Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9542
Blev medlem: 2009-12-01

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Lee Harvey Oswald skrev: 2022-06-17 06:45:23 Äh, om vi ska prata amatörmässigt skött förening kan vi ju lyfta DIF:s två senaste säsonger

Tom har gjort stor nytta hos oss, den tid han inte varit skadad dvs.
Tycker inte DIF har råd att vara långsinta i detta läge, då kan vi bli cementerade i HA, vilket många verkar vara helt fine med, då det anses vara ”en roligare liga” (personligen tittar jag hellre Skilda Världar på gammal skakig VHS än möten med lag som Tingsryd, Kristianstad, Östersund, Almtuna, Västervik, Vita Hästen, fy faan
)
Vill och kan Tom spela för rimlig ersättning, då är han välkommen tillbaka
Långsinthet åsido - vi har en back som kan flytta pucken i Kevin Karlsson och tre platser till godo. Odelius verkar vara tänkt som extraback i början och är ännu oprövad på seniornivå. Vi kan väl inte ta in Tom Nilsson som ännu en "defensiv" sarg-ut back tillsammans med Arnesson, Falk och Hedström? Speciellt inte när KG även sitter och hoppas på Fredrik Claesson som är ytterligare en sådan back. Tycker det blir en väldigt stor obalans i truppen.

Vad jag hör kommer han även att bli väldigt dyr. Skulle han komma in så börjar årets backsida bli väldigt lik fjolårets backsida.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
JiWe
Inlägg: 217
Blev medlem: 2011-05-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av JiWe »

Örebro vill alltså bryta kontraktet med hänvisning till att han inte klarat läkarundersökningen- en undersökning han inte ens behövt genomgå??

Låter lite som att kunde finnas en öppning att få in Tom billigt då Örebro rimligen får betala dyrt för att komma ut kontraktet.

Med det sagt så blir det nog för mycket begränsade backar som många påpekat. Möjligen om vi garanterat får in två spelskickliga offensiva krafter därutöver. Hur det nu ska gå till är ju en annan fråga..
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1681
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av jsson »

JiWe skrev: 2022-06-17 09:28:22 Örebro vill alltså bryta kontraktet med hänvisning till att han inte klarat läkarundersökningen- en undersökning han inte ens behövt genomgå??

Låter lite som att kunde finnas en öppning att få in Tom billigt då Örebro rimligen får betala dyrt för att komma ut kontraktet.

Med det sagt så blir det nog för mycket begränsade backar som många påpekat. Möjligen om vi garanterat får in två spelskickliga offensiva krafter därutöver. Hur det nu ska gå till är ju en annan fråga..
Finns alltid möjlighet att låna ut till ettan..
Vi hade antagligen inte tagit in Falk om Tom hade stannat. Så det är väl minst sagt lite väl fullt utan planerade utlåningar.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Manijock
Inlägg: 7868
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Manijock »

Fast finns grader även på defensiva backar. Tom Nilsson är en helt annan hylla än de andra. Gravt underskattad i spelet med puck och en vass skridskoåkare. Inte i samma fack som Falk och Arnesson direkt...

Tom är defensivt smart framförallt men skulle utan tvekan vara en bra pjäs i andra element också. Precis som att Hultström inte per automatik var våran sämsta back defensivt bara för att var seriens bästa offensiva.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Jim Morrison skrev: 2022-06-17 06:59:42
Lee Harvey Oswald skrev: 2022-06-17 06:45:23 Äh, om vi ska prata amatörmässigt skött förening kan vi ju lyfta DIF:s två senaste säsonger

Tom har gjort stor nytta hos oss, den tid han inte varit skadad dvs.
Tycker inte DIF har råd att vara långsinta i detta läge, då kan vi bli cementerade i HA, vilket många verkar vara helt fine med, då det anses vara ”en roligare liga” (personligen tittar jag hellre Skilda Världar på gammal skakig VHS än möten med lag som Tingsryd, Kristianstad, Östersund, Almtuna, Västervik, Vita Hästen, fy faan
)
Vill och kan Tom spela för rimlig ersättning, då är han välkommen tillbaka
Långsinthet åsido - vi har en back som kan flytta pucken i Kevin Karlsson och tre platser till godo. Odelius verkar vara tänkt som extraback i början och är ännu oprövad på seniornivå. Vi kan väl inte ta in Tom Nilsson som ännu en "defensiv" sarg-ut back tillsammans med Arnesson, Falk och Hedström? Speciellt inte när KG även sitter och hoppas på Fredrik Claesson som är ytterligare en sådan back. Tycker det blir en väldigt stor obalans i truppen.

