Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Doyle »

Hoppas vi går all in nu på alla mäktiga sponsorer o får in klass till laget både framåt o bakåt. Att åka ur SHL pga att vi inte gjort allt i vår makt att förstärka på rätt positioner kommer kosta oss dyrt.
Sen galet bedrövligt vi inte fyller ladan till bristningsgränsen nu när det bara är upploppet kvar att rädda ansiktet denna katastrofsäsong. DIF behöver varenda krona nu. Annars blir det spaning i ettan o 2:an nästa säsong :cry:

Kämpa K G :!: :!: :!:
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9541
Blev medlem: 2009-12-01

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Nattuggla_ skrev: 2022-02-08 14:25:04
Jim Morrison skrev: 2022-02-08 14:17:49 Som sagt, väldigt tveksam till att vi får in något av kvalitet. Vi kommer inte betala 5 miljoner+ vilket spelarna därifrån kommer kosta.
Vad kommer det kosta oss till nästa säsong plus kommande år att åka ur? Jag tror man måste ställa sig den frågan också, även om jag inte tror att just Spooner löser allt.

Vi kommer tappa extremt mycket mark om vi åker ur nu. Vi kommer bli en förening i fritt fall. Ser framför mig ett nytt Södertälje. Det finns inte en chans att man kan studsa tillbaka som HV71. Den ekonomin har vi inte. Och framförallt inte ryktet efter detta haveri.
Visst, fem millar för en garanterad succé som kommer hålla oss kvar. Men för ett osäkert kort som typ Ryan Spooner? Risk att vi bara förvärrar vår ekonomiska situation istället. Och då tror jag han är en av dom ”billiga” därifrån.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
bolja
Inlägg: 70
Blev medlem: 2013-11-16

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av bolja »

Tror Brooks Macek borde vara intressant , bra stats i khl o del .
Borde inte vara lika dyr som Spooner
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Nattuggla_ skrev: 2022-02-08 14:25:04
Jim Morrison skrev: 2022-02-08 14:17:49 Som sagt, väldigt tveksam till att vi får in något av kvalitet. Vi kommer inte betala 5 miljoner+ vilket spelarna därifrån kommer kosta.
Vad kommer det kosta oss till nästa säsong plus kommande år att åka ur? Jag tror man måste ställa sig den frågan också, även om jag inte tror att just Spooner löser allt.

Vi kommer tappa extremt mycket mark om vi åker ur nu. Vi kommer bli en förening i fritt fall. Ser framför mig ett nytt Södertälje. Det finns inte en chans att man kan studsa tillbaka som HV71. Den ekonomin har vi inte. Och framförallt inte ryktet efter detta haveri.
Skulle det finnas en Landeskog för 5millar så visst, men då ska det vara en Landeskog. Annars sparar jag mycket hellre pengarna för scenariot OM vi skulle åka ur SHL.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Nattuggla_
Inlägg: 3238
Blev medlem: 2021-08-14

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Nattuggla_ »

Praetori skrev: 2022-02-08 14:57:04
Nattuggla_ skrev: 2022-02-08 14:25:04
Jim Morrison skrev: 2022-02-08 14:17:49 Som sagt, väldigt tveksam till att vi får in något av kvalitet. Vi kommer inte betala 5 miljoner+ vilket spelarna därifrån kommer kosta.
Vad kommer det kosta oss till nästa säsong plus kommande år att åka ur? Jag tror man måste ställa sig den frågan också, även om jag inte tror att just Spooner löser allt.

Vi kommer tappa extremt mycket mark om vi åker ur nu. Vi kommer bli en förening i fritt fall. Ser framför mig ett nytt Södertälje. Det finns inte en chans att man kan studsa tillbaka som HV71. Den ekonomin har vi inte. Och framförallt inte ryktet efter detta haveri.
Skulle det finnas en Landeskog för 5millar så visst, men då ska det vara en Landeskog. Annars sparar jag mycket hellre pengarna för scenariot OM vi skulle åka ur SHL.
Om vi åker ur nu så är det hejdå SHL på många många år. Då kommer man önska att man chansade lite.

