Säsongen 21/22

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
sauron
Inlägg: 4388
Blev medlem: 2008-11-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: STHLM

Säsongen 21/22

Inlägg av sauron »

nevyn skrev: 2021-12-07 19:34:48 Baserat på Pehrssons svar i Hockeynews intervju verkar man fortfarande tro att allt är mest otur och småjusteringar som behövts. Att spelet varit uselt även de få matcher vi vunnit, med ett fåtal undantag, verkat vara okänt.

https://hockeynews.se/articles/22207/
Årets Floskeltopp! Har han sett samma lag och insatser som vi??!?
It's the hope that kills you.
EspenK
Inlägg: 9074
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Säsongen 21/22

Inlägg av EspenK »

Nuvarande lag ska vända skeppet. Har man hört det förut???

Låt oss:

-Spela iskalla Holland i förstakedjan.
-Låta Bjerselius spela boxplay.
-Dumpa pucken precis i rundeln så löst att motståndarna hinner vända på oss.
-Släppa igenom motståndarna i mittzon och sedan spela ”Vem tar vem” i zonspelet.
-Komma ensamma mot samlat försvar medan resten av laget byter.
-Låta Aaro och Falk fortsätta coacha. Har ju blivit såååå mycket bättre än när Barry var hc.
-Aldrig satsa på spelare som ger 100% för DIF varje match( läs Hank).
-Ha en kultur av svågerpolitik där vi skyddar varandra. (Exakt det som fick HV på fall. Gamla spelare fick för tunga roller utanför isen, sparkade kulturbärarna på isen. )
Orszagh
Inlägg: 36
Blev medlem: 2021-10-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av Orszagh »

Om ni inte har lyssnat på gårdagens avsnitt av Viasats hockeypodd går Södergren ganska hårt åt på föreningen. Skönt att höra kritiska ord från en spelare av den rangen.

Användarvisningsbild
supreme
Inlägg: 510
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Säsongen 21/22

Inlägg av supreme »

Orszagh skrev: 2021-12-08 08:12:39 Om ni inte har lyssnat på gårdagens avsnitt av Viasats hockeypodd går Södergren ganska hårt åt på föreningen. Skönt att höra kritiska ord från en spelare av den rangen.

Spola fram till 1:05:45 om ni vill gå direkt på godsakerna.

Perra Johnsson nämns som ett alternativ för att kliva in i båset, och han har ju gjort det bra i andra klubbar i liknande sits förut.
Van att rycka ut
När Per-Erik Johnsson tog över Leksand säsongen 2015/2016 så låg laget sist i hockeyallsvenskan men tog sig till SHL.

Säsongen 2014/2015 tog han över Modo och räddade laget kvar i SHL.

Säsongen 2005/2006 tog han över Färjestad i kris och tog laget till SM-guld.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2347
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Säsongen 21/22

Inlägg av Buford »

DIFs kommunikation med fansen i dessa turbulenta tider lämnar mycket att önska, riktigt illa skött...
Användarvisningsbild
Exile
Inlägg: 1417
Blev medlem: 2021-01-22

Säsongen 21/22

Inlägg av Exile »

Ja, så blir det när man sparkar kommunikationsteamet, saknar verkligen DIF' Hockey "riktiga" närvaro på t ex Twitter, nu känns det som att varje inlägg är noggrant granskad av en medietränad konsult.
Dusinator
Inlägg: 3822
Blev medlem: 2009-10-26

Säsongen 21/22

Inlägg av Dusinator »

Exile skrev: 2021-12-08 10:04:09 Ja, så blir det när man sparkar kommunikationsteamet, saknar verkligen DIF' Hockey "riktiga" närvaro på t ex Twitter, nu känns det som att varje inlägg är noggrant granskad av en medietränad konsult.
Är du säker på att inte den konsulten är JE som Putinstyr allt som sker!?
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 21/22

Inlägg av förevigtdjurgården »

nevyn skrev: 2021-12-07 19:34:48 Baserat på Pehrssons svar i Hockeynews intervju verkar man fortfarande tro att allt är mest otur och småjusteringar som behövts. Att spelet varit uselt även de få matcher vi vunnit, med ett fåtal undantag, verkat vara okänt.

https://hockeynews.se/articles/22207/
Kände exakt samma.

Å ena sidan, om man ska vara nyanserad: hade vi vunnit dessa matcher som stått och vägt i slutskedet och tagit, säg 8 poäng av dem 18 istället för 1 av dem 18 hade tillvaron sett annorlunda ut.

Å andra sidan, när man sitter i en elitförening, i den sits man befinner sig - har man inte bättre vett än att förstå att man inte kan kommunicera otur i ett läge där man har samlat ihop hela arton poäng på 25 matcher, då är nog inte det här rätt bransch att vistas i.

Det är som att kasta bensin på elden.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Säsongen 21/22

Inlägg av emilin »

Kan någon förklara för en tydligen helt okunnig supporter vad Djurgården håller/hållit på med de senaste åren.
Satt och tittade på Micke J:s intervju i DIF Dokumentären där han bland annat beskrev Djurgårdens nytänkande 1-3-1 och torped hockeyn.
Jag älskar Djurgården för just det att våga testa och stå för nya idéer, men det som fick dessa att funka var så som jag minns det att vi inte behövde skicka alla med hjärta för klubben, utan stommen bestod av spelare som älskade sitt lag och säker på grund av detta så lyckades man få gruppen att dra åt samma håll, tror inte om vi hade behövt byta ut alla dessa mot random spelare att vi hade nått samma lyckade resultat.
Nu har vi under flera år testat något nytt som på papper kan låta intressant klubben skall äga spelsystemet, kritiserar inte ny tänk, men vad har det kostat klubben, jo vi har skickat iväg allt vad som står för Djurgården vi lyckas inte locka gamla spelare till vår klubb, vi har behövt värva en massa spelare som har noll känsla för klubben, kastat bort en ung lovande tränare som garanterat hade många bra egna idéer vilken väg man skulle gå( titta på Frölunda) listan kan göras ganska lång sett till hur vi har urholkat vår förening på många bra och duktiga människor.
Om okunniga jag satt på idén så skulle jag till att börja med kolla på vilket lag har jag vilka karaktärer vill jag behålla och ut i från det bygga ett nytt upplägg/spelsystem, skulle det visa sig att jag var tvungen att skicka merparten av Djurgårdshjärtan så skulle jag sätta mig vid ritbordet och börja om.
Jag säger inte att Jocke är dålig och bara vill oss ont, men har kanske en del otur när han tänker, vissa behöver en vapendragare som kan sätta ner foten när det börjar spåra, vissa är bättre än andra på att ta människor, vissa ser människan inte bara ett numer på ett papper. Jocke kanske behövs men det måste finnas någon vid hans sida som ser individen och förstår att lyckas man få individerna att dra åt samma håll så kan dessa flytta berg, och framför allt kan säga ifrån och få kollegan att lyssna.
NHL spelet där bygger man lag man tittar på rankingen köper de spelare som har högst, tyvärr finns det inget i det spelet som väger in sammanhållning lagmoral, klubbhjärta mm.
Tror det blir jävligt tokigt om man lägger all fokus på ranking i det verkliga livet, känslan är att det är precis vad vi har gjort de senaste åren i Djurgården, annars fattar jag inte varför vi skickar så många med Djurgårdsanknytning från vår förening.
Men vad vet jag?
Jag skulle värna om stommen bygga mitt lag kring dessa, fylla på med spelare från de egna leden som sen förhoppningsvis kommer kunna tillhöra stommen och föra Djurgårds andan vidare, sen kryddar jag med spets utifrån om vi saknar det.
Nej nu återvänder jag till spelet, där har två riktiga rivaler i samma lina och jävlar vad bra de lirar ihop :D
#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Säsongen 21/22

Inlägg av #10 »

Malmö vinner
Momentumet
Inlägg: 367
Blev medlem: 2018-12-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av Momentumet »

ÄNTLIGEN
#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Säsongen 21/22

Inlägg av #10 »

Momentumet skrev: 2021-12-08 21:12:11ÄNTLIGEN
Lugn, snart dementerar Jocke att han inte alls sagt upp sig
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av crike »

Säger inte att det inte är rätt men jävla soppa alltså.

Nu är det upp till spelarna och tränarna. Sluta med bortförklaringarna och visa att ni vill vända detta
Frankie
Inlägg: 895
Blev medlem: 2018-02-16

Säsongen 21/22

Inlägg av Frankie »

Momentumet skrev: 2021-12-08 21:12:11ÄNTLIGEN
https://www.difhockey.se/article/q5gpak ... djurgarden


Instämmer: ÄNTLIGEN!


..nu fattas det bara en ny huvudtränare.
Ärlighetvararlängst
Inlägg: 307
Blev medlem: 2021-11-29
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av Ärlighetvararlängst »

Med tanke på de sportsliga motgångarna och konflikten med Videll är det här vår största möjlighet att åka ur.
Skriv svar