Säsongen 21/22

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Säsongen 21/22

Inlägg av BigJ »

diftobbe89 skrev: 2021-12-13 07:28:47 Till och med Sanny tycker vi ska ta in Säcken och Hank :lol:

Vem vet, Jocke är ju äntligen väck kanske går att återbygga relationer nu.
Jag håller helt med Sanny, bara hoppas KG lyssnar och löser det :D
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Säsongen 21/22

Inlägg av Praetori »

Jim Morrison skrev: 2021-12-13 15:45:46
jsson skrev: 2021-12-13 15:36:59 Det finns en anledning till att Peter Andersson är arbetslös. Just saying.
Känner spelare i Brynäs. Är dom objektiva? Kanske inte. Var han uppskattad? Nej.
Peter känns som en ny Jocke. Vi behöver en mjukis som garvar i omklädningsrummet.
Det var mycket garv och skön stämning med Robban också och det såg ju fördjävligt ut i våras också. Nog för att grabbarna i detta läge behöver lugn och ro i det externa och att få svetsa ihop sig men för mycket bekväm miljö är inte heller bra om man skall prestera som tävlingsmänniska. Tävling på träningar behövs för att man skall kunna komma upp i nivå och tävla under matcher också.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9542
Blev medlem: 2009-12-01

Säsongen 21/22

Inlägg av Jim Morrison »

Praetori skrev: 2021-12-13 16:04:24
Jim Morrison skrev: 2021-12-13 15:45:46
jsson skrev: 2021-12-13 15:36:59 Det finns en anledning till att Peter Andersson är arbetslös. Just saying.
Känner spelare i Brynäs. Är dom objektiva? Kanske inte. Var han uppskattad? Nej.
Peter känns som en ny Jocke. Vi behöver en mjukis som garvar i omklädningsrummet.
Det var mycket garv och skön stämning med Robban också och det såg ju fördjävligt ut i våras också. Nog för att grabbarna i detta läge behöver lugn och ro i det externa och att få svetsa ihop sig men för mycket bekväm miljö är inte heller bra om man skall prestera som tävlingsmänniska. Tävling på träningar behövs för att man skall kunna komma upp i nivå och tävla under matcher också.
Klart det inte ska vara kravlöst men det sista ångestbrallorna i DIFs omklädningsrum behöver är en hårtork som skäller ut en framför gruppen vid minsta lilla misstag. Låt dom istället spela ut och ha kul och skratta.

Tror jag i alla fall.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av crike »

Behövs ju en tränare som respekterar spelarna och som spelarna respekterar. Någon som kan avvägningen mellan att snacka med spelaren för att få den att må bra och snacka med spelaren för att få den att fatta.

Ingen Zabel som idoldyrkar sina egna spelare och praktiskt taget vill ha deras autografer, ej heller en Robban som när han försöker spela tuff ser ut som en fjunig fjortis som är förbannad och då ej heller en Peter Andersson som lever på att få spelarna att prestera för att de är rädda.
Wishes
Inlägg: 2818
Blev medlem: 2015-10-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 21/22

Inlägg av Wishes »

Skrev till SHL med anledning av den alldeles för ofta återkommande usla domarnivån, och de bemödade sig iallafall med att svara:

Vi som svarar här är inga domare och kan inte svara på specifika matchsituationer. Men SHL arbetar mycket med utvärdering och kompetensutveckling bland samtliga domare. Domarna analyserar till exempel alltid sin match direkt efter avslutat match samt även dagen efter. På ca 50% av matcherna finns en domarcoach på plats som utvärderar domarens insats och kommer med konstruktiv feedback om vad som kan göra annorlunda direkt på plats såväl som efteråt.

Vi jobbar även mycket med video där domarna, och domarcheferna, tillsammans analyserar situationer från olika matcher för att diskutera tolkningar och därmed en mer samstämmig syn. Domarna granskar även varandras matcher med samma syfte. SHL:s domaransvarige följer även upp domarnas prestation, både kontinuerligt och vid särskilda händelser.

Så länge hockey spelas med den fart och intensitet som den görs, och domarna endast har tillgång till sina egna ögon (och till viss del jumbotronen) så kommer rena misstag alltid att begås, precis som att spelarna gör misstag. Men som sagt, utveckling av såväl sporten som domarna är en stor och kontinuerlig fråga för SHL.


Såg även att Dick hade gått loss på twitter pga samma sak, där han även efterlyste varför de sk. ”experterna” mesar och aldrig vågar ta bladet från munnen när det gäller SHL’s domarnivå.
Stolt, men aldrig nöjd
Wishes
Inlägg: 2818
Blev medlem: 2015-10-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 21/22

Inlägg av Wishes »

#10 skrev: 2021-12-12 22:57:12
Jim Morrison skrev: 2021-12-11 21:28:55 Hoppas det blir kamp in i det sista om den andra kvalplatsen så vi möter ett superbesviket lag som behöver ladda om medan vi förberett oss i fem månader. Stor skillnad på att möta ett sådant lag än att möta supertaggade allsvenska lag i en kvalserie som gått som tåget.

Förhoppningsvis med en ny tränare som fått spelarna att ha kul igen och allt att vinna istället för allt att förlora.
Ja tänk oxå på det här med skador, om man är klar tidigt för kval kan man vila och rehabilitera halvskadade spelare, andra lag som är med i racet in i det sista lär ju kräma musten ur spelarna även om dom är skadade.
Stolt, men aldrig nöjd
Wishes
Inlägg: 2818
Blev medlem: 2015-10-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 21/22

Inlägg av Wishes »

Jim Morrison skrev: 2021-12-13 07:34:56
diftobbe89 skrev: 2021-12-13 07:28:47 Till och med Sanny tycker vi ska ta in Säcken och Hank :lol:

Vem vet, Jocke är ju äntligen väck kanske går att återbygga relationer nu.
Säcken har bosatt sig på Gotland och var väl gått ut i media att han är noll sugen på att ta sig an det här?

– Jag är stationerad här på Gotland och tränar Visby/Roma. Jag har det jättebra här, säger han.
Och om de skulle höra av sig och ställa frågan?
– Då skulle jag vara väldigt tveksam. Jag har gjort den där vändan så många gånger med dem. Jag har nog gjort mitt, säger han
Dock inte helt uteslutet då han använder ord som ”tveksam” och ”nog”. Således inte helt uteslutet.
Stolt, men aldrig nöjd
Per-Allan
Inlägg: 631
Blev medlem: 2012-10-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

Säsongen 21/22

Inlägg av Per-Allan »

Den ända som kan få ordning på detta proppmätta lag är Kim Jong Hun med vetskap om vad straffet blir från Kim Jong-Un om han misslyckas.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2693
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av klintan85 »

Stefan Lund
Kent Johansson
Janne Karlsson
Challe Berglund
Hans Wallson
Är några tränare som är intressanta, vill man ha en tränare som är lugn så är ju Kenta Johansson lugnet själv. Jag vet inte riktigt vad dessa gör idag men alla välmeriterade tränare.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
ken1968
Inlägg: 1630
Blev medlem: 2011-10-28

Säsongen 21/22

Inlägg av ken1968 »

Wishes skrev: 2021-12-13 20:33:06 Skrev till SHL med anledning av den alldeles för ofta återkommande usla domarnivån, och de bemödade sig iallafall med att svara:

Vi som svarar här är inga domare och kan inte svara på specifika matchsituationer. Men SHL arbetar mycket med utvärdering och kompetensutveckling bland samtliga domare. Domarna analyserar till exempel alltid sin match direkt efter avslutat match samt även dagen efter. På ca 50% av matcherna finns en domarcoach på plats som utvärderar domarens insats och kommer med konstruktiv feedback om vad som kan göra annorlunda direkt på plats såväl som efteråt.

Vi jobbar även mycket med video där domarna, och domarcheferna, tillsammans analyserar situationer från olika matcher för att diskutera tolkningar och därmed en mer samstämmig syn. Domarna granskar även varandras matcher med samma syfte. SHL:s domaransvarige följer även upp domarnas prestation, både kontinuerligt och vid särskilda händelser.

Så länge hockey spelas med den fart och intensitet som den görs, och domarna endast har tillgång till sina egna ögon (och till viss del jumbotronen) så kommer rena misstag alltid att begås, precis som att spelarna gör misstag. Men som sagt, utveckling av såväl sporten som domarna är en stor och kontinuerlig fråga för SHL.


Såg även att Dick hade gått loss på twitter pga samma sak, där han även efterlyste varför de sk. ”experterna” mesar och aldrig vågar ta bladet från munnen när det gäller SHL’s domarnivå.
Detta är en standard text som dom skickar ut, jag fick exakt ordagrant samma svar på mitt mail
nevyn
Inlägg: 280
Blev medlem: 2012-04-23
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av nevyn »

Har DIF tydligt deklarerat att det är 100% fokus på förberedelse för kvalspel nu när de sju matcherna innan jul spelats klart?
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2346
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Säsongen 21/22

Inlägg av Buford »

nevyn skrev: 2021-12-14 08:19:07 Har DIF tydligt deklarerat att det är 100% fokus på förberedelse för kvalspel nu när de sju matcherna innan jul spelats klart?
DIF är som en kakburk nu, ingen ser in och ingen ser ut! Men som skrivits här innan så vore det trevligt med en uppdatering om läget och planer nu, eller är det Jockes ord som gäller än?
Donkels-3.0
Inlägg: 1159
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 21/22

Inlägg av Donkels-3.0 »

Buford skrev: 2021-12-14 08:36:37
nevyn skrev: 2021-12-14 08:19:07 Har DIF tydligt deklarerat att det är 100% fokus på förberedelse för kvalspel nu när de sju matcherna innan jul spelats klart?
DIF är som en kakburk nu, ingen ser in och ingen ser ut! Men som skrivits här innan så vore det trevligt med en uppdatering om läget och planer nu, eller är det Jockes ord som gäller än?
Det maligna viruset Jockens ord bör för all framtid vara bannlysta hos difhockey
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Säsongen 21/22

Inlägg av -daniel- »

Är målet fortfarande top 6? Erbjuder man fortfarande guldbonusar till ev. nyförvärv? :lol:
Bild
Användarvisningsbild
supreme
Inlägg: 510
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Säsongen 21/22

Inlägg av supreme »

Jag förstår såklart att det arbetas febrilt bakom kulisserna för att hitta förstärkningar till både ledarstab och spelartrupp och att det arbetet inte kan skyndas fram, men jag vill så gärna att klubben tar detta uppehåll som den chans till nystart som det faktiskt kan vara. Min önskelista på tidiga julklappar:
  • Presentera en ny tränare snarast (Perra/Kenta/Säcken/Lillis/någon) och peka ut en tydlig riktning vad man vill ändra i spelet. Vad som helst men nämn inte framåtlutad. Ju snabbare en ny röst är på plats desto mer tid finns under uppehållet att jobba in nya idéer i gruppen.
  • Ja, det kommer bli kval, men kommunicera tydligt att vi inte kommer lägga oss ner och dö. Ge oss förtroende för att ni vet vad som händer och vad ni bör göra.
  • In med nya spelare. Ring Dick, locka hem Peppe Lundh och Linus Söderström. Klona Warg. Smörj agenter och spelare, lätta på lädret och klia varenda scout bakom örat efter guldkorn man kan få loss.
  • Bryt mönstret i kommunikationen via sociala medier. Sänk biljettpriser, paketera matcher tillsammans för familjer till riktigt bra pris, skänk klackbiljetter till JK om det så krävs, gör saker annorlunda utåt för att väcka supportar. Skapa hausse inför mellandagarna.
  • Skriv om alla slutspelsbonusar mot klara-sig-kvar-bonusar omgående!
Skriv svar