SHL 21/22: Brynäs - Djurgårdens IF 4/12

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2347
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

SHL 21/22: Brynäs - Djurgårdens IF 4/12

Inlägg av Buford »

Hepsnastian skrev: 2021-12-04 19:39:46 Idag är det inte nån enskild spelare som är varken bra eller dålig. Alla är mentalt avstängda, kollektivt hjärndöda. Det spelar ingen roll vilket motstånd, vi kommer vika ned oss iallafall.

Det krävs en helomvändning i klubben, nått drastiskt och betydligt märkbart måste ske. Om det är Jocke + tränare samt en del av styrelsen är oklart, men något liknande. In med helt nytt tänk. Frisk luft och nya tag krävs för att vi ska klara av ett kval.
Alla, precis alla som har en ledande position och spelare som inte vill längre, försvinn från klubben omedelbart... Det räcker nu! Det finns ingen av de nämnda som kan få det här laget att börja spela hockey igen!
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

SHL 21/22: Brynäs - Djurgårdens IF 4/12

Inlägg av emilin »

Vi som förening måste vara bättre på att ta hand om våra egna, där har vi ett vinnarkoncept som på sikt bygger traditioner, hjärta mm.
Spelare vi skepar iväg är våra egna som säkert kan ge det lilla extra för föreningen, jobba som ett lag.
Ta Finlands WM guld som exempel inte någon toppspelare i truppen men som lag gick de hela vägen.
Vi som förening skickar allt som på sikt kan bli en stabil SHL spelare som inte riskerar dra till NHL
Simon J, Hank, Grewe, Adam F, Bröderna Davidsson, Urbom, Axelsson, Ollas M, Norell, David Bernhardt, William Wiå, Ahlén, Patrik L, Markus Ljungh, Robban(hur tänkte man där) mm finns säkert fler som vi släppt alldeles för lätt.
Visst att inte alla dessa spelare funkade på SHL nivå men det är spelare som hade krigat för märket och gjort mig intresserad oavsett dåligt resultat.
Vi som förening håller på att gräva vår egen grav, hur fan ska vi lyckas locka tillbaka våra egna när man så tydligt pissar på dem som tillhör oss.
Som någon beskrev Djurgården som en rätt, låt våra egenfostrade vara huvudingrediensen sen krydda med skills mm
Billigt och smart då vi alltid kommer ha hjärtat på plats.
Hade tänkt ett mer ingående och länge analys, men orkar fan inte, är tom och uppgiven min bild av Djurgården har sakta men säkert suddas ut till nada
Fy fan för denna parodi till förening som har skapats.
#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

SHL 21/22: Brynäs - Djurgårdens IF 4/12

Inlägg av #10 »

Hillberry blue skrev: 2021-12-04 19:51:16 Och hur mycket bättre blir vi om sportchefen kickas ? Hur mycket bättre blir vi om ingen går på matcherna ? Hur mycket bättre blir det om styrelsen kickas ? Sådana beslut får väl tas efter säsongens slut ? Än är vi inte ur. Det ska ju kvalas först.
Vi har dom spelare vi har, vi kan inte byta ut 22 spelare, men när spelarna inte spelar för klubben då måste en förändring ske, ny huvudtränare och bort med Jocke gör att visa att man hör någonting, det är ända chansen
Per-Allan
Inlägg: 631
Blev medlem: 2012-10-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

SHL 21/22: Brynäs - Djurgårdens IF 4/12

Inlägg av Per-Allan »

Hillberry blue skrev: 2021-12-04 19:51:16 Och hur mycket bättre blir vi om sportchefen kickas ? Hur mycket bättre blir vi om ingen går på matcherna ? Hur mycket bättre blir det om styrelsen kickas ? Sådana beslut får väl tas efter säsongens slut ? Än är vi inte ur. Det ska ju kvalas först.
Inte lätt med ett lag där spelarna säkert anmäler SHL för att blivit förtalade.
"Jag har ju en lön på 250kkr, är en stjärna men lyckas inte göra mål"

