Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Knickedick
Inlägg: 1312
Blev medlem: 2014-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Knickedick »

Manijock skrev: 2022-01-24 13:20:46 Gillar fan iden på en RIKTIGT snabb kedja. Några som hetsar varandra ala Davidssons/Fjällby. Läskigt att göra för stora förändringar dock efter två raka vinster. Men Dick och Rhett har en uppenbar kemi. Både på isen och vid sidan av. Nu när det sket sig med Basse så tycker jag vi slopar iden med Bergfors/Axelsson också.

Axelsson - Engsund - Rhett
Cederqvist - Rensfeldt - Bergfors
Söderlund - Eklund - Lekkerimäki
Carey - Berglund - Forsberg
Öhgren

In med en ny center som ersätter Engsund i första. Berglund på bänken och Filiph in i fjärde. När/om mirakulöst nog Sören kommer tillbaka snart så kliver han in på Bergfors plats och han får fightas med Forsberg och Carey i fjärde.

Sen är det verkligen dags att peta Bengtsson i PP. Nu när Shilling visar så fina egenskaper med puck så ska han in. Gragnani tar den andra naturligtvis.
Är Lekkerimäki verkligen så snabb då?
Är det inte bättre med Ceder eller Forsberg där?

Schilling imponerar, Placeringssäker, bra med pucken, spelar smart och kan även spela enkelt när det behövs.

Axelsson- Rensfelt- Rhett
Söderlund- Eklund- Ceder
Carey- Engsund- Lekkerimäki
Forsberg- Berglund- Bergfors

Ta in en ny Center
Bergfors är första spelare att bänka när Sören är tillbaka
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2693
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av klintan85 »

Vinge skrev: 2022-01-24 09:39:59
klintan85 skrev: 2022-01-23 20:24:36 Kedjan med Rhet och Axelsson funkade bra idag, de verkar passa bra ihop och väldigt skönt att Rhet fick göra mål. Det skulle vara bra om han kommer upp i samma form som förra säsongen. Och Axelsson tre poäng på två matcher.
De spelar i olika kedjor.
Dicks assist var i PP.
Dicks kedja med Bergfors var inne på båda bakåt i 5-5 spelet. -2 där.

Så du är medveten om att de inte spelar ihop alltså..
Jo det vet jag att de inte spelar i samma kedja vanligtvis men hade hoppats att de skulle spela ihop för Rhet skulle nog höjas av det. Och Dick med två nya poäng och Rhet med två mål när var det senast han gjorde det. Det finns potential i detta DIF om man har en riktig Coach.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2693
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av klintan85 »

klintan85 skrev: 2022-01-23 05:28:04 Cederqvist - Rensfeldt - Sörensen
Söderlund - Eklund - Rhett
Lekkerimäki - Engsund - Axelsson
Forsberg - Berglund - Bergfors

Egentligen vill jag inte ha Söderlund i andrakedjan, men i brist på konkurrens så ser jag nog han helst där, för jag tror inte att Lekkerimäki är inte lika bra än. Och sen har inte Rhett haft lika bra säsong som förra men jag tror ändå att han är en bättre och mer produktiv spelare än Axelsson. Särskilt nu när Axelsson har kommit in från pension och slängts in i hetluften direkt. Så hoppas jag på en bra center så att alla i centerpositionen flyttas ner ett steg.
Efter senaste matchen så skulle jag nog hellre se.

Cederqvist - Rensfeldt - Sörensen
Axelsson - Eklund - Rhett
Söderlund - Engsund - Carey
Lekkerimäki - Berglund - Forsberg

Axelsson är inte snabb men det har han väl aldrig varit och hans arbetsmoral hemåt har väl aldrig varit den bästa. Men hans magiska händer när det kommer till passningar och hans otroliga spel-iq överväger de negativa. Så han ska spela i andrakedjan även fast han inte spelar lika mycket som de andra.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Manijock
Inlägg: 7864
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Manijock »

klintan85 skrev: 2022-01-24 13:54:04
klintan85 skrev: 2022-01-23 05:28:04 Cederqvist - Rensfeldt - Sörensen
Söderlund - Eklund - Rhett
Lekkerimäki - Engsund - Axelsson
Forsberg - Berglund - Bergfors

Egentligen vill jag inte ha Söderlund i andrakedjan, men i brist på konkurrens så ser jag nog han helst där, för jag tror inte att Lekkerimäki är inte lika bra än. Och sen har inte Rhett haft lika bra säsong som förra men jag tror ändå att han är en bättre och mer produktiv spelare än Axelsson. Särskilt nu när Axelsson har kommit in från pension och slängts in i hetluften direkt. Så hoppas jag på en bra center så att alla i centerpositionen flyttas ner ett steg.
Efter senaste matchen så skulle jag nog hellre se.

