Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
furan85
Inlägg: 82
Blev medlem: 2015-01-30

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av furan85 »

Fyfan vilken jävla svikare, spelar ingen roll vem som är sportchef, tränare, materialare osv så går alltid familjen i första hand! Men nu visar han klart och tydligt vem han är och inte bryr sig ett skit om sin egen. Han behöver inte visa sig i våra färger eller sätta sin fot i föreningen igen, oavsett vilken sport det gäller. Finns ingen bortförklaring.
DIF SJÖSTAN
Inlägg: 108
Blev medlem: 2021-06-04
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av DIF SJÖSTAN »

Att Åberg väljer bort oss är givetvis illa bara det, inte så förvånande, men att gå till ett lag som Djurgården kan spela Play Out mot är faktiskt bland det värsta man kan göra
o
o
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9541
Blev medlem: 2009-12-01

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

avgåjocke skrev: 2021-12-06 21:45:39 Mycket pajkastning här ang Åberg.. Pontus är DIF och ville hem, men Jocke vägrade att skriva ett längre kontrakt än säsongen ut...

Tycker det säger mer om vår kära sportchef än att Åberg ser över sin egen ekonomi.. #avgåalla
Verkar som att det gick att skriva säsongen ut ändå.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Hepsnastian
Inlägg: 546
Blev medlem: 2012-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sollentuna

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Hepsnastian »

mb81 skrev: 2021-12-07 17:42:12
gaspo skrev: 2021-12-07 17:37:16
Hepsnastian skrev: 2021-12-07 17:09:43 Fan jag blir skit sne alltså..
Om en DIF fostrad spelare, som är tydlig Djurgårdare vill komma hem till Shwedeen efter sin sejour i utlandet, då ska han väl förihelvete inte hamna någon annanstans än hos just DIF?!

Helvetes Jävla skit!!
Skämtar du,tydlig djurgårdare? Fy fan vidrigt av killen att gå till Timrå. Hoppas verkligen han blir utbuad på hovet.
Så tydlig Djurgårdare så går man väl inte till våra värsta rivaler(efter råttorna) Färjestad som han gjorde senast. Att nu välja Timrå som är våra största utmanare i att stanna kvar tyder än en gång om ett omdöme som talar emot att han skulle vara speciellt mycket Djurgårdare.
Men sluta, klart Åberg är DIF. Men som ni själva kanske läst så stod det mellan två klubbar (jag gissar att den andra var Djurgården), och med samma bud, det föll dock enl Åberg på, om jag tyder det rätt, sportchefen (nubbe).

Jag är helt övertygad om att han hade gått till dif om det inte vore för Jocke och denna situation som dif satt sig i.

Än värre med nästkommande hemvändare. Vad tar dom för beslut om denna upplaga av dif organisation är kvar?
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9541
Blev medlem: 2009-12-01

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Hepsnastian skrev: 2021-12-07 17:55:03
mb81 skrev: 2021-12-07 17:42:12
gaspo skrev: 2021-12-07 17:37:16
Hepsnastian skrev: 2021-12-07 17:09:43 Fan jag blir skit sne alltså..
Om en DIF fostrad spelare, som är tydlig Djurgårdare vill komma hem till Shwedeen efter sin sejour i utlandet, då ska han väl förihelvete inte hamna någon annanstans än hos just DIF?!

Helvetes Jävla skit!!
Skämtar du,tydlig djurgårdare? Fy fan vidrigt av killen att gå till Timrå. Hoppas verkligen han blir utbuad på hovet.
Så tydlig Djurgårdare så går man väl inte till våra värsta rivaler(efter råttorna) Färjestad som han gjorde senast. Att nu välja Timrå som är våra största utmanare i att stanna kvar tyder än en gång om ett omdöme som talar emot att han skulle vara speciellt mycket Djurgårdare.
Men sluta, klart Åberg är DIF. Men som ni själva kanske läst så stod det mellan två klubbar (jag gissar att den andra var Djurgården), och med samma bud, det föll dock enl Åberg på, om jag tyder det rätt, sportchefen (nubbe).

Jag är helt övertygad om att han hade gått till dif om det inte vore för Jocke och denna situation som dif satt sig i.

Än värre med nästkommande hemvändare. Vad tar dom för beslut om denna upplaga av dif organisation är kvar?
Det fanns flera bud utöver DIF och Timrå men Timrå betalade mest. Att han väljer vår direkta kvalkonkurrent är rätt äckligt beteende faktiskt. Om han nu ogillar Jocke så mycket - gå till Örebro som jättegärna ville ha dig och skicka inte ut ”ditt” lag ur högsta serien bara för att slanten var störst.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Vinge
Inlägg: 178
Blev medlem: 2021-06-22

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Vinge »

Tycker Videll gärna kan få gå.. Han åker bara utsida, aldrig villig, trots sin storlek, att ta kampen framför mål.
Tex kan en sån som Wille ersätta allt det bra som Videll förväntades att göra.
För Videll gick inte först i ledet, han tog inte kampen (trots sin storlek), Han styrde inte ett bra PP, producerade inte många "enkla" poäng.

