Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2340
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Buford »

SirDIFalot skrev: 2022-04-29 16:19:09 Har ingen läst artikeln? Åberg säger att han vill spela här men inte hört något alls från DIF. Således ej aktuellt, eller?
Kan vara så att KG inte vill skapa någon "Mackan-gate" eller annat grus i maskineriet nu, så jag tror inte att Åberg blir erbjuden ett kontrakt! Bara mina två cent...

Men jag välkomnar alla som kommer att bidra till vår resa tillbaka! Jag e inte bitter...
Döden
Inlägg: 1904
Blev medlem: 2022-02-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Döden »

sauron skrev: 2022-04-29 15:41:18 Om någon undrar VEMS fel det var att Åberg hamnade i Timrå:

https://www.svt.se/sport/ishockey/darfo ... djurgarden
Känns som det finns fem olika ”sanningar” i den här frågan. Är det som Åberg säger här att Jocke sa .. vänta?!
Vilket är ett jäkla konstigt svar så är det ju inte konstigt att han valde annat lag…
Manijock
Inlägg: 7852
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Manijock »

Alltså, det snackas ÄNTLIGEN gott om DIF Hockey. Folk är mer taggade än någonsin. KG bygger ett lag med spelare som vill vara här, och som alla här vill ha. Ska vi riskera att rasera det, för Åberg? Så jävla sjukt! Glad att KG inte ringt honom. Rent sportsligt är han ingenting att ersätta.

Killen kan tänka sig att vara här om inget bättre dyker upp. Men egentligen är han alldeles för bra för HA! Exakt så tolkar jag den interjun. Lika ödmjuk som Kempe.... Se och lär av Kruger, Norman och gänget, jag säger bara det. Dessa spelare är dessutom ljusår bättre och skulle haft större klubbar på kö om de ville.

Hjärndött isåfall. Tack och lov är inte KG hjärndöd, utan en väldigt klok person. Inget ont om er härinne som tycker tvärtom.
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av gaspo »

Kommer Åberg så river iaf jag mitt medlemskap. Skiter högaktningsfullt i vad ni andra gulle gull Åberg fans tycker.
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av gaspo »

DIF_Soldier skrev: 2022-04-29 15:58:24 Ska Åberg spela här ska han göra det helt gratis ELLER betala DIF för att spela här, samt ringa runt till samtliga medlemmar och be om lov först. Sen kan vi FUNDERA på saken.

Han var med och skickade ned oss i allsvenskan. Nog sagt.
+1
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17550
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Buford skrev: 2022-04-29 17:26:23
SirDIFalot skrev: 2022-04-29 16:19:09 Har ingen läst artikeln? Åberg säger att han vill spela här men inte hört något alls från DIF. Således ej aktuellt, eller?
Kan vara så att KG inte vill skapa någon "Mackan-gate" eller annat grus i maskineriet nu, så jag tror inte att Åberg blir erbjuden ett kontrakt! Bara mina två cent...

Men jag välkomnar alla som kommer att bidra till vår resa tillbaka! Jag e inte bitter...
Dick var kanske mer mest avskydda spelare efter att han lämnade lite osnyggt 2008, sen öppet twittrat om att han håller på gnaget sen dess, men han lyckades ändå vinna över supportrarna när han kom tillbaka. Konstigare saker har hänt.
Expert.
Manijock
Inlägg: 7852
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Manijock »

SirDIFalot skrev: 2022-04-29 18:05:10
Buford skrev: 2022-04-29 17:26:23
SirDIFalot skrev: 2022-04-29 16:19:09 Har ingen läst artikeln? Åberg säger att han vill spela här men inte hört något alls från DIF. Således ej aktuellt, eller?
Kan vara så att KG inte vill skapa någon "Mackan-gate" eller annat grus i maskineriet nu, så jag tror inte att Åberg blir erbjuden ett kontrakt! Bara mina två cent...

Men jag välkomnar alla som kommer att bidra till vår resa tillbaka! Jag e inte bitter...
Dick var kanske mer mest avskydda spelare efter att han lämnade lite osnyggt 2008, sen öppet twittrat om att han håller på gnaget sen dess, men han lyckades ändå vinna över supportrarna när han kom tillbaka. Konstigare saker har hänt.
Absolut. Något längre tidspann mellan "återföreningen" i Dick-fallet kan man väl dock lugnt säga. Sen skiljer sig karaktärerna å det grövsta. Dick är ju en säljare! Åberg är väldigt tråkig, så krävs ju att sprutar in kassar om han ska ha chansen.

