Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av DIF_Soldier »

Noll heder, noll självrespekt, noll egenvärde vare sig av fans eller varumärket DIF av föreningen om Tom återvänder. Då är vi SpermaHinkens IF. Och Tom har ingen som helst skam i kroppen. Äcklad blir man. Han måste ju nästan vara på psykopat-spektrat om detta stämmer, hur annars är karln funtad om han anser att det är rimligt?

Man tar Toms gyllene flod rätt i munhålan och ler. Han lär nämligen inte spela för korvören, och om det i sin tur medför att vi går miste om offensiv spets på backsidan kommer mitt förakt av Tom nå rekordnivåer. Och respekten för KG dala gravt
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2022-06-27 20:15:42, redigerad totalt 5 gång.
Säg den glädje som varar
Mvildma
Inlägg: 173
Blev medlem: 2021-09-23

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Mvildma »

JohnnyOduya skrev: 2022-06-27 18:51:28 Loui Eriksson på marknaden, Frölunda tackat nej, enligt Leman (https://rakapuckar.com/blixtsnabbe-grec ... -frolunda/). Hade givetvis varit en dundervärvning för en allsvensk klubb.
Loui hade varit rena rama jävla drömmen att sätta med kruger+Brodin, rimligt? Nej, kanske? Tveksamt.
Han kanske gillar storstadslivet och där vet vi iallafall att pack inte är aktuellt.
Mvildma
Inlägg: 173
Blev medlem: 2021-09-23

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Mvildma »

DIF_Soldier skrev: 2022-06-27 19:39:31 Noll heder, noll självrespekt, noll egenvärde vare sig av fans eller varumärket DIF av föreningen om Tom återvänder. Då är vi SpermaHinkens IF. Och Tom har ingen som helst skam i kroppen. Äcklad blir man. Han måste ju nästan vara på psykopat-spektrat om detta stämmer, hur annars är karln funtad om han anser att det är rimligt?

Man tar Toms gyllene flod rätt i munhålan och ler. Han lär nämligen inte spela för korvören, och om det i sin tur medför att vi går miste om offensiv spets på backsidan kommer mitt förakt av Tom nå rekordnivåer. Och respekten för KG dala gravt
Tycker vi ska lugna oss med tom.
Behöver inte vara så jävla hårt hela tiden, man kan se det på olika sätt. Ja dumt med uttalandet och att lämna oss när vi behövde honom och stått ut med hans skador.
Samtidigt har han inte tjänat några stora pengar, det kan va en grej att Ha i åtanke att han vill ha det ekonomiskt bra och bygga en ekonomisk framtid.
Jag ser gärna tom i dif.
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av gaspo »

Mvildma skrev: 2022-06-27 19:49:46
JohnnyOduya skrev: 2022-06-27 18:51:28 Loui Eriksson på marknaden, Frölunda tackat nej, enligt Leman (https://rakapuckar.com/blixtsnabbe-grec ... -frolunda/). Hade givetvis varit en dundervärvning för en allsvensk klubb.
Loui hade varit rena rama jävla drömmen att sätta med kruger+Brodin, rimligt? Nej, kanske? Tveksamt.
Han kanske gillar storstadslivet och där vet vi iallafall att pack inte är aktuellt.
Får ta mig ett snack med han,bor inte så långt ifrån han 😉
Nattuggla_
Inlägg: 3239
Blev medlem: 2021-08-14

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Nattuggla_ »

Aldrig att K-G kommer betala samma pengar för Tom nu som för några månader sedan.
För det första lär Örebro inte komma undan detta gratis, för det andra har vi spenderat en hel del sedan dess.
Kommer han tillbaka till oss lär det vara betydligt billigare än innan, och då ser jag inte varför de skulle vara dåligt, även om vi nu har en del sådana backar.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9542
Blev medlem: 2009-12-01

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Nattuggla_ skrev: 2022-06-28 08:04:16 Aldrig att K-G kommer betala samma pengar för Tom nu som för några månader sedan.
För det första lär Örebro inte komma undan detta gratis, för det andra har vi spenderat en hel del sedan dess.
Kommer han tillbaka till oss lär det vara betydligt billigare än innan, och då ser jag inte varför de skulle vara dåligt, även om vi nu har en del sådana backar.
Bli inte förvånad bara när vi inte får ut pucken ur egen zon eller när våra forwards inte får några puckar i mittzon.