Ledningen lovade att vi skulle spela för guldet
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

SHL 21/22: Brynäs - Djurgårdens IF 4/12

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Klingklong skrev: 2021-12-04 17:58:39 Brynäs är riktigt dåliga så detta kan bli jämnt...
Förvisso, men allt är relativt, detta DIF skulle ligga i botten av HA också

Konstig känsla att ha 27 matcher kvar att spela innan det gäller nåt

En ny aggressiv mutation av Covid är det enda som kan rädda livet på denna spillra till förening
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Boeman
Inlägg: 660
Blev medlem: 2012-09-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL 21/22: Brynäs - Djurgårdens IF 4/12

Inlägg av Boeman »

Hillberry blue skrev: 2021-12-04 19:51:16 Och hur mycket bättre blir vi om sportchefen kickas ? Hur mycket bättre blir vi om ingen går på matcherna ? Hur mycket bättre blir det om styrelsen kickas ? Sådana beslut får väl tas efter säsongens slut ? Än är vi inte ur. Det ska ju kvalas först.
Allt blir bättre eftersom inget kan bli sämre.
Användarvisningsbild
sauron
Inlägg: 4388
Blev medlem: 2008-11-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: STHLM

SHL 21/22: Brynäs - Djurgårdens IF 4/12

Inlägg av sauron »

Hillberry blue skrev: 2021-12-04 19:51:16 Och hur mycket bättre blir vi om sportchefen kickas ? Hur mycket bättre blir vi om ingen går på matcherna ? Hur mycket bättre blir det om styrelsen kickas ? Sådana beslut får väl tas efter säsongens slut ? Än är vi inte ur. Det ska ju kvalas först.
Med tanke på hur mycket han är inne och petar i både laguppställning och numera även match coachning (via hörselsnäcka), en hel del hoppas jag.
It's the hope that kills you.
Djurgårn
Inlägg: 1521
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm

SHL 21/22: Brynäs - Djurgårdens IF 4/12

Inlägg av Djurgårn »

Hillberry blue skrev: 2021-12-04 19:51:16 Och hur mycket bättre blir vi om sportchefen kickas ? Hur mycket bättre blir vi om ingen går på matcherna ? Hur mycket bättre blir det om styrelsen kickas ? Sådana beslut får väl tas efter säsongens slut ? Än är vi inte ur. Det ska ju kvalas först.
Det kan omöjligen bli sämre och bara det symboliska i att skicka Jocke kan ge oss en boost. Eller så hjälper det inte alls. Men jag ser hellre att vi chansar redan nu än att tro att vi ska vända på det här utan någon som helst förändring. Något måste göras.
GULD
Inlägg: 381
Blev medlem: 2021-09-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

SHL 21/22: Brynäs - Djurgårdens IF 4/12

Inlägg av GULD »

Bojkotta Hovet

Jag ställer in våra bussar i mälardalen till Jocke är borta
Jag håller med Alltid oavsätt
så ser jag det här som bästa lösningen på sikt för klubben !
Frankie
Inlägg: 895
Blev medlem: 2018-02-16

SHL 21/22: Brynäs - Djurgårdens IF 4/12

Inlägg av Frankie »

Boeman skrev: 2021-12-04 19:55:08
Hillberry blue skrev: 2021-12-04 19:51:16 Och hur mycket bättre blir vi om sportchefen kickas ? Hur mycket bättre blir vi om ingen går på matcherna ? Hur mycket bättre blir det om styrelsen kickas ? Sådana beslut får väl tas efter säsongens slut ? Än är vi inte ur. Det ska ju kvalas först.
Allt blir bättre eftersom inget kan bli sämre.
Minsta gemensamma nämnare för alla problem vi har är Jocke E.