Cederqvist - Rensfeldt - Sörensen
Axelsson - Eklund - Rhett
Söderlund - Engsund - Carey
Lekkerimäki - Berglund - Forsberg

Axelsson är inte snabb men det har han väl aldrig varit och hans arbetsmoral hemåt har väl aldrig varit den bästa. Men hans magiska händer när det kommer till passningar och hans otroliga spel-iq överväger de negativa. Så han ska spela i andrakedjan även fast han inte spelar lika mycket som de andra.
Meningslöst att spela Lekkerimäki i en fjärde. Han är en spelande spelare precis som Söderlund. Där gör sig Bergfors mycket bättre. Då kan vi lika gärna ha kvar honom som trettonde.

Gillar absolut hans skridskoåkning. Inte som Söderlunds naturligtvis men ändå fullgod. Cederqvist är ju mer stor och stark på puck.
Knickedick
Inlägg: 1312
Blev medlem: 2014-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Knickedick »

En center och Målvakt då....Helst idag
EspenK
Inlägg: 9073
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av EspenK »

Om Tom och Sören är långtids kan vi inte chansa och inte värva. Då står vi med två kedjor junis i kvalet igen.
EspenK
Inlägg: 9073
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av EspenK »

Om Tom och Sören är långtids kan vi inte chansa och inte värva. Då står vi med två kedjor junis i kvalet igen.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9539
Blev medlem: 2009-12-01

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

EspenK skrev: 2022-01-24 15:53:24 Om Tom och Sören är långtids kan vi inte chansa och inte värva. Då står vi med två kedjor junis i kvalet igen.
Det handlar inte om att vilja värva eller ej, det finns helt enkelt inte den kvaliteten på marknaden. Att ersätta Sören med någon likvärdig är bara att glömma. Bara hoppas han är frisk till kvalet.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Hillberry blue
Inlägg: 682
Blev medlem: 2017-03-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sydöstra Sverige

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Hillberry blue »

Salak på ingång, igen, enligt AB
Donkels-3.0
Inlägg: 1159
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Donkels-3.0 »

Hillberry blue skrev: 2022-01-24 20:30:20 Salak på ingång, igen, enligt AB
OK men ingen jävla klocka på twitter innan kontraktet är signat - orkar inte med mer pinsamheter
Knickedick
Inlägg: 1312
Blev medlem: 2014-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Knickedick »

Kul med AB! I rubriken står det "nu är han klar". När man öppnar artikeln så läser man " Vi jobbar för att avsluta kontraktet, Jag hoppas det blir klart snart"

Klick-horiga AB
#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av #10 »

Donkels-3.0 skrev: 2022-01-24 20:34:42
Hillberry blue skrev: 2022-01-24 20:30:20 Salak på ingång, igen, enligt AB
OK men ingen jävla klocka på twitter innan kontraktet är signat - orkar inte med mer pinsamheter
Exakt, fiaskon har vi haft nog med senaste året
Manijock
Inlägg: 7864
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Manijock »

Efter Mantas två senaste matcher(och hela säsongen överlag) så blir det en jävligt tuff utmaning att hota om förstaspaden för Salak.... Men underbart med en som kan avlasta äntligen!
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Puckey »

Dessutom skickar det en jäkla signal till andra spelare att vi inte tänker ge oss utan en fight. Lär underlätta rekryteringen av en center att vi spänner musklerna även kring andra positioner.
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2693
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av klintan85 »

Manijock skrev: 2022-01-24 14:26:15
klintan85 skrev: 2022-01-24 13:54:04
klintan85 skrev: 2022-01-23 05:28:04 Cederqvist - Rensfeldt - Sörensen
Söderlund - Eklund - Rhett
Lekkerimäki - Engsund - Axelsson
Forsberg - Berglund - Bergfors

Egentligen vill jag inte ha Söderlund i andrakedjan, men i brist på konkurrens så ser jag nog han helst där, för jag tror inte att Lekkerimäki är inte lika bra än. Och sen har inte Rhett haft lika bra säsong som förra men jag tror ändå att han är en bättre och mer produktiv spelare än Axelsson. Särskilt nu när Axelsson har kommit in från pension och slängts in i hetluften direkt. Så hoppas jag på en bra center så att alla i centerpositionen flyttas ner ett steg.
Efter senaste matchen så skulle jag nog hellre se.

Cederqvist - Rensfeldt - Sörensen
Axelsson - Eklund - Rhett
Söderlund - Engsund - Carey
Lekkerimäki - Berglund - Forsberg

Axelsson är inte snabb men det har han väl aldrig varit och hans arbetsmoral hemåt har väl aldrig varit den bästa. Men hans magiska händer när det kommer till passningar och hans otroliga spel-iq överväger de negativa. Så han ska spela i andrakedjan även fast han inte spelar lika mycket som de andra.
Meningslöst att spela Lekkerimäki i en fjärde. Han är en spelande spelare precis som Söderlund. Där gör sig Bergfors mycket bättre. Då kan vi lika gärna ha kvar honom som trettonde.

Gillar absolut hans skridskoåkning. Inte som Söderlunds naturligtvis men ändå fullgod. Cederqvist är ju mer stor och stark på puck.
Det är ju i fjärdekjedan han spelar nu.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Låst