Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9504
Blev medlem: 2009-12-01

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Difjs skrev: 2022-05-30 08:17:01
Jim Morrison skrev: 2022-05-30 04:58:55 Skrivs här om att vi är intresserade av Oliver Bohm. Ännu en defensiv back alltså?

https://vikfancentral.se/silly-mer-om-o ... pa-verket/
Hellre Bohm än Larsson eller Olsson
Skulle gärna tagit in Bohm sedan två topp backar på det!
Om vi inte redan hade haft ett överskott av den spelartypen så visst men börjar bli ganska klart vilken slags försvarskostym KG vill ha. Eller är det så att han först och främst ser till vilken personlighet spelaren har före vilken spelartyp det är? Det är rätt stor skillnad på Olsson och Larsson till exempel.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Djurgårdseken
Inlägg: 165
Blev medlem: 2022-04-23

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Djurgårdseken »

Arneson är bättre än Bohm.
Vi behöver tre nya backar som är BÄTTRE än Arne. Som har en bra blick och som kan slå bra pass. Får gärna skjuta bra dessutom även om de två första egenskaperna är viktigare med den back uppsättning vi har.
Fredrik Claessons Järnkamimer
Difjs
Inlägg: 226
Blev medlem: 2018-06-08

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Difjs »

Djurgårdseken skrev: 2022-05-30 09:49:33 Arneson är bättre än Bohm.
Vi behöver tre nya backar som är BÄTTRE än Arne. Som har en bra blick och som kan slå bra pass. Får gärna skjuta bra dessutom även om de två första egenskaperna är viktigare med den back uppsättning vi har.
Utgår man från uppställningen som visades på medlemsmötet så sökte vi två backar i första backpar. En back till andra backpar bredvid Arnesson ( gissar på att det är Kevin Karlsson)
Samt en back till tredje backparet bredvid Hedström.
Där hade Bohm varit bra tycker jag.

Men eftersom vi nu har tagit bort våra två sista FW platser borde det finnas mer pengar att lägga på backar och då tycker jag också det borde komma tre klassbackar och det är inte Oliver Bohm.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av DIF_Soldier »

Praetori skrev: 2022-05-29 19:55:31
SirDIFalot skrev: 2022-05-29 18:42:38 Jag hade också gärna gjort avkall på Liss, säg att han kostar 90k, för att ta in tre gubbar på 30k istället. Behöver inte vara hög allsvensk klass. Bara god/OK allsvensk klass. Jag ville satsa på att ha ett bra djup. Inte vara framtunga och beroende av ett par toppspelare. Nyckeln i HA, enligt mig, är att ha starka 3-4e kedjor som kan döda motståndarnas dito, motståndare som har råd att lägga pengar på 1-2 toppkedjor men inte på sitt djup.
Nyckeln i AS är att ha spelare som är beredda att få skit under naglarna. Jag tycker inte djupet offensivt är lika viktig som att ha ett välbalanserat lag.
Till skillnad från SHL så går det faktiskt att kasta in juniorer i bärande positioner om det är manfall i övrigt. I SHL blir du straffad om en enskild komponent missar i timing eller fysik men i Allsvenskan så kan du ha anfallare som inte behöver ha erfarenhet/mognad att vara hundraprocentig i varje byte utan 'spretiga' förmågor kan kompensera med uppsidor som motståndarna inte har skills att hantera (och då särskilt offensivt).
Det är på backsidan som vi behöver ha tekniskt och mentalt grundmurat stabila pjäser. Forwardsmässigt kan vi komma undan med att kasta in junisar om vi tappar nån offensiv pjäs pga skada under ett par matcher.
Så är det. Men du behöver också tyngd i spelarna som kan kötta. Att Challe tog in Hagelin och Lundberg var, bland många saker, direkt avgörande för vår uppflyttad. De två tillsammans med Hank och Honken såg till att trötta ut motståndet så att Sören & co fick öppen is.

