Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Dusinator
Inlägg: 3822
Blev medlem: 2009-10-26

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Dusinator »

Vinge skrev: 2021-12-15 14:58:58
gaspo skrev: 2021-12-15 14:56:35
Vinge skrev: 2021-12-15 14:54:06
Nattuggla_ skrev: 2021-12-15 10:21:16 Emil Berglund klar.
Ut med Holland och in med Berglund är ändå en stark start av K-G.
Men!! Ytterligare en medioker spelare utan ens SHL rutin. I offensiv kvalitet, oavsett hur dålig tom jag tycker Holland var, så är det ett nedköp.
VI BEHÖVER INTE FLER SPELARE SOM SLÅSS OM ATT FÅ EN PLATS I FJÄRDE KEDJAN .

HERREGUD !
Nog inte tänkt som ersättare för Holland. Utan mer en bunkrare som är bättre än junisar.

Det fattar jag oxå.
Men vi behöver knappast fler som konkurrerar om de lägre platserna. Där har vi så det räcker och blir över. Med råge !!!! Det måste vara fullständigt överbevisat
Vad förväntar du dig ska komma in? Är vi inne på Connor McDavid och såna som du önskar? Utopier?

Jag förstår din frustration dock, men marknaden är vad marknaden är.
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1681
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av jsson »

Dicken sa i läsarchatten igår på sportbladet att han kan tänka sig en comeback. Vet inte hur mycket som faktiskt ligger i det dock.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2693
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av klintan85 »

Vad värdelös Jocke har varit, hur kan den killen fått varit sportchef för denna fina förening så länge, Det är tragiskt. För det första har jag nog aldrig sätt så många nyförvärv som har flytt från en klubb så snabbt någonsin. Två prestige värvningar som inte lyckas alls som jag kan garantera skulle göra succé i vilket annat lag som helst.
En till spelare som inte lyckades, som aldrig skulle ha värvats hit med ingen erfarenhet av europeisk spel över huvud taget. Det brukar aldrig sluta bra. Och de har en till i samma situation som man undrar hur länge han kommer bli kvar. Och sen också värva en transatlantisk coach som aldrig har varit lyckat är bara ytligare ett exempel på hans otroligt dåliga hockey sinne. Den ända bra värvningen är Sörensen men den hade vilken sportchef som helst lyckat få hem.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Knickedick
Inlägg: 1317
Blev medlem: 2014-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Knickedick »

Berglund kommer att bidra med mycket. Nej han kanske inte är den som gör piruettfinter eller sköna flippmackor och toedrags. Men han kommer att bidra med att göra det svårare för motståndaren att ostört få sköta sina uppspel. Han kommer bidra till att en hel del målchanser aldrig blir till genom hårt jobb, han kommer ta en smäll för laget och ge en smäll som tar energi av motståndaren. Det verkar som att folk här inne inte förstår att hockey är kamp. Mycket mer än bara assist och mål och klapp klapp-spel. Det är forecheck, backcheck, täcka skott, stänga ned motståndarens bästa spelare genom att vara en pain in the ass.

Sen är det klart att vi behöver spets också. Men att det skulle vara ett nedköp från Holland.
Njaeea. Visst de har inte samma roll. Men jag spyr på en kille som sätter på sig skölden och hoppar ut på isen och drar benen efter sig. Det kommer aldrig hända med Berglund. Han kommer ge hundra procent varje byte, det är mer än vad man kan säga om Holland och många andra som har vår tröja på sig idag.

Sen till folk som skriker om Dicken......När gav han 100% senast. Den oproffsiga attityden och inställningen behöver vi inte. Vi har inte råd att ha en spelare som bara spelar PP men som inte åker skridskor. Dick har mentalt lagt skridskorna på hyllan sen många år tillbaka och vi måste bryta det dåliga mönstret att ständigt gå tillbaka till en dålig relation bara för the Dicks skull. Bryt och gå vidare där känner jag.

Välkommen Emil! Stort lycka till!
Senast redigerad av Knickedick den 2021-12-15 16:34:21, redigerad totalt 1 gånger.
#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av #10 »

Dicken vädjar i Aftonbladet att få komma tillbaka till DIF, han spelar gratis säger han😀
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av BigJ »

supreme skrev: 2021-12-15 15:01:37 Känns som vi närmar oss. Vad har man att förlora egentligen.
Dick Axelsson öppnar för att göra comeback som spelare i Djurgården.

Om den 34-årige forwarden skulle få frågan från klubben så är han intresserad.

– Det är klart att det finns ett hopp från min sida, jag skulle älska att anta den utmaningen eftersom laget har gått tungt också, säger fansfavoriten.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -tanka-mig
Fram med kontraktet!
Klyftig
Inlägg: 66
Blev medlem: 2021-10-01
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Klyftig »

Jag är tveksam till att Dick är en frälsare. Men det skadar inte att ge honom chansen.
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av BigJ »

Klyftig skrev: 2021-12-15 16:40:30 Jag är tveksam till att Dick är en frälsare. Men det skadar inte att ge honom chansen.
Har svårt att tro att en spelare, oavset vem i princip, kan frälsa laget. Dock är ju Strandberg och Bergfors helt beroende av Dick för att fungera uppenbarligen samt att Dick ihop med Rakshani i PP funkat mycket bra tidigare och kan säkert funka nu med.
Flunk
Inlägg: 193
Blev medlem: 2021-09-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Flunk »

