Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av DIF_Soldier »

Oavsett kokar man ju när man hör Fribourg Gott&Blandat.
Sluta stjäla våra spelare
Säg den glädje som varar
jaccan
Inlägg: 209
Blev medlem: 2009-02-18
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av jaccan »

Skillnad på att lämna för Schweiz och en direkt ligakonkurrent, vilket Frölunda förhoppningsvis är även nästa säsong.
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Sjöwall »

Kan förstå Sörensen om han hellre vill spela i Schweiz, betydligt högre lön samt mycket bättre skatter än i vårt socialdemokratiska kalifat.
Knickedick
Inlägg: 1314
Blev medlem: 2014-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Knickedick »

Väntat med Sören.
Han har ju inte sett lycklig ut på hela säsongen.
Jag hoppas ändå att det där med Fribourg eller någon annan klubb bara blir aktuellt om vi skulle åka ur.

I värsta fall får vi väl behålla Dicken ett år till så vi har någon som........täcker skott :wink:
JiWe
Inlägg: 217
Blev medlem: 2011-05-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av JiWe »

Tycker hans kroppsspråk mest hela tiden signalerat ta mig härifrån snarare än att leda styrkorna som den kapten han ändå är.

Dock känns det som att det är mindre fokus på domare etc vilket är positivt. Dicken måste ju få göra sin grej :D

Nä, förvånar mig inte ett skvatt att han lämnar.
Nattuggla_
Inlägg: 3238
Blev medlem: 2021-08-14

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Nattuggla_ »

jaccan skrev: 2022-02-18 11:21:45 Skillnad på att lämna för Schweiz och en direkt ligakonkurrent, vilket Frölunda förhoppningsvis är även nästa säsong.
Varför skulle det vara det?
Han väljer Schweiz förmodligen för pengarnas skull, som någon skrev ovan. Om Pontus väljer Frölunda för låt säga, speltiden? Varför är Sörensens skäl mer accepterat bara för att det är en konkurrent?
Knickedick
Inlägg: 1314
Blev medlem: 2014-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Knickedick »

Man får väl se det som att vi byter en Sörensen mot två spelare i Krüger- Brodin. Dessutom kommer Victor Rask, för det har jag bestämt. :wink:

Jag tror mycket handlar om att vi kommer behöva ge mer speltid till Lekki, Öhgren, Östlund......ingen av dem kommer ta plats i NHL direkt och då kommer de förmodligen lånas ut till oss.

Ceder och Söderlund vill jag gärna ha kvar. Kanske lika bra att släppa Sören som inte verkar ha glädjen även om han sällan gör mig besviken på isen. Men jag tror helt enkelt inte han riktigt passar in i det man söker på hans position.... Där vill man nog ha snabbare händer
Manijock
Inlägg: 7866
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Manijock »

Knickedick skrev: 2022-02-18 11:25:04 Väntat med Sören.
Han har ju inte sett lycklig ut på hela säsongen.
Jag hoppas ändå att det där med Fribourg eller någon annan klubb bara blir aktuellt om vi skulle åka ur.

I värsta fall får vi väl behålla Dicken ett år till så vi har någon som........täcker skott :wink:
Dick har legat med din fru? Tror jag räknat ut det hela nu.

Klart det är skillnad att signa med en konkurrent. Schweiz är Schweiz! Frustrerande dock. Man bara vet att han hade lirat år ut och år in om han tillhört Frölunda, Saik, Färjestad eller liknande.
Senast redigerad av Manijock den 2022-02-18 11:44:17, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av -daniel- »

Jag fattar inte överhuvudtaget att man kan vara sur för att spelare signar med andra klubbar. Det är så det fungerar. Kan garantera att en hel drös med spelare, i varje enskilt lag, redan signat med andra klubbar inför nästa säsong... det är en öppen & fri marknad, thank god. Spelare är inte livegna en viss klubb, likväl som du kan välja en annan arbetsgivare i ditt liv.
Bild
Knickedick
Inlägg: 1314
Blev medlem: 2014-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Knickedick »

Manijock skrev: 2022-02-18 11:42:17
Knickedick skrev: 2022-02-18 11:25:04 Väntat med Sören.
Han har ju inte sett lycklig ut på hela säsongen.
Jag hoppas ändå att det där med Fribourg eller någon annan klubb bara blir aktuellt om vi skulle åka ur.