Jag ser inte riktigt vilka Hagelins och Lundbergs är i denna trupp. Lundberg hade jag gärna sett här igen, tyvärr kontrakt i Norge.

Kanske gör KG som Challe och fyndar bland de avsågade lagen och kan se vilka spelare som har vind i ryggen.
Säg den glädje som varar
maag80
Inlägg: 72
Blev medlem: 2018-05-15
Ort: Järfälla

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av maag80 »

Mvildma skrev: 2022-05-26 09:52:08 Vad har KG och figren för relation?
Konstig spaning men mycket börjar med Instagram dessa tider, på figrens farväl inlägg till kloten har kg gillat bilden
Jag har lyssnat en hel del på podden "Släpp sargen" och jag får nån slags magkänsla att Figren inte är det minsta intresserad av Djurgården.
Ska bli intressant att se var han tar vägen dock.
Hoppas jag har fel!
EspenK
Inlägg: 9059
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av EspenK »

Jim Morrison skrev: 2022-05-30 08:46:01
Difjs skrev: 2022-05-30 08:17:01
Jim Morrison skrev: 2022-05-30 04:58:55 Skrivs här om att vi är intresserade av Oliver Bohm. Ännu en defensiv back alltså?

https://vikfancentral.se/silly-mer-om-o ... pa-verket/
Hellre Bohm än Larsson eller Olsson
Skulle gärna tagit in Bohm sedan två topp backar på det!
Om vi inte redan hade haft ett överskott av den spelartypen så visst men börjar bli ganska klart vilken slags försvarskostym KG vill ha. Eller är det så att han först och främst ser till vilken personlighet spelaren har före vilken spelartyp det är? Det är rätt stor skillnad på Olsson och Larsson till exempel.
Bohm blir billig då Hv måste betala halva lönen. Åtminstone.
Lite orolig över skadehistorik dock. Gedigen back annars.
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av kaminor »

Robin Press vore bra om EG är avskriven. Men risken är väl att båda har mer lukrativa erbjudanden.
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av gaspo »

maag80 skrev: 2022-05-30 14:19:40
Mvildma skrev: 2022-05-26 09:52:08 Vad har KG och figren för relation?
Konstig spaning men mycket börjar med Instagram dessa tider, på figrens farväl inlägg till kloten har kg gillat bilden
Jag har lyssnat en hel del på podden "Släpp sargen" och jag får nån slags magkänsla att Figren inte är det minsta intresserad av Djurgården.
Ska bli intressant att se var han tar vägen dock.
Hoppas jag har fel!
Figren kan du glömma. Han spelar vartsomhelst bara dom betalar bäst.
Praetori
Inlägg: 13764
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Bagenda klar för kolsäckarna. Nybäck, Lyckåsen, Sandberg.. fortsätter de värva på det här sättet är det risk att derbyna inte blir de WO-segrar som det såg ut på förhand.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Rutger
Inlägg: 2
Blev medlem: 2022-05-30

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Rutger »

kaminor skrev: 2022-05-30 15:07:38 Robin Press vore bra om EG är avskriven. Men risken är väl att båda har mer lukrativa erbjudanden.
Idagsläget har vi fem backar, 4-8, dvs topp 3 backar saknas. Ingen av dagens backar imponerar direkt utan är endast habila HA backar och skulle knappast platsa i ett SHL-lag. Tycker verkligen vi saknar kvalitet bland backarna i dagsläget, och heller ingen av dem är högerskytt. Av dessa topp 3 backar anser jag att vi skulle behöva få in minst två högerskyttar och minst två poängspelare med bra skott. Kanske kan högerskytten Robin Press vara intressant, han har trots allt blivit betydligt bättre sedan han sist spelade i Djurgården.
Difjs
Inlägg: 226
Blev medlem: 2018-06-08

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Difjs »

