Säsongen 21/22

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Ärlighetvararlängst
Inlägg: 307
Blev medlem: 2021-11-29
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av Ärlighetvararlängst »

HCCL skrev: 2022-01-21 18:44:36
Ärlighetvararlängst skrev: 2022-01-21 17:13:38
HCCL skrev: 2022-01-21 16:53:38
Ärlighetvararlängst skrev: 2022-01-21 10:22:03 Vi skulle spelat 20:e, nu ska vi spela först imorgon istället. När tar säsongen slut?
I Juli om det fortsätter såhär... Undrar hur långt det ska gå innan dom ställer in säsongen...
De kommer inte lägga ned säsongen, annars hade de lagt ned förra säsongen.
Nej, möjligen om det vore något annat lag som låg tvärsist...
Ja, för det är klart att de vill ha ett lag från Stockholm, Sveriges huvudstad och största stad.
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2690
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av klintan85 »

Daniel942 skrev: 2022-01-21 17:21:53
klintan85 skrev: 2022-01-21 17:20:28 Varför står det på difhockeys Twitter att DIF vann SM guld 2017. Media avdelningen fortsätter att leverera. Eller vad hände med mig det året som helt har glömt bort det guldet.,,😄
Damerna vann guld 2017.
Ok borde vara i två olika kategorier.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Säsongen 21/22

Inlägg av Magnutz »

Den här säsongen är så sjukt död. Ser att det spelas nån match här och där. Känner inte igen spelarnamn. Det skjuts upp matcher och det larvas hit och dit. För mig är säsongen 21/22 död.

Dessutom känner jag att om inget rejält görs angående Stockholmshockeyn - vi borde ha två eller tre SHL-lag i Stockholm för vi producerar 25% eller mer av hockeyn i Sverige - så kommer HockeySverige snart helt sakna lag i Stockholmslag i SHL. Om vi inte får en egen arena. Om vi inte får justa träningsmöjligheter. Om vi inte kan tävla mot övriga hockeysveriges kapital.. då är vi rökta. Detta håller liksom inte.

Så.. Nu reser jag gravsten över säsongen 21/22.

Simma lugnt.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8121
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 21/22

Inlägg av Mattias_87 »

Magnutz skrev: 2022-01-21 22:22:15 Den här säsongen är så sjukt död. Ser att det spelas nån match här och där. Känner inte igen spelarnamn. Det skjuts upp matcher och det larvas hit och dit. För mig är säsongen 21/22 död.

Dessutom känner jag att om inget rejält görs angående Stockholmshockeyn - vi borde ha två eller tre SHL-lag i Stockholm för vi producerar 25% eller mer av hockeyn i Sverige - så kommer HockeySverige snart helt sakna lag i Stockholmslag i SHL. Om vi inte får en egen arena. Om vi inte får justa träningsmöjligheter. Om vi inte kan tävla mot övriga hockeysveriges kapital.. då är vi rökta. Detta håller liksom inte.

Så.. Nu reser jag gravsten över säsongen 21/22.

Simma lugnt.
Ja säsongen är verkligen död. Ser inte fram emot en enda match längre och då brukar ju ändå DIF Hockey vara anledningen till att jag går upp på morgonen. Förutsättningarna är skit och kommer förmodligen att förbli skit tyvärr. Nya Globen blir aldrig av, och blir den det så är blir det ett mediokert lyft.
Avskaffa tre mot tre.
Ärlighetvararlängst
Inlägg: 307
Blev medlem: 2021-11-29
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av Ärlighetvararlängst »

Ännu 10 matcher som skjutits upp tillsvidare. När tror ni grundserien kan vara över?
#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Säsongen 21/22

Inlägg av #10 »

Ärlighetvararlängst skrev: 2022-01-22 18:06:03 Ännu 10 matcher som skjutits upp tillsvidare. När tror ni grundserien kan vara över?
Tror ärligt att det gynnar oss ju längre det tar
Blårand
Inlägg: 67
Blev medlem: 2012-07-24

Säsongen 21/22

Inlägg av Blårand »

Norrlands guldkust
Om vi säger att MoDo går upp, och Timrå klarar sig, att DIF åker ut, och att nästa år går Björklöven upp och Malmö åker ut..
Då har vi en vacker kedja av norrländska kuststäder i högsta serien. Luleå, Skellefteå, Umeå, Örnsköldsvik, Sundsvall och Gävle. Samtidigt är Frölunda enda storstadslag. Och som extra krydda har SSK åkt ur allsvenskan.
Användarvisningsbild
Disciplinnämnden
Inlägg: 58
Blev medlem: 2021-12-28
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av Disciplinnämnden »

Blårand skrev: 2022-01-20 19:48:27 Den som gräver..
Om Malmös tränare går till DIF
Om Malmö får kvala
Om Malmö får möta DIF
Om Malmö förlorar kvalserien
Tänkvärt och karma när den tar ut sitt som bäst. Om det skulle hända.