Tycker det låter grymt! Är det någon som kan få fart på laget så är det Dick!
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av emilin »

Har funderat en hel del på vilken väg Djurgården ska gå i denna situation som vi befinner oss i.
Hur ska Djurgården på bästa sätt rädda kontraktet i SHL?
Fokus från och med nu, ska det ligga på hur vi på bästa sätt ska kunna stå pall i 7 matcher och vinna 4 av dessa, eller ska man göra allt för att klara sig från kval, för mig känns det som första alternativet skulle vara bäst för gruppens välmående.
Går vi på alt 1 så måste man värva spelare för just denna situation.
Vad bör vi då titta på för spelare, Berglund en bra värvning, Hank vore dröm.
Spets naturligtvis, men inte vad som helst som dyker upp på marknaden, en person som inte åker runt och är livrädd för sin framtida karriär, som är beredd att ge allt för laget, även om man inte älskar Djurgården, vet inte var Warg har sina sympatier men helt klart rätt karaktär för lagets bästa.
Dickens vara eller inte vara är ju en fråga som delar forumet i 2 delar.
Min syn är ja han ska tas in om han vill, kanske inte bara för vad som sker på isen, finns så mycket mer, en Dicken som vill hjälpa laget, och ser man till hans eget ego så tror jag inte man kan hitta en större motor till motivation, inget att förlora bara vinna, åker vi ut så kan ingen kritisera honom för att inte hjälpa Djurgården, klarar vi oss kvar så blir han helgonförklarad, av sin son, fansen, Djurgården.
En spelare som är gjord för kniven på strupen matcher, tror han kan bidra till större framgång med gruppen en någon random spelare utifrån.
Sen är han naturligtvis inte tänkt som topp 2 kedja, där behöver vi få in någon annan.( men vem vet)
Sen behöver Djurgården svälja sin stolthet, finns många Djurgårdare som är beredda på att hjälpa laget i sitt hjärta, kolla med dessa vad de kan bidra med, lyssna av sätt dem i arbete, kan vara vad fan som helst, locka fler till matcherna, taktiskt upplägg mm, visa utåt att när det krisas så går Djurgårdsfamiljen tillsammans, såg bland annat att Bremberg uttalade sig på twitter att han kunde bidra, bör finnas fler som säkert kan bidra med något.
I allt det tragiska så har vi nu en enorm möjlighet att förbereda oss för 4 vinster i slutet av säsongen, inte som senast vi åkte ut, var det ca 4 dagar.
Ta nu vara på denna chans, värva inte vad fan som helst bara för att personen har några matcher i NHL, gå ut till Djurgårdsfamiljen svälj stoltheten be om hjälp.
Bubblar nu så mycket i mitt huvud så jag lyckas inte få ner allt i skrift som man ligger på nätterna och funderar på, detta var en bråkdel av som har kommit upp under sömlösa nätter.
Zyn79
Inlägg: 53
Blev medlem: 2014-12-18

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Zyn79 »

Med tanke på hur läget är och hur eftertraktad DIF Hockey verkar vara på transfermarknaden så bör vi nog vara glada för dom spelare som gärna vill spela för klubben. Det är ju lite som att ansöka som jobb som kolskottare på Titanic efter kollisionen med isberget...

Ang. Dick Axelsson, han har ju uppenbarligen större kvalitéer i sin vänstra handled än vad i stort sett hela laget visat upp gemensamt tidigare under säsongen och jag tror knappast att han hade ställt upp och spelat gratis om han visste att han skulle göra sig till åtlöje inför hela hockeySverige. Dessutom om en halvslö D.A kan få igång en hel kedja igen så är det fasen värt risken... Inse, vi ligger redan i botten, skrovet läcker som ett såll och våra alternativ är inte allt för många...
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9542
Blev medlem: 2009-12-01

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Beggars can’t be choosers. Blir nog Dick och Peppe även om man ska ha i åtanke att det är rätt stora chansningar. En ny förstacenter finns inte. Bara att glömma.

Men en huvudtränare är det absolut viktigaste. In med en NU!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
EspenK
Inlägg: 9073
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av EspenK »

Dick kommer inte vara i skick att spela hela matchwr i shl förrän i mars tidigast( lagom till kval iofs) . Om han håller för en comeback.

Vill han spela gratis kan han nog bidra på andra sätt genom att få killarna att inte hålla så hårt i klubban.

Blir som det blir.
Knickedick
Inlägg: 1317
Blev medlem: 2014-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Knickedick »

Dick är en humörspelare. Vi behöver inte spelare som inte orkar ta backcheck och vi behöver inte spelare som tar en tvåa för att Joel bestämmer i svensk hockey!
Det finns spelare som är mer vältränade än Dick som har bättre lynne och bättre handleder. Då tror jag t.o.m. Linkan är ett bättre alternativ
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av sensei »

Knickedick skrev: 2021-12-15 17:48:35 Det finns spelare som är mer vältränade än Dick som har bättre lynne och bättre handleder. Då tror jag t.o.m. Linkan är ett bättre alternativ
Linkan. Det är tillräckligt mycket brus här just nu utan sådana här helt onödiga tramsinlägg.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Låst