Men visst, det är ingen garanterad succé bara för att man spenderar. Men förtroendet för den här föreningen är redan i botten, tror vi kan reparera det någorlunda om man håller sig kvar, men åker vi ur så är det Hejdå. Istället för att bli ledande i Sverige så kommer vi bara vara en i mängden. Tillbaka i träsket med Kristianstad, Ljungby och Tingsryd. Kul.

Gissar på att signingarna av Krüger och Brodin tar upp en hel del av löneposten för nästa säsong också och därav kan man väl inte chansa så mycket.
Senast redigerad av Nattuggla_ den 2022-02-08 15:09:21, redigerad totalt 1 gånger.
wardo
Inlägg: 100
Blev medlem: 2015-03-05

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av wardo »

Visst att det är förenat med en kostnad att lösa ut Spooner men 4-5 miljoner kommer ju såklart inte hända. Jag tror dock inte att sista ordet är sagt. Att sitta i Ryssland i ett lag som inte får några intäkter är ingen garanti för att få betalt.

Ryssarna har såklart skickat ut ett skambud för att hoppas på att något desperat lag ska nappa.
Användarvisningsbild
supreme
Inlägg: 509
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av supreme »

Klubbarna i KHL verkar hitta på sysselsättningar för att spelarna ska förtjäna sina pengar...

gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av gaspo »

Vi ska alltså lira en junis back som är 1,66m lång imorgon. In med två backar och en center nu för fasen.
johnsen
Inlägg: 24
Blev medlem: 2021-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av johnsen »

Är det inte bättre att kalla in Brännstam?
Donkels-3.0
Inlägg: 1159
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Donkels-3.0 »

johnsen skrev: 2022-02-08 21:40:56 Är det inte bättre att kalla in Brännstam?
Nej bevare mig väl han var ju klappusel i alla matcher han lirade i höstas men det är ju Odelius dom borde lyfta in som 7 back imorgon istället
Nattuggla_
Inlägg: 3238
Blev medlem: 2021-08-14

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Nattuggla_ »

Fagervall inne på samma spår som många av er:
Djurgården letar efter en back och en center att förstärka laget med. Joakim Fagervall betonar att det ska vara spelare av rätt skrot och korn.
– Jag tror att det är jätteviktigt att han matchar det vi nu spelar och spelet. Det är en situation som är tuff att vara i och det ska vara någon som klarar av det klimatet. Det är det viktigaste. Någon som tillför med sin stabilitet i spelet. Någon som har en virknål med sig är vi totalt ointresserade av. Det är någon som chippar in och gör jobbet. Det är det som är intressant, säger Fagervall.


Frågan är vart vi hittar det nu?
EspenK
Inlägg: 9073
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av EspenK »

gaspo skrev: 2022-02-08 20:23:32 Vi ska alltså lira en junis back som är 1,66m lång imorgon. In med två backar och en center nu för fasen.

Ett skämt. Vranjes som mittsexa.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2346
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Buford »

gaspo skrev: 2022-02-08 20:23:32 Vi ska alltså lira en junis back som är 1,66m lång imorgon. In med två backar och en center nu för fasen.
Jisses... Motståndarna behöver ju inte ens tackla honom!
Detblir3poäng
Inlägg: 2193
Blev medlem: 2017-02-14

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Detblir3poäng »

Finns det några spelare i andra shl lag som kan vara intressant då? Tony Sund var väl Rögle lite missnöjda med för ett tag sen. Är ju dyr men kanske går att komma överens om att låna honom och ta en del av lönen?
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Buford skrev: 2022-02-09 07:20:02
gaspo skrev: 2022-02-08 20:23:32 Vi ska alltså lira en junis back som är 1,66m lång imorgon. In med två backar och en center nu för fasen.
Jisses... Motståndarna behöver ju inte ens tackla honom!
Inte den typen av back. Tänk Nardella fast egen produkt... och kanske bättre tom.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Låst