Det man kan finna lite tröst i är väl att HV knappast hade en superbra backsida förra säsongen heller och det gick ju bra ändå.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4798
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

Jim Morrison skrev: 2022-06-28 08:15:39
Nattuggla_ skrev: 2022-06-28 08:04:16 Aldrig att K-G kommer betala samma pengar för Tom nu som för några månader sedan.
För det första lär Örebro inte komma undan detta gratis, för det andra har vi spenderat en hel del sedan dess.
Kommer han tillbaka till oss lär det vara betydligt billigare än innan, och då ser jag inte varför de skulle vara dåligt, även om vi nu har en del sådana backar.
Bli inte förvånad bara när vi inte får ut pucken ur egen zon eller när våra forwards inte får några puckar i mittzon.

Det man kan finna lite tröst i är väl att HV knappast hade en superbra backsida förra säsongen heller och det gick ju bra ändå.
Framförallt hade HV duktiga defensiva backar :wink: inte minst Torp. Vilken gigant.
Spela fult
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Jim Morrison skrev: 2022-06-28 08:15:39
Nattuggla_ skrev: 2022-06-28 08:04:16 Aldrig att K-G kommer betala samma pengar för Tom nu som för några månader sedan.
För det första lär Örebro inte komma undan detta gratis, för det andra har vi spenderat en hel del sedan dess.
Kommer han tillbaka till oss lär det vara betydligt billigare än innan, och då ser jag inte varför de skulle vara dåligt, även om vi nu har en del sådana backar.
Bli inte förvånad bara när vi inte får ut pucken ur egen zon eller när våra forwards inte får några puckar i mittzon.

Det man kan finna lite tröst i är väl att HV knappast hade en superbra backsida förra säsongen heller och det gick ju bra ändå.
Hockeyallsvenskan är rätt bra numera men presspel ala Frölunda eller SAIK är det ju inte direkt. Jag är inte överdrivet orolig med tanke på att vi har forwards som kan jobba defensivt också.
Det som oroar är ju snarare backhübris "eftersom det bara är Allsvenskan" och tillhörande indianare.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2693
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av klintan85 »

Jag har väldigt svårt att se Loui Eriksson i DIF och center är inget vi behöver. Däremot Tom skulle jag välkommna med öppna armar för Falk och Arnesson håller knappast.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Difjs
Inlägg: 227
Blev medlem: 2018-06-08

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Difjs »

Nu tycker jag ändå vi haft tålamod länge!!
Fram med nyförvärven KG!! :D
Difjs
Inlägg: 227
Blev medlem: 2018-06-08

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Difjs »

Robin Press skriver alltså nytt kontrakt i Khl.
https://hockeynews.se/articles/25034/
Manijock
Inlägg: 7867
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Manijock »

klintan85 skrev: 2022-06-28 17:48:51 Jag har väldigt svårt att se Loui Eriksson i DIF och center är inget vi behöver. Däremot Tom skulle jag välkommna med öppna armar för Falk och Arnesson håller knappast.
Skulle Arnesson inte hålla? I HA?

Snacka om att vissa överdriver hans svaga säsong. Han hade absolut kunnat fixa ett SHL-kontrakt i ett mittenlag eller lägre.

Lugn och fin. Och folk pratar om att Tom Nilsson inte skulle kunna ta oss ur egen zon.... Vad är det frågan om?
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Difjs skrev: 2022-06-28 19:38:21 Robin Press skriver alltså nytt kontrakt i Khl.
https://hockeynews.se/articles/25034/
Jahapp då är han persona non grata i Svensk hockey vad mig anbehagar.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Manijock skrev: 2022-06-28 19:46:47
klintan85 skrev: 2022-06-28 17:48:51 Jag har väldigt svårt att se Loui Eriksson i DIF och center är inget vi behöver. Däremot Tom skulle jag välkommna med öppna armar för Falk och Arnesson håller knappast.
Skulle Arnesson inte hålla? I HA?

Snacka om att vissa överdriver hans svaga säsong. Han hade absolut kunnat fixa ett SHL-kontrakt i ett mittenlag eller lägre.

Lugn och fin. Och folk pratar om att Tom Nilsson inte skulle kunna ta oss ur egen zon.... Vad är det frågan om?
Arnesson skulle platsa i de flesta SHL-klubbar ja.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Difjs
Inlägg: 227
Blev medlem: 2018-06-08

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Difjs »

Praetori skrev: 2022-06-28 19:51:48
Difjs skrev: 2022-06-28 19:38:21 Robin Press skriver alltså nytt kontrakt i Khl.
https://hockeynews.se/articles/25034/
Jahapp då är han persona non grata i Svensk hockey vad mig anbehagar.
Ja, nog faan hade han lätt kunnat få ett kontrakt i Finland eller Schweiz.
Låst