Jag stör mig mest på attityden. Det skriker ju knappast "Jag vill spela i Djurgården" varken på isen eller vid sidan av.
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2690
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av klintan85 »

Jag hoppas på Åberg. Jag tycker man hellre ska bedöma en spelare på vad han gör på isen än utanför. Allt detta är Jockes fel som allt annat den här säsongen.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Hillberry blue
Inlägg: 681
Blev medlem: 2017-03-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sydöstra Sverige

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Hillberry blue »

Hem med Åberg, gräv ner stridsyxorna
Foppas78
Inlägg: 94
Blev medlem: 2014-04-19

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Foppas78 »

Manijock skrev: 2022-04-29 17:49:45 Alltså, det snackas ÄNTLIGEN gott om DIF Hockey. Folk är mer taggade än någonsin. KG bygger ett lag med spelare som vill vara här, och som alla här vill ha. Ska vi riskera att rasera det, för Åberg? Så jävla sjukt! Glad att KG inte ringt honom. Rent sportsligt är han ingenting att ersätta.

Killen kan tänka sig att vara här om inget bättre dyker upp. Men egentligen är han alldeles för bra för HA! Exakt så tolkar jag den interjun. Lika ödmjuk som Kempe.... Se och lär av Kruger, Norman och gänget, jag säger bara det. Dessa spelare är dessutom ljusår bättre och skulle haft större klubbar på kö om de ville.

Hjärndött isåfall. Tack och lov är inte KG hjärndöd, utan en väldigt klok person. Inget ont om er härinne som tycker tvärtom.
Exakt, fattar fan hur alla tänker efter att vi fått hem spelare som verkligen brinner för DIF och som absolut hade fått mer pengar i andra klubbar men som valde DIF ändå. Ska vi då plocka in spelare som inte bryr sig ett jävla skit om annat än pengar???
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1266
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Henkos »

Nu vet väl ingen exakt hur det gick till när han gick till Timrå. För egen del skulle jag väl inte ha så mycket emot rent känslomässigt om han kom hem mtp den fakta som finns.
Men om vi bortser från detta och låtsas som han kommer från nåt finskt lag tex.

Är han tillräckligt bra? Han lär väl inte bli särskilt billig. Vill vi ha in en spelare med hans attityd?
Vad jag såg i matcherna mot oss i kvalet blev jag inte imponerad alls.
Olon
Inlägg: 220
Blev medlem: 2008-02-05

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Olon »

Oavsett vad man tycker om Åberg så är väl en forward det sista vi ska lägga stora pengar på i nuläget? Majoriteten av resterande budget borde gå till två backar och en målvakt. Inte jättesvårt att förstå ungefär vilket löneanspråk han har, och precis som Manijock skriver så är det ju inte som att han har gått ut i media och sagt att han gärna spelar långt under sitt marknadsvärde för att spela för klubben i sitt hjärta direkt... Det enda han säger i intervjun är ju att det visserligen vore bekvämt att bo i Stockholm, men att det å andra sidan är under hans kvalité.

Är han tillgänglig när resten av truppen är satt så kan ju frågan diskuteras, men jag ser hellre att man satsar allt krut på en förstamålvakt och två toppbackar.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1850
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Andspe »

Om han skriver på för oss måste han gå ut och hänga JE på ett övertygande sätt först. Att det inte var hans fel utan vårt. Annars kan vi gott och väl vara utan honom. På hans tidigare uttalanden så känns det inte direkt som han är ledsen att det inte blev Djurgården för hans del..
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Flunk
Inlägg: 192
Blev medlem: 2021-09-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Flunk »

Hoppas verkligen inte att vi värvar Åberg.
jensa öhling #11
Inlägg: 84
Blev medlem: 2021-12-06

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av jensa öhling #11 »

Nej tack till Åberg. Han fick säkert mycket bättre kontrakt i Timrå än här men likväl valde han laget som var vår tydliga rival om att hänga kvar.

Dessutom känns han proppmätt. Vi har erfarenhet och skicklighet på forwardssidan redan. Nu behöver vi få in hunger, oömhet och fysik
Låst