Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9541
Blev medlem: 2009-12-01

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Emil Berglund är en jättebra spelare i HA som haft fina underliggande siffror där. Varit lagkapten och förstecenter i ligan redan och den erfarenheten är ovärderlig för ett nytt lag som mest har spelare som inte spelat där.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2022-04-23 18:24:30, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1681
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av jsson »

Emil är en ledartyp och beprövad i ligan. Ett kap för tredje/fjärdekedjan. Hade varit 1-2C i andra allsvenska lag
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Donkels-3.0
Inlägg: 1159
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Donkels-3.0 »

jsson skrev: 2022-04-23 18:23:46 Emil är en ledartyp och beprövad i ligan. Ett kap för tredje/fjärdekedjan. Hade varit 1-2C i andra allsvenska lag
Fjärde tack...
Martboy78
Inlägg: 36
Blev medlem: 2019-05-03
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Martboy78 »

Känner att EB kan bli lite (obs lite) nya tidens Hank fast med lite andra uppsidor. Både krigare med stort DIF-hjärta, uppskattade lagkamrater som alltid jobbar hårt och är fysiska fast på lika olika sätt. Hyfsade i BP. Emils fördel är väl att han kan gå som center när nån av våra ordinarie är borta känner jag (tufft med skador på centrar). Men håller helt med om att han ska spela långt ner i kedjorna, kanske BP och kanske som extraspelare beroende på vad vi får in för bredd. Men en hyfsad och billig lösning troligen.
Alltid ------- Oavsett
DIF SJÖSTAN
Inlägg: 108
Blev medlem: 2021-06-04
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av DIF SJÖSTAN »

Kollar HV-Löven.
Davidson bröderna sticker inte ut direkt.
Är det något att ta in?
Donkels-3.0
Inlägg: 1159
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Donkels-3.0 »

DIF SJÖSTAN skrev: 2022-04-23 18:50:38 Kollar HV-Löven.
Davidson bröderna sticker inte ut direkt.
Är det något att ta in?
Kanske, beror på vad KG i övrigt fyller ut med i tredje, fjärdekedjan
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9541
Blev medlem: 2009-12-01

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

DIF SJÖSTAN skrev: 2022-04-23 18:50:38 Kollar HV-Löven.
Davidson bröderna sticker inte ut direkt.
Är det något att ta in?
Jättegärna. Två stockholmare, Djurgårdare och inte minst otroligt skickliga spelare. Skulle ge oss ett grymt vapen. Men känns som att dom eventuellt redan ”gjort” sitt år i HockeyAllsvenskan och kanske söker sig någon annanstans om dom inte får SHL-kontrakt. Finland?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av emilin »

Detta är fan magiskt, får mig att minnas tillbaka på den tiden då Södergren och grabbarna äntrade isen, man visste att i stort sätt alla hade ett enormt Djurgårds hjärta.
Det KG bygger just nu ska knappt gå i dagens hockey, hjärta på varenda spelare hitt tills och inte bara bredd spelare utan även spets.
Att vi får in Berglund med enormt bra kunskaper kring HA som inte verkar sitta tyst i ett hörn, som garanterat kan föra sina kunskaper vidare till dem som inte vet vad som komma skall, oavsett vilken status spelaren har i gruppen, det + att vi behöver aldrig ifrågasätta var hans hjärta ligger.
Personligen är jag grymt nöjd att Berglund stannar kvar.
Tittar vi sen på spelare för spelare så kan inte jag se vem som inte skulle kunna ta den roll som tilldelas dem, känns som ingen av dessa har en egen agenda utan kommer kriga för gruppen.
Sen gillar jag skarp kontrakt längderna som har skrivits, om vi lyckas ta oss tillbaka år 1 så har vi säkrat upp en stomme på bredd och spets med enormt Djurgårdshjärta, dessa herrar kommer garanterat kunna informera nya spelare vad som krävs av dem för att få dra på sig världens snyggaste tröja.
Helt ärligt så tar detta bygge mig tillbaka till tiden då jag satt med min far och bläddrade i Aftonbladet för att se resultat och information kring matcher.
Jag vill tacka KG och naturligtvis spelare som har väckt något inom mig som jag aldrig trodde jag skulle få uppleva igen, många som har sagt till mig att den tiden ligger bakom oss, och kommer aldrig återvända.
På riktigt så rinner tårarna(kan bero på intag av alkohol) Djurgården har väckt något inom mig som har varit dött, minnen som har legat i det förgångna, så åter igen TACK KG och spelarna ni har gjort så en 50 åring kan få återuppleva sin barndom.
Morwiin
Inlägg: 697
Blev medlem: 2018-09-21