Vad jag hör kommer han även att bli väldigt dyr. Skulle han komma in så börjar årets backsida bli väldigt lik fjolårets backsida.
Nej, alltså jag kommer varken gå upp i falsett eller ner i spagat för att motivera en Return Of The Tom,.
Det är mer en känsla att det skulle kännas stabilt och mysigt att ha honom på plats.

Är dock inte så säker på att han kommer bli dyr.
Om snacket som går om alla hans tidigare skador får fäste, då kan det bli problem för Tom att hitta ett nytt fett kontrakt
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av DIF_Soldier »

Lee Harvey Oswald skrev: 2022-06-17 11:57:01
Jim Morrison skrev: 2022-06-17 06:59:42
Lee Harvey Oswald skrev: 2022-06-17 06:45:23 Äh, om vi ska prata amatörmässigt skött förening kan vi ju lyfta DIF:s två senaste säsonger

Tom har gjort stor nytta hos oss, den tid han inte varit skadad dvs.
Tycker inte DIF har råd att vara långsinta i detta läge, då kan vi bli cementerade i HA, vilket många verkar vara helt fine med, då det anses vara ”en roligare liga” (personligen tittar jag hellre Skilda Världar på gammal skakig VHS än möten med lag som Tingsryd, Kristianstad, Östersund, Almtuna, Västervik, Vita Hästen, fy faan
)
Vill och kan Tom spela för rimlig ersättning, då är han välkommen tillbaka
Långsinthet åsido - vi har en back som kan flytta pucken i Kevin Karlsson och tre platser till godo. Odelius verkar vara tänkt som extraback i början och är ännu oprövad på seniornivå. Vi kan väl inte ta in Tom Nilsson som ännu en "defensiv" sarg-ut back tillsammans med Arnesson, Falk och Hedström? Speciellt inte när KG även sitter och hoppas på Fredrik Claesson som är ytterligare en sådan back. Tycker det blir en väldigt stor obalans i truppen.

Vad jag hör kommer han även att bli väldigt dyr. Skulle han komma in så börjar årets backsida bli väldigt lik fjolårets backsida.
Nej, alltså jag kommer varken gå upp i falsett eller ner i spagat för att motivera en Return Of The Tom,.
Det är mer en känsla att det skulle kännas stabilt och mysigt att ha honom på plats.

Är dock inte så säker på att han kommer bli dyr.
Om snacket som går om alla hans tidigare skador får fäste, då kan det bli problem för Tom att hitta ett nytt fett kontrakt
För mig skulle det vara värt spektaklet att höra förklaringen i alla intervjuer:

"Ehh alltså man vill ju alltid spela i Djurgårn, man är ju djurgårdare sen barnsben så det kändes ju sjä--själv... självklart när KG ringde.... *svälj*"

Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Klaudius21
Inlägg: 130
Blev medlem: 2012-02-25

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Klaudius21 »

Radetinac blev erbjuden nytt kontrakt under hans rehabtid med sitt knä.
Han tackade och har varit lojal mot oss och en grym förebild inom fotbollen.

Tom Nilsson blev erbjuden ett nytt kontrakt när hans knä var trasigt, och väljer att bryta kontraktet första tillfälle han fick eftersom vi inte duger för honom nu när vi är i HA.
Morwiin
Inlägg: 697
Blev medlem: 2018-09-21

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Morwiin »

Klaudius21 skrev: 2022-06-17 14:10:14 Radetinac blev erbjuden nytt kontrakt under hans rehabtid med sitt knä.
Han tackade och har varit lojal mot oss och en grym förebild inom fotbollen.

Tom Nilsson blev erbjuden ett nytt kontrakt när hans knä var trasigt, och väljer att bryta kontraktet första tillfälle han fick eftersom vi inte duger för honom nu när vi är i HA.
Att ens skriva kung Haris namn i samma text som killen som påstår att Djurgården har varit hans klubb sen liten är ju nästan straffbart :/ Han ska inte komma tillbaka!

Englund skulle vara underbart men får hoppas att dem inte gör samma misstag när vi lät AOM gå till Malmö och vi inte ens var där och försökte.
Manijock
Inlägg: 7868
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Manijock »

Morwiin skrev: 2022-06-17 15:06:17
Klaudius21 skrev: 2022-06-17 14:10:14 Radetinac blev erbjuden nytt kontrakt under hans rehabtid med sitt knä.
Han tackade och har varit lojal mot oss och en grym förebild inom fotbollen.

