Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Hillberry blue
Inlägg: 682
Blev medlem: 2017-03-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sydöstra Sverige

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Hillberry blue »

Vad tror ni om Zibanejad ? Såg hans Irma i cmore nu, hon verkar vara gravid ser det ut som, jag kan ju ha fel iofs, flyttar hon över pölen eller vill de bo i Sverige ?
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4798
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

Hillberry blue skrev: 2022-04-21 17:55:51 Vad tror ni om Zibanejad ? Såg hans Irma i cmore nu, hon verkar vara gravid ser det ut som, jag kan ju ha fel iofs, flyttar hon över pölen eller vill de bo i Sverige ?
:lol:

Zibanejad är en superstjärna i NHL och har kontrakt till 29/30..
Spela fult
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av förevigtdjurgården »

Vad fan gör KG?!

Det är ju fan det sjukaste...
Vila i Frid, DIF Hockey.
Användarvisningsbild
Davva
Inlägg: 135
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Davva »

Vilken sjuk uppställning, så underbart att se äkta DIF återskapas!

Tyvärr kommer nog Ölve ha kört slut på halva truppen innan oktober är över och sen blir det ersättare från fyndhyllan i div 3 med återstående ekonomi... Men det kommer bli roliga första 15 omgångar iaf! :D
Hillberry blue
Inlägg: 682
Blev medlem: 2017-03-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sydöstra Sverige

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Hillberry blue »

diftobbe89 skrev: 2022-04-21 18:00:49
Hillberry blue skrev: 2022-04-21 17:55:51 Vad tror ni om Zibanejad ? Såg hans Irma i cmore nu, hon verkar vara gravid ser det ut som, jag kan ju ha fel iofs, flyttar hon över pölen eller vill de bo i Sverige ?
:lol:

Zibanejad är en superstjärna i NHL och har kontrakt till 29/30..
Jo det är han och det vet jag, han kritade ju på ett längre kontrakt för inte så länge sedan. Bara en fundering…
DIF_1891
Inlägg: 99
Blev medlem: 2022-03-20
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av DIF_1891 »

Vad tror vi om backar? Kan vi signa någon av Fredrik Claesson, Philip Holm, Erik Gustafsson? Bobby Nardella kanske kan vara ett alternativ? Han har lirat i AHL hela säsongen.
Senast redigerad av DIF_1891 den 2022-04-21 19:54:48, redigerad totalt 1 gånger.
Donkels-3.0
Inlägg: 1159
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Donkels-3.0 »

Zibbe, nu får vi nog lugna oss lite och om Irma är gravid åker hon nog över till New York och tar tjänstledigt från Discovery skulle jag tro vägrar tro att en spelare som är poängbäst bland svenskarna åker hem för att lira i allsvenskan
Manijock
Inlägg: 7867
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Manijock »

Sticker ut hakan och säger att fjolårets säsong ät DIF Hockeys räddning. Skiter i vilken serie vi lirar i allvarligt talat, Stoppel har återupplivat DIF igen. JE dödade våran förening men KG har på något vansinnigt sätt fått liv i den. Han får oss att tro, hoppas och bry oss igen. Jag älskar tamefan den mannen.

Någon som vet vilket datum JE försvann. Tycker vi ska minnas den dagen likt en födelsedag.
Svanken
Inlägg: 21
Blev medlem: 2021-03-04

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Svanken »

DIF_1891 skrev: 2022-04-21 18:21:26 Vad tror vi om backar? Kan vi signa någon av Victor Claesson, Philip Holm, Erik Gustafsson? Bobby Nardella kanske kan vara ett alternativ? Han har lirat i AHL hela säsongen.

Just Viktor Claesson kanske man helst vill ha till fotbollen, men visst sätt på han ett par grillor så grejar han nog det!
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2693
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av klintan85 »

Manijock skrev: 2022-04-21 18:30:39 Sticker ut hakan och säger att fjolårets säsong ät DIF Hockeys räddning. Skiter i vilken serie vi lirar i allvarligt talat, Stoppel har återupplivat DIF igen. JE dödade våran förening men KG har på något vansinnigt sätt fått liv i den. Han får oss att tro, hoppas och bry oss igen. Jag älskar tamefan den mannen.

