SHL 21/22: Leksand - Djurgårdens IF 4/11

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Czerkawski
Inlägg: 132
Blev medlem: 2019-04-23

SHL 21/22: Leksand - Djurgårdens IF 4/11

Inlägg av Czerkawski »

Vi ser inte ens Timrå längre. Så jävla långt ner är det!
Användarvisningsbild
reservjesus
Inlägg: 1066
Blev medlem: 2007-09-28

SHL 21/22: Leksand - Djurgårdens IF 4/11

Inlägg av reservjesus »

Otroligt skönt.
clowns to the left of me, jokers to the right
DIFLuWi
Inlägg: 2525
Blev medlem: 2018-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL 21/22: Leksand - Djurgårdens IF 4/11

Inlägg av DIFLuWi »

Sportsligt av Sören att stå upp vid friläget. Han hade kunnat lägga sig och få en straff, utan att någon skulle kunna säga nått.
Snyggt!
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

SHL 21/22: Leksand - Djurgårdens IF 4/11

Inlägg av emilin »

Sådär, nu lotsar vi in våra skadade toppspelare in i denna mentalitet som vi visar upp just nu, nu har vi 4 perioder som vibrerar det Djurgården jag vill se och förknippar med vår Sköld👍👍👍👍
Warg går rent sen han kom, var det lite skägg vi saknade i truppen😉
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

SHL 21/22: Leksand - Djurgårdens IF 4/11

Inlägg av Magnutz »

Magnutz skrev: 2021-11-04 13:01:38
Praetori skrev: 2021-11-04 12:19:34 På förhand en svår match. Det gäller att vi inte hamnar på hälarna och släpper in mål. Kan vi bara spela strukturerat och få till lite långa anfall så kan det gå vägen. Hoppas Falk och Aaro lyckas förbereda laget ordentligt så vi slipper sitta kvar på bussen i första som brukligt så fort vi kommer norr om Dalälven.
"Norr om Norrtälje" :D

Hur som helst. Game Plan on Par från nedsläpp. Jag tror inte på att vi ska försöka spela bättre än Leksand - inte på samma sätt - inte försöka vara puckförande och framåtlutade. Jag tror att vi behöver inse att vår väg till 3p ser annorlunda ut än den gör för Leksand. Om vi bjuder upp till dans med knätofsar på knäbyxorna kommer drängarna trycka ner oss i geggan. Vi behöver, tror jag, bestämma oss för att spela seg, skithockey, och få dem att gå bort sig och tappa fokus. Peta ut pucken. Slå icing. Var i ansiktet på dem. Åk skridskor och jaga. Räkna noga. Inga turnovers. Inte flera på en puck utan håll räkningen. Grisa. Häll sirap på dem. Det ska vinnas och det ska vinnas till varje pris.

Försöker vi spela handledshockey kommer vi åka på drängadäng så det ryker om det.
Svårt att vara spåtant.. vi höll dem ju på utsidan och gick bort oss rejält ibland men inte grisade vi direkt? Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad som hände ikväll men det jag såg var: Vi åkte skridskor och stressade motståndet hela tiden. Bara vid ett fåtal tillfällen blev vi stillatående och jag är för ointresserad av namn/siffror på rygg för att hålla koll på vilka som var inne men det är kanske så enkelt? Vi har ett backpar, en kedja, som är stelbent. Dessa är orsaken till att vi släpper in en massa mål? Fan vet, men tydligt är att alla andra stod på som jävla jetplan idag. Mycket bra!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Inlägg: 714
Blev medlem: 2007-08-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

SHL 21/22: Leksand - Djurgårdens IF 4/11

Inlägg av Jimmy Peterson »

Sällan har ett val att spontanåka på en bortamatch känts så bra. Herre vilken skön seger!
#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

SHL 21/22: Leksand - Djurgårdens IF 4/11

Inlägg av #10 »

Fattar ni hur livsviktiga dom här 2 segrarna var, blir darrig när jag tänker på om vi torskat bägge😨
rikkard
Inlägg: 1297
Blev medlem: 2007-01-26

SHL 21/22: Leksand - Djurgårdens IF 4/11

Inlägg av rikkard »

Imponerande inställning, vi har äntligen blivit ett lag, en enhet. Falk har lyckats få järnkaminandan på plats. Överlever vi denna säsong tror jag att vi kommer ha lärt oss mycket inför framtiden. Synd att LHC vann, men man kan inte få allt :wink:

Kämpa Djurgården!
EspenK
Inlägg: 9062
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

SHL 21/22: Leksand - Djurgårdens IF 4/11

Inlägg av EspenK »

Tycker vi cementerar två kedjor nu.

Ceder Rensfeldt Sörensen
Carey Engsundh Rakshani

Testa
Videll Holland Andersson
Öhgren Strandberg Berget
Flunk
Inlägg: 192
Blev medlem: 2021-09-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL 21/22: Leksand - Djurgårdens IF 4/11

Inlägg av Flunk »

Nu vänder det! Otroligt skönt! Vi fick dock hjälp idag eftersom hockeygudarna aldrig tolererar att man lånar spelare från sina värsta rivaler.
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

SHL 21/22: Leksand - Djurgårdens IF 4/11

Inlägg av emilin »

En annan sak oavsett vins eller inte, så är jag grymt stolt att vi som förening ger våra egna en chans när skador drabbar laget, ger snygga signaler till unga som vill vidare i sin karriär, sök dig till Djurgården där får du möjligheter att utvecklas.
Det mini bajen visar upp är inte bara brist på fingertoppskänsla, utan signaler till unga spelare att inte söka sig dit, det i och för sig tackar jag dem för, de unga spelarna får gärna söka sig till oss👍
DIFLuWi
Inlägg: 2525
Blev medlem: 2018-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL 21/22: Leksand - Djurgårdens IF 4/11

Inlägg av DIFLuWi »

EspenK skrev: 2021-11-04 21:25:52 Testa
Videll Holland Andersson
Den här känns spännande. Videll kan hålla pucken på det sätt han vill, Holland brötar framför mål, Andersson skjuter.
Användarvisningsbild
sauron
Inlägg: 4388
Blev medlem: 2008-11-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: STHLM

SHL 21/22: Leksand - Djurgårdens IF 4/11

Inlägg av sauron »

Men fy fan vilken skön seger!! Är fortfarandeinte helt poppis med frugan när man streamar matcher på semester, men fan vad det är värt det!
It's the hope that kills you.
Dusinator
Inlägg: 3822
Blev medlem: 2009-10-26

SHL 21/22: Leksand - Djurgårdens IF 4/11

Inlägg av Dusinator »

emilin skrev: 2021-11-04 21:28:05 En annan sak oavsett vins eller inte, så är jag grymt stolt att vi som förening ger våra egna en chans när skador drabbar laget, ger snygga signaler till unga som vill vidare i sin karriär, sök dig till Djurgården där får du möjligheter att utvecklas.
Det mini bajen visar upp är inte bara brist på fingertoppskänsla, utan signaler till unga spelare att inte söka sig dit, det i och för sig tackar jag dem för, de unga spelarna får gärna söka sig till oss👍
Ja foten på Lorito kanske visar/betyder mer än vi utifrån tror!
Senast redigerad av Dusinator den 2021-11-04 21:30:16, redigerad totalt 1 gånger.
AlltidoavsettDIF
Inlägg: 937
Blev medlem: 2017-07-27
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL 21/22: Leksand - Djurgårdens IF 4/11

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Det gjorde vi bra!
Skriv svar