Tom Nilsson blev erbjuden ett nytt kontrakt när hans knä var trasigt, och väljer att bryta kontraktet första tillfälle han fick eftersom vi inte duger för honom nu när vi är i HA.
Att ens skriva kung Haris namn i samma text som killen som påstår att Djurgården har varit hans klubb sen liten är ju nästan straffbart :/ Han ska inte komma tillbaka!

Englund skulle vara underbart men får hoppas att dem inte gör samma misstag när vi lät AOM gå till Malmö och vi inte ens var där och försökte.
Nej AOM hade aldrig nobbat DIF om vi varit med i leken. Maken till ur-DIFare. Kommer aldrig förlåta JE för att han slarvade bort Adam. Gör ont varje sekund man ser honom dominera i den där menlösa föreningen.
Djurgårdseken
Inlägg: 165
Blev medlem: 2022-04-23

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Djurgårdseken »

"-Vi har ju Kevin Karlsson som en spelade back.....".
Bengtsson sågs också som en kap av många, och han vann väl nästan poängligan i HA.
Jag tillåter mig att tvivla starkt på Karlsson innan han bevisat saker över tid.
Av våra nuvarande backar tror jag mest på Hedström och Odelius.
Arnesson, Falk är trötta defensiva backar som bara blir sämre. Och nämda Karlsson har en del att bevisa.
Så dom unga är dom som man kan hoppas på , även om jag är medveten om det är stor betoning på just hoppas.

Ska vi då ta in en skade skjuten kråka som jag inte alls håller med om har en bra offensiv, som dessutom VALT bort oss tydligt. Nej nej nej.
Nu jävlar ska det tas in spets om vi ska komma ur zon eller genom mittzon kontrollerat.
Fredrik Claessons Järnkamimer
Landsortaren
Inlägg: 19
Blev medlem: 2014-02-28

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Landsortaren »

Djurgårdseken skrev: 2022-06-17 19:39:46 "-Vi har ju Kevin Karlsson som en spelade back.....".
Bengtsson sågs också som en kap av många, och han vann väl nästan poängligan i HA.
Jag tillåter mig att tvivla starkt på Karlsson innan han bevisat saker över tid.
Av våra nuvarande backar tror jag mest på Hedström och Odelius.
Arnesson, Falk är trötta defensiva backar som bara blir sämre. Och nämda Karlsson har en del att bevisa.
Så dom unga är dom som man kan hoppas på , även om jag är medveten om det är stor betoning på just hoppas.

Ska vi då ta in en skade skjuten kråka som jag inte alls håller med om har en bra offensiv, som dessutom VALT bort oss tydligt. Nej nej nej.
Nu jävlar ska det tas in spets om vi ska komma ur zon eller genom mittzon kontrollerat.
Menar du att det är dåligt att ha en back som vinner poängligan i hockeyallsvenskan när man spelar i hockeyallsvenskan? Kanske den sena timmen men har svårt att se logiken i det. Så tillvida han inte spelar -20 men det gjorde ju inte Bengtsson direkt.
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Klaudius21 skrev: 2022-06-17 14:10:14 Tom Nilsson blev erbjuden ett nytt kontrakt när hans knä var trasigt, och väljer att bryta kontraktet första tillfälle han fick eftersom vi inte duger för honom nu när vi är i HA.
Blev Tom erbjuden ett HA kontrakt? Eller menar du att han, i samband med DIFs degradering och hans dåvarande kontrakt upplöstes, borde ha sagt nej till SHL-erbjudanden i förhoppning om att DIF eventuellt skulle erbjuda honom ett HA-kontrakt?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Döden
Inlägg: 1907
Blev medlem: 2022-02-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Döden »

Praetori skrev: 2022-06-17 22:32:40
Klaudius21 skrev: 2022-06-17 14:10:14 Tom Nilsson blev erbjuden ett nytt kontrakt när hans knä var trasigt, och väljer att bryta kontraktet första tillfälle han fick eftersom vi inte duger för honom nu när vi är i HA.
Blev Tom erbjuden ett HA kontrakt? Eller menar du att han, i samband med DIFs degradering och hans dåvarande kontrakt upplöstes, borde ha sagt nej till SHL-erbjudanden i förhoppning om att DIF eventuellt skulle erbjuda honom ett HA-kontrakt?
Varit många såna här ”soppor” senaste året, känns som man skulle kunna göra en rätt schysst dokusåpa om DIF 21/22.

Eftersom det aldrig kommer ut anledningar eller förklaringar till något så tjänar det föga till att killgissa.
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1681
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av jsson »

Vi vet ju inte hur förslaget såg ut, men det fanns ju kontraktsförslag för Tom att ta ställning till efter vi åkte ut. Vad snackar ni om?
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1681
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av jsson »

Bild
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Låst