Någon som vet vilket datum JE försvann. Tycker vi ska minnas den dagen likt en födelsedag.
HaHa lite som amerikanarna den 4 juli. "independence day".
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2693
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av klintan85 »

Nu har man en centeruppställning som t.o.m. skulle vara en av de bästa i SHL. Och man har fått ihop ett bättre lag än vad HV har fått under den här säsongen.
Senast redigerad av klintan85 den 2022-04-21 19:02:18, redigerad totalt 1 gånger.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av MarcusDaze »

diftobbe89 skrev: 2022-04-21 17:50:26
MarcusDaze skrev: 2022-04-21 17:42:16 Lite tidigt ännu men hur har vi det med på förhand goda målskyttar? Jag har själv haft dålig koll på våra senaste tillbakaförvärv sen de lämnade senast. Brodin har näsa för mål, kanske främst från framför mål. Krüger, mer åt det spelförande hållet? Norman?
Känner att vi behöver ha en riktig sniper, kanske Lekkerimäki är den jag söker?
Norman, Krüger, Brodin, Söderlund, Rensfeldt och vilka vi mer har är ju egentligen för bra för allsvenskan. Sen om dom är ”sniper” eller inte spelar mindre roll. Dom skjuter nog bättre än en skarpskytt i allsvenskan oavsett :)

Kolla bara hur mycket poäng en sån som Berglund har gjort i allsvenskan, Forsberg kan säkert göra 10-15 mål han också. Lekkerimäki 20+ mål.
Nu ifrågasatte jag inte om de kan skjuta eller inte, tänkte mer på om någon har koll på hur de utvecklats sen sist :D

Saknar en liten Bemström som sköt på allt och nästan gjorde mål på mer än allt. Hoppas Lekki stannar och får det förtroendet.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2346
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Buford »

MarcusDaze skrev: 2022-04-21 18:58:00
diftobbe89 skrev: 2022-04-21 17:50:26
MarcusDaze skrev: 2022-04-21 17:42:16 Lite tidigt ännu men hur har vi det med på förhand goda målskyttar? Jag har själv haft dålig koll på våra senaste tillbakaförvärv sen de lämnade senast. Brodin har näsa för mål, kanske främst från framför mål. Krüger, mer åt det spelförande hållet? Norman?
Känner att vi behöver ha en riktig sniper, kanske Lekkerimäki är den jag söker?
Norman, Krüger, Brodin, Söderlund, Rensfeldt och vilka vi mer har är ju egentligen för bra för allsvenskan. Sen om dom är ”sniper” eller inte spelar mindre roll. Dom skjuter nog bättre än en skarpskytt i allsvenskan oavsett :)

Kolla bara hur mycket poäng en sån som Berglund har gjort i allsvenskan, Forsberg kan säkert göra 10-15 mål han också. Lekkerimäki 20+ mål.
Nu ifrågasatte jag inte om de kan skjuta eller inte, tänkte mer på om någon har koll på hur de utvecklats sen sist :D

Saknar en liten Bemström som sköt på allt och nästan gjorde mål på mer än allt. Hoppas Lekki stannar och får det förtroendet.
Vad jag har förstått så stannar Lekki och de andra juniorerna, var inte det klart?
Mvildma
Inlägg: 173
Blev medlem: 2021-09-23

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Mvildma »

Reideborn va väl trolig om vi får bra backar.

Ryktas om att familjen Gustafsson förbereder sig för att flytta hem till nacka, Erik Gustafsson känns väl inte helt omöjlig.
Classe skulle väl kanske tycka det vore kul å lira hemma.

Sticker ut hakan och säger att mario Kempe inte är helt omöjlig heller.

Önskelista är helt klart Gustafsson, Claesson, Reideborn och Kempe.
Tillägg även att Alsing inte har kritat på för leksand än och det ska bara vara muntligt överens, kan önska Holm också.
Perfekt att presentera trion Brodin,Norman och Kruger i detta läge, kan öka lust för flera andra hemvändare att bli för evigt ihågkomna och hjältar.

Bör ligga en röd matta utanför Kgs ytterdörr imorgon…, annars vet jag inte vad
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2693
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av klintan85 »

David Bernhardt Har ju gjort en bra säsong i MODO med över 40 poäng som back och med tydlig DIF koppling.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Låst