#10 skrev: 2022-01-22 18:09:35
Ärlighetvararlängst skrev: 2022-01-22 18:06:03 Ännu 10 matcher som skjutits upp tillsvidare. När tror ni grundserien kan vara över?
Tror ärligt att det gynnar oss ju längre det tar
Självklart tjänar vi på att andra lag störs så mycket som möjligt av en upphackat spelschema. Vi åt andra sidan kan ju inte gå så mycket sämre men skulle vi hitta grundspelet så får vi bara hoppas på att det går att konservera till kvalet.
EspenK
Inlägg: 9059
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Säsongen 21/22

Inlägg av EspenK »

Efter Oskarshamn med skada på Sören så tror jag verkligen på:

Dick Rensfeldt Rakshani
Ceder Wille Lekkerimäki
Forsberg Engsundh Carey
Tim S Berglund Bergfors

Tim S och Lekkerimäki kan byta plats givetvis om Tim kommer igång.

KG! Det är bråttom med folk in nu! Jobba!
EspenK
Inlägg: 9059
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Säsongen 21/22

Inlägg av EspenK »

Som legitimerad pappaskämtare så tycker jag att vår backsida ska blrja kallas för
Schillinggänget
Praetori
Inlägg: 13764
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Säsongen 21/22

Inlägg av Praetori »

Det är på tok för tidigt att säga något (vi vann fint två matcher mot Leksand och Kaffe i höstas också innan det blev skitras igen) men det ser faktiskt annorlunda ut i spelet nu 2022.
Kanske inte jättekonstigt med tanke på hur mycket spelare vi bytt ut men ändå.

Jag gillar dock inte att laget inte kopplar Falks analys i periodpausen på rätt sätt. Han uttryckte att vi hamnade med för mycket folk på fel sida i offensiv zon vid spelvändningar (dvs vi blev stundvis för långa och jag håller med) vilket är farligt mot lag som IKO. Men i tredje så verkade spelarna övertolka den biten och istället blev vi ängsliga och avvaktande, tappade mittzon och i slutändan stod backarna inte ens upp på blå vilket gav IKO momentum (och två baljor). Fortsatt oroväckande att man inte klarar av att ta de enkla bitarna i analysen (som var riktig av Falk) och omsätta till taktisk handling på spelarnivå.

Men bra skillnad i att sätta defensiven och Schilling ser grymt lovande ut. Han och Grags är yppersta SHL-klass.

Sen återigen Mantas. 0p idag och igår med en mer mänsklig keeper.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Czerkawski
Inlägg: 132
Blev medlem: 2019-04-23

Säsongen 21/22

Inlägg av Czerkawski »

Dicken gör mer nytta på 2 matcher än resten av laget på hela säsongen. Jocke dödade tyvärr säsongen när han valde att inte förlänga med lagets motor.
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Säsongen 21/22

Inlägg av BigJ »

Tack Stoppel för väldigt fina värvningar. Tycker samtliga har spelat mycket bra utifrån förväntningarna och naturligtvis Dick som det stora utropstecknet. Hur fan gör karln, trots dubbelhaka och dåligt flås så lyckas han briljera redan i sina första matcher.

Byt gärna ut styrelsen men f-n inte Stoppel eller Dick.
#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Säsongen 21/22

Inlägg av #10 »

BigJ skrev: 2022-01-23 22:37:05 Tack Stoppel för väldigt fina värvningar. Tycker samtliga har spelat mycket bra utifrån förväntningarna och naturligtvis Dick som det stora utropstecknet. Hur fan gör karln, trots dubbelhaka och dåligt flås så lyckas han briljera redan i sina första matcher.

Byt gärna ut styrelsen men f-n inte Stoppel eller Dick.
Jocken sliter sitt hår när han nu inser att han skulle förlängt med tjocka kuken i våras
Användarvisningsbild
ken1968
Inlägg: 1630
Blev medlem: 2011-10-28

Säsongen 21/22

Inlägg av ken1968 »

#10 skrev: 2022-01-23 22:45:24
BigJ skrev: 2022-01-23 22:37:05 Tack Stoppel för väldigt fina värvningar. Tycker samtliga har spelat mycket bra utifrån förväntningarna och naturligtvis Dick som det stora utropstecknet. Hur fan gör karln, trots dubbelhaka och dåligt flås så lyckas han briljera redan i sina första matcher.

Byt gärna ut styrelsen men f-n inte Stoppel eller Dick.
Jocken sliter sitt hår när han nu inser att han skulle förlängt med tjocka kuken i våras
Tror inte Jocke har den ödmjukheten att han förstår hur viktig en spelare som Dicken är, Har svårt att se att Dick själv inte ville fortsätta, utan han fick nog inte ett förslag om nytt kontrakt, lätt med lite träning är Dick en topp 15 spelare i SHL minst 2 säsonger till.
Skriv svar