Rutger skrev: 2022-05-30 17:43:32
kaminor skrev: 2022-05-30 15:07:38 Robin Press vore bra om EG är avskriven. Men risken är väl att båda har mer lukrativa erbjudanden.
Idagsläget har vi fem backar, 4-8, dvs topp 3 backar saknas. Ingen av dagens backar imponerar direkt utan är endast habila HA backar och skulle knappast platsa i ett SHL-lag. Tycker verkligen vi saknar kvalitet bland backarna i dagsläget, och heller ingen av dem är högerskytt. Av dessa topp 3 backar anser jag att vi skulle behöva få in minst två högerskyttar och minst två poängspelare med bra skott. Kanske kan högerskytten Robin Press vara intressant, han har trots allt blivit betydligt bättre sedan han sist spelade i Djurgården.
Såg press hade öst in poäng i finska ligan för två säsonger sen.
Mindre poäng denna säsong i Khl nu och lär väll inte bli kvar där pga situationen. Men där lär väll något SHL lag eller Schweiz hugga.
Hade varit väldigt bra om han kom. Men tror det räcker med en rightback om han kommer va?
Säg att dom tre sista blir Press och två utav Holm/Gustafsson/Claesson :)
Hade smakat mumma.
Rutger
Inlägg: 2
Blev medlem: 2022-05-30

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Rutger »

Nja, jag tycker att vi åtminstone behöver två right-skyttar bland backarna. Viktigt med rightskyttar i uppspel (läs variation) men framförallt i powerplay, även om man förstås då även kan använda en forward från backlinjen (typ Liss). Robin Press är dessutom urdjurgårdare, vilket ju aldrig är fel ;)
peter johansson
Inlägg: 241
Blev medlem: 2006-06-07

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av peter johansson »

Rutger skrev: 2022-05-30 18:47:41 Nja, jag tycker att vi åtminstone behöver två right-skyttar bland backarna. Viktigt med rightskyttar i uppspel (läs variation) men framförallt i powerplay, även om man förstås då även kan använda en forward från backlinjen (typ Liss). Robin Press är dessutom urdjurgårdare, vilket ju aldrig är fel ;)
Du har ju både Liss (som du nämnde) och Lekkerimäki som lär spela PP och stå ute på vänsterkanten
peter johansson
Inlägg: 241
Blev medlem: 2006-06-07

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av peter johansson »

Difjs skrev: 2022-05-30 12:27:36
Djurgårdseken skrev: 2022-05-30 09:49:33 Arneson är bättre än Bohm.
Vi behöver tre nya backar som är BÄTTRE än Arne. Som har en bra blick och som kan slå bra pass. Får gärna skjuta bra dessutom även om de två första egenskaperna är viktigare med den back uppsättning vi har.
Utgår man från uppställningen som visades på medlemsmötet så sökte vi två backar i första backpar. En back till andra backpar bredvid Arnesson ( gissar på att det är Kevin Karlsson)
Samt en back till tredje backparet bredvid Hedström.
Där hade Bohm varit bra tycker jag.

Men eftersom vi nu har tagit bort våra två sista FW platser borde det finnas mer pengar att lägga på backar och då tycker jag också det borde komma tre klassbackar och det är inte Oliver Bohm.

Vem är det som sagt/säger att det bara blir 12 forwards??? finns väl inget lag som bara har 12 forwards det kommer säkerligen mer under resans gång och/eller tills säsongen drar i gång eller har ni sett eller hört KG uttala sig om detta någonstans?!?!?!
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9504
Blev medlem: 2009-12-01

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

peter johansson skrev: 2022-05-31 07:41:40 Vem är det som sagt/säger att det bara blir 12 forwards??? finns väl inget lag som bara har 12 forwards det kommer säkerligen mer under resans gång och/eller tills säsongen drar i gång eller har ni sett eller hört KG uttala sig om detta någonstans?!?!?!
MrMadhawk gick ut med dom uppgifterna och jag tar honom som mycket trovärdig. Grafiken med lagbygget har också ändrats från 14 till 12 forwards. Min gissning? Som några redan varit inne på lite halvt - det dök upp en möjlighet med Olle Liss för återstående pengen som var tänkt även till bredden och man valde att köra.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Låst