Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
dr111DIF
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av dr111DIF »

Rykten är rykten. Vad spelare egentligen tycker om Jocke vet vi väl egentligen ganska lite om? Han beskrivs väl av Dick som rak, tydlig och stenhård vilket inte nödvändigtvis är dåliga egenskaper i en hockeyförening. Tex Grags och Rhett verkade inte så avskräckta trots TV-sågningen.

Jag tycker att han har presterat riktigt bra vad gäller värvningarna ganska konsekvent. Ingen sportchef träffar fullt varje gång. Tex 2017-2019 är det absurt många fullträffar samt innan tex Reideborn som många spydde på då. Pandemiåret har vi rasat ordentligt i löneligan och "spelsystemet som föreningen äger" som visade en del brister redan med "stjärnlagen" 2018-2020 blev helt avklätt. Vi klarade dock att undvika kval mycket pga en bra period efter värvningarna av Rhett och Nardella under säsong. Raseriutbrottet i våras resulterade dock i en för grov utrensning som blev en ogenomtänkt chansning och nu är ett vasaskepp.

Omstarten blev ett magplask och trots ovanstående tycker även jag att man bör starta om även på ledningsnivå. Allra mest för att det är mycket skit runt laget på sistone, ingen spelare kommer våga förstärka. Och det är faktiskt halva sässongen kvar att få ihop spelargruppen och ett grundspel till kvalet.
DIF SJÖSTAN
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av DIF SJÖSTAN »

Högst troligt att killar som Brodin mfl är jävligt arga på Jocke för hur Hank behandlades och även Ahlen längre bak
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

DIF SJÖSTAN skrev: 2021-12-06 23:10:58 Högst troligt att killar som Brodin mfl är jävligt arga på Jocke för hur Hank behandlades och även Ahlen längre bak
Det kan jag faktiskt ha fullt förståelse för, var ganska många inte bara spelare som ifrågasatte dessa beslut.
Har suttit och tittat på gamla klipp många med stort Djurgårdshjärta som har skickats iväg(tårarna rann faktisk på en 49årig gubbe).
Vad har klubben ställt till med, hur ska vi lyckas bygga tillbaka ett förtroende, där gamla spelare vill återvända till Djurgården.
Vem i dagens trupp kan bära fanan vidare i många år, ingen enligt mig vi har lyckas skicka iväg allt som stod för Djurgården, var nog därför det sved extra hårt när Hank fick gå han var den sista flaggbäraren vi hade kvar.
Vi har spelare som sett Djurgården och har en bild av vad det skulle kunna vara, men vi har ingen som levt Djurgården och kan beskriva/visa vad det faktisk innebär.
Jag är tom och uppgiven ser ingen bra lösning på detta förfall som pågår just nu och det har faktisk pågått under flera år, där vi sakta men säkert tömmer klubben på allt vad hjärta innebär, och våra spelare som skulle kunna återvända har inget att återvända till, det Djurgården de minns finns inte kvar, det de ser är en krigszon, och i ett sådant läge är det fullt normalt att människan flyr.
Jag kan inte bli arg på dem som flyr även om jag hade önskat att de krigade för Djurgården men vem är jag att döma, när jag sitter på trygg avstånd i min soffa och ser förfallet men behöver inte offra mycket mer än tårar, ilska, men en sak är säker jag dör inombords, vart tog mitt kära Djurgården vägen.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Jim Morrison skrev: 2021-12-06 21:53:28
avgåjocke skrev: 2021-12-06 21:45:39 Mycket pajkastning här ang Åberg.. Pontus är DIF och ville hem, men Jocke vägrade att skriva ett längre kontrakt än säsongen ut...

Tycker det säger mer om vår kära sportchef än att Åberg ser över sin egen ekonomi.. #avgåalla
Pontus har alltid sett om sig själv först och främst, det är de flesta medvetna om. Får anta att han kritade på 2+ år med Timrå då.

Tror dock Jocke är rätt rökt med vissa spelare så det är nog 50/50 här. Men att välja en direkt bottenkonkurrent före DIF som uttalad och skyltande Djurgårdare - hur man än vrider och vänder på det är det sjukt.
Ja, Pontus Åberg gör bort sig i Djurgårdsfamiljen, fullständigt. Men han känns som en kille som skulle sälja ut det mesta för pengar. Låt han spendera några av sina få professionella säsonger i Timrå. Sedan måste han fatta att han aldrig mer är välkommen till oss. Grattis Åberg, typ.

Vi behöver en tränare.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Behåll videll och sparka Jocke, jag liter mer på det som Videll har sagt än vad Jocke säger. Jag tror att Videll skulle bli mycket mer intresserad av att spela bra men också att fortsätta i DIF om Jocke försvann. Och nu har han också förstört yttligare en tänkbar nyförvärv. Man kan ju börja undra om Jocke är en AIK spion med tanke på hur dåligt han sköter klubben.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
jsson

Inlägg av jsson »

klintan85 skrev: 2021-12-07 02:21:53 Behåll videll och sparka Jocke, jag liter mer på det som Videll har sagt än vad Jocke säger. Jag tror att Videll skulle bli mycket mer intresserad av att spela bra men också att fortsätta i DIF om Jocke försvann. Och nu har han också förstört yttligare en tänkbar nyförvärv. Man kan ju börja undra om Jocke är en AIK spion med tanke på hur dåligt han sköter klubben.
Jag har varit team DIF hela tiden egentligen. Men nu när Åberg-situationen landar som den gör så vill jag fan ha alla kort på bordet. Börjar inte känna mig lika säker på att det är Videll som ska ut egentligen..
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
DIF SJÖSTAN

Inlägg av DIF SJÖSTAN »

Och där var det verkar vart Timashov utagen i Tre Kronor…bra där Jocke
Manijock

Inlägg av Manijock »

DIF SJÖSTAN skrev: 2021-12-07 10:27:13 Och där var det verkar vart Timashov utagen i Tre Kronor…bra där Jocke
Jaa herregud vad usel karln är på sitt jobb. Förstå om du eller jag skulle ha samma usla resultat på våra jobb/skola osv? Huvud ut före.
Donkels-3.0

Inlägg av Donkels-3.0 »

Manijock skrev: 2021-12-07 10:34:50
DIF SJÖSTAN skrev: 2021-12-07 10:27:13 Och där var det verkar vart Timashov utagen i Tre Kronor…bra där Jocke
Jaa herregud vad usel karln är på sitt jobb. Förstå om du eller jag skulle ha samma usla resultat på våra jobb/skola osv? Huvud ut före.
Ett gammalt djungelordspråk - i ryggdunkarföreningen Difhockey löper ingen risken att få sparken

Inlägg av #10 »

Kan det fan inte bli en liten uns av harmoni i den här jävla klubben
technoviking

Inlägg av technoviking »

Stormigt värre nu.

Men, funderingar som dykt upp kring Videll.

Hur är det med den där hotbilden som nämns?
Bland annat här:
https://www.svt.se/sport/ishockey/darfo ... n-sakerhet

Vore ju bättre om alla spelare som är redo att kämpa och vill bidra kan spela. Tycker det är trist om hotbild gör att det inte blir så. Jag är fundersam just om detta. Bra om detta reddes ut ordentligt. Internt inom förening för medlemmar. Ej via media med lösa rykten och uttalanden.

Samt, undrar hur det känns för övriga spelare. Om det är är styrelsen eller Joachim som ska hållas ansvariga må så vara. Men då bör ju det ske via rätt kanaler. Att sprida negativa kommentarer m.m. på sociala medier m.m. peppar ju varken spelare eller lockar sponsorer. Nu når jag nog inte dessa personer här på forumet.

Gänget som sköter sociala medier är ju inte styrelsen och SC, VD. Men, däremot lär det vara folk som får gå om vi åker ner i HA. :(

Nu kanske detta hamnade helt fel. Men så är det tyvärr. Bra med engagemang och vi vill (förhoppningsvis) alla åt samma håll fast det uttrycks på olika sätt.

KORRIGERING: Ändrat hot till hotbild
Senast redigerad av technoviking den 2021-12-07 12:52:01, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

technoviking skrev: 2021-12-07 12:35:17 Stormigt värre nu.

Men, funderingar som dykt upp kring Videll.

Hur är det med den där hotbilden som nämns?
Bland annat här:
https://www.svt.se/sport/ishockey/darfo ... n-sakerhet

Vore ju bättre om alla spelare som är redo att kämpa och vill bidra kan spela. Tycker det är trist om hot gör att det inte blir så. Jag är fundersam just om detta. Bra om detta reddes ut ordentligt. Internt inom förening för medlemmar. Ej via media med lösa rykten och uttalanden.

Samt, undrar hur det känns för övriga spelare. Om det är är styrelsen eller Joachim som ska hållas ansvariga må så vara. Men då bör ju det ske via rätt kanaler. Att sprida negativa kommentarer m.m. på sociala medier m.m. peppar ju varken spelare eller lockar sponsorer. Nu når jag nog inte dessa personer här på forumet.

Gänget som sköter sociala medier är ju inte styrelsen och SC, VD. Men, däremot lär det vara folk som får gå om vi åker ner i HA. :(

Nu kanske detta hamnade helt fel. Men så är det tyvärr. Bra med engagemang och vill alla åt samma håll fast det uttrycks på olika sätt.
En Hotbild är inte samma sak som ett Hot. Linus har inte blivit hotad, annars hade man nog kommunicerat det.
DIF!
technoviking

Inlägg av technoviking »

Korrekt. Ändrat det.
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Första lösningen måste vara att sparka Jocke sen får man se hur det löser sig med allt. Jag tror att allt kommer bli mycket bättre efter det. Det syns att Jocke inte har någon erfarenhet av detta jobb som det blir när man går direkt från spelare till sportchef, man borde ha lite mer erfarenhet innan man tar det jobbet.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
jsson

Inlägg av jsson »

Mitt i allt mörker så förlänger vi med Hedström. Viktigt, även om det kanske inte är där fokus bör vara.

Välkomna nyheter oavsett.

Tala ur skägget nu angående Åberg och Videll
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Låst