Säsongen 22/23

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
dr111DIF
Inlägg: 1052
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av dr111DIF »

Bogart skrev: 2022-11-24 21:25:39
dr111DIF skrev: 2022-11-24 21:18:00
Praetori skrev: 2022-11-24 16:58:05
För att återgå till hockeyn och KGs intervju så är det ju bara att hoppas på att ovanstående inte är vad vi gjort hitintills och att huvudproblemet är just hockeyABC och inte nåt annat för det är relativt lätt åtgärdat. Men skruvar vi vidare och övriga KPIer fortsätter blinka rött så måste föreningen börja tänka om.

Jag har personligen satt en intern gräns för "oro" till den 25 Januari för då kommer vi ha ett rätt bra facit på vart laget står efter ett par tungviktsmöten och 2/3 av säsongen avklarad inför spurt mot slutspel.
25e januari är rimligt ur flera perspektiv. Ska vi till slut sätta vår "totalhockey" med puckinnehav hela vägen från egen zon lär kontinuitet vara enda receptet. Förutsättningarna kan inte vara bättre med det lag vi har och i en lite sämre liga. Om det nu inte funkar denna gång heller så byter man tränarstab för att få en energieffekt som då gärna får hålla i sig in i slutspel. Då blir det också till att skifta till något som är mer "plug and play", enklare och standard i egen zon där vi håller det tight och skills + PP får fortsätta vara tungan på vågen.

För att använda skottsektor-argumentet så var Färjestad 6:e sämst i SHL innan Mitell och allra bäst i SHL efter Mitell (bara 10 matcher men ändå).
25:e januari är väl vettigt. Tomas Mitell anställdes av Färjestad 25:e februari förra säsongen, om man ska dra den jämförelsen och den är väl inte helt dum. Färjestad var underpresterande superfavoriter med ett lag i SHL som var otroligt starkt om man tittade namn för namn men fick inte ordning på spelet under Pennerborn. Byter till Mitell som styr upp defensiven direkt och leder laget till ett SM-guld. Vetetusan om det finns någon som Mitell där ute men sen förändring kan göra otrolig skillnad.
Ja eller tex DIF förra säsongen, det är lätt att glömma att Fagervall fan snudd på klarade det från ett helt omöjligt tabelläge fram tills att man slängde 7 ton mentalt grus i maskineriet på ett skört lag i kraftig medgång. Tror han hade lite friare tyglar att täta upp då och lite andra uppgifter nu.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9541
Blev medlem: 2009-12-01

Säsongen 22/23

Inlägg av Jim Morrison »

Nja, jag vet inte, ytterligare två hela månader utan att spelet har satt sig? Känns som väldigt lång tid.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
dr111DIF
Inlägg: 1052
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av dr111DIF »

Jim Morrison skrev: 2022-11-24 22:38:59 Nja, jag vet inte, ytterligare två hela månader utan att spelet har satt sig? Känns som väldigt lång tid.
Visst två månader ytterligare av ojämna insatser lär väl göra att man som supporter får öka på blodtrycksmedicinen en gnutta. Ett tränarbyte är lite att sätta allt på rött, det ska ha effekt omedelbart annars blir det än mer kaos och krisstämpel och säsongen blir skrot. Så länge vi inte halkar flera platser i tabellen gör man nog bäst i att ha lite till tålamod. Förutsättningar för att det skall klicka i till slut med nuvarande konstellation känns inte helt uttömda. Se Robban 16/17 tex.
Bogart

Säsongen 22/23

Inlägg av Bogart »

Jim Morrison skrev: 2022-11-24 22:38:59 Nja, jag vet inte, ytterligare två hela månader utan att spelet har satt sig? Känns som väldigt lång tid.
Det är ju helt klart inte optimalt och jag ser hellre att man byter innan dess men det känns som absolut senast man kan byta utan att jag får tokpanik.
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Säsongen 22/23

Inlägg av Praetori »

