Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7196
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Fagervall är rak och militärisk i sina svar. Jag har inga svårigheter med det. Tycker inte att han är bitter eller sur, men inte direkt någon muntergök heller. Jämfört mot Falk så är ju Fagervall däremot en levnadsglad spjuver i media. :D
Meritmässigt har han ju blandat och gett. Riktigt fina säsonger har varvats med klart sämre säsonger.

Nu står de väl inte mot varandra, men klart hellre Fagervall än Peter Andersson.
Skulle jag dra en killgissning så tror jag Hånberg skulle kunna vara bäst av de tre. Utstrålar mer glädje och mysgubbe. Kanske skulle få grabbarna att slappna av och prestera?

Sedan går man väl rätt mycket på hur de hanterar media och vad de utstrålar där. Vem vet egentligen hur de är i omklädningsrummet och som istränare?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Daniel942 »

DIF!
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9540
Blev medlem: 2009-12-01

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Mycket bra!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
wardo
Inlägg: 100
Blev medlem: 2015-03-05

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av wardo »

K to the f*cking G!

Helvete vad fint om salak är klar.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Puckey »

Han har fortfarande rätt fina siffror, räddningsprocent på 93,5 - 94% och 1.83 - 1.63 GAA (slutspel + 11 grundseriematcher) ifjol vilket är brutalt. 90% och 2,62 GAA i år vilket är fullt godkänt för en förstaspade. Snyggt KG!
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av -daniel- »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2022-01-18 10:34:24 Fagervall är rak och militärisk i sina svar. Jag har inga svårigheter med det. Tycker inte att han är bitter eller sur, men inte direkt någon muntergök heller. Jämfört mot Falk så är ju Fagervall däremot en levnadsglad spjuver i media. :D
Meritmässigt har han ju blandat och gett. Riktigt fina säsonger har varvats med klart sämre säsonger.

Nu står de väl inte mot varandra, men klart hellre Fagervall än Peter Andersson.
Skulle jag dra en killgissning så tror jag Hånberg skulle kunna vara bäst av de tre. Utstrålar mer glädje och mysgubbe. Kanske skulle få grabbarna att slappna av och prestera?

Sedan går man väl rätt mycket på hur de hanterar media och vad de utstrålar där. Vem vet egentligen hur de är i omklädningsrummet och som istränare?
Håller helt med om det fetade och tror att det kan vara den enkom viktigaste egenskapen.

Om Salak hamnar här så är det väldigt imponerande. Fortfarande fina siffror!
Bild
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Skidlöparn »

Tycker Fagervall har misslyckats i det mesta han gjort faktiskt. Inte särskilt taggad på honom, men klart bättre än att inte ta in någon såklart.

Salak är en helt otroligt grym värvning! In KG we trust.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9540
Blev medlem: 2009-12-01

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

En Salak i form är en målvakt som kan stjäla ett kval på egen hand. Som också kan stänga igen när vi har en ledning på 2-3 mål.

En tråd apropå Fagervall. Tror ändå han rent skicklighetsmässigt är det bästa vi kan få tag i den här säsongen.

Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Detblir3poäng
Inlägg: 2193
Blev medlem: 2017-02-14

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Detblir3poäng »

Salak känns som en jäkla kanonbackup om nu han är klar!
Användarvisningsbild
Boeman
Inlägg: 660
Blev medlem: 2012-09-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Boeman »

Salak är en världsmästarmålvakt.
Nu kanske vi till och med kan undvika kval.
Användarvisningsbild
supreme
Inlägg: 509
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av supreme »

Boeman skrev: 2022-01-18 11:11:34 Salak är en världsmästarmålvakt.
Nu kanske vi till och med kan undvika kval.
Skulle vi undvika kval är det bara att dela ut Jerringpriset direkt.
Manijock
Inlägg: 7865
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Manijock »

Boeman skrev: 2022-01-18 11:11:34 Salak är en världsmästarmålvakt.
Nu kanske vi till och med kan undvika kval.
Hur ska en till klassmålvakt hjälpa oss på den fronten? Klart det är super med två riktigt fina keeprar men det kommer knappast hjälpa oss att vinna fler matcher än vi redan gjort. Det är inte Mantas som förlorat några poäng åt oss....

Bara hoppas att det är en kanonkille som lyfter alla på ett personligt plan. Bra!
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9540
Blev medlem: 2009-12-01

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Manijock skrev: 2022-01-18 11:22:21
Boeman skrev: 2022-01-18 11:11:34 Salak är en världsmästarmålvakt.
Nu kanske vi till och med kan undvika kval.
Hur ska en till klassmålvakt hjälpa oss på den fronten? Klart det är super med två riktigt fina keeprar men det kommer knappast hjälpa oss att vinna fler matcher än vi redan gjort. Det är inte Mantas som förlorat några poäng åt oss....

Bara hoppas att det är en kanonkille som lyfter alla på ett personligt plan. Bra!
Jag tycker att Mantas har varit direkt dålig ibland. Släppt många enkla mål och returer. Kanske hade varit bättre i ett bättre lag men när vi släpper till så många skott varje match så håller han inte. Nu har vi en klar etta som kan spika igen oavsett motstånd.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
supreme
Inlägg: 509
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av supreme »

Fagervalls ord om framtiden:

”Vad jag ska gör nu vet jag inte exakt, men det blir en resa till fjällen för att njuta av naturen, analysera läget litegrann, njuta av tystnaden och utsikten från utedasset på kalfjället. Sen ska jag planera min framtid och göra nått av det jag gillar allra mest.”

Känns inte som han är direkt ivrig att kasta sig in i nya uppdrag.
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Manijock skrev: 2022-01-18 11:22:21
Boeman skrev: 2022-01-18 11:11:34 Salak är en världsmästarmålvakt.
Nu kanske vi till och med kan undvika kval.
Hur ska en till klassmålvakt hjälpa oss på den fronten? Klart det är super med två riktigt fina keeprar men det kommer knappast hjälpa oss att vinna fler matcher än vi redan gjort. Det är inte Mantas som förlorat några poäng åt oss....

Bara hoppas att det är en kanonkille som lyfter alla på ett personligt plan. Bra!
Mantas kan inte heller stå alla matcher. Och vad gör vi om han går sönder efter 15 feb. Klart vi behöver en till målvakt som håller nivån. Känslan är med vårt värdelösa försvar att Mantas får lite väl mycket att göra för att hålla nivån uppe match efter match. Bra att han får avlastning.

Sen tror jag ändå som du är inne på att det inte kommer betyda att vi viner massa mer matcher. Där är det nog en ny tränare som får till en förändring som krävs.
Låst