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Morwiin »

Bara inte juniorernas blir av med sin speltid. Vi har ju otroligt många bra, Liam , Noel, Östlund, mr Lekk m.m som verkligen borde få chansen.
#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av #10 »

Morwiin skrev: 2022-04-23 19:29:37 Bara inte juniorernas blir av med sin speltid. Vi har ju otroligt många bra, Liam , Noel, Östlund, mr Lekk m.m som verkligen borde få chansen.
Stannar dom så kommer dom garanterat få den istid dom förtjänar och behöver, mer än dom skulle få i ett shl lag
Morwiin
Inlägg: 697
Blev medlem: 2018-09-21

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Morwiin »

#10 skrev: 2022-04-23 19:38:43
Morwiin skrev: 2022-04-23 19:29:37 Bara inte juniorernas blir av med sin speltid. Vi har ju otroligt många bra, Liam , Noel, Östlund, mr Lekk m.m som verkligen borde få chansen.
Stannar dom så kommer dom garanterat få den istid dom förtjänar och behöver, mer än dom skulle få i ett shl lag
Ja enligt GalenHök så skulle dem ju stanna. Appropå ingenting så gjorde dem precis ett PPmål i u18 vm :) ( powerplay) Ostlund N.
Ohgren L. + Odelius C.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av DIF_Soldier »

Vilken centersida väljer du? (eller: visst är det skönt med centrar som faktiskt spelar 40+ matcher?)

Rensfeldt (56GP, 33p)
Krüger (55GP, 33p) and counting
Östlund (53GP, 58p)
Berglund (53GP, 21p)
Norman (43GP, 13p)

vs

Rensfeldt (56GP, 33p)
Berglund (53GP, 21p)
Engsundh (50GP, 6p) - Jonas Almtorp 2.0
Eklund (33GP, 15p) - hoppas fan det är sista gången vi plockar en NHL-velare. Spela i DIF eller ät bajs.
Strandberg (29GP, 13p) - Kommer INTE saknas. Glas, bara glas.
Porier (14GP, 5p)
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Glory1
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-03-10

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Glory1 »

Härligt med Emil. Började bli lite orolig iom att det drog ut på tiden, men skönt att det är klart nu :)

Vår topp 6 känns väl i övrigt ganska klar nu? Norman-Kruger-Brodin i en lina och Söderlund-Rensfeldt-Lekkerimäki i den andra. Sedan lär väl Berglund och Östlund centra de andra två med sällskap av Forsberg och Öhgren. Så möjligen två nya högerforwards in till dom. Sen lär juniorer som Nilsson, Lindrecrantz och Blomgren får en hel del speltid då skador såklart kommer uppstå.

Blir spännande att se vad KG kan göra med backsidan :)
EspenK
Inlägg: 9073
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av EspenK »

Väntad förlängning.

Tror precis som flera andra att vi kommer lira två linor som får mycket istid och två som avlastar.

Berglund och Forsberg lär lira i tredje plus ny

Sedan blir det öhgren och östlund i fjärde plus ny


Det måste börja ploppa in fina namn på backsidan nu.

Nu när man börjat hoppas på Adam så vore det ju skit om vi tvingas till att ta nån annan.
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2693
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av klintan85 »

#10 skrev: 2022-04-23 17:44:51
klintan85 skrev: 2022-04-23 17:40:29 Hoppas på en ledande back. För Arnesson vet jag inte ens om han klarar av hockeyallsvenskan.
Konstigt tänk då han klarade av shl bra för 2 år sen
Arnesson har väl aldrig varit bra.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Låst