Vi MÅSTE få in en ny tränare, OCH en ny coach som ansvarar för försvarsspelet !
Frågan är hur det ska gå till så länge Jocke är kvar? Han tycker ju att det behövs mer av honom själv. Och att spelare mfl bara behöver anstränga sig mer.
Då förstår man inte problemen.
Tränarna, Jocke och spelidéerna är en stor del av problemet.
Så länge DIF jobbar med fel problem beskrivning så kommer såklart inget att lösas.

Ett par saker som är brutalt uppenbara är ju att ju mer Jocke, destå SÄMRE går det. Hans val av att fortsätta med samma tränare, och hans val av spelidéer måste bara stoppas. Annars kommer vi inte vända det här.

Hur kan styrelsen låta det här få fortsätta ? Match efter match efter match efter match efter match efter match...
De har verkligen låst sig totalt i att det är bara Jocke, den som så solklart är ytterst ansvarig för alla problem, ska lösa allt. Det finns bara han. Tydligen. Ingen annan kan som han! Det är så dom agerar. Det är så styrelsen handlar.

En ny head coach som dessutom ansvarar för försvarsspelet är.ett måste. Sen behöver vi få in en stabil back. Minst Warg klass. Men helst Tom eller Arnesson klass.
Ett par nya spets FW. Hade ju varit jävligt bra med tex Åberg. Och en till Ny av hög klass.

Dela på Wille och Sörensen.
Hade Jocke lyckats få hit Åberg. Och en ny HC. Så hade vi kunnat få en nystart PÅ RIKTIGT. Värd namnet. Även fast den kommer MÅNADER FÖR SENT.

Rensfeldt Sörensen Åberg
Holland/Strandberg Wille Rhett
Strandberg/Holland Carey Cederqvist
Engsund Andersson Bergfors

Tror att med en helt ny HC, och exempelvis dessa formationer, hade vi kunnat börja plocka åtminstone mer poäng än vad vi gör nu. Ja , det är till och med givet att det skulle bli så.
Så vad i helv.... väntar styrelsen på ???
Användarvisningsbild
supreme
Inlägg: 509
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av supreme »

Läs de uttalanden som görs och det ryms en hel del kritik mot DIF (som jag utgår är den andra klubben) mellan raderna.
Jag har under senaste tid haft en mycket positiv dialog med ”Nubben" och utöver det har jag hört endast bra saker om organisationen, spelarna i laget och tränarteamet.
Att Åberg inte skrivit på för DIF beror på Jocke och det strul som nu är i klubben.
Att Åberg väljer Timrå däremot är en jävla gåta. Det kan endast han lastas för.
Vinge
Inlägg: 178
Blev medlem: 2021-06-22

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Vinge »

Jim Morrison skrev: 2021-12-07 17:58:02
Hepsnastian skrev: 2021-12-07 17:55:03
mb81 skrev: 2021-12-07 17:42:12
gaspo skrev: 2021-12-07 17:37:16
Hepsnastian skrev: 2021-12-07 17:09:43 Fan jag blir skit sne alltså..
Om en DIF fostrad spelare, som är tydlig Djurgårdare vill komma hem till Shwedeen efter sin sejour i utlandet, då ska han väl förihelvete inte hamna någon annanstans än hos just DIF?!

Helvetes Jävla skit!!
Skämtar du,tydlig djurgårdare? Fy fan vidrigt av killen att gå till Timrå. Hoppas verkligen han blir utbuad på hovet.
Så tydlig Djurgårdare så går man väl inte till våra värsta rivaler(efter råttorna) Färjestad som han gjorde senast. Att nu välja Timrå som är våra största utmanare i att stanna kvar tyder än en gång om ett omdöme som talar emot att han skulle vara speciellt mycket Djurgårdare.
Men sluta, klart Åberg är DIF. Men som ni själva kanske läst så stod det mellan två klubbar (jag gissar att den andra var Djurgården), och med samma bud, det föll dock enl Åberg på, om jag tyder det rätt, sportchefen (nubbe).

Jag är helt övertygad om att han hade gått till dif om det inte vore för Jocke och denna situation som dif satt sig i.

Än värre med nästkommande hemvändare. Vad tar dom för beslut om denna upplaga av dif organisation är kvar?
Det fanns flera bud utöver DIF och Timrå men Timrå betalade mest. Att han väljer vår direkta kvalkonkurrent är rätt äckligt beteende faktiskt. Om han nu ogillar Jocke så mycket - gå till Örebro som jättegärna ville ha dig och skicka inte ut ”ditt” lag ur högsta serien bara för att slanten var störst.
Men att Jocke inte säkerställde att få hem Åberg genom att ge honom ett bra kontrakt, är fan bara sjukt. I det läge DIF är i , och pengar finns !!! så är det bara att slanta upp. Fast Jocke kanske är säker på att det kommer finnas bättre spelare tillgängliga om några månader 🤯😱 Asså !!
Wishes
Inlägg: 2817
Blev medlem: 2015-10-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Wishes »

supreme skrev: 2021-12-07 18:19:01 Läs de uttalanden som görs och det ryms en hel del kritik mot DIF (som jag utgår är den andra klubben) mellan raderna.
Jag har under senaste tid haft en mycket positiv dialog med ”Nubben" och utöver det har jag hört endast bra saker om organisationen, spelarna i laget och tränarteamet.
Att Åberg inte skrivit på för DIF beror på Jocke och det strul som nu är i klubben.
Att Åberg väljer Timrå däremot är en jävla gåta. Det kan endast han lastas för.
Just nu kanske det är så enkelt att JE och ledningen/styrelsen gör det omöjligt att vara Djurgårdare och spela i laget och vara i den nuvarande organisationen. Sen såklart, kunde ju Åberg i så fall haft sinnesnärvaro nog att just nu välja en annan klubb än Timrå
Stolt, men aldrig nöjd
Användarvisningsbild
Hepsnastian
Inlägg: 546
Blev medlem: 2012-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sollentuna

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Hepsnastian »

Wishes skrev: 2021-12-07 18:27:26
supreme skrev: 2021-12-07 18:19:01 Läs de uttalanden som görs och det ryms en hel del kritik mot DIF (som jag utgår är den andra klubben) mellan raderna.
Jag har under senaste tid haft en mycket positiv dialog med ”Nubben" och utöver det har jag hört endast bra saker om organisationen, spelarna i laget och tränarteamet.
Att Åberg inte skrivit på för DIF beror på Jocke och det strul som nu är i klubben.
Att Åberg väljer Timrå däremot är en jävla gåta. Det kan endast han lastas för.
Just nu kanske det är så enkelt att JE och ledningen/styrelsen gör det omöjligt att vara Djurgårdare och spela i laget och vara i den nuvarande organisationen. Sen såklart, kunde ju Åberg i så fall haft sinnesnärvaro nog att just nu välja en annan klubb än Timrå
Enig. Att det vart Timrå suger metervis med k*k, han kunde valt någon annan bara.
#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av #10 »

Hepsnastian skrev: 2021-12-07 18:43:23
Wishes skrev: 2021-12-07 18:27:26
supreme skrev: 2021-12-07 18:19:01 Läs de uttalanden som görs och det ryms en hel del kritik mot DIF (som jag utgår är den andra klubben) mellan raderna.
Jag har under senaste tid haft en mycket positiv dialog med ”Nubben" och utöver det har jag hört endast bra saker om organisationen, spelarna i laget och tränarteamet.
Att Åberg inte skrivit på för DIF beror på Jocke och det strul som nu är i klubben.
Att Åberg väljer Timrå däremot är en jävla gåta. Det kan endast han lastas för.
Just nu kanske det är så enkelt att JE och ledningen/styrelsen gör det omöjligt att vara Djurgårdare och spela i laget och vara i den nuvarande organisationen. Sen såklart, kunde ju Åberg i så fall haft sinnesnärvaro nog att just nu välja en annan klubb än Timrå
Enig. Att det vart Timrå suger metervis med k*k, han kunde valt någon annan bara.
Hoppas det blir lite karma ang det valet….
Användarvisningsbild
bbjs
Inlägg: 133
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av bbjs »

Linkan är förlåten, han hade inget annat val än lägga av.... kan förstå och för mig evigt DIF-hjälte.

Åberg hade andra val även på närmre håll, kanske inte DIF p.g.a JE eller annat - det kan jag förstå...
...men väljer TIK och uppdraget att skicka DIF till allsvenskan.
För evigt en j*vla posör, aldrig hjälte eller hjärta.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av DIF_Soldier »

Nu vet vi.
DIF_Soldier skrev: 2021-12-06 16:56:32 Frågor vi alla ställer oss. Hur är det nu, Pontus?

Bild
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av DIF_Soldier »

Hepsnastian skrev: 2021-12-07 17:55:03
Men sluta, klart Åberg är DIF.
Nänänä :lol: Han är inte DIF. Han har spelat här en gång, det var då. Nu har han bränt alla broar med föreningen.

Är man DIF väljer man inte största hotet - enkelt
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Rudi
Inlägg: 671
Blev medlem: 2012-07-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Rudi »

Med logiken att alla spelare ska blöda för skölden borde den mest högljudda delen av forumet vara mycket lättad över att vi slipper få in Pontus i laget.
Låst