Börja med att ta bort den.
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

SHL 21/22: Brynäs - Djurgårdens IF 4/12

Inlägg av BigJ »

emilin skrev: 2021-12-04 19:52:24 Vi som förening måste vara bättre på att ta hand om våra egna, där har vi ett vinnarkoncept som på sikt bygger traditioner, hjärta mm.
Spelare vi skepar iväg är våra egna som säkert kan ge det lilla extra för föreningen, jobba som ett lag.
Ta Finlands WM guld som exempel inte någon toppspelare i truppen men som lag gick de hela vägen.
Vi som förening skickar allt som på sikt kan bli en stabil SHL spelare som inte riskerar dra till NHL
Simon J, Hank, Grewe, Adam F, Bröderna Davidsson, Urbom, Axelsson, Ollas M, Norell, David Bernhardt, William Wiå, Ahlén, Patrik L, Markus Ljungh, Robban(hur tänkte man där) mm finns säkert fler som vi släppt alldeles för lätt.
Visst att inte alla dessa spelare funkade på SHL nivå men det är spelare som hade krigat för märket och gjort mig intresserad oavsett dåligt resultat.
Vi som förening håller på att gräva vår egen grav, hur fan ska vi lyckas locka tillbaka våra egna när man så tydligt pissar på dem som tillhör oss.
Som någon beskrev Djurgården som en rätt, låt våra egenfostrade vara huvudingrediensen sen krydda med skills mm
Billigt och smart då vi alltid kommer ha hjärtat på plats.
Hade tänkt ett mer ingående och länge analys, men orkar fan inte, är tom och uppgiven min bild av Djurgården har sakta men säkert suddas ut till nada
Fy fan för denna parodi till förening som har skapats.
Precis så!
Manijock
Inlägg: 7868
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

SHL 21/22: Brynäs - Djurgårdens IF 4/12

Inlägg av Manijock »

Hillberry blue skrev: 2021-12-04 19:51:16 Och hur mycket bättre blir vi om sportchefen kickas ? Hur mycket bättre blir vi om ingen går på matcherna ? Hur mycket bättre blir det om styrelsen kickas ? Sådana beslut får väl tas efter säsongens slut ? Än är vi inte ur. Det ska ju kvalas först.
Vill du ha Jocke som sportchef/coach/spelare/materialare när vi ska kvala? Sen kanske även när allt ska byggas om nästa år i HA??

Jocke kommer aldrig erkänna sina misstag och anställa en tränare. Hans ego går före allting.

En förhoppningsvis kort strejk för att få väck ett gift i vår förening, är enligt mig ett oerhört lågt pris.

Tack och lov tror jag publiksiffrorna här framöver kommer vara på min linje.
Användarvisningsbild
Harmageddon
Inlägg: 1292
Blev medlem: 2016-02-24

SHL 21/22: Brynäs - Djurgårdens IF 4/12

Inlägg av Harmageddon »

Ligger man under efter två perioder så brukar man vilja avsluta sista perioden på ett bättre sätt. Dels så man kan bygga vidare på det. Inte ens det vill vi längre…kul

Nej, 2021 när det kommer till DIF är det värsta jag upplevt någonsin.
GULD
Inlägg: 381
Blev medlem: 2021-09-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

SHL 21/22: Brynäs - Djurgårdens IF 4/12

Inlägg av GULD »

Jag håller pa att kartlägga alla inlägg som håller Jocke bakom ryggen ska bli kul att se vad resultatet blir
Vilka det är och varför (jockes kompisar)
Användarvisningsbild
sauron
Inlägg: 4388
Blev medlem: 2008-11-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: STHLM

SHL 21/22: Brynäs - Djurgårdens IF 4/12

Inlägg av sauron »

Harmageddon skrev: 2021-12-04 19:59:16 Ligger man under efter två perioder så brukar man vilja avsluta sista perioden på ett bättre sätt. Dels så man kan bygga vidare på det. Inte ens det vill vi längre…kul

Nej, 2021 när det kommer till DIF är det värsta jag upplevt någonsin.
Lika mentalt starka som överkokt spaghetti.
It's the hope that kills you.
Skriv svar