Jim Morrison skrev: 2022-11-24 22:38:59 Nja, jag vet inte, ytterligare två hela månader utan att spelet har satt sig? Känns som väldigt lång tid.
Märk väl att jag inte säger 2mån "alltid oavsett" utan att om man följer en process och saker rullar på så är datumet i fråga inte orimligt som 'target' för beslutsfattning.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2693
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av klintan85 »

Hoppas på en bra hockey dag idag efter den mörka igår.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
rikkard
Inlägg: 1297
Blev medlem: 2007-01-26

Säsongen 22/23

Inlägg av rikkard »

Dags att sondera marknaden för tränare. Vill dock inte ha några paniklösningar som förra säsongen. Tycker det är klart bättre att låta Fagervall vara kvar än att låta Honken och Ragnarsson ta över. Titta vilka möjligheter som finns. När vi hittar rätt byter vi (som Färjestad gjorde förra säsongen). Börja leta KG och använd ditt nystartade sportsliga råd som stöd.
Foppas78
Inlägg: 94
Blev medlem: 2014-04-19

Säsongen 22/23

Inlägg av Foppas78 »

NU KG…är det dags att agera, Fagerwall måste bort!!!
olympusPr1me
Inlägg: 100
Blev medlem: 2014-04-21

Säsongen 22/23

Inlägg av olympusPr1me »

aa Galajda kommer fan inte att vinna några matcher åt oss, han måste fan vara fruktansvärt billig för han är fan sämre än Tim Sandberg
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2693
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av klintan85 »

Det är något stort fel med denna trupp. Visst att man inte ska vinna varje match men man ska ju i alla fall kriga i varje i inte bara vika ner sig som de göra ofta.
Frågan om Fagervall är rätt man och frågan är hur inställningen är hos stjärnorna i DIF. Den ända som jag tycker kämpar och sliter i varje match är Brodin och Rensfeldt. Norman och Söderlund skapar inte mycket, Krüger gör väl de han kan göra, Klasen har varit osynlig i de senaste matcherna bådan innan skadan och nu efter den och Liss är för ojämn.

Det är bara tragiskt att se detta DIF vika ner sig gång på gång och ända orsaken till att man ligger tvåa i ligan är Lindbom och att det är just HA man spelar i. I SHL så hade man varit i botten och krigat igen.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
wardo
Inlägg: 100
Blev medlem: 2015-03-05

Säsongen 22/23

Inlägg av wardo »

Nu får det vara nog med Fagervall. Vi har alltså torskat 3 raka mot Almtuna, ALMTUNA!!!

Kan ge mig fan på att Garpen kommer innan jul.
Donkels-3.0
Inlägg: 1159
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 22/23

Inlägg av Donkels-3.0 »

Fagerwall avgå!!!!!!!!
Praljak
Inlägg: 46
Blev medlem: 2022-02-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av Praljak »

Javisst hade Dif gjort 3,4 mål som dom ska göra på alla lägen i första hade nog matchen sett annorlunda ut men oavsett så ser både försvarspelet och pp riktigt uselt ut, går inte att försöka lira nån form av shl spel i allsvenskan…
Spelarna ser inte ut att veta hur dom ska agera i egen zon och det är riktigt häpnadsväckande med tanke på spelarmaterialet sen måste dom skicka Hedström för han gör bara felbeslut och man ser att det inte finns tillräckligt hockey smartness…
Bort med Fagervall för han är ytterst ansvarig för att spelet inte fungerar och bort med Hedström och falk, vill inte se dom på isen nåt mer, hellre lira på 5 backar.
Lekkerimäki kan dom bänka för han ser klen ut i närkamperna och allmänt ointresserad ut..
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Säsongen 22/23

Inlägg av Doyle »

Vad gör Barry..Kan inte bli sämre…
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Säsongen 22/23

Inlägg av Praetori »

wardo skrev: 2022-11-25 21:38:32 Nu får det vara nog med Fagervall. Vi har alltså torskat 3 raka mot Almtuna, ALMTUNA!!!

Kan ge mig fan på att Garpen kommer innan jul.
Jag skulle inte bli överraskad. Garpen kan säkert funka i Allsvenskan med den här truppen men jag är skeptisk.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar