Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av gaspo »

Tråkigt att läsa Ek’s rader om Åberg att han skulle vara sådan ur Djurgårdare är ju rent skitprat. Ek har alltid stått högt hos mig. Men sjönk nu. I helvete att Åberg är nån Djurgårdare han e råtta i mina ögon.
Nattuggla_
Inlägg: 3211
Blev medlem: 2021-08-14

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Nattuggla_ »

Jim Morrison skrev: 2021-12-09 11:34:12
Nattuggla_ skrev: 2021-12-09 11:30:40 Varför lånar vi ut Bjerselius och in med Berglund.

Speciellt med tanke på:
"Lånet av Emil Berglund grundar sig i den skade- och sjukdomssituation som råder i såväl herrlag som i J20. Därav är behovet av detta lån stort, och profilen på spelaren är utifrån situationen perfekt."
Äntligen. Att Bjerselius hängt kvar är för mig helt otroligt.
Hade förstått om det gällde ny värvning eller längre lån. Men känns helt onödigt för två matcher. Då är han ju tillbaka efter juluppehållet och Berglund tillbaka i Almtuna.

Edit. Läste nu att Bjerselius är fri att vandra mellan klubbarna resten av säsongen. Som en del i uppgörelsen. Så han lär nog spela ikväll ändå.
Senast redigerad av Nattuggla_ den 2021-12-09 11:40:22, redigerad totalt 1 gånger.
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

supreme skrev: 2021-12-09 11:26:51
mb81 skrev: 2021-12-09 11:20:46
Manijock skrev: 2021-12-09 10:55:36
Jim Morrison skrev: 2021-12-09 10:17:33
Manijock skrev: 2021-12-09 10:15:53 Hahaha läcker fram information som helt klart ser till att Jocke gör en sorti utan dess like :lol: Slarvar bort Pontus genom att placera bonusarna på slutspel :lol: :lol: :lol: Vilken jävla sopa!

Men någonstans inom hans personlighet. Ödmjukhet framför allt!

Kan vi bara glömma tidernas sämsta rekrytering nu? Vi fick en final tack vare Dick. I övrigt har han glidit på Challes och Stoppels jobb. Tack du!
?

Challe var sportchef för nästan 10 år sen?
Challe/KG byggde upp en DIF-identitet i HA. Den fantastiska nya generationen. Sören, Ljungh, Hank, Ahlen osv. Sthlms stolthet! En generation som Jocke sakta men säkert försummat och struntat i att hålla fast vid. Det tar längre tid att bryta ner en elefant än en myra.

Ljungh, Hank, Ahlen, Urbom, Davidsson, Timashov, Åberg, Dick, Murray, Ollas, Lundh, Robban. Enligt vissa rykten tvekar även Brodin nu?

Alla mer eller mindre Djurgårdare som sprids ute i världen, mer eller mindre bortslarvade och förolämpade. Skulle vilja se detta hända i Frölunda, Färjestad eller Skellefteå. Där stannar profilerna inom klubben och högaktas. Hade en sån som Joel varit Djurgårdare hade han gjorts av med för fem år sen.

Titta i laget nu? Vilka relaterar vi till som Djurgårdare? Sören, William, Bergfors, Tom, Arnesson och målvakterna. Josef och Högström som kommer att sluta!
Givetvis är det tråkigt att det blev som det blev med för få Djurgårdare i truppen. Årets bygge är inte ett Djurgårdslag som tidigare år. Sen ska de spelarna finnas och tajmingen vara rätt. Sörensen skulle det kanske inte funnits plats för om vi värvat tidigare till exempel. Med det sagt så har Jocke musslyckats totalt denna säsong och i kombination med att han ska peta i allt samtidigt som vi ligger sist och Videll och Åberg grejerna händer så var det omöjligt att fortsätta.

Sen kan vi stolpa ner spelare för spelare som du tycker han slarvat bort?
Ljungh- Fanns inte plats när vi hade Ante och Josef som topp-2 centrar. Sen en av seriens dyraste centrar när han kom tillbaka och vi redan hade Josef och Basse.

Hank- Tyvärr för dålig även fast det nu inte föll rätt ut med ersättare(eller just hans ersättare i Cederqvist är väl en av få som fallit väl ut).

Ahlén- För dålig

Urbom- Borde kanske fått förlängt med facit på hand istället för Garrison

Ollas- Vi valde Garrison istället, vilket med facit på hand var fel. Men du var den som nog var mest inne på ha Garrison kvar. Sen gjorde han en skitsäsong efter hans första bra säsong.

Davidsson- Jonte drog till NHL och Marcus ville ha en större roll. Skulle kunnat spela hos oss nu men de blev tillgängliga för sent och som ett paket. Då fanns det inte plats.

Timashow- Svårt att se som Djurgårdare. Typ en säsong som junior.

Murray- För dålig

Åberg- En klar miss

Peppe- Drog till KHL. Kunde väl kanske lockat hem honom efter. Men känns som legoknekt.

Den riktiga missen av de du nämner är väl egentligen Åberg. Sen finns det val som med facit i hand skulle blivit bättre. Vi skulle valt Ljungh istället för Josefsson och Ollas istället för Garrison till exempel. Men lätt att säga nu när vi har fakta på bordet.

Sen vill jag också ha ett lag med stockholmare och helst spelare från vårt egna juniorled i så stor utsträckning som möjligt. Där har vi misslyckats nu.
Har otroligt svårt att se att man skulle valt bort Josefson, trots hans skadehistorik. Däremot skulle jag gärna byta Basse mot Ljungh...
Alltså det här är på sån detaljnivå. Men det var alltså första rundan när Josefson kom hem då vi hade valet mellan Josefson eller Ljungh. Jag tror alla här hade blivit besvikna om vi valt Ljungh då. När sen Ljungh vände hem från KHL hade vi redan Josefson och Basse på kontrakt och hans lönekrav var bland de dyraste i serien.

Det jag säger är att vi kunde gjort olika i några fall med facit på hand men kollar man vad som verkligen hände så slarvades väldigt få bort faktiskt.

Glömde Dick också som spelade hos oss tills han slutade, ofta med special treatments från just Jocke. Det var väl möjligen runt 2008 han slarvades bort eller om det var han som slarvade bort sig själv då.
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Nattuggla_ skrev: 2021-12-09 11:30:40 Varför lånar vi ut Bjerselius och in med Berglund.

Speciellt med tanke på:
"Lånet av Emil Berglund grundar sig i den skade- och sjukdomssituation som råder i såväl herrlag som i J20. Därav är behovet av detta lån stort, och profilen på spelaren är utifrån situationen perfekt."
Fast Bjerselius är namngiven och kan gå mellan båda lagen under säsongen. Gissningsvis så spelar han med oss kommande två matcher för att sen när skadeläget ljusnar och med nån värvning in så lånas han ut. Han håller verkligen inte för SHL.
Manijock
Inlägg: 7855
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Manijock »

Ahlen, Hank och Murray.... För dåliga? Där har du felet i ett nötskal! Vad är de dåliga på? Åka skridskor jättefort? Spruta in mål? Vi uppskattar inte hjärta och hängivenhet överhuvudtaget. Den där svårersätterliga egenskapen att man älskar att spela med skölden på bröstet???? Då åker man bort för att man haft sviktande +/- eller något. Det är för mig helt jävla uppåt väggarna uselt. Skämmigt och ovärdigt en klubb av våran dignitet.

I övrigt ger jag ingenting för den där sammanfattningen. Det är klart att alla inte kan spela samtidigt. Men Ollas ska inte spela i MIF. Det är bara för jävla dåligt! Killen brinner för Djurgården. Hade Jocke varit sportchef när jag började följa hockeyn hade spelare som Ronnie Pettersson och Mikael Magnusson osv lirat i Luleå eller Örebro. Bombsäkert!

Davidssons? Jaa det är också bara för jävla dåligt. Är det enda kravet för att få hem Jonte att göra plats för hans billiga bror(som inte ALLS är dålig förövrigt) så är det ett jävla skämt att det inte fixas. Nu dominerar bröderna, OCH knyter band med en småländsk jävla skitklubb. Kommer vi få se dem hos oss igen? Jävligt tveksamt. Mackan vs Rensfeldt? Jonte vs Carey? Otur med timingen? Nej! Hade kommunikationen skötts rätt från början så hade Jocke vetat att Davidssons planerade en återkomst i somras. Men när väl diskussionen dök upp så var det för sent. Då hade vi redan fyllt truppen med skit.

Ljungh är den enda jag köper. Men där stör jag mig mest på att vi la alla ägg i Basse-påsen. En skadedrabbad smålänning som bara varit ett toppcenter när han fick lira ihop med Dick.

Angående att jag skulle ha förespråkat Garrison för Ollas? Det är direkt omöjligt. Jag gillade Garrison, men hade Ollas funnits i potten så hade jag aldrig förespråkat transatlant före. Troligen hade jag ingen koll på att Adam var på gång hem, då jag faktiskt inte har anställning inom sportchefsyrket.

Timashov? Spännande att du inte ser honom som Djurgårdare, men argumenterade för att Videll skulle fylla ut den där kvoten när han kom? Hur många säsonger i DIF hade Linus nu igen?

"För dålig".. Kryper i mitt skinn!
Senast redigerad av Manijock den 2021-12-09 12:36:54, redigerad totalt 1 gånger.
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av BigJ »

Manijock skrev: 2021-12-09 12:18:19 Ahlen, Hank och Murray.... För dåliga? Där har du felet i ett nötskal! Vad är de dåliga på? Åka skridskor jättefort? Spruta in mål? Vi uppskattar inte hjärta och hängivenhet överhuvudtaget. Den där svårersätterliga egenskapen att man älskar att spela med skölden på bröstet???? Då åker man bort för att man haft sviktande +/- eller något. Det är för mig helt jävla uppåt väggarna uselt. Skämmigt och ovärdigt en klubb av våran dignitet.

I övrigt ger jag ingenting för den där sammanfattningen. Det är klart att alla inte kan spela samtidigt. Men Ollas ska inte spela i MIF. Det är bara för jävla dåligt! Killen brinner för Djurgården. Hade Jocke varit sportchef när jag började följa hockeyn hade spelare som Ronnie Pettersson och Mikael Magnusson osv lirat i Luleå eller Örebro. Bombsäkert!

Davidssons? Jaa det är också bara för jävla dåligt. Är det enda kravet för att få hem Jonte att göra plats för hans bror(som inte ALLS är dålig förövrigt) så är det ett jävla skämt att det inte fixas. Nu dominerar bröderna, OCH knyter band med en småländsk jävla skitklubb. Kommer vi få se dem hos oss igen? Jävligt tveksamt. Mackan vs Rensfeldt? Jonte vs Carey? Otur med timingen? Nej! Hade kommunikationen skötts rätt från början så hade Jocke vetat att Davidssons planerade en återkomst i somras. Men när väl diskussionen dök upp så var det för sent. Då hade vi redan fyllt truppen med skit.

Ljungh är den enda jag köper. Men där stör jag mig mest på att vi la alla ägg i Basse-påsen. En skadedrabbad smålänning som bara varit ett toppcenter när han fick lira ihop med Dick.

Angående att jag skulle ha förespråkat Garrison för Ollas? Det är direkt omöjligt. Jag gillade Garrison, men hade Ollas funnits i potten så hade jag aldrig förespråkat transatlant före. Troligen hade jag ingen koll på att Adam var på gång hem, då jag faktiskt inte har anställning inom sportchefsyrket.

Timashov? Spännande att du inte ser honom som Djurgårdare, men argumenterade för att Videll skulle fylla ut den där kvoten när han kom? Hur många säsonger i DIF hade Linus nu igen?

"För dålig".. Kryper i mitt skinn!
Helt rätt, en spelare som Hank har ovärderliga egenskaper vilket gamla stjärnor som Tellan och Ragnarsson ser:

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... -fungerat/
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Manijock skrev: 2021-12-09 12:18:19 Ahlen, Hank och Murray.... För dåliga? Där har du felet i ett nötskal! Vad är de dåliga på? Åka skridskor jättefort? Spruta in mål? Vi uppskattar inte hjärta och hängivenhet överhuvudtaget. Den där svårersätterliga egenskapen att man älskar att spela med skölden på bröstet. Då åker man bort för att man haft sviktande +/- eller något. Det är för mig helt jävla uppåt väggarna uselt. Skämmigt och ovärdigt en klubb av våran dignitet.

I övrigt ger jag ingenting för den där sammanfattningen. Det är klart att alla inte kan spela samtidigt. Men Ollas ska inte spela i MIF. Det är bara för jävla dåligt! Killen brinner för Djurgården. Hade Jocke varit sportchef när jag började följa hockeyn hade spelare som Ronnie Pettersson och Mikael Magnusson osv lirat i Luleå eller Örebro. Bombsäkert!

Davidssons? Jaa det är också bara för jävla dåligt. Är det enda kravet för att få hem Jonte att göra plats för hans bror(som inte ALLS är dålig förövrigt) så är det ett jävla skämt att det inte fixas. Nu dominerar bröderna, OCH knyter band med en småländsk jävla skitklubb. Kommer vi få se dem hos oss igen? Jävligt tveksamt. Mackan vs Rensfeldt? Jonte vs Carey? Otur med timingen? Nej! Hade kommunikationen skötts rätt från början så hade Jocke vetat att Davidssons planerade en återkomst i somras. Men när väl diskussionen dök upp så var det för sent. Då hade vi redan fyllt truppen med skit.

Ljungh är den enda jag köper. Men där stör jag mig mest på att vi la alla ägg i Basse-påsen. En skadedrabbad smålänning som bara varit ett toppcenter när han fick lira ihop med Dick.

"För dålig".. Kryper i mitt skinn!
Murray var NHLs sämsta back typ och tog inte plats i tyska ligan, Ahlén var en härlig karaktär men spelmässigt var han tyvärr för dålig, hade fan svårt att platsa i allsvenskan säsongen efter. Hank var väl lite bättre än Ahlén och blev kvar längre men lite samma sak där.

Jag var en av få som faktiskt tyckte vi skulle ta in MacDavid i somras som en billig breddforward. Då hade vi nog haft Jonte också. Men jag har lite svårt att bli så arg över det. Men fan vad du alltid ska överdriva, Davidssons dominerar knappast. De spelar i allsvenskans bästa lag och Jonte har ett poängsnitt på 0,57 ppg och MacDavid 0,36ppg. Som en jämförelse ungefär det snitt som Rensfeldt och Carey har i SHL och de dominerar knappast i SHL.

Basse var knappast skadebenägen sommaren 2019 då Ljungh flyttade hem.

Ja du hade kanske valt Ollas före Garrison. Jag minns inte exakt detaljerna där när Ollas blev klar för Malmö osv. Jocke har oftast(ej i år) varit färdig tidig med lagbygget och då bommar man tyvärr en del spelare.

Videll hade DIF som moderklubb men inte spelat här sen han var grabb. Men var väl en kombinerad Djurgårds/stockholmskvot. Det skulle jag räknat Dima som också men ser inte honom som någon självklar Djurgårdare. Men topplocket gick när Åberg valde Timrå. Sjukt lack på både Jocke och Åberg.

Jag vill alltså ha ett lag med i första hand Djurgårdare i andra hand stockholmare och resten ska vara spetsspelare utifrån. Detta lagbygge rent kvalitetsmässigt är det egentligen inga större fel på men jag tror avsaknaden av vettig tränare i kombination med att Jocke ska peta i allt har gjort att vi är där vi är nu.
Knickedick
Inlägg: 1284
Blev medlem: 2014-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Knickedick »

Jag postar ett gammalt inlägg som jag tycker skildrar vad Challe förstod och vad Jocke inte förstod och slarvade bort. Som skildrar vad en Människa som förstår känslor och psykologi kan göra med en grupp och en människa som inte förstår detsamma kan rassera. Tyvärr tycker jag per att många spelare idag fostras in i inställningen att vikten på plånboken är större än hatet att förlora. Därför fostras inte längre några järnkaminer. Därför hittar du de som kunde ha blivit det idag på marknaden. Jag förstår därför att Jocke hatade agenter, tyvärr för hans del så är det direkt osmart att bita den hand som föder en. Vilket iofs säger emot inlägget postat nedan. MEN det är ack så viktigt att förstå sin historia och identitet för att kunna bygga nya storhetstider.



"Djurgårdens IF har sedan långt tillbaka i historien gått under epitetet Järnkaminerna. En värdegrund som alltid har stått för att sätta laget först, att alltid ge 100 procent för laget, att jobba varje dag, varje träning, varje byte av varje match för att nå bättre resultat. Värdegrunden genomsyrar hela föreningen från supportrarna till spelare och ledare. I supportrarnas kärlek och hjärta för klubben ligger också kravet på spelarna och ledarna att prestera samma engagemang och viljekraft som supportrarna presterar. Att omgång efter omgång pressa sig till sitt yttersta, att jobba lite hårdare, att aldrig ge upp, att våga ta i, ta en tackling, täcka skott, att kliva ut ur sin komfortzon och att aldrig någonsin acceptera att en förlust är ok. Att visa egenskaper som personifierar en Järnkamin är det som fått Hovets publik att hylla hjältar som, bland andra Jimmie Ölvestad, Charles Berglund, Niklas Falk, Kristofer Ottosson, Mikael Magnusson, Thomas Eriksson, Jens Öhling, Rolle Stoltz och kalla dessa kulturbärare. En Järnkamin är inte något man får för pengar, det är inget man köper på en marknad, eller något man klistrar på tröjan. Det är något som anses komma inifrån. En kultur man lär sig genom att leva och fostras i. Det är det som gör att de gamla hjältarna kommer tillbaka P.G.A. kärleken till klubben för arvet de fått och för att ge tillbaka till de hjältar som en gång gav till dem.

Min far har alltid sagt, att för att bli framgångsrik kan man titta på de som varit framgångsrika tidigare och förfina det dom gjorde. När man tittar tillbaka i historieböckerna är det inte konstigt att man slås av tanken på att Djurgården kanske har något stort på gång. Djurgården har alltid gått som bäst när balansen mellan gamla och nya kulturbärare varit som störst. Under de tre gulden mellan 89 och 91, hette de gamla kulturbärarna Rolf Ridderwall, Thomas Eriksson och Mats Waltin, Jens Öhling och Håkan Södergren. De nya var Tommy Söderström, Marcus Ragnarsson, Christian Due-Boje, Mats Sundin, Charles Berglund och Micke Johansson. Under guldåren 2000 och 2001 så var de gamla, Tommy Söderström, Ronnie Petersson och Thomas Johansson, Charles Berglund och Micke Johansson. De nya var Micke Tellqvist, Niklas Kronwall, Kristoffer Ottosson, Joakim Eriksson och Jimmie Ölvestad. Idag är de gamla, Mikael Tellqvist, Joakim Eriksson, Michael Holmqvist och Daniel Fernholm. De nya är Alexander Falk, Linus Arnesson, Andreas Englund, Henke Eriksson och Marcus Sörensen.

Järnkaminernas tradition har tagit dem tillbaka till hockeyns finrum och Hovet fortsätter att fyllas. De äldre spelarna som tagits in utifrån är gamla hjältar som kommit tillbaka. Djurgården kan se ljust på sin framtid, man har hittat nyckeln till sitt arv, där gamla järnkaminer fostrar nya järnkaminer och hjärtat alltid är den centrala delen i klubben. En järnkamin är inget man hittar på en marknad men ack så värt att behålla till varje pris"
Användarvisningsbild
Hildi
Inlägg: 195
Blev medlem: 2011-02-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Hildi »

Ta in Säcken och låt han, än en gång, rädda oss!
Tyvärr tror jag Challe är klar med hockeyn, men skulle vilja ge honom en ny, stadig chans som sportchef.
Manijock
Inlägg: 7855
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Manijock »

mb81 skrev: 2021-12-09 12:35:50
Manijock skrev: 2021-12-09 12:18:19 Ahlen, Hank och Murray.... För dåliga? Där har du felet i ett nötskal! Vad är de dåliga på? Åka skridskor jättefort? Spruta in mål? Vi uppskattar inte hjärta och hängivenhet överhuvudtaget. Den där svårersätterliga egenskapen att man älskar att spela med skölden på bröstet. Då åker man bort för att man haft sviktande +/- eller något. Det är för mig helt jävla uppåt väggarna uselt. Skämmigt och ovärdigt en klubb av våran dignitet.

I övrigt ger jag ingenting för den där sammanfattningen. Det är klart att alla inte kan spela samtidigt. Men Ollas ska inte spela i MIF. Det är bara för jävla dåligt! Killen brinner för Djurgården. Hade Jocke varit sportchef när jag började följa hockeyn hade spelare som Ronnie Pettersson och Mikael Magnusson osv lirat i Luleå eller Örebro. Bombsäkert!

Davidssons? Jaa det är också bara för jävla dåligt. Är det enda kravet för att få hem Jonte att göra plats för hans bror(som inte ALLS är dålig förövrigt) så är det ett jävla skämt att det inte fixas. Nu dominerar bröderna, OCH knyter band med en småländsk jävla skitklubb. Kommer vi få se dem hos oss igen? Jävligt tveksamt. Mackan vs Rensfeldt? Jonte vs Carey? Otur med timingen? Nej! Hade kommunikationen skötts rätt från början så hade Jocke vetat att Davidssons planerade en återkomst i somras. Men när väl diskussionen dök upp så var det för sent. Då hade vi redan fyllt truppen med skit.

Ljungh är den enda jag köper. Men där stör jag mig mest på att vi la alla ägg i Basse-påsen. En skadedrabbad smålänning som bara varit ett toppcenter när han fick lira ihop med Dick.

"För dålig".. Kryper i mitt skinn!
Murray var NHLs sämsta back typ och tog inte plats i tyska ligan, Ahlén var en härlig karaktär men spelmässigt var han tyvärr för dålig, hade fan svårt att platsa i allsvenskan säsongen efter. Hank var väl lite bättre än Ahlén och blev kvar längre men lite samma sak där.

Jag var en av få som faktiskt tyckte vi skulle ta in MacDavid i somras som en billig breddforward. Då hade vi nog haft Jonte också. Men jag har lite svårt att bli så arg över det. Men fan vad du alltid ska överdriva, Davidssons dominerar knappast. De spelar i allsvenskans bästa lag och Jonte har ett poängsnitt på 0,57 ppg och MacDavid 0,36ppg. Som en jämförelse ungefär det snitt som Rensfeldt och Carey har i SHL och de dominerar knappast i SHL.

Basse var knappast skadebenägen sommaren 2019 då Ljungh flyttade hem.
Men vad förstår du inte? Läs vad jag skriver. Ditt första stycke där är helt meningslöst. Hur motiverad tror du Murray var i Tyskland efter ett halvårs väntande på DIF? Ahlen i SSK? Ahlen gjorde sin bästa säsong när han fick kicken. Vi vet redan att du inte ser något värde i "brunkare" eller defensivt arbetande spelare. Mycket sexigare med Holland och Carey. Du förstår ju tydligen inte vad jag eftersträvar. Därav ditt bemötande med snitt och annat oviktigt.

Jag ser en hel del HA och sambons släkt håller på HV och ser varje match. De myser och hånar mig ganska friskt kan jag säga. Så jaa, de har blivit publikfavoriter och dominerar.
Senast redigerad av Manijock den 2021-12-09 12:48:08, redigerad totalt 1 gånger.
Knickedick
Inlägg: 1284
Blev medlem: 2014-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Knickedick »

Hank och Ahlén hade just det att Hatet att förlora är större än Kärleken till Plånboken
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9511
Blev medlem: 2009-12-01

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Knickedick skrev: 2021-12-09 12:47:00 Hank och Ahlén hade just det att Hatet att förlora är större än Kärleken till Plånboken
Kanske vi kan dra ihop ett gäng supportrar som kan lira i bottom 6 och sen lite skill i top 6. Då hade vi aldrig förlorat :)
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Manijock
Inlägg: 7855
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Manijock »

Jim Morrison skrev: 2021-12-09 12:57:53
Knickedick skrev: 2021-12-09 12:47:00 Hank och Ahlén hade just det att Hatet att förlora är större än Kärleken till Plånboken
Kanske vi kan dra ihop ett gäng supportrar som kan lira i bottom 6 och sen lite skill i top 6. Då hade vi aldrig förlorat :)
Alltså hur usla tror folk att Hank och Ahlen är? :lol:
Knickedick
Inlägg: 1284
Blev medlem: 2014-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Knickedick »

Jim Morrison skrev: 2021-12-09 12:57:53
Knickedick skrev: 2021-12-09 12:47:00 Hank och Ahlén hade just det att Hatet att förlora är större än Kärleken till Plånboken
Kanske vi kan dra ihop ett gäng supportrar som kan lira i bottom 6 och sen lite skill i top 6. Då hade vi aldrig förlorat :)
Ja om du vill att jag bygger ett sånt lag åt dig som har talangnivån och tillräckligt med erfarenhet att spela i SHL så kan jag göra det!
Vilken budgetnivå vill du att jag lägger mig på.
Vi har redan 2 top6-lirare i vår förstakedja idag.
Jag tänker att jag tar in Tobbe Lindström från Vålerengen också. hank är ju given, ellerhur.

Vad tror du om det?
B.I.B.A
Inlägg: 2836
Blev medlem: 2009-08-06

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av B.I.B.A »

dr111DIF skrev: 2021-12-09 09:56:09 Den poängen kan möjligen till viss del göras för i år men i övrigt faller det platt. Lika osant som att säga att JE alldeles för sällan satsar på blå pullover. Det har tom varit en offentlig strategi sedan typ 2016 att satsa på inhemska spelare, helst från stockholm och allra helst från DIF. Detta har också återspeglats i trupperna där vi långa stunder haft bara svenskar med ca 50-70% Stockholmare. Ante på 4år, Josef på 4 år, Sören på 4 år, Högga x2 på 3 år (inte stockholmare men uttalad djurgårdare), vad sägs om det?. Året AOM vände hem var efter finalen och varenda hockeyjournalist tävlade om att hylla den backsida vi redan hade på kontrakt (som var till stora delar samma som spelade final, apropå kontinuitet). Arnesson fick inte heller riktigt plats när han kom hem och få klagade på det, dessutom är han ju hemma nu. Åberg är det som det är med nu, vi får se vad det slutar, inte direkt någon som jag tror ensam hade räddat oss ur denna situation. Tima är väl svårt att kalla DIF-produkt. Annars finns det inte så mycket "missade hemvändande DIF" kvar?
Utåt har det varit strategin, i praktiken inte alls. Givetvis har Jocke tackat ja till spelare som Josefson och Ante, tacka tidigare sportchefer för det. Hade Jocke varit sportchef på den tiden hade de kanske tvingats bort till våra konkurrenter så som han gjort med AOM, Söderström, Ahlén, Hank, Arnesson, Holm, bröderna Davidsson mfl. Då är det inte säkert att tex Josefson varit lika lojal mot DIF.
dr111DIF skrev: 2021-12-09 09:56:09Att man år ut och år in gör flera budgetfynd som utvecklas i den grad att de snabbt hamnar utomlands kan väl inte heller JE rå för? Lilja, Bemström, Alsing, Brodin var ju ledande spelare när vi gick till final, de flesta inklusive DIFs sportsliga ledning hade nog gärna sett att de spelade kvar än idag. När Linus J och Ljungh ville ha Top6 med PP och 250 lax i månaden hade vi redan Josef och Ante på kontrakt, vad göra? Tvinga Ante mot hans vilja att sluta i förtid?
Har inget emot varken Lilja, Bemström, Alsing eller Brodin. Alla var bra värvningar. Ljungh gjorde också många bra år i DIF. Problemet är när man dumpar sina "egna" spelare för spelare som Lilja, Östman eller Linus Johansson. Det är high risk - low reward. Om de misslyckas drar de till HA, om de lyckas drar de utomlands eller till en konkurrent.
dr111DIF skrev: 2021-12-09 09:56:09Givet resultaten under 2021 (vi var lika dåliga i våras med Hank, Robban, Dick osv) och att omtaget efter våren gått på grund samt allt stök tycker jag också att man behöver starta om igen med nya ögon. Det var svårt för Jocke att vara kvar och sköta sitt jobb på ett fungerande sätt. Hur det faller ut på sikt känns oklart. För den sakens skulle behöver man inte slänga rena osanningar omkring sig.
Har inte sagt en enda osanning. Allt detta stök är ju dessutom Jockes fel. Hade det inte varit för Robban hade vi redan spelat i Hockeyallsvenskan, det är jag helt övertygad om. Hade Robban dragit för ett par år sen hade förmodligen Musse eller Jocke själv varit den huvudtränare som coachade ner oss. Truppbygget denna säsongen är inte nämnvärt sämre än tidigare år.
dr111DIF skrev: 2021-12-09 09:56:09Nu behövs en ny tränare och på sikt någon som kan fylla Jockes skor på värvningsfronten. Att Professor Floskel är kvar som utvecklingschef bådar inte gott för mig däremot, inte gjort något särskilt förtroendeingivande intryck direkt. En ny tränare behövs in och någon som kan fyllas Jockes skor på värvningsfronten.
Svårt att tro att styrelsen hittar en sämre sportchef än Jocke, men med tanke på hur de bara stod och tittade på medan han körde oss ner i avgrunden så vet man ju aldrig.
Avgå Jocke.
Låst