIFLuWi
Inlägg: 2526
Blev medlem: 2018-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av DIFLuWi »

Eriksson skrev: 2022-11-29 17:57:15
Manijock skrev: 2022-11-29 16:26:48
klintan85 skrev: 2022-11-29 15:54:45 Jag är 100 % säker på att Garpenlöv kommer göra ett bättre arbete än Fagervall för att han är en mycket bättre ledare än Fagervall. Garpenlöv hade ju väldigt otur under tiden som förbundskapten och ska inte dömas efter det. Äntligen börjar framtiden se lite positiv ut igen.
Ger det tre omgångar så kommer du att ha återgått till den ursprungliga misären. Det här kommer inte att förändra någonting.
Ett tränarbyte har väl historiskt inte gjort nåt världsomvälvande direkt, oavsett vilket lag eller division det handlat om där man bytt tränare.

Enda jag kan komma att tänka på är när Högmo klev in i DIF fotboll och styrde upp skutan
Vi när vi gick upp, FBK i fjol?
Bara sådär from toppen av minnet.

Påstår inte att du har fel i sak dock.
Gman
Inlägg: 113
Blev medlem: 2015-10-27

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Gman »

Eriksson skrev: 2022-11-29 17:57:15
Manijock skrev: 2022-11-29 16:26:48
klintan85 skrev: 2022-11-29 15:54:45 Jag är 100 % säker på att Garpenlöv kommer göra ett bättre arbete än Fagervall för att han är en mycket bättre ledare än Fagervall. Garpenlöv hade ju väldigt otur under tiden som förbundskapten och ska inte dömas efter det. Äntligen börjar framtiden se lite positiv ut igen.
Ger det tre omgångar så kommer du att ha återgått till den ursprungliga misären. Det här kommer inte att förändra någonting.
Ett tränarbyte har väl historiskt inte gjort nåt världsomvälvande direkt, oavsett vilket lag eller division det handlat om där man bytt tränare.

Enda jag kan komma att tänka på är när Högmo klev in i DIF fotboll och styrde upp skutan
Exempelvis när Säcken tog över rodret säsongen 13/14? Och ett lite färskare exempel, FBKs senaste guld när Pennan fick lämna.
Låst