Kvalmatch 1: Djurgårdens IF - Timrå 26/3

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Purjolök
Inlägg: 1
Blev medlem: 2022-03-26

Kvalmatch 1: Djurgårdens IF - Timrå 26/3

Inlägg av Purjolök »

Någon mer som stör sig på att Strandberg låter otroligt loj och inte verkar bry sig under intervjun?
Användarvisningsbild
Jitenu
Inlägg: 196
Blev medlem: 2009-04-28
Säsongskort: Ja
Ort: Vallentuna

Kvalmatch 1: Djurgårdens IF - Timrå 26/3

Inlägg av Jitenu »

Gäller att passa på att titta på DIF Hockey rent generellt.

Vi överlever möjligtvis första säsongen i HA men sen kommer ekonomin komma ikapp och föreningen kommer självdö.
Enda möjligheten att gå upp är om man har HV:s förutsättningar.

Tragiskt men har varit mentalt förberedd sen försäsongen.
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1671
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Kvalmatch 1: Djurgårdens IF - Timrå 26/3

Inlägg av jsson »

Purjolök skrev: 2022-03-26 19:59:42 Någon mer som stör sig på att Strandberg låter otroligt loj och inte verkar bry sig under intervjun?
Allvaret har fortfarande inte satt sig bland spelarna.

Kvalet är långt borta, lev i nuet osv.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Kvalmatch 1: Djurgårdens IF - Timrå 26/3

Inlägg av MarcusDaze »

Att vi på över tre år inte har ert par dugliga varianter uppspel från egen zon är en gåta. Kastar puckar i blindo, passar stillastående skridskor. De enda gångerna vi lyckas är någon enstaka soloräd här och där. Och det har alltså sett likadant ut i flera ÅR. Jag begriper inte.
Användarvisningsbild
Exile
Inlägg: 1408
Blev medlem: 2021-01-22

Kvalmatch 1: Djurgårdens IF - Timrå 26/3

Inlägg av Exile »

Det ända som håller mitt mod uppe är att hälften av laget kommer får det otroligt svårt att få ett kontrakt i SHL eller någon annan europeisk toppliga nästa säsong :lol:
Användarvisningsbild
Örebroarn
Inlägg: 845
Blev medlem: 2005-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Kvalmatch 1: Djurgårdens IF - Timrå 26/3

Inlägg av Örebroarn »

Tårar i ögonen. Blir HA nästa säsong. Fan också....
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1671
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Kvalmatch 1: Djurgårdens IF - Timrå 26/3

Inlägg av jsson »

MarcusDaze skrev: 2022-03-26 20:00:55 Att vi på över tre år inte har ert par dugliga varianter uppspel från egen zon är en gåta. Kastar puckar i blindo, passar stillastående skridskor. De enda gångerna vi lyckas är någon enstaka soloräd här och där. Och det har alltså sett likadant ut i flera ÅR. Jag begriper inte.
Klubben ska äga spelsystemet.
Fram tills december så var samma person ansvarig för våran spelidé. Svårt att suddas ut nu
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Morwiin
Inlägg: 696
Blev medlem: 2018-09-21

Kvalmatch 1: Djurgårdens IF - Timrå 26/3

Inlägg av Morwiin »

Så jävla ironiskt att alla våra gamla spelare skickar ner oss i HA. Kommer inte ha en suck om vi spelar såhär jävla dåligt. Tragiskt att vi värvat in spelare för att rädda kvar oss och sen när det väl gäller så syns dem inte ens på isen.
Morwiin
Inlägg: 696
Blev medlem: 2018-09-21

Kvalmatch 1: Djurgårdens IF - Timrå 26/3

Inlägg av Morwiin »

Örebroarn skrev: 2022-03-26 20:01:35 Tårar i ögonen. Blir HA nästa säsong. Fan också....
Tyvärr inte bara nästa säsong heller..... Och ingen Kruger / Brodin heller.
rikkard
Inlägg: 1297
Blev medlem: 2007-01-26

Kvalmatch 1: Djurgårdens IF - Timrå 26/3

Inlägg av rikkard »

Vi saknar ledare som vanligt. Sörensen är ingen kapten i mina ögon. Ser aldrig att han pratar med de andra och tar sin roll som ledare. Alla sitter bara och tittar tomt rakt ut. Det är tydligt att vi inte klarar av den mentala pressen.
Dusinator
Inlägg: 3822
Blev medlem: 2009-10-26

Kvalmatch 1: Djurgårdens IF - Timrå 26/3

Inlägg av Dusinator »

MarcusDaze skrev: 2022-03-26 20:00:55 Att vi på över tre år inte har ert par dugliga varianter uppspel från egen zon är en gåta. Kastar puckar i blindo, passar stillastående skridskor. De enda gångerna vi lyckas är någon enstaka soloräd här och där. Och det har alltså sett likadant ut i flera ÅR. Jag begriper inte.
Håller helt med dig. Vad fan är det som sker? Motståndarna spelar bort oss hela tiden men vi klarar inte ens att spela en medspelare… valpigt as hell. Blir så besviken.
Djurgårn
Inlägg: 1521
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm

Kvalmatch 1: Djurgårdens IF - Timrå 26/3

Inlägg av Djurgårn »

Detta var kanske en av de sämsta perioder vi spelat i år. Det säger ganska mycket. Det blir en tämligen kort matchserie.....
Nattuggla_
Inlägg: 3210
Blev medlem: 2021-08-14

Kvalmatch 1: Djurgårdens IF - Timrå 26/3

Inlägg av Nattuggla_ »

Helt sjukt. Hur i hela helvete kan det få se ut såhär?
Walli-Walterholm och Alvarez skapar mer än våra toppspelare.

Lodin har lekstuga.
Vi har tydliga problem i defensiven också. 3mot1-or och 2mot1-or varannat byte.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Kvalmatch 1: Djurgårdens IF - Timrå 26/3

Inlägg av -daniel- »

Ja herrejösses detta är sämre än vad jag hade föreställt mig. Har försökt att räkna snällt men kommer inte fram till en enda klar målchans för DIF över 2 perioder.
Bild
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Kvalmatch 1: Djurgårdens IF - Timrå 26/3

Inlägg av MarcusDaze »

jsson skrev: 2022-03-26 20:01:58
MarcusDaze skrev: 2022-03-26 20:00:55 Att vi på över tre år inte har ert par dugliga varianter uppspel från egen zon är en gåta. Kastar puckar i blindo, passar stillastående skridskor. De enda gångerna vi lyckas är någon enstaka soloräd här och där. Och det har alltså sett likadant ut i flera ÅR. Jag begriper inte.
Klubben ska äga spelsystemet.
Fram tills december så var samma person ansvarig för våran spelidé. Svårt att suddas ut nu
Men att det ej fungerat under så lång tid är för mig en gåta. Jag kan omöjligtvis vara den enda som sett detta? Oavsett ägare av system så måste man anpassa och ändra systemet när det ej fungerar.
Skriv svar