I värsta fall får vi väl behålla Dicken ett år till så vi har någon som........täcker skott :wink:
Dick har legat med din fru? Tror jag räknat ut det hela nu.
Hahaha, i wish......... Har så många comebacks på det här men jag biter mig i tungan nu. Bit inte ihop bara :wink:
Grabben från Söder
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2016-07-19
Ort: Göteborg

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Grabben från Söder »

Klart att det är enorm skillnad på Sören och PJ. Sören har gett enormt till Djurgården genom att vara med och spelat upp oss i SHL. Levererat poäng två säsonger i rad. Nu att han vänt hem mitt under sin peak och kommer kunna vara en av de största bidragande orsakerna till att säkra kontraktet. Sören är Dif och är alltid välkommen åter i min bok. PJ har gjort noll för oss, blivit fostrad här, fått chansen att utvecklas i A-laget med massa speltid han inte var redo för och att då lämna för Frölunda. Stor skillnad på dessa två fall.

Sedan är det självklart tråkigt att vi tappar en spelare man gärna byggt laget kring i flera år. Många här som menar att SAIK haft sådan tur med Lindström, men även han har lämnat för utlandsspel vid flera tillfällen för att sedan vända hem. Hoppas Sören är tillbaka snart, alltid varit en favorit hos mig.
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Nattuggla_ skrev: 2022-02-18 10:55:00
-daniel- skrev: 2022-02-18 10:52:43 Oerhört tråkigt, men rätt väntat med Sörensen.
Kanske om han hade skrivit 1 eller 2 år. Kommer man hem och skriver 4 årskontrakt så väntar man sig inte att han ska lämna säsongen efter.
Oerhört tråkigt och väldigt sunkigt gjort.

Edit: Måste nästan vara om vi åker ut. Att han har kontraktet redo endast om vi åker ut.
Fast det var ju ganska tydligt mellan raderna och att det var 1år som gällde men att utlandet var huvudspåret. Tycker det var grymt bra av Sörensen att komma hem till ett nederlagstippad DIF för en, i sammanhanget, skitlön och göra ett hästjobb.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Ohddan
Inlägg: 1492
Blev medlem: 2012-03-01

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Ohddan »

Klart han drar. Bo och spela i Schweiz där längst bussresa är en spottloska lång.
Knickedick
Inlägg: 1314
Blev medlem: 2014-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Knickedick »

Praetori skrev: 2022-02-18 12:14:11
Nattuggla_ skrev: 2022-02-18 10:55:00
-daniel- skrev: 2022-02-18 10:52:43 Oerhört tråkigt, men rätt väntat med Sörensen.
Kanske om han hade skrivit 1 eller 2 år. Kommer man hem och skriver 4 årskontrakt så väntar man sig inte att han ska lämna säsongen efter.
Oerhört tråkigt och väldigt sunkigt gjort.

Edit: Måste nästan vara om vi åker ut. Att han har kontraktet redo endast om vi åker ut.
Fast det var ju ganska tydligt mellan raderna och att det var 1år som gällde men att utlandet var huvudspåret. Tycker det var grymt bra av Sörensen att komma hem till ett nederlagstippad DIF för en, i sammanhanget, skitlön och göra ett hästjobb.
Har han dessutom gällande kontrakt så lär vi ju få in en fet summa för att någon ska "låna" eller transferera honom.
Jag tycker att det finns andra spelare som kan fylla hans roll.
Med det sagt, låna ut honom till KHL ett eller två år, få in pengar i kassan så kan han komma tillbaka när han rastat av sig lite.
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Ohddan skrev: 2022-02-18 12:18:06 Klart han drar. Bo och spela i Schweiz där längst bussresa är en spottloska lång.
Schweiz är förbannat fint att bo i måste jag säga. Det är inte helt friktionsfritt om man inte behärskar de lokala språken men allting känns "nära", kommunikationerna är världsklass, det är fint och lugnt, folk är hyggliga och ishallarna är mestadels två-tre nivåer bättre än många Svenska lador.

Lite märkligt att Sören säger: "– Nej, jag har tre år kvar just nu med Djurgården" när hockeynews frågar. Kanske några detaljer kvar, eller som någon nämnde nån SHL-klausul och att detta är en "out" om vi åker ner i Allsvenskan.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Låst