Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Knickedick
Inlägg: 1314
Blev medlem: 2014-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Knickedick »

Oavsett så tror jag inte att Hulta är påväg hem varken denna eller nästa säsong iaf
Svanken
Inlägg: 21
Blev medlem: 2021-03-04

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Svanken »

jsson skrev: 2022-01-13 08:41:55 Jag vet inte om jag tror att Hultas hjärta bankar så hårt för Djurgården.

Han fick chansen, förlängde när vi hade ett bra flow. Kom tillbaka från Florida eftersom han hade ett gällande kontrakt.

Jag säger inte att han inte är DIF. Jag förbereder mig bara mentalt på att bli sårad och besviken.


Han har håller på Djurgården i hela sitt liv så jo han har oss i sitt hjärta, utan tvekan... han har nog mer klubbhjärta än de flesta i dagens trupp.
Dif_in_my_heart
Inlägg: 291
Blev medlem: 2006-11-22

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Dif_in_my_heart »

Tyvärr sa Peppe Lundh samma sak och nu lirar han i kaffe :x
Användarvisningsbild
supreme
Inlägg: 509
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av supreme »

Storhamar har nyss tagit in Josh Nicholls (C/RW) i truppen. Hoppas det kan leda till att de släpper Thoresen…
Mvildma
Inlägg: 173
Blev medlem: 2021-09-23

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Mvildma »

Pingar alla här.

https://www.eliteprospects.com/transfer ... mar/474378



Kan thoresen va på G ändå?
Storhamar har plockat in en Kanadensisk Center som inte lär vara billig, och just Center/RW, precis som thoresen om jag inte har fel?
Kan KG ha lyckats ro det i hamn eller är det thoresen som ryktades förbannad på Storhamar ha tagit steget därifrån?
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Daniel942 »

Mvildma skrev: 2022-01-14 00:49:09 Pingar alla här.

https://www.eliteprospects.com/transfer ... mar/474378



Kan thoresen va på G ändå?
Storhamar har plockat in en Kanadensisk Center som inte lär vara billig, och just Center/RW, precis som thoresen om jag inte har fel?
Kan KG ha lyckats ro det i hamn eller är det thoresen som ryktades förbannad på Storhamar ha tagit steget därifrån?
Dom hade ju nån kille som spöade en lagkamrat på träning som fick sparken, är nog dennes ersättare.
DIF!
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2693
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av klintan85 »

Brynäs nya målvakt storspelar redan. Jag vet inte om DIF har visat något intresse för honom men annars är det en missad chans.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9541
Blev medlem: 2009-12-01

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »



Skit i Storhamar nu.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av gaspo »

m0ng00se skrev: 2022-01-13 08:40:16
klintan85 skrev: 2022-01-13 06:43:34
Mvildma skrev: 2022-01-12 18:47:44
TheForsa skrev: 2022-01-12 18:46:14
Mvildma skrev: 2022-01-12 18:36:00 Någon som tittat på hultströms instagram story?
Köpt hus is Sverige eller? Svenska flyttkartonger iallafall, och hans VItjaz podolsk missar slutspel.
Kan det vara något på G?
Inte vart inne så ofta på hans profil men det att han skrivit Linköping 🇸🇪 gör ju att man undrar om det verkligen blir hem till DIF och Stockholm igen.... men som sagt vet inte om han kanske haft det där stått skrivet länge heller.

Bild
ej stått där länge, men tror du han skulle välja linköping framför dif i detta läge? klubbhjärta, det har fan fan.
Han är ju från Vimmerby som inte är så långt ifrån Linköping. Troligtvis har han fortfarande familj i Vimmerby. Sen har han ju spelat i Linköping i flera år både i juniorverksamheten och på seniornivå. Så frågan är om han inte har mer hjärta för Linköping.
hans foto på EP är ju i djurgårdsdress så då M Å S T E han ju vara djurgårdare!

skämt å sido. håller helt med dig Klintan, Han har säkert ett hjärta som klappar lite extra för DIF iom att det var ett par bra säsonger i klubben och det var det som gjorde sista skjussen att han fick spela utomlands men att sätta likhetstecken på "ett hjärta som klappar lite för DIF" och "klubbhjärta" tycker jag är att dra det lite väl långt. Gissar på Linköping när han vänder hemåt
Ex antal gånger uttryckt sin kärlek för DIF på social medier. Så jag skulle bli jävligt förvånad om inte han har klubbhjärta. Men iofs vet man inte med sådana grisar som Pberg kanske det finns mer av.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

När ska polletten trilla ner?
Spelare tänker inte som fans gör.
Bröderna Kempe har tex varit Djurgårdare sedan barnsben, men det har ju inte DIF haft så stor nytta av

Skulle säga att begreppet klubbkänsla började försvinna redan på 90-talet

Med några få undantag går spelare dit det är både bäst sportsliga och ekonomiska förutsättningar, oftast hänger dessa ihop
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av -daniel- »

Ja det är så naivt att tro att klubbhjärta finns. I enskilda fall kan det så klart finnas men att tro att utbölingar som har en annan modersklubb skulle välja DIF (för att de uttryckte sin glädje över att spela här i ett tidigare liv) väljer en återkomst per automatik när en annan klubb viftar med sedelbuntarna är tämligen tramsigt... sen spelar sportsliga förutsättningar också in, förstås.

Sen säger jag inte att inte Hultström skulle kunna hamna i DIF igen i en framtid, men att bli förbannad för att han eller någon annan skulle välja något annat? Kom igen. Ni skulle också välja ett annat kneg om ni fick 40% högre lön på annat håll. Jag lovar.

Sen behöver man inte uttala sig som exempelvis Kempe gjorde förut, det var bara onödigt.
Bild
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2346
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Buford »

Lee Harvey Oswald skrev: 2022-01-14 08:36:36 När ska polletten trilla ner?
Spelare tänker inte som fans gör.
Bröderna Kempe har tex varit Djurgårdare sedan barnsben, men det har ju inte DIF haft så stor nytta av

Skulle säga att begreppet klubbkänsla började försvinna redan på 90-talet

Med några få undantag går spelare dit det är både bäst sportsliga och ekonomiska förutsättningar, oftast hänger dessa ihop
Hockey är ett jobb, karriär och pengar... På våran tid så var hockey en fritidssyssla, en hobby, något du ägnade dig åt för kärlek och nöje! Spelarna hade jobb vid sidan av hockey, de var brandmän, poliser, försäljare mm... Då betydde klubben allt, man spelade för klubben i sitt hjärta. Visst fanns det undantag, men så var det i regel!
Användarvisningsbild
supreme
Inlägg: 509
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av supreme »

Har full förståelse att KG jobbar för fullt och att många ligor står still just nu.

Men...

Avsaknaden av nyheter är frustrerande. Vill se klockan på Twitter... :(
Användarvisningsbild
Exile
Inlägg: 1415
Blev medlem: 2021-01-22

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Exile »

Tror tyvärr inte heller att det är så speciellt lätt att locka spelare till DIF dessa tider...Jämför DIF's faciliteter med t ex Färjestad eller Frölunda...
Nattuggla_
Inlägg: 3238
Blev medlem: 2021-08-14

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Nattuggla_ »

In K-G we trust.

Senaste kommentaren om läget gällande nyförvärv:
”Vi arbetar med många olika spår och är på flera håll rätt långt gångna. Sen är den här säsongen specifik, inte minst vad gäller Covid-läget. Alla förhandlingar tar tid och det är inga spelare som är fria att gå, utan alla står under kontrakt. Det gäller att ha stort